Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jej wysokość Honda Forza 300 MY2018


pawulon

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 10 września 2018 o 10:44, MariuszBurgi napisał:

Uzasadniony. Aktualnie mam zrobione 700 km na NSS 300 MY2018 a wcześniej wieeele km'ów na wersji "125". Wniosków sporo. Wszystkie niebawem opiszę w teście porównawczym pt: Forza 125 czy 300... oto jest pytanie. 

Spoleczenstwo, a takze cala Polska:), domaga sie odpowiedzi na pytanie: Kiedy ten test porownawczy zostanie opublikowany?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Wszystko wskazuje na to, że materiał ukaże się z początkiem przyszłego tygodnia.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, MariuszBurgi napisał:

Wszystko wskazuje na to, że materiał ukaże się z początkiem przyszłego tygodnia.

Mariusz jak możesz to poczekaj z materiałem. Usiądziemy na majówce i napiszemy w 10 minut :D 

Odnośnik do komentarza

Smok Wawelski w teście Hondy Forzy 300 sprzed kilku lat tu na forum pisał o fatalnym przyśpieszeniu tego skutera. Czy potwierdzają to użytkownicy Forzy sprzed obecnego liftu? Ten typ tak miał? Ciekaw jestem jakie są osiągi nowej Forzy, czy porównywalne z X-Maxem 300?

Odnośnik do komentarza

Podobno egzemplarz Forzy udostępniony do testów był "lekko" odbiegający od normy. Osiągi nowej muszą być porównywalne, chociaż nowa 300-ta Yamahy ma parę koni i niutonometrów więcej.

Odnośnik do komentarza

Nigdzie w testach i opisach 125 i 300 nie widzę hamulca postojowego. Czy ktoś może potwierdzić że Forza go nie ma i w sumie jak sprawa wygląda u konkurentów: xmax, downtown, X10?

Odnośnik do komentarza

Tradycyjny motocykl możesz zostawić na biegu, skutera z CVT nie.

Swego czasu T-Max zwalił mi się na ziemię na podjeździe garażu (minimalne nachylenie, ale wystarczyło). Matowy lakier i dupa. Trzeba było wymienić plastik.Chwila nieuwagi i 400 PLN w plecy  !sciana

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Podobno tamten egzemplarz testowy był trefny. Niestety nie mam porównania do żadnego innego egzemplarza, więc napisałem to, co stwierdziłem (wtedy). Pojeździłem chwilę nową Forzą 300.  Subiektywnie skuter przyspiesza gorzej od X-Maxa 300 - ale mówię subiektywnie, bo nie było jak sprawdzić. Raczej ma też niższą prędkość maksymalną, bo ok. 140 km/h już naprawdę słabo idzie. X-Max jeździ lepiej przy wyższych prędkościach. Na pewno przyspiesza lepiej niż stara NSS 300 ale spodziewałem się czegoś lepszego po informacjach prasowych. Do tego nieprawdopodobnie długi zakres ruchu manetki - ciągniemy, ciągniemy a oporu ciągle brak.

Ktoś pisał w tym wątku o świetnych lusterkach. Moja opinia - właściciela BMW C650GT w którym są kiepskie lusterka - jest taka, że Forza ma nielepsze, a może i gorsze lustra. Oczywiście wynika to z gabarytów kierowcy ale ja głównie widzę swoje łokcie. Pod tym względem jest gorzej niż w X-Maxie i manewrowość w korkach jest również gorsza. Szyby da się używać tylko w najwyższym ustawieniu, więc jej regulacja elektryczna jest trochę bajerem.

Nie jestem gigantem ale mam długie kończyny i miejsca dla dłuższych osób jest podobnie lub odrobinkę mniej niż w X-Maxie, generalnie rozczarowująco. Miał kupować Forzę 300 ale na pewno odpuszczę. Zaryzykuję stwierdzenie, że X-Max 300 jest lepszy niż Forza, chociaż parę patentów jest lepszych w F300 (szyba, schowki)

Odnośnik do komentarza

Jeździłem X-maxem i kompletnie się nie zgadzam. Nie wiem ja ustawiasz lusterka ale ja przy wzroście 188 swobodnie mogę ustawić tak że nawe czubków łokci nie widzę. Z szyba tez się nie zgodzę. Najwyższe położenie używam jak jest chłodniej albo jadę szybko trasa ale w korku czy w upale to szybka w dół i cieszysz się lekkim powiewem powietrza. W polu sprawdziłem ze skuter przyspiesza minimalnie gorzej od X-maxa 400 bo taki spotykam na swojej trasie ale to tylko na początku a potem X-max tez już przestaje odchodzić. 

Odnośnik do komentarza

Trzeba sprawdzic z XMAXem 300 bo 400 to jest muł straszny, w szczególnosci w zakresie 0-60kmh, rozwazałem XMAXa bardzo powaznie ale odpadł po jeździe próbnej. Natomiast po przejażdżce 300 byłem w szoku jak to przyspiesza i na 100% Forza nie jest szybsza. Wydaje mi sie, że XMAX może być minimalnie szybszy do 100kmh.

Co do szyby, to też uważam to za zbędny gadżet. Ja szybę ustawiam raz i tak jeżdże do sprzedaży pojazdu. Ale jak ktoś lubi sobie zmieniać jej położenie to trafił idealnie.

Ogólnie to nie ma co sie spinać, XMAX i Forza to równorzędne skutery, oba wybory będą ok. Ja wybrałem ze względu na przywiązanie do marki, dodatkowo bardziej mi sie podoba wizualnie ale to są bardzo subiektywne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Geni napisał:

Nastepnym razem znajdź kogoś, kto będzie chciał odkręcić do końca ;).

Raczej odkręca bo ma wydech akrapa zamontowany i też ostro jeździ....

16 minut temu, Lincoln napisał:

Trzeba sprawdzic z XMAXem 300 bo 400 to jest muł straszny, w szczególnosci w zakresie 0-60kmh, rozwazałem XMAXa bardzo powaznie ale odpadł po jeździe próbnej. Natomiast po przejażdżce 300 byłem w szoku jak to przyspiesza i na 100% Forza nie jest szybsza. Wydaje mi sie, że XMAX może być minimalnie szybszy do 100kmh.

Czyli X-max 400 jeździ wolniej od X-max 300?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Na autostradzie przy prędkościach max., X-max 300 i 400 objeżdża nową Forze 300 niestety... Która to przy 140 km/h łapię zadyszkę (kres możliwości). Dla mnie to największe rozczarowanie tego modelu.

Niestety wychodzi tu wyższość Blue Core... 10 lat robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Na autostradzie przy prędkościach max., X-max 300 i 400 objeżdża nową Forze 300 niestety... Która to przy 140 km/h łapię zadyszkę (kres możliwości). Dla mnie to największe rozczarowanie tego modelu.

W życiu skuterem autostradą nie jechałem:). Ja wybieram skuter, oprócz wyglądu i marki:), tylko pod względem przyspieszenia 0-80kmh, i w tym Forza jest super.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
24 minuty temu, Lincoln napisał:
Ja wybieram skuter, oprócz wyglądu i marki:), tylko pod względem przyspieszenia 0-80kmh, i w tym Forza jest super.

Tak, 0-80 jest ok.
 

 

Odnośnik do komentarza

Idąc tropem kolegi Lincolna, ciekawy jestem porównania nowej forzy z x-maxem 300 w sprintach od 0 do 80, no może do 100km/h, bo o taki zakres prędkości przy tych skuterach chodzi najbardziej. Mały teścik porównawczy by się przydał...

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
7 godzin temu, pawulon napisał:

Jeździłem X-maxem i kompletnie się nie zgadzam. Nie wiem ja ustawiasz lusterka ale ja przy wzroście 188 swobodnie mogę ustawić tak że nawe czubków łokci nie widzę. Z szyba tez się nie zgodzę. Najwyższe położenie używam jak jest chłodniej albo jadę szybko trasa ale w korku czy w upale to szybka w dół i cieszysz się lekkim powiewem powietrza. W polu sprawdziłem ze skuter przyspiesza minimalnie gorzej od X-maxa 400 bo taki spotykam na swojej trasie ale to tylko na początku a potem X-max tez już przestaje odchodzić. 

Ja mam 184 cm wzrostu. Na BMW widzę łokcie, żeby zobaczyć co jest dokładnie za mną muszę robić wygibasy, zbierać łokcie albo je podnosić. Pod tym względem w Forzy nie jest lepiej jeśli nie jest gorzej (w starej 125 było lepiej). Może to kwestia pozycji (kanapa?) ale gdybym odsunął lusterka tak, żeby nie widzieć łokci, to widziałbym tylko boczną strefę pojazdu. Pod tym względem w X-Max jest lepiej - tak jak na każdym skuterze z lusterkami na kierownicy (pomijam łatwość wymijania w korkach).

Szyba na maksa jest OK, chociaż jest trochę za wąska. Obniżenie jej o 1 pozycję też jest w porządku ale przy 120 km/h i szybie w dół jest masakra. Gdybym projektował szybę, dałbym większy zakres albo lekko podniósł ten najniższy. Mówimy tu o ideale. A ideałem jest szyba w GT - szerokość szyby i zakres oraz sposób regulacji jest doskonały (szyba pochyla się przy obniżaniu). Naprawdę przejedź się BMW C650 GT i zobacz o jakiej różnicy mówimy.

Bardzo jestem ciekaw testu z X-Maxem 300 i 400. Zwróćcie uwagę, że wystarczy cięższy/lżejszy kierowca albo ktoś wozi ciężkie graty w kufrze i już będą inne wyniki. Ja bym jednak obstawiał, że Forzę 300 objedziemy X-Maxem 300 ze startu. X-Max 400 jest sporo cięższy (silnik starej generacji) więc na początku oba mogą iść łeb w łeb, potem 400 zostawia 300.

PS. Panowie, bez spiny. Piszemy o swoich odczuciach - ja chciałem ją kupić ale na pewno zrezygnuję. To skuter nie dla mnie. Tak samo jak X-ADV - nie pasuje mi wymiarami i tyle. Jeśli ktoś ma dostęp do DriveBoxa i może potestować przyspieszenie to rozwiejemy wątpliwości.

 

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, smok.wawelski napisał:

 

Bardzo jestem ciekaw testu z X-Maxem 300 i 400. Zwróćcie uwagę, że wystarczy cięższy/lżejszy kierowca albo ktoś wozi ciężkie graty w kufrze i już będą inne wyniki. Ja bym jednak obstawiał, że Forzę 300 objedziemy X-Maxem 300 ze startu. X-Max 400 jest sporo cięższy (silnik starej generacji) więc na początku oba mogą iść łeb w łeb, potem 400 zostawia 300.

To samo napisalem powyzej. Roznica nie bedzie duza ale Xmax 300 jest troche bardziej dynamiczny. 400 to jest dla mnie porazka ale jak tam zmienia silnik i zredukuja wage to bede pierwszym klientem, ktory zamowi taki skuter. 

Ogolnie jestem bardzo zadowolony z Forzy, dla mnie ideal do miasta. Inna sprawa, ze z Xmaxa 300 pewnie bylbym zadowolny w rownym stopniu.

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Lincoln napisał:

Ogolnie jestem bardzo zadowolony z Forzy, dla mnie ideal do miasta

A poza miasto np na dojazdy 30 km w tym większość trasy szybkiego ruchu? Da rade czy już będzie jeździć resztką mocy?

Odnośnik do komentarza

Tyle opinii ile użytkowników. Część pewnie nawet nie kierowała pojazdem :P

 

Ja wciąż czekam z niecierpliwieniem na poniedziałkowy materiał Ojca Dyrektora.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...