Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jej wysokość Honda Forza 300 MY2018


pawulon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Sympatycy
11 minut temu, Sysgone napisał:

Momentem się jeździ, nie mocą.

"Nie wolno wierzyć w tezy o wyższości momentu obrotowego nad mocą – promowane przez popularyzatorów diesli w samochodach osobowych. Także tezy odwrotne nie są właściwe. Auto o dobrych właściwościach jezdnych powinno posiadać porównywalne wartości mocy i momentu.

Dynamiczny kierowca potrzebuje obu – momentu żeby odejść z zakrętu czy wyjść z poślizgu, mocy aby szybko nabierać prędkości i prowadzić auto gazem. Najlepiej jeździ mi się autami, które „liczbowo” mają mniej więcej tyle samo momentu co mocy, z lekką przewagą momentu: 200 KM i 240 Nm, 300 KM i 360 Nm, 400 KM i 480 Nm, 500 KM i 600 Nm itp. To taka treściwa proporcja, łatwa do wyczucia i dobra do pracy poza granicami przyczepności. Nie lubię dziwadeł w rodzaju 200 KM i 150 Nm czy 150 KM i 350 Nm – jeżdżąc pierwszym ma się wrażenie, że nie sposób nim odkręcić butelki z Colą, drugim że jest bardziej adekwatny do pracy w polu niż na drodze. – pisze Hołowczyc.

Moc i moment obrotowy są ze sobą ściśle powiązane. Zresztą moc to inaczej moment rozwijany w jednostce czasu. Idealne parametry silnika to proporcjonalne wartości mocy i momentu w jak najszerszym zakresie obrotów."

Co daje moc i moment

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, KriSSo napisał:

Dynamiczny kierowca potrzebuje obu – momentu żeby odejść z zakrętu czy wyjść z poślizgu, mocy aby szybko nabierać prędkości i prowadzić auto gazem.

No przecież napisałem, że jeździ się momentem, a nie mocą. Chyba, że ktoś jest królem prostych :P

Odnośnik do komentarza

Podobnie jak Drek, osiągi "na papierze" przestały mnie interesować w wieku lat ok. 28 :) . Ergonomia, oraz fakt, że dany sprzęt mi się podoba, to najważniejsze. Różnice ułamków sekund do 50 km/h, czy sekundy do 100 km/h oraz niewielkie wahania mocy silników? Zwłaszcza w skuterach? Drugorzędne :) .

Odnośnik do komentarza

Nawet pożartować sobie nie można. Oczywiście, że osiągi nie są najważniejsze, bo gdyby były to poprzednio posiadane motocykle zamieniłbym na Haykę, albo przynajmniej na GSX-S1000F, a nie skuter klasy 300cm3. Natomiast, o ile pamięć mnie nie myli to każdy test porównawczy na Burgmanii odnosi się m.in. do kwestii osiągów. Dla mnie jest to ciekawe, czy Honda wyciągnęła wnioski z poprzedniej wersji Forzy 300 i jej umiarkowanego temperamentu.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
27 minut temu, Geni napisał:

czy Honda wyciągnęła wnioski z poprzedniej wersji Forzy 300 i jej umiarkowanego temperamentu.

A mnie nadal ciekawi kwestia, że w testach NSS 300 jest ospała, czy miała umiarkowany temperament? Dla odmiany Xmax 250 był uważany za bardzo dynamiczny. Zaskakujące o tyle, że robiłem testy i bezpośrednie porównania NSS300 z Xmax 250 i ni w ząb osiągi nie były gorsze, w żadnym zakresie - ani przyspieszeń, ani Vmax. Także to chyba kwestia osobistych odczuć. No ale macie rację - "wrażenie" dobrych osiągów też musi być odczuwalne, żeby klient był zadowolony.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
13 godzin temu, Drek napisał:

Sprinty skuterowe raczej już nie mają większego znaczenia.

To zależy dla kogo. Dla Włochów mają. Dla mnie też... ale o tym za chwilę.

 

13 godzin temu, Drek napisał:

Test zawracania i wciskania się w szczeliny miejskie jak potrzeba korek ominąć.

Tzw. handling... to bardzo ważne kryterium.

 

13 godzin temu, Drek napisał:

Może tak otworzyć temat i zapytać forumowiczów co powinien zawierać test miejskiego skutera?

To czy skuter jest >miejski> określa przede wszystkim jego konstrukcja, mniej motor... a jeśli już to nastawy motoru (przeniesienie napędu).

Dla mnie miejskim skuterem jest SH, PCX... ale znam wiele przypadków, gdzie na tych modelach ludzie jeżdżą po całej Europie. Więc określenie jest płynne.

Forza 300 bym nazwał skuterem uniwersalnym, który trasy wcale nie musi się bać. Chyba, że dla kogoś kryterium turystyki jest pałowanie autostradami. Wtedy nie patrzy na 300tkę.

A temat/ sonda mogą być ciekawe. Zapodamy takowy niebawem...

 

13 godzin temu, Sysgone napisał:

Momentem się jeździ, nie mocą.

Poza tymi dwoma parametrami jest jeszcze jeden, którego na ogół próżno szukać w danych technicznych. Jest nim współczynnik "zazębiania" napędu. Dokładniej to jak szybko moc/moment zostanie przekazana na koło. Mowa o sprzęgle odśrodkowym a w drugiej linii wadze rolek i rodzaju vario. 

Przykładem niech będą Burgman 400 czy Majesty 400. Tego pierwszego zostawia na starcie daleko w tyle każda 250, że o 300tce nie wspomnę. Tak samo jest z YP400, którą objedzie na starcie każda sprawna YP250. Co z tego, że Burgman 400 ma 34 KM mocy jak na starcie 50% tego idzie "w komin". Sprint do setki zajmuje mu 13 sekund gdzie np. SH 300, nawet z dwoma pasażerami na pokładzie zrobi to samo w 10 sekund.

No więc dla mnie w maxi skuterze miejskim nie tyle moc ma znaczenie co "sprawność" i brak strat podczas ruszania. Drugim, tak samo ważnym kryterium jest wspomniany wcześniej "handling" - poręczność, wciskalność w korkach, łatwość podjeżdżania pod krawężnik, promień zawracania .... itp.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Może jestem już "konserwą" (konserwatysta), ale "stara" Forza 300 jakoś bardziej mi się podobała... Miała swój charakter, a jazdą nią... miałem wtedy Burgmana 650 i pomyślałem, że jeśli miałbym się przesiadać na coś mniejszego, to mogłaby być właśnie Forza. Jej kultura pracy, niemal bezwibracyjność mono-tłoka i sposób oddawania mocy, był magiczny. Zastrzeżenia? "Goła" kierownica trochę mi raziła oko... Szukający "stawania na kole" i innych znikających punktów, chyba pomylili forum... My tu mówimy o sprzęcie do jady, a nie do zapxxxxx...

Odnośnik do komentarza

Każdy ma swój gust. Mi np. bardzo podobała się ta "goła" kierownica w starszym modelu Forzy. A co do osiągów i ich analizowania, to chyba mocno przesadzacie, bo ja tu sobie piszę z lekką ironią o osiągach skuterów klasy 300cm3, które umówmy się, są po prostu wystarcające do poruszania się z prędkościami, jak najbardziej kodeksowymi. Tymczasem, jak widzę z powyższego posty jestem odżegnywany od czci i wiary przez kolegów jeżdżących pojazdami o mocy dwukrotnie większej. Wydaje mi się, że zaszło co najmniej nieporozumienie, albo nieprzyswojenie informacji docierającej przez oczy. Tu nie chodzi o stawianie na koło, czy bicie rekordów prędkości, a o sprawne poruszanie się po ulicach i drogach bez groźby bycia najechanym od tyłu przez ambitnego "Janusza" w Passeratii TDi i podróżowanie w stylu, o którym napisał Mariusz tj. bez pałowania autostradami. 
 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nowa Forza 300 jeszcze nie trafiła do salonów a już tunerzy wzięli ją na stół.

2018-honda-forza-300-repsol-edition.jpg?

 

... i jeszcze świeży materiał z prezentacji nowej Forzy 300 we FR

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 9.03.2018 o 10:23, MariuszBurgi napisał:

Złotówka stoi dość mocno a dodatkowo nowa Forza 300 będzie produkowana we Włoszech... w związku z powyższym obstawiam cenę w PL na poziomie 25 tpln !YES

23 minuty temu, pawulon napisał:

Jest już oficjalna cena, uważam że całkiem akceptowalna.

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-nss-300-abs-forza-2018-nowosc-ID6zK2ss.html

Czyli tak jak myślałem, cenę ustawiono konkurencyjnie dla X-max 300 :whistling:

Cytat z testu:

"Podsumowanie
Testując rok temu nową Honde Forza 125 pomyślałem sobie: "Wsadźcie do niego silnik 250-300 i biorę go w ciemno". O ile nie doczekałem się nowej Forzy 300, to Yamaha wypuściła dokładnie to, o czym myślałem."

Grześ pobudka, twoje prośby zostały wysłuchane !w00t

 

Odnośnik do komentarza

Przymierzalem się kiedyś do zakupu Forzy 125, ale okazało się że przy moim wzroście 170cm ledwo co dotykalem podłoża czubkami butów. Mam nadzieję że 300 będzie nieco niższa.

Odnośnik do komentarza

Skuterek jak skuterek 300. Parametrami szału nie robi - toż DT 300 po odelżeniu jak w J300 wychodzi troszeczkę lepiej. Cena nawet rozsądnie skalkulowana biorąc pod uwagę, że znajdą się tacy którzy te 15-20% dadzą więcej za znaczek.

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, kupusso napisał:

Przymierzalem się kiedyś do zakupu Forzy 125, ale okazało się że przy moim wzroście 170cm ledwo co dotykalem podłoża czubkami butów. Mam nadzieję że 300 będzie nieco niższa.

dla mnie przy wzroście 188 Forza 125 jest super, mogę sobie nogi oprzeć na górnej części podestów do tej pory na żadnym koreańcu/tajwańcu czy podobnym mi się nie udawało. Na nowym DownTownie 350 jest prawie nieźle ale i tak na mojej Forzie 250 jest lepiej. Jeżeli na nowej 300 będzie tak jak na 125 albo minimalnie tylko lepiej to będzie dla mnie ideał jeżeli chodzi o skutery na miasto.

Odnośnik do komentarza

Spodziewam się, że pozycja w Forzie 300 będzie taka sama, jak w 125. Podobnie jest w X-maxach - różnice pomiędzy 125, 300 i 400 są głownie w zespole napędowym, podwoziu itp. Natomiast nadwozie, pozycja, wyposażenie itp. są praktycznie takie same.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Forza 125 wymiary: (długość,szerokość, wysokość): 2134 mm/748 mm/1452 mm

Forza 300 MY2018 wymiary:  (długość,szerokość, wysokość): 2140 mm/755 mm/1470 mm

Dla porównania model schodzący

Forza 300 MY2014 wymiary: (długość,szerokość, wysokość): 2166 mm/753 mm/1189 mm

Model schodzący ze sceny jest bardzo niski, wręcz szczurowaty ;). Chyba niższy był tylko Morphous ale to już extremum :D

Nowa Forza 300 jest wymiarami zbliżona do modelu 125 (w zasadzie ta sama długość) co oznacza, że i pozycja za sterami będzie zbliżona... ale o szczegółach napiszemy jak tylko pierwsza sztuka zawita do PL (chyba, że wcześniej napotkam ją w IT).

Odnośnik do komentarza

przymierzałem się do poprzedniej generacji x-maxa i dla mnie z miejscem na nogi było fatalnie... Nie wiem na ile to poprawili w najnowszym, ale patrząc na zdjęcia to te górne podesty dalej nie robią szału jak ktoś ma powyżej 180 cm.

3 minuty temu, MariuszBurgi napisał:

Nowa Forza 300 jest wymiarami zbliżona do modelu 125 (w zasadzie ta sama długość) co oznacza, że i pozycja za sterami będzie zbliżona... ale o szczegółach napiszemy jak tylko pierwsza sztuka zawita do PL (chyba, że wcześniej napotkam ją w IT).

Ważne są nie tylko wymiary ale i ukształtowanie podnóżków w górnej części. Downtown 300 ma 2200 długość i nie jestem w stanie na mim jeździć. To samo Kawasaki J300. Mam znajomego który na J300 jak chce zająć wygdna pozycje to siada na siedzeniu pasażera... Moja Forza 250 ma 2165 cm i jest dużo wygodniejsza.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

W Forzie 125 jest według mnie więcej miejsca na nogi niż Downtownie 300 (J300 to praktycznie to samo), więc w Firzie 300 będzie pewnie tak samo jak w 125 :)

A tak w ogóle to jeszcze do kompletu powinni wznowić SW-T 600 w takiej budzie jak Forza i jest w czym wybierać !OK

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
13 minut temu, MarP napisał:

W Forzie 125 jest według mnie więcej miejsca na nogi niż Downtownie 300 (J300 to praktycznie to samo).

Zgadza się. Więcej = można je znaczniej wyprostować.

 

13 minut temu, MarP napisał:

A tak w ogóle to jeszcze do kompletu powinni wznowić SW-T 600 w takiej budzie jak Forza i jest w czym wybierać

Mała szansa. Maxi budowanych w takich założeniach jak na początku lat 2000 już pewnie nie zobaczymy.

Odnośnik do komentarza

Ten skuter rzeczywiście wygląda obiecująco ale przekonałem się ostatnio , że konfrontacja moich wyobrażeń na temat danego sprzętu na podstawie danych, wyglądu i testów z netu może znacznie różnić się od rzeczywistości.

Tylko jazda testowa i to niezbyt krótka może dać mi odpowiedź czy to sprzęt dla mnie.

W przypadku tej Hondy bardzo bym sobie życzył aby wypadło to na plus.

Wydawało mi się z początku , że to będzie to samo co 125-tka tylko ze zmienionym napędem ale po porównaniu zdjęć wychodzi na to że to jednak inny skuter.

Poczekam aż pojawi się w salonie i będę mógł się przymierzyć a najlepiej przejechać.

Na razie pośmigam moją Aprilką kolejny sezon.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Kiedy Europa wyczekuje z utęsknieniem nowej Forzy 300 na Tajlandii użytkownicy zamieszczają już pierwsze materiały z użytkowania, gdzie peanów z wrażeniami nie brakuje.

Rynek ogromny ale i wymagania spore. M.in dlatego na targach w Bangkoku zaprezentowano nową Forzę z ciekawymi xtrasami.

Forza 300 Red Ultimate... ubrana w carbon i kevlar, tarcze wave, regulowane klamki, zmienioną kanapę, wydech od Termignoni, tylne amorki regulowane od Öhlins'a i jeszcze kilka innych !OK

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...