pawulon Opublikowano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Dnia 14.09.2018 o 22:02, bobby napisał: A poza miasto np na dojazdy 30 km w tym większość trasy szybkiego ruchu? Da rade czy już będzie jeździć resztką mocy? Ja parę razy jeździłem wylotówką na Kraków od Castoramy aż do Sękocina Starego, to jakieś 15 kilometrów i bez najmniejszego problemu na tej trzypasmówce. Dnia 14.09.2018 o 14:58, smok.wawelski napisał: Szyba na maksa jest OK, chociaż jest trochę za wąska. Obniżenie jej o 1 pozycję też jest w porządku ale przy 120 km/h i szybie w dół jest masakra. Gdybym projektował szybę, dałbym większy zakres albo lekko podniósł ten najniższy. Mówimy tu o ideale. A ideałem jest szyba w GT - szerokość szyby i zakres oraz sposób regulacji jest doskonały (szyba pochyla się przy obniżaniu). Naprawdę przejedź się BMW C650 GT i zobacz o jakiej różnicy mówimy. BMW jest o 10 cm większe od Forzy i kosztuje 50 tysięcy a nie 25 tysięcy. Co więcej ma 60KM a nie 25KM. Za taką kasę i przy tej mocy to BMW może sobie pozwolić na większą i szerszą szybę bez konsekwencji dla osiągów. To są zupełnie inne światy. W SW-T też szyba lepiej chroni przed wiatrem niż w Forzie. Odnośnik do komentarza
Sympatycy KriSSo Opublikowano 17 Września 2018 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 A wymiana szyby jest jakimś problemem w ogóle? Jeśli nie, to przecież jest na pewno jakieś GIVI Touring czy cuś i po sprawie. Będzie chronić nawet lepiej, niż ta w BMW Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 17 Września 2018 Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Dnia 15.09.2018 o 19:48, MaciejPCX napisał: Ja wciąż czekam z niecierpliwieniem na poniedziałkowy materiał Ojca Dyrektora. Proszę... EDIT -> Zapraszam do materiału porównawczego Forza 125 vs 300 -> KLIK Odnośnik do komentarza
bobby Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 5 minut temu, MariuszBurgi napisał: Proszę... EDIT -> Zapraszam do materiału porównawczego Forza 125 vs 300 -> KLIK Coś ten link nie działa. Tzn ten w 125 przenosi mnie do 300 a ten z 300 przenosi mnie do 125. Sprytne Odnośnik do komentarza
Lincoln Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 MariuszBurgi, jak zmierzyłes to 8.2s. 0-100kmh dla Forzy300? Bo jezeli to jest taki wynik, to jednak Xmax 300 raczej nie jest szybszy w tym zakresie. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 17 Września 2018 Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 1 godzinę temu, bobby napisał: Coś ten link nie działa. Tzn ten w 125 przenosi mnie do 300 a ten z 300 przenosi mnie do 125. Sprytne To się nazywa pętla strachu Linki poprawione 1 godzinę temu, Lincoln napisał: MariuszBurgi, jak zmierzyłes to 8.2s. 0-100kmh dla Forzy300? Stoper i START. Wynik oczywiście nie uwzględnia błędu pomiarów szafa > GPS. Odnośnik do komentarza
pawulon Opublikowano 18 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 21 godzin temu, KriSSo napisał: A wymiana szyby jest jakimś problemem w ogóle? Jeśli nie, to przecież jest na pewno jakieś GIVI Touring czy cuś i po sprawie. Będzie chronić nawet lepiej, niż ta w BMW Ni mo jeszcze Panie.... Też sam jestem ciekaw co wykmini Givi, ale myślę że dopiero na sezon 2019 coś będzie bo Honda ten model tak trochę z zaskoczenia wrzuciła już w zasadzie na koniec sezonu zakupowego skuterów.... 19 godzin temu, MariuszBurgi napisał: Stoper i START. Wynik oczywiście nie uwzględnia błędu pomiarów szafa > GPS. Jeden pomiar czy wartość uśredniona z kilku startów? Odnośnik do komentarza
renkloda Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 A jak jedzie się na Forzie Pasażerowi? Czy wygodnie, a skuter jest dalej chętny do jazdy? Odnośnik do komentarza
minimi1 Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Dnia 12.09.2018 o 11:16, pawulon napisał: też jakoś nie jestem przekonany do tych 12 tysięcy. Nawet jak tyle podają to będę robił wymianę na pocztu każdego sezonu, u mnie to wychodzi 6-7 tyś kilometrów. Jako dumny posiadacz poprzedniej Forzy 300 potwierdzam, przegląd z wymianą oleju jest co rok albo co 12000 km. Co do samego silnika to nie jest 300 a 276 czyli coś pomiędzy 250 a 300, stąd nic dziwnego, że jest odrobinę wolniejsza niż xmax300. Co do prędkości, zrywności mieliśmy okazję porównać xmaxa 250 - demon zrywności -:) i Forzę 300 razem z Krisso czyli Krzysiem i forza była raczej poza zasięgiem xmaxa, stąd opinie o mułowatości Smoka dotyczyły zapewne tego konkretnego egzemplarza do testów. Co do spalania- od momentu wymiany w pompie paliwa jakiegoś śmiesznego elementu w ramach akcji serwisowej (dziękuję Krisso) spalanie spadło o pół litra na 100. Ogólnie może ten skuter nie wygląda jak forza 300 rocznik 2018, ale z uwagi na swoją jamnikowatość jest dla niziołka 170 cm wzrostu genialna do poruszania się po mieście. Z pewnością nie mam problemu ze startem na światłach w stosunku do 1.9 CDI -:) Ponieważ ten silnik to ten sam silnik jak w mojej Forzy nie zdziwi mnie przegląd co 12000 Odnośnik do komentarza
bobby Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 10 minut temu, minimi1 napisał: Jako dumny posiadacz poprzedniej Forzy 300 potwierdzam, przegląd z wymianą oleju jest co rok albo co 12000 km A u Ojca Dyrektora w teście jest co 5 tys. Czy Tusia ma rację a January blefuje? Odnośnik do komentarza
Sympatycy KriSSo Opublikowano 19 Września 2018 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Piotr, pynij fotkę z książki serwisowej, czy z instrukcji i będzie po sprawie. Wg mnie (miałem ten motocykl), serwis olejowy jest co 12 kkm. Rób fotę i wklej. A u Ojca Dyrektora w teście jest co 5 tys. NIe mam pojęcia z czego to wynika. Przypuszczam, że taką informację w tym okresie otrzymał. Być może w roczniku modelowym 2018 coś się zmieniło. EDIT: Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 19 Września 2018 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Wkradł się błąd. Zamiast 5 winno być co 6 tkm.Service manual shot: Odnośnik do komentarza
Sympatycy KriSSo Opublikowano 19 Września 2018 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Wkradł się błąd. Zamiast 5 winno być co 6 tkm. To dotyczy MY 2018, tak? Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 19 Września 2018 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Tak mówią ENG service. Dziś będę w ASO Honda na szybkim upgrade to dokładnie sprawdzę co mówią PL service. Odnośnik do komentarza
minimi1 Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Jak widzicie w poprzednim modelu nie ma nawet czegoś takiego jak 6 tysięcy kilometrów- wszystko jest co 12, albo co rok (w zależności co skończy się szybciej) stąd moje zdziwienie opisem Smoka co do serwisu. Przypuszczam, że obecny ma podobnie- ostatecznie to ten sam silnik Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 19 Września 2018 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 2 godziny temu, minimi1 napisał: Przypuszczam, że obecny ma podobnie- ostatecznie to ten sam silnik ...i dokładnie (konstrukcyjnie) identyczny (z tą samą pojemnością układu olejowego), co jednostka w SH300 w której od zawsze interwał oil service to 6 tkm. Więc tak, serwisówka nowej NSS300 mówi: wymiana oleju co 12 tkm. Dlaczego inaczej jak w SH? Bo ten dedykowany do miasta a NSS także w trasę? Bo księgowi doszli do wniosku, że marketingowo 12 wygląda "ekonomiczniej" dla klienta? Do takich wniosków doszliśmy wspólnie z ludźmi z ASO Honda. Ps. Osobiście wymieniałbym w tym motorze olej co 6 tkm... Tym bardziej, ze wzgledu na małą pojemność układu olejowego. Chyba, że trasy to można rzadziej. Odnośnik do komentarza
bobby Opublikowano 19 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 A ile tam w sumie tego oleju się mieści w misce? Odnośnik do komentarza
pawulon Opublikowano 19 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 1,4 o ile się nie mylę Odnośnik do komentarza
Szagal Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 A ja mam pytanie do posiadaczy Forzy 300 >=2018 r. Że postanowiłem zmienić squter i ostatnio uprawiam 100% jazdy po mieście to zastanawiam się, która wersję wybrać - 125, 300. Z tekstu porównawczego wynika że obie Forze są dobre. Z tym że 125 lepsza do miasta - mniej pali i "nowocześniejsza" (start/stop, rozrusznik itp), 300 natomiast jeszcze na trasę się nadaje. W internecie znalazłem informację że PCX i Forza przyspieszają +/- podobnie tj. 0-60km/h w około 6 sekund. PCX'a testowałem i przy jeździe miejskiej 0-60, 0-80km/h czegoś mi brakowało - za wolno przyspieszał. Miałem poczucie że startuje tak jak samochody i ruszając z pod świateł nie byłem ich w stanie zostawić z tyłu. Pytanie jak Forza 300 przyspiesza 0-60km/h, 0-80km/h. Niby do 100km/h w około 8 sekund więc zakładam że 0-60 powinna rozwijać w około 4-5sek. Jak ktoś się zastanawia jek zmierzyć prędkości to są aplikacje na telefon np: DynoMeter. Odnośnik do komentarza
MaciejPCX Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 A ja już wiem, że Forza 300 zdecydowanie lepsza na miasto i trasę. Tylko, że w weekend jeździłem też X-max 300!!! I teraz to już całkowicie nie wiem co kupić. :))) Odnośnik do komentarza
Lincoln Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Według mnie dylemat 125 vs 300 nie istnieje. Jak jest prawo jazdy to nie ma nad czym sie zastanawiać. 300 to są zupelnie inne osiągi. Spalanie w 125 jest niższe, ale powiedzmy sobie szczerze 3.7-4.0 l/100km dla 300 to tez nie jest jakies duze spalania. Ja w ogóle na to nie zwracam uwagi. I nie jest prawdą, że 125 jest lepsza do miasta. 300 jest lepsza do miasta niż każda 125. Co do dylematu XMAX300 vs Forza300 to nie pomogę:). Oba skutery są ok. Odnośnik do komentarza
lukas352 Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Użytkuję nową Forze 300 od 1,5 miesiąca. Przebieg 3800km. Spalanie średnie 2,7l/100km (jazda bez szaleństwa i autostrad). W porównaniu do 125, silnik mniej wysilony i ciszej pracuje, obroty niższe o 2000. Jak przedmówca mówi: ”Jak jest prawo jazdy to nie ma nad czym się zastanawiać.” Polecam Hondę! Odnośnik do komentarza
Sympatycy KriSSo Opublikowano 24 Września 2018 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 7 godzin temu, lukas352 napisał: ”Jak jest prawo jazdy to nie ma nad czym się zastanawiać.” A jak nie ma prawa jazdy, to robić błyskiem PJA i brać 300-tkę. Dla mnie osobiście 125 nie nadaje się do jazdy (przepraszam właścicieli) i nie ma znaczenia, czy to Forza, czy Burgman, czy Piaggio, czy Kymco. Miałem 125cc i nigdy więcej. Jakkolwiek, każdemu według potrzeb . Odnośnik do komentarza
marek_m Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Masz rację, ale muszę przyznać, że PCX'em syna lubiłem sobie skoczyć po "piwko" Zawsze wybierałem ten dalszy sklep Odnośnik do komentarza
pawulon Opublikowano 25 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 15 godzin temu, lukas352 napisał: Użytkuję nową Forze 300 od 1,5 miesiąca. Przebieg 3800km. Spalanie średnie 2,7l/100km (jazda bez szaleństwa i autostrad). W porównaniu do 125, silnik mniej wysilony i ciszej pracuje, obroty niższe o 2000. Jak przedmówca mówi: ”Jak jest prawo jazdy to nie ma nad czym się zastanawiać.” Polecam Hondę! Nie wiem jak Ty jesteś w stanie zrobić takie spalanie w Forzie 300 ale szacun.... Ja najmniej jak mi się udało to 3,5 a tak normalnie to 3,7 mam zawsze. 19 godzin temu, MaciejPCX napisał: A ja już wiem, że Forza 300 zdecydowanie lepsza na miasto i trasę. Tylko, że w weekend jeździłem też X-max 300!!! I teraz to już całkowicie nie wiem co kupić. :))) I jakie masz odczucia Forza vs X-max? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się