Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jej wysokość Honda Forza 300 MY2018


pawulon

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 14.09.2018 o 22:02, bobby napisał:

A poza miasto np na dojazdy 30 km w tym większość trasy szybkiego ruchu? Da rade czy już będzie jeździć resztką mocy?

Ja parę razy jeździłem wylotówką na Kraków od Castoramy aż do Sękocina Starego, to jakieś 15 kilometrów i bez najmniejszego problemu na tej trzypasmówce.

 

Dnia 14.09.2018 o 14:58, smok.wawelski napisał:

Szyba na maksa jest OK, chociaż jest trochę za wąska. Obniżenie jej o 1 pozycję też jest w porządku ale przy 120 km/h i szybie w dół jest masakra. Gdybym projektował szybę, dałbym większy zakres albo lekko podniósł ten najniższy. Mówimy tu o ideale. A ideałem jest szyba w GT - szerokość szyby i zakres oraz sposób regulacji jest doskonały (szyba pochyla się przy obniżaniu). Naprawdę przejedź się BMW C650 GT i zobacz o jakiej różnicy mówimy.

BMW jest o 10 cm większe od Forzy i kosztuje 50 tysięcy a nie 25 tysięcy. Co więcej ma 60KM a nie 25KM. Za taką kasę i przy tej mocy to BMW może sobie pozwolić na większą i szerszą szybę bez konsekwencji dla osiągów. To są zupełnie inne światy. W SW-T też szyba lepiej chroni przed wiatrem niż w Forzie.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

A wymiana szyby jest jakimś problemem w ogóle? Jeśli nie, to przecież jest na pewno jakieś GIVI Touring czy cuś i po sprawie. Będzie chronić nawet lepiej, niż ta w BMW !OK

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 15.09.2018 o 19:48, MaciejPCX napisał:

Ja wciąż czekam z niecierpliwieniem na poniedziałkowy materiał Ojca Dyrektora.

Proszę... EDIT -> Zapraszam do materiału porównawczego Forza 125 vs 300 -> KLIK

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, MariuszBurgi napisał:

Proszę... EDIT -> Zapraszam do materiału porównawczego Forza 125 vs 300 -> KLIK

Coś ten link nie działa. Tzn ten w 125 przenosi mnie do 300 a ten z 300 przenosi mnie do 125. Sprytne :P

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
1 godzinę temu, bobby napisał:

Coś ten link nie działa. Tzn ten w 125 przenosi mnie do 300 a ten z 300 przenosi mnie do 125. Sprytne :P

To się nazywa pętla strachu :P 

Linki poprawione !OK

 

1 godzinę temu, Lincoln napisał:

MariuszBurgi, jak zmierzyłes to 8.2s. 0-100kmh dla Forzy300?

Stoper i START. Wynik oczywiście nie uwzględnia błędu pomiarów szafa > GPS.

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, KriSSo napisał:

A wymiana szyby jest jakimś problemem w ogóle? Jeśli nie, to przecież jest na pewno jakieś GIVI Touring czy cuś i po sprawie. Będzie chronić nawet lepiej, niż ta w BMW !OK

Ni mo jeszcze Panie....

Też sam jestem ciekaw co wykmini Givi, ale myślę że dopiero na sezon 2019 coś będzie bo Honda ten model tak trochę z zaskoczenia wrzuciła już w zasadzie na koniec sezonu zakupowego skuterów....

19 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

Stoper i START. Wynik oczywiście nie uwzględnia błędu pomiarów szafa > GPS.

Jeden pomiar czy wartość uśredniona z kilku startów?

Odnośnik do komentarza
Dnia 12.09.2018 o 11:16, pawulon napisał:

też jakoś nie jestem przekonany do tych 12 tysięcy. Nawet jak tyle podają to będę robił wymianę na pocztu każdego sezonu, u mnie to wychodzi 6-7 tyś kilometrów.

Jako dumny posiadacz poprzedniej Forzy 300 potwierdzam, przegląd z wymianą oleju jest co rok albo co 12000 km. Co do samego silnika to nie jest 300 a 276 czyli coś pomiędzy 250 a 300, stąd nic dziwnego, że jest odrobinę wolniejsza niż xmax300. Co do prędkości, zrywności mieliśmy okazję porównać xmaxa 250 - demon zrywności -:) i Forzę 300 razem z Krisso czyli Krzysiem i forza  była raczej poza zasięgiem xmaxa, stąd opinie o mułowatości Smoka dotyczyły zapewne tego konkretnego egzemplarza do testów. Co do spalania- od momentu wymiany w pompie paliwa jakiegoś śmiesznego elementu w ramach akcji serwisowej (dziękuję Krisso) spalanie spadło o pół litra na 100. Ogólnie może ten skuter nie wygląda jak forza 300 rocznik 2018, ale z uwagi na swoją jamnikowatość jest dla niziołka 170 cm wzrostu genialna do poruszania się po mieście. Z pewnością nie mam problemu ze startem na światłach w stosunku do 1.9 CDI -:) Ponieważ ten silnik to ten sam silnik jak w mojej Forzy nie zdziwi mnie przegląd co 12000

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, minimi1 napisał:

Jako dumny posiadacz poprzedniej Forzy 300 potwierdzam, przegląd z wymianą oleju jest co rok albo co 12000 km

A u Ojca Dyrektora w teście jest co 5 tys.

Czy Tusia ma rację a January blefuje?:lol:

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Piotr, pynij fotkę z książki serwisowej, czy z instrukcji i będzie po sprawie. Wg mnie (miałem ten motocykl), serwis olejowy jest co 12 kkm. Rób fotę i wklej.

 

A u Ojca Dyrektora w teście jest co 5 tys.

NIe mam pojęcia z czego to wynika. Przypuszczam, że taką informację w tym okresie otrzymał.  Być może w roczniku modelowym 2018 coś się zmieniło.

EDIT:

 

Zrzut%20ekranu%202018-09-19%2007.57.41.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Wkradł się błąd. Zamiast 5 winno być co 6 tkm.
Service manual shot:
923895aa4aa877d54f226b475bc61c64.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Tak mówią ENG service. Dziś będę w ASO Honda na szybkim upgrade to dokładnie sprawdzę co mówią PL service.

Odnośnik do komentarza

Jak widzicie w poprzednim modelu nie ma nawet czegoś takiego jak 6 tysięcy kilometrów- wszystko jest co 12, albo co rok (w zależności co skończy się szybciej) stąd moje zdziwienie opisem Smoka co do serwisu. Przypuszczam, że obecny ma podobnie- ostatecznie to ten sam silnik

42058692_2146047775428944_5746947699844841472_n.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
2 godziny temu, minimi1 napisał:

Przypuszczam, że obecny ma podobnie- ostatecznie to ten sam silnik

...i dokładnie (konstrukcyjnie) identyczny (z tą samą pojemnością układu olejowego), co jednostka w SH300 w której od zawsze interwał oil service to 6 tkm.

Więc tak, serwisówka nowej NSS300 mówi: wymiana oleju co 12 tkm. Dlaczego inaczej jak w SH? Bo ten dedykowany do miasta a NSS także w trasę? Bo księgowi doszli do wniosku, że marketingowo 12 wygląda "ekonomiczniej" dla klienta? Do takich wniosków doszliśmy wspólnie z ludźmi z ASO Honda.

Ps. Osobiście wymieniałbym w tym motorze olej co 6 tkm... Tym bardziej, ze wzgledu na małą pojemność układu olejowego. Chyba, że trasy to można rzadziej.

Odnośnik do komentarza

A ja mam pytanie do posiadaczy Forzy 300 >=2018 r.

Że postanowiłem zmienić squter i ostatnio uprawiam 100% jazdy po mieście to zastanawiam się, która wersję wybrać - 125, 300.

Z tekstu porównawczego wynika że obie Forze są dobre. Z tym że 125 lepsza do miasta - mniej pali i "nowocześniejsza" (start/stop, rozrusznik itp), 300 natomiast jeszcze na trasę się nadaje.

W internecie znalazłem informację że PCX i Forza przyspieszają +/- podobnie tj. 0-60km/h w około 6 sekund. PCX'a testowałem i przy jeździe miejskiej 0-60, 0-80km/h czegoś mi brakowało - za wolno przyspieszał. Miałem poczucie że startuje tak jak samochody i ruszając z pod świateł nie byłem ich w stanie zostawić z tyłu. 

Pytanie jak Forza 300 przyspiesza 0-60km/h, 0-80km/h. Niby do 100km/h w około 8 sekund więc zakładam że 0-60 powinna rozwijać w około 4-5sek.

Jak ktoś się zastanawia jek zmierzyć prędkości to są aplikacje na telefon np: DynoMeter.

Odnośnik do komentarza

A ja już wiem, że Forza 300 zdecydowanie lepsza na miasto i trasę.

Tylko, że w weekend jeździłem też X-max 300!!!

 

I teraz to już całkowicie nie wiem co kupić. :)))

Odnośnik do komentarza

Według mnie dylemat 125 vs 300 nie istnieje. Jak jest prawo jazdy to nie ma nad czym sie zastanawiać. 300 to są zupelnie inne osiągi. Spalanie w 125 jest niższe, ale powiedzmy sobie szczerze 3.7-4.0 l/100km dla 300 to tez nie jest jakies duze spalania. Ja w ogóle na to nie zwracam uwagi. I nie jest prawdą, że 125 jest lepsza do miasta. 300 jest lepsza do miasta niż każda 125.

Co do dylematu XMAX300 vs Forza300 to nie pomogę:). Oba skutery są ok. 

 

Odnośnik do komentarza

Użytkuję nową Forze 300 od 1,5 miesiąca. Przebieg 3800km. Spalanie średnie 2,7l/100km (jazda bez szaleństwa i  autostrad). W porównaniu do 125, silnik mniej wysilony i ciszej pracuje, obroty niższe o 2000. Jak przedmówca mówi: ”Jak jest prawo jazdy to nie ma nad czym się zastanawiać.” Polecam Hondę!

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
7 godzin temu, lukas352 napisał:

Jak jest prawo jazdy to nie ma nad czym się zastanawiać.”

A jak nie ma prawa jazdy, to robić błyskiem PJA i brać 300-tkę. Dla mnie osobiście 125 nie nadaje się do jazdy (przepraszam właścicieli) i nie ma znaczenia, czy to Forza, czy Burgman, czy Piaggio, czy Kymco. Miałem 125cc i nigdy więcej. Jakkolwiek, każdemu według potrzeb !OK.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, lukas352 napisał:

Użytkuję nową Forze 300 od 1,5 miesiąca. Przebieg 3800km. Spalanie średnie 2,7l/100km (jazda bez szaleństwa i  autostrad). W porównaniu do 125, silnik mniej wysilony i ciszej pracuje, obroty niższe o 2000. Jak przedmówca mówi: ”Jak jest prawo jazdy to nie ma nad czym się zastanawiać.” Polecam Hondę!

Nie wiem jak Ty jesteś w stanie zrobić takie spalanie w Forzie 300 ale szacun.... Ja najmniej jak mi się udało to 3,5 a tak normalnie to 3,7 mam zawsze.

19 godzin temu, MaciejPCX napisał:

A ja już wiem, że Forza 300 zdecydowanie lepsza na miasto i trasę.

Tylko, że w weekend jeździłem też X-max 300!!!

 

I teraz to już całkowicie nie wiem co kupić. :)))

I jakie masz odczucia Forza vs X-max?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...