Użytkownicy Chop Opublikowano 9 Grudnia 2017 Użytkownicy Opublikowano 9 Grudnia 2017 BURISMAN, nie rezygnuj ze swoich marzeń, mały wzrost to nie problem, trzeba tylko zmienić sposób jazdy, popatrz:
BURISMAN Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 W dniu 8.12.2017 o 20:45, pawel883 napisał(a): Pozostaje tylko lekki cruiser lub chopper oczywiście poza niektórymi maxi. Rozwiń Cruisera mam, a chopper mnie nie interesuje bo nie podoba mi, co do maxi to też już mam i jakbym zmieniał to na B 650. W dniu 8.12.2017 o 20:45, pawel883 napisał(a): Obniżenie motocykla(nie licząc siedzenia) to nie jest taki prosty temat. Rozwiń No bez przesady nie jest też taki krzywy, ludzie to robią, można kupić gotowe zestawy, nie zamierzam rzeźbić w garażu. W dniu 8.12.2017 o 20:45, pawel883 napisał(a): masz jeszcze stopkę boczną i centralną do skrócenia. Rozwiń To akurat nie jest żaden problem. W dniu 8.12.2017 o 20:45, pawel883 napisał(a): Krótko mówiąc takie sprzęty nie jeżdżą Rozwiń Wielu to zrobiło, robią to fabryki, bo kilka firm np. BMW robi na zamówienie, i jakoś te sprzęty jadą W dniu 8.12.2017 o 20:45, pawel883 napisał(a): przy twoich umiejętnościach to już w ogóle niema co kombinować. Rozwiń Nie przesadzaj, nigdzie ze mną nie jeździłeś a już masz wyrobione na ten temat zdanie, ciekawa teoria. Nie obraziłem się , ale nieraz warto się zastanowić zanim się coś napisze, co nie koniecznie musi być miłe dla tego kogoś drugiego , specjalnie dałem uśmieszek byś nie brał tego do siebie, bo po mnie to spłynęło jak woda po kaczce . W dniu 9.12.2017 o 08:05, Chop napisał(a): BURISMAN, nie rezygnuj ze swoich marzeń, mały wzrost to nie problem, trzeba tylko zmienić sposób jazdy, popatrz: Rozwiń Nie zrezygnowałem, na szczęście są jeszcze ludzie którzy chcą pomóc więc skorzystam z ich rad i coś wymyślę .
Geni Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Siadając na enduro nie staraj się dotykać obiema stopami ziemi. Normalka to jedna cała stopa na ziemi, a druga na podnóżku. Po prostu zjeżdżasz tyłkiem na jedną stronę. Jeżli ma chodzić o sprzęt nie za wysoki, siadający na zawiasach i dający się łatwo opanować, to polecam Hondę CRF250L. Miałem przez chwilę - naprawdę przyjemny sprzęt. Miałem też XT660Z Tenere, ale to wysoka koza, nawet po założeniu kości w zawiasy i wpuszczeniu przodu w półki.
BURISMAN Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 W dniu 9.12.2017 o 15:05, Geni napisał(a): Siadając na enduro nie staraj się dotykać obiema stopami ziemi. Normalka to jedna cała stopa na ziemi, a druga na podnóżku. Po prostu zjeżdżasz tyłkiem na jedną stronę. Jeżli ma chodzić o sprzęt nie za wysoki, siadający na zawiasach i dający się łatwo opanować, to polecam Hondę CRF250L. Miałem przez chwilę - naprawdę przyjemny sprzęt. Miałem też XT660Z Tenere, ale to wysoka koza, nawet po założeniu kości w zawiasy i wpuszczeniu przodu w półki. Rozwiń Wiesz ja mam już wstępnie sprecyzowany model i typ motocykla, ten który mnie interesuje to Benelli TRK 502, ma wysokość katalogową siedzenia 800 mm. Dość dokładnie oglądałem go ze sprzedawcą i jest na pewno możliwość przeróbki (obniżenia) siedzenia o jakieś 2-3 cm, wygląda na to że lagi też można by było opuścić o 2 cm minimum, jest problem z tylnym zawieszeniem, bo ciasno tam strasznie, a jak już ruszać zawiasy to razem przód-tył. Nie ma do tego motocykla jeszcze zestawów obniżających, które można by było kupić i zamontować.
Sympatycy subaru gtb320 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Sympatycy Opublikowano 9 Grudnia 2017 Kiedyś były WSK,JAWY,CZ, i ludzie jeździli a dziś zamiast jeździć to problem bo za duży wybór.
Geni Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Do tego Benelli made in China zestawów nie ma i być może nie będzie. Rozumiem, że nie zależy ci na możliwości zjechania z asfaltu, tylko na sylwetce motocykla przypominającej enduro.
BURISMAN Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 W dniu 9.12.2017 o 16:28, Geni napisał(a): Do tego Benelli made in China zestawów nie ma i być może nie będzie. Rozumiem, że nie zależy ci na możliwości zjechania z asfaltu, tylko na sylwetce motocykla przypominającej enduro. Rozwiń Dokładnie tak, ja po krzakach, rzekach i błocie jeździł nie będę. Interesuje mnie tego typu motocykl bo mi się najzwyczajniej podoba, moim zdaniem jest praktyczny, bo jazda po czarnym jak i po kiepskiej nawierzchni nie jest tak uciążliwa jak jazda skuterem na małych kołach. Dla mnie motocykl to nie środek transportu na co dzień, tylko hobby. W tym sezonie skuterem B 400 jeździłem z żoną w weekendy, kilka wypadów z kolegami, kilka podróży do znajomych po 300-400 km w jedną stronę i to wszystko, nic więcej nie oczekuję. Skuter jest dla mnie OK, zostanie na przyszły rok, jak nie B 400, to B 650. Hondą DN01 która mam muszę wpierw pojeździć by się wypowiadać o jej dalszych losach u mnie, ale z tego co już zauważyłem to zagości dłużej. Takie ADV chciałbym na wypady w miejsca gdzie drogi nie są najlepsze, gdzie kończy się ładny asfalt, zaczyna kiepska droga z kiepską nawierzchnią i skuter kiepsko sobie z tym radzi, a każde tąpniecie w dziurę kończy się przykrym bólem pleców (mam problem z kręgosłupem). Po jakimś czasie użytkowania chciałbym się też określić co do typu motocykla na którym chciałbym pozostać. Nie zamierzam trzymać kilka motocykli, 2 sztuki najwyżej. Śmiałe plany były, że zostanie Honda DN01, bo to fajny motocykl, automat, ma kardan, jest ładny stan, zainwestowałem w nią więc tylko teraz jeździć i ponieważ z racji swej budowy zaspokoiła by moje ciągotki do skutera. ADV byłby uzupełnieniem stajni jako motocykl o zupełnie innym przeznaczeniu. A taką jeździłem za młodego i dawałem radę i to z dużym powodzeniem
Geni Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Podobnymi latałem za młodu: CZ, MZ, Junak, a potem było ze 20 kolejnych. Jeżeli ADV ma być tylko na asfalt, to spokojnie możesz coś brać na odlewanych kołach, nawet obu w rozmiarze 17cali. Czy akurat to ma być Benelli, to twój wybór. Ja bym tego nie brał.
BURISMAN Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 W dniu 9.12.2017 o 18:36, Geni napisał(a): Podobnymi latałem za młodu: CZ, MZ, Junak, a potem było ze 20 kolejnych. Jeżeli ADV ma być tylko na asfalt, to spokojnie możesz coś brać na odlewanych kołach, nawet obu w rozmiarze 17cali. Czy akurat to ma być Benelli, to twój wybór. Ja bym tego nie brał. Rozwiń Przy Benelli się nie upieram, nie ukrywam że mi się podoba, ale jak coś innego będzie, to też rozwarze, oby był niski, lub dał się obniżyć .
Wiiz Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 W dniu 5.12.2017 o 19:11, robert1973 napisał(a): Takie "maleństwo" da radę dobry wybór Pozostając w klimacie czerwonego koloru..... moje "maleństwo" w naturalnym środowisku czyli powrót do korzeni Rozwiń Śliczna bestia, prawie jak moja tak z ciekawości jakie kapcie ma założone? W dniu 9.12.2017 o 08:05, Chop napisał(a): BURISMAN, nie rezygnuj ze swoich marzeń, mały wzrost to nie problem, trzeba tylko zmienić sposób jazdy, popatrz: Rozwiń Zwykły GS nie jest jakoś okrutnie wysoki, dodatkowo można zamówić obniżone siedzenie i obniżony zawias i wtedy to już prawie motorynka
BURISMAN Opublikowano 9 Grudnia 2017 Opublikowano 9 Grudnia 2017 W dniu 9.12.2017 o 19:55, Wiiz napisał(a): Zwykły GS nie jest jakoś okrutnie wysoki, dodatkowo można zamówić obniżone siedzenie i obniżony zawias i wtedy to już prawie motorynka Rozwiń Dlatego szukam dalej, kolejne przymiarki i próby znalezienia czegoś z czego będę zadowolony. Ciśnienia na kupno nie mam, bo teraz i tak klapa z jazdy, a w nowym sezonie mam czym jeździć, przynajmniej na samym początku.
Sympatycy robert1973 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Sympatycy Opublikowano 10 Grudnia 2017 W dniu 9.12.2017 o 19:55, Wiiz napisał(a): tak z ciekawości jakie kapcie ma założone? Rozwiń Mało popularne u nas Bridgstone Trial Wing TW101
smarciu Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Ten TRK 502 też mi wpadł w oko, po tym jak pojeździłem do mojej okolicy drogami gorszej jakości. Niestety w takich warunkach moja Apka słabo sobie radzi, nie mówiąc już o zjechaniu poza asfalt na dłuższy odcinek szutrówką. Taki sprzęt na większych kołach byłby ciekawy rozwiązaniem. ostatnio wpadł mi w ręce artykuł o odśrodkowych sprzęgłach automatycznych Rekluse, które znacząco ułatwiają obsługę biegowca. Nie ma opcji zaduszenia silnika, odpuszczasz gaz wbijasz bieg, odkręcasz gaz i łapie sprzęgło na zadanych obrotach. Takie combo ADV+Rekluse to już koszt prawie Hondy NC750 DCT, a apetyt rośnie w miarę jedzenia może Kymco wypuści niebawem CV2 i pogodzi towarzystwo chcące mieć lepszy komfort i właściwości maxiskuterowe jednocześnie?
Sympatycy robert1973 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Sympatycy Opublikowano 10 Grudnia 2017 W dniu 10.12.2017 o 16:32, smarciu napisał(a): może Kymco wypuści niebawem CV2 i pogodzi towarzystwo chcące mieć lepszy komfort i właściwości maxiskuterowe jednocześnie? Rozwiń pogodzić może jedno.... koła 21-19 przód 17 tył ,skoki zawieszeń min 150mm , siedzenie na wysokości ok 750mm, duży schowek pod siedzeniem , przekrok, prześwit min 175mm automat z możliwością blokowania "biegu" ,moc pow 70KM..... "coś takiego" jeszcze nie powstało i ...raczej nie powstanie ale ja mam receptę 2-a sprzęty, a tak na poważnie można pomyśleć nad rodziną NC700-750 jako alternatywą i połączeniem skuter/enduro jednak trzeba postawić sprawę jasno że to jest półśrodek i nigdy nie będzie satysfakcjonowało ani skuteromaniaka ani podróżnika enduro
Sympatycy subaru gtb320 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Sympatycy Opublikowano 10 Grudnia 2017 W dniu 10.12.2017 o 20:53, robert1973 napisał(a): pogodzić może jedno.... koła 21-19 przód 17 tył ,skoki zawieszeń min 150mm , siedzenie na wysokości ok 750mm, duży schowek pod siedzeniem , przekrok, prześwit min 175mm automat z możliwością blokowania "biegu" ,moc pow 70KM..... "coś takiego" jeszcze nie powstało i ...raczej nie powstanie Rozwiń Dokładnie . To jest tak gdyby chcieć Samochód najlepiej typu van 7osób w cabrio na sportowym zawieszeniu i spaleniu 3,5L z silnikiem mocy 300Ps.4x4
smarciu Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Myślę, że warto rozpatrywać te pomysły na bazie potrzeb i możliwości. Jak sobie czytam relacje z wyjazdów dookoła świata, to najczęściej są tam proste motocykle, łatwe do naprawy etc. Nie wszyskie mają 21 cali z przodu. Może Benelli oferuje większe koło z przodu, nie wiem... Z resztą i tak 90% trasy wycieczek w naszej okolicy to będą lepsze lub gorsze, ale jednak utwardzone drogi, niewymagające sprzętu klasy enduro. I na takie wypady po EU i okolicach, taki TRK 502, NC750 czy coś podobnego z ekonomicznym silnikiem spokojnie podoła. A za zaoszczędzone pieniądze można po prostu wiecej zobaczyć Co do akcesoriów do TRK, to też myślę, że się pojawią, bo model celowany jest też na rynki azjatyckie, a tam jest sporo producentów takich bajerów, co już widać na aliexpress. Jest wiele czynników, od których zależy powodzenie takiego pomysłu, choćby od jakości dróg w planowanych wyjazdach, budżetu, etc. Mnie kusi takie rozwiązanie ze względu na większą dostępność tras i mniejszą konieczność planowania jazdy po dobrych drogach w porównaniu z maxi, a w szczególności takimi co mają sporo masy nieresorowanej na tylnym kole ze względu na rozwiązanie napędu. Niektóre skutery pewnie radzą sobie lepiej i wtedy może nie warto nic zmieniać, tylko jeździć
BURISMAN Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 W dniu 11.12.2017 o 08:50, smarciu napisał(a): Myślę, że warto rozpatrywać te pomysły na bazie potrzeb i możliwości. Rozwiń Tylko w takim kontekście to rozpatruje nic na siłę i na hura. Co do potrzeb, to mile widziane "wozidełko" na drogi czarne, ale nie koniecznie dobre, również na te dziurawe o wątpliwej nawierzchni, których podczas podróży nie brakuje i wtedy skuter jedzie, ale nie tak pewnie jak na dobrej asfaltowej drodze. W dniu 11.12.2017 o 08:50, smarciu napisał(a): Jak sobie czytam relacje z wyjazdów dookoła świata, to najczęściej są tam proste motocykle, łatwe do naprawy etc. Nie wszystkie mają 21 cali z przodu. Rozwiń Też to zauważyłem, i dlatego skłaniam się do zakupu prostego i dobrego . W dniu 11.12.2017 o 08:50, smarciu napisał(a): taki TRK 502, NC750 czy coś podobnego z ekonomicznym silnikiem spokojnie podoła. A za zaoszczędzone pieniądze można po prostu wiecej zobaczyć Rozwiń Cena tego TRK tylko na początku wydawała mi się dobra, na spokojnie przeglądam Allegro, oraz inne portale, za sumę 20-25tys można już wybierać w ciekawych używanych egzemplarzach sprawdzonych dobrych marek. TRK zawsze będzie tylko Chińczykiem, pewnie nie najgorszym, ale jednak. Jak teraz patrze na to spokojnie, to wolałbym używany np V-Strom, czy GS 650, itp. W dniu 11.12.2017 o 08:50, smarciu napisał(a): Co do akcesoriów do TRK, to też myślę, że się pojawią, bo model celowany jest też na rynki azjatyckie, a tam jest sporo producentów takich bajerów, co już widać na aliexpress. Rozwiń Pewnie się pojawią, ale trzeba czekać, a wiosna i nowy sezon tuż , tuż . W dniu 11.12.2017 o 08:50, smarciu napisał(a): Mnie kusi takie rozwiązanie ze względu na większą dostępność tras i mniejszą konieczność planowania jazdy po dobrych drogach w porównaniu z maxi, a w szczególności takimi co mają sporo masy nieresorowanej na tylnym kole ze względu na rozwiązanie napędu. Niektóre skutery pewnie radzą sobie lepiej i wtedy może nie warto nic zmieniać, tylko jeździć Rozwiń I to jest to, właśnie żeby siąść na moto i nie do końca zastanawiać się czy wybrana droga na wycieczkę, to fajny asfalt, czy dziurawa jak sito, lub kocie łby po których jazda skuterem nie jest przyjemnością. Ogólnie wybór takiego motocykla nie jest problemem, bo są takie i ludzie je kupują, eksploatują i nie narzekają. Dla mnie jest problem znalezienia takiego modelu, by nie tylko był w dużym stopniu do takich warunków przystosowany, ale też spełnił mój najważniejszy wymóg jakim jest wysokość motocykla, a w tym przedziale jest trudno coś dobrać. Po kilku przymiarkach wiem, że na motocykl o wysokości siedzenia 800mm wejdę i pojadę, ale przy prostych manewrach parkingowych będę zaliczał glebę co chwilę. Znalazłem już dla siebie model co go można sprowadzić do 750mm (GS 650) i zaczynam poważnie o nim myśleć, mam jeszcze zamiar usiąść na V-stromie, ale z założenia jest on wysoki, pewnie wybór mi odpadnie, a szkoda . Jeżeli chodzi o mnie na spokojnie zbieram kasiorkę i szukam dalej, wiosna tuż, tuż więc trzeba się ruszać, by się z ręką w nocniku nie przebudzić jak inni wyruszą w trasę . 1
smarciu Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Widzę, że pragmatyka przodem powodzenia w poszukiwaniach i zapraszam na testy nowego nabytku: dziurawe drogi pięknego Zdolnego Śląska Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
BURISMAN Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 W dniu 11.12.2017 o 17:04, smarciu napisał(a): zapraszam na testy nowego nabytku: dziurawe drogi pięknego Zdolnego Śląska Rozwiń Zaproszenie przyjęte , to piękne miejsca warte odwiedzenia, i zapewne tak będzie w przyszłym sezonie. Pozdrawiam
Sympatycy robert1973 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Sympatycy Opublikowano 11 Grudnia 2017 W dniu 11.12.2017 o 08:50, smarciu napisał(a): Nie wszyskie mają 21 cali z przodu Rozwiń Nie do końca tu chodzi o rozmiar koła ale też o skok i twardość zawieszenia które zapewniają odpowiedni komfort jazdy po naszych "kochanych drogach" które są niejednokrotnie bardziej dziurawe niż szutrówki ..... niestety W dniu 11.12.2017 o 16:53, BURISMAN napisał(a): Znalazłem już dla siebie model co go można sprowadzić do 750mm (GS 650) i zaczynam poważnie o nim myśleć, mam jeszcze zamiar usiąść na V-stromie, ale z założenia jest on wysoki, Rozwiń myślisz w "dobrą stronę" :D... dl można też "opuścić" http://www.ebay.pl/itm/Suzuki-DL650-V-Strom-Lowering-Kit-2003-2013-Suspension-Links-Linkage-Dogbones-/330990668262
BURISMAN Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 W dniu 11.12.2017 o 18:45, robert1973 napisał(a): myślisz w "dobrą stronę" :D... dl można też "opuścić" http://www.ebay.pl/itm/Suzuki-DL650-V-Strom-Lowering-Kit-2003-2013-Suspension-Links-Linkage-Dogbones-/330990668262 Rozwiń No nareszcie mnie poparłeś w dobrym myśleniu . W ten weekend jadę takie coś oglądać, tylko muszę Andrzeja poprosić by się ze mną przejechał, bo jak sam kupie to ........ Ten co mam oglądać stoi na oryginale, ale zakup tego Kit-u nie jest problemem, dla mnie wykonanie tych kości nie jest problemem, ale nie będę wywarzał otwartych drzwi . Sam motocykl mi się podoba, jest to sprawdzona konstrukcja, chwalona na forach i w necie ma dobrą opinię. Pogadam jeszcze z Andrzejem, co myśli o tym pomyśle ....?.
Geni Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 No wycieczka fajna, ale GoldWingiem byłoby wygodniej i też by przejechał te asfalty. Królowa jest jedna i ciąga KTM-y na sznurkach, kiedy im korby bokiem powychodzą.
BURISMAN Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Coś mi się wydaje, że dogoniłem króliczka . Dziś była przymiarka i wszystko jest OK, wystarczy obniżenie siedzenia (zmiana gąbki na żel) i będzie gitara. W związku z planem zakupu w weekend motocykla będę szukał wolnego pokoju do wynajęcia od Poniedziałku. Jak kupie 3 motocykl w tym roku to na bank wylatuje z domu , a pogody na najbliższe dni zapowiadają kiepskie .
Yarorot Opublikowano 12 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2017 No to pochwal się do czego się przymierzyłeś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się