Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Czy oferta jest interesująca? Cz. 2 . Zapytania o ogłoszenia.


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

8 minutes ago, arturo-bb said:

Ale B650 nie odrzuciłbym tylko tak jak pisałem , kupiłbym zostawiając sobie w skarpecie te 3 tyś minimum na ewentualną naprawę skrzyni. Bo potem w sezonie jak by padła to płacz jak to naprawić jak nie ma teraz kasy. A sezon w pełni !sciana

Co racja to racja, wezmę to pod uwagę :) podczas moich kalkulacji.
Mam czym jeździć lecz to nie maxiskuter ;), na takich jak mój ludzie jeżdżą dookoła EU czy Afryki, to sam na działkę bym się na nim nie wybrał. :blink:

Odnośnik do komentarza

Witam   serdecznie  ,  Postanowiłem  po latach  znów  poczuć   wiatr  we  włosach   ,,,,,,,   :)

   Ale   aby  się  to   ziściło   zaczyna  się  moja   droga  przez   mękę , Nie chcę  podróżować  po  kraju  na  oględziny  więc  zaczynam  od  podwórka  . 

Proszę  o  komentarz  na  moją  propozycję 

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-burgman-400-k5-motokoc-CID5-IDidUUN.html

 

Pozdrawiam Wszystkich !

Odnośnik do komentarza

Licząc sezon od kwietnia do października wychodzi średnio 12 km/ dzień... Hmm... Trochę mało...

 

Ja jeżdżę do pracy w ładne dni i jedna dłuższa wycieczka w roku i wychodzi mi dwa razy tyle.

 

Przede wszystkim nie lubię takich ogłoszeń "nieuszkodzony", z których mimo wszystko wynika, że skuter ma uszkodzenia: coś pęknięte, porysowane i na dodatek braki w obudowach... znaczy, że była już zaliczona jakaś "gleba".? Hmm... "nieuszkodzony"...

Uważam, że takie ogłoszenie jest nieuczciwe np wobec mojej sprzedanej nieuszkodzony Hondy - bo uszkodzeń po prostu nie miała.!

 

Na Burgmana 400-tkę trzeba uważać bo lubią na dodatek konsumować trochę/(czasem dużo) oleju, a tego przez krótkie oględziny się nie stwierdzi.

 

Śmigałem Hondą, z którą mam bardzo dobre wspomnienia i poradziłbym może dlatego poszukać w tym wypadku używanej Hondy Silver Wing / SW-T.

(oczywiście to jest tylko rada.!)

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, MIRUNIO1332 napisał:

Nie chcę  podróżować  po  kraju  na  oględziny  więc  zaczynam  od  podwórka

Zacznij od podwórka jedź na oględziny tego Burka posłuchaj silnika jak pracuje (wkręć go na wysokie obroty - słuchaj jak pracuje czy coś nie łomocze w nim, jak ładnie dymi z rury na ciepłym silniku - przepalany olej), łyk zimnej wody na ostudzenie zapału i zrób to samo z kilkoma innymi ofertami. Generalnie nie zakochuj się od pierwszego wejrzenia :D

Czasem kilka rys na plastikach to pikuś to nie są nówki sztuki. Ta oferta, którą przedstawiłeś ma więcej mankamentów. Ja osobiście lubię jeździć zadbanym skuterem i te braki by mnie drażniły, gdyby jednak reszta była ok osobiście mam zacięcie zbiłbym cenę i naprawił niedogodności.  

(To są koszty zakupu części i czas na zabawę z montażem, lakierowaniem, a nawet pasowaniem elementów. Skuter to nie motocykl, gdzie wszystko przeważnie jest na wierzchu)

Odnośnik do komentarza

Oczywiście  ,że  tak :)   Jest  powiedzenie   ,, tanie  mięso  to  psy  jedzą " , 

Lata  świetlne wstecz  jeździłem motorowerami a  potem dosiadłem  jak  na  tamten  okres  dostojną  CZ 350  . , Czasy  się zmieniają   ale  pasja  pozostała   i  się  przebudziła :) 

Zapytam  tak nieco   do  przodu  .  Jak  wygląda  podstawowa obsługa  którą  mogę  wykonać  we  własnym  zakresie  .  Czy  są   problemy   z  dostępem  do   żarówek , filtrów , wymianą  płynów  eksploatacyjnych , klocków , demontaż  kół  na  wypadek  ,,kapcia" , okresowa  diagnostyka  skutera ?

Odnośnik do komentarza

Nie ma z dostępem żadnych problemów. Przynajmniej ja w swoim modelu tak mam. Jedynie zdobyć dobrą instrukcję czy serwisówkę. Mnie jedynie problem sprawił rozbiórka plastików. Ale cierpliwość spokój i nic na siłę i do wszystkiego się dojdzie. Na początku trochę to trwa natomiast jak porozbierasz plastiki pare razy to później to będziesz robił jak automat. No i zawsze możesz tu zapytać co zrobić w jakiej kolejności. Powodzenia

Odnośnik do komentarza

Te pytania pewnie padły już wielokrotnie na forum... tutaj nie ten temat... Poszukaj!!! -to forum to kopalnia wiedzy.!

 

Jak masz smykałkę, większość podstawowej obsługi zrobisz sam.

Żarówki w większości maxi wymienisz wkładając łapkę od spodu przy lagach, choć w niektórych skuterach jest to dość utrudnione. Raz wymieniłem w B650 od spodu.  Teraz wolę zdjąć kokpit.

Filtry, olej, klocki jak umiesz, zmienisz sam.

A jak złapiesz kapcia to na trasie zakołkujesz uszczelniaczem sznurkowym. Potem wolę dać do dobrego wulkanizatora motocyklowego.

 

Wracając do tematu:

 

w przypadku braku owiewki, jak ją dokupisz to i tak nie masz pewności czy wszystko dobrze spasujesz - reszta może być już zniekształcona lub mieć wyłamane zaczepy. 

Lepiej więc kupić skuter z całymi plastikami, niż ryzykować i potem się z tym męczyć.

 

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, MISIEK napisał:

w przypadku braku owiewki, jak ją dokupisz to i tak nie masz pewności czy wszystko dobrze spasujesz - reszta może być już zniekształcona lub mieć wyłamane zaczepy. 

Lepiej więc kupić skuter z całymi plastikami, niż ryzykować i potem się z tym męczyć.

 

Miśiek ma 100 % racji, skuter w całości obejdziesz pomacasz plastiki czy nie czeszczą (urwanie zapięcia i wpinki). Pamiętaj jednak, że im więcej egzemplarzy obadasz będziesz bogatszy o wiedzę jak wygląda wymarzone 2oo. Pamiętaj o jego sercu, silnik kosztuje więcej jak parę rys, które mogły powstać nawet na postoju. 

 

Odnośnik do komentarza

Uważajcie też na takie interesujące okazje  ze skuterami z małymi otarciami powstałymi niby... hmm... "w transporcie" (przestrzegam, bo niestety się już trafiają).

Potem najgorsze są problemy z niedziałającymi modułami elektrycznymi - a to naraża nowego właściciela na poważne koszty.! Inne problemy to korozja w niewidocznym miejscach, przedwcześnie zużyte części... itp.

 

http://www.scigacz.pl/Motocykle,pod,woda,powodz,we,Francji,28852.html

 

powodz_francja_motocykle_pod_woda.jpg

Odnośnik do komentarza

Witam ponownie.

To jest to co mnie interesuje na dziś:

https://www.olx.pl/oferta/yamaha-x-max-125-abs-wrzesien-2015-r-salon-polska-i-wlasciciel-CID5-IDj7rMw.html

nieaktualne ale mam ugadane odbiór w tym tygodniu.

Obejrzane,przejechane kawałek po po parkingu podziemnym.

Wizualnie jak nowy nie licząc śladów na przekroku i zużycia elementów jezdnych.

Jest wszystko książka serwisowa,faktura zakupu,i cała reszta.

Wizualnie OK,technicznie OK, gwarancja jest do września bo dzwoniłem do salonu.

Pytanie do obeznanych w temacie robić szczegółowy przegląd w innym serwisie moto czy brać bo jest gwarancja.

Z góry dzięki za odpowiedz

Pozdrawiam Jarek

Odnośnik do komentarza

I to się nazywa OKAZJA.!

Przebieg realny. Tylko niecałe dwa sezony. Gwarancja - rewelacja.!

Obejrzeć tylko plastiki,  sprawdzić stan klocków, poziom płynów, posłuchać silnika  jak jedzie prosto to nic tylko BRAĆ i jechać.!

 

Przypilnować obowiązkowo kolejnego przeglądu serwisowego - trzeba sprawdzić w książeczce gwarancyjnej kolejny chyba na 12 tys.km.

Odnośnik do komentarza

Misiek tak jak piszesz "ino broć"

ja już mam banana na gębie choć jeszcze moto nie u mnie 

ale w sobotę już transport zaklepany...

dam znać

bajo

Odnośnik do komentarza

Z tym "bananem" to ostrożnie.! 

Do zakupu jak również i odbioru trzeba podchodzić z zimną głową - zawsze trzeba dokładnie sprawdzić organoleptycznie czy wszystko jest o.k.. 

Niech będzie przestrogą ten temat (od 6 strony):

A dopiero potem możesz mieć "banana".

Odnośnik do komentarza

Chce kupic takiego burgmana interesuje mnie tylko skuter w stanie naprawde bardzo dobrym nie chcialbym sie zawiesc jestem w stanie wydac 5tys czy to wystarczy? Najlepiej z kufrem.
Taka oferte znalazlem
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-burgman-400-mercedes-zamiana-CID5-IDgJkxl.html
Rozmawialem z sprzedawca.
Jest polozony nowy lakier przez poprzedniego wlasciciela
Podobno skuter z zagranicy
Wymienial czesci sam
Raczej nie ma rachunkow za czesci pytalem
Do skutera dodaje 2 kola z oponami pokrowiec na niego kufer jak widac i 2 orurowania po bogach tzw chyba gmole.
Chyba nie wyglada to najlepiej ale jest wstawiona nowa szyba oryginalna suzuki stara tez jest... porysowana i zoltawa podobno.
Pytanie czy poprzedni właściciel robil go pod siebie czy ma to za zadanie zakamuflowac wady.
Pomóżcie mi. Od miesiaca jestem czlonkiem burgmanii ale od dzisiaj sie tu rozkręcam.
Dzieki z gory!
Nie wiem tez gdzie za bardzo pisac o tym. Czy to dobre miejsce?

Temat z ofertami jest już na forum. Nie zakładaj kolejnych tematów. Łącze.

Administracja

 

Odnośnik do komentarza
Witam Wszystkich i od razu przejdę do sedna. Czy Piaggio X9 250 byly produkowane z dwoma tarczami hamulcowymi z przodu? Czy jest to przekładka powypadkowa? Poniżej linkhttp://m.ebay.co.uk/itm/piaggio-x9-scooter-low-miles-/262816406366?nav=WATCHING_ACTIVE  

Wynika z innych ofert, iż miały po 2 tarcze. Czy ja dobrze widzę, 10 tyś. Mil?

Moje spostrzeżenia, nie bierz ich do siebie gdyż sam jestem na etapie pytania czy dany sprzęt jest OK.

Taki przebieg po małej Warszawie zrobię w niecałe 3 sezony mając do pracy w 1 stronę całe 10 km, to tak z własnego doświadczenia i to byłą 125-tką.

Dodatkowo maszyny z UK które było mi oglądać, były najzwyczajniej zgnite, ale plastiki ładnie wyglądają, a klosze i szyby nie są pożółkłe co zachęca do zakupu. Popatrz na zmatowioną szybę, jakby nie pasuje do błyszczącej reszty, plastiki utlenianie, choć mam słaby wzrok.

wysłane z Nokii 6210.

Odnośnik do komentarza

Po prostu gdzieś znalazłem że 250 miały jedna tarcze na przodzie a dopiero 400 i 500 po dwie. Co nie znaczy że to jest regułą. Być moze ten model wychodził z dwoma lub te roczniki. Przebieg sprawdze po przeglądach ale to później, 2 właścicieli tylko bylo. Generalnie jesli chodzi o Piaggio nie jestem na tak ale cenowo zmieniam zdanie szybko. Pognite to zalezy czy popowodziowy czy na zewnątrz "garażowany". Mam Yamahę i nie jest pognita oglądałem inną z kolei i była . Coś chcę kupić większego i sam nie wiem co bo głównie na miasto, za bardzo wybredny jestem . To nie od handlarza bo idzie w licytacji na razie 111 funtów zobaczymy do ilu dojdzie . Swoja droga ja w tej chwili robię 6-9 tys rocznie poprzednia 125 kupiłem ze stanem 14tys/ 10lat i wierzę bo licznik mechaniczny pięknie równo ustawiony ręcznie tak sie nie da a i według dokumentów tyle powinno być. Poza tym wciąż jeździ odpala pięknie choć nie wyglada. I za to lubie japonczyki.

Odnośnik do komentarza

Z tego co mi wiadomo, X9 były z dwoma tarczami. Mają hamulec kombinowany. Lewa klamka uruchamia tył oraz jedną tarcze z przodu, a prawa klamka uruchamia przód na drugiej tarczy. Wersja z jedną tarczą z przodu była wersją z ABS.

 

Z ABS:

23593_0_2_3_x9%20evolution%20500%20abs_I

 

Bez ABS:

page162-piaggio-X9-grey-2.jpg

Odnośnik do komentarza

Posiałem Vespę, dalej mam tylko w 2T to mawiają, iż silniki 4T Piaggio przy 50-60 tym km wchodzą w dorosłe życie, także o trwałość jednostki bym się nie martwił - o ile dbanana czas. Akurat powódź nie jest głównym powodem rdzewinia jak ogólnie klimat wysp. Z tego co wiem tam najczęściej pada .

Tutaj możesz sprawdzić przebieg (marka oraz reg. plate tobą znać)

https://www.gov.uk/topic/mot/get-check-mot

wysłane z Nokii 6210.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, szyszon napisał:

Z tego co mi wiadomo, X9 były z dwoma tarczami. Mają hamulec kombinowany. Lewa klamka uruchamia tył oraz jedną tarcze z przodu, a prawa klamka uruchamia przód na drugiej tarczy. Wersja z jedną tarczą z przodu była wersją z ABS.

 

Z ABS:

23593_0_2_3_x9%20evolution%20500%20abs_I

 

Bez ABS:

page162-piaggio-X9-grey-2.jpg

Dzięki za zdjecia , na nich sa właśnie modele z większa pojemnością, ktore miały montowane dwie tarcze może tam na ogłoszeniu jest wlasnie kombinowany system.

Odnośnik do komentarza
Dnia 22.01.2017 o 04:19, Broda LDZ napisał:

Chce kupic takiego burgmana interesuje mnie tylko skuter w stanie naprawde bardzo dobrym nie chcialbym sie zawiesc jestem w stanie wydac 5tys czy to wystarczy? Najlepiej z kufrem.
Taka oferte znalazlem
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-burgman-400-mercedes-zamiana-CID5-IDgJkxl.html
Rozmawialem z sprzedawca.
Jest polozony nowy lakier przez poprzedniego wlasciciela
Podobno skuter z zagranicy
Wymienial czesci sam
Raczej nie ma rachunkow za czesci pytalem
Do skutera dodaje 2 kola z oponami pokrowiec na niego kufer jak widac i 2 orurowania po bogach tzw chyba gmole.
Chyba nie wyglada to najlepiej ale jest wstawiona nowa szyba oryginalna suzuki stara tez jest... porysowana i zoltawa podobno.
Pytanie czy poprzedni właściciel robil go pod siebie czy ma to za zadanie zakamuflowac wady.
Pomóżcie mi. Od miesiaca jestem czlonkiem burgmanii ale od dzisiaj sie tu rozkręcam.
Dzieki z gory!
Nie wiem tez gdzie za bardzo pisac o tym. Czy to dobre miejsce?

Temat z ofertami jest już na forum. Nie zakładaj kolejnych tematów. Łącze.

Administracja

 

Witam. Posiadam takiego samego Burgmana i nim jezdze  jak ten o ktorego sie pytasz . Niestety jezeli chcesz go kupic , to musisz zobaczyc go w realu . Sprawdzic min. : przednie i tylne zawieszenie , stan hamulcow , start silnika i ukladu napedowego na sluch oraz wiele innych rzeczy . Stan opon , filtr powietrza itp. Wizualnie na fotkach jest OK , natomiast jak wyglada w realu musisz to sam ocenic . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

SKUTER lakierowany.  Znaczy, że zaliczył już jakąś przygodę.

Moja rada jest taka: Poczekaj i odłóż kolego jeszcze kilka tys. zł. nawet gdybyś miał mieć stracony ten sezon. Będziesz mógł kupić skuter o wiele młodszy i od pierwszego właściciela, może nawet tutaj z Burgmanii - przynajmniej znana będzie jego historia i stan techniczny.

Odnośnik do komentarza

Ooo nie chcialbym stracic ten sezon. Tu wstawilem ogloszenie kupie. Mam nadzieje ze ktos mi cos ciekawego zaproponuje. Nie znam sie na mechanice nie wiem jak sprawdzac potencjalny skuter po wczesniejszym uzgodnieniu ze sprzedawca wzialbym go do mechanika na przeglad sprwdzil jaki jest stan tech.

Odnośnik do komentarza

Przy zakupie trzeba mieć zimną głowę.

Jeśli się nie znasz, to faktycznie lepiej stracić parę słówek u mechanika, niż wkopać się finansowo w jakąś "padakę".

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...