Sympatycy Worlan Opublikowano 31 Lipca 2018 Sympatycy Opublikowano 31 Lipca 2018 Przed chwilą dostałem info, że silnik jest ok. Po wyjęciu z ramy i ponownym zamontowaniu jest w porządku. Wynika z tego, że na połączeniach śrubowych wystąpił luz i stąd te strzały pod obciążeniem. Czyli rower do mnie wraca ze starym silnikiem. Przebieg coś ponad 1000 km.
Administrator xmarcinx Opublikowano 31 Lipca 2018 Administrator Opublikowano 31 Lipca 2018 Taki przebieg to jeszcze dziecko. U mnie ponad trzynaście i właściwie wszystko działa bez zarzutu. Będę w tym roku oddawał rower na duży przegląd, to może coś wykryją.
Sobier Opublikowano 31 Lipca 2018 Opublikowano 31 Lipca 2018 Godzinę temu, Worlan napisał: Przed chwilą dostałem info, że silnik jest ok. Po wyjęciu z ramy i ponownym zamontowaniu jest w porządku. Wynika z tego, że na połączeniach śrubowych wystąpił luz i stąd te strzały pod obciążeniem. Czyli rower do mnie wraca ze starym silnikiem. Przebieg coś ponad 1000 km. A już się bałem że zepsułem
Sympatycy Worlan Opublikowano 31 Lipca 2018 Sympatycy Opublikowano 31 Lipca 2018 Zgadza się, że to jeszcze „dziecko”. To też byłem zdziwiony, że to silnik. Ale wszystko się dobrze skończyło, rower przed chwilą został dostarczony do domu i z racji że temperatura na dworze trochę spadła za chwilę jadę na krótki test Edit. Sobier@ spoko, już wcześniej były niepokojące objawy
dr.big Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 Czy w rowerze elektrycznym potrzebny jest ABS ? Mi go jakoś nie brakuje...
dudekmotorek Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 Dnia 14.04.2018 o 16:31, Piootr napisał: Panowie, jak się nazywa fachowo ten rodzaj wentyla. Muszę kupić małą pompkę i nie wiem dokładnie czego mam szukać. Jaki wstyd! Dla mnie oczywiście. Bardzo mnie te zawory denerwują. Być może miałem wadliwe schodziło z nich powietrze są stosowane przy wąskich felgach i podobno do opon o wysokim ciśnieniu co mnie nie przekonuje. Miałem z nimi taki problem że zmieniłem na tradycyjne „samochodowe” zawory i kłopoty się skończyły. Dnia 5.07.2018 o 09:32, MariuszBurgi napisał: Xtra trip Dzięki za przybliżenie tematu. Planuje tam zajechać prędzej czy później. czy ... Czas pokaże. Dziękuję za odnośnik do tematu. Chodzi mi nie o to, co to jest rower elektryczny tylko czy warto i jakie są wrażenia z jazdy. Nie mam gdzie spróbować, kupiłem za kilkanaście piw i mam starego GIANTA ale bez ładowarki. Baterii w serwisie mi nie sprawdzą od razu chcą mi sprzedać nowa z ładowarką razem 500£. Ładować tyle w stary model który mi się nie podoba zbytnio bez sensu. Ceny rowerów wahają się u mnie od 500-5000£ coś co ma ręce i nogi i zarazem cenę do przełknięcia to CARRERA, TREK, GIANT, HIBIKE, RALEIGH, to na porządnym osprzęcie z elektryką BOSCH, SHIMANO, YAMAHA i tam coś jeszcze ceny tanich modeli to 1500-2000£ i w to bede celował. Nie chcę się tu rozpisywać ale przedtswię o co mi chodzi. W tej chwili dojeżdżam do pracy 16km w dwie strony prawie nie ma „po płaskim”. Ja fizycznie daję radę na zwykłym rowerze a dla tych co chcą się po prostu spocić polecam brak roweru i marsz po schodach wysiłek idzie na nogi nie trzeba daleko od domu odchodzić i nie trzeba wogóle nigdzie jeździć ani wydawać bo wystarczą laczki za 5zł. Ja dojeżdzam do pracy i zależy mi żeby dojechać a nie zmęczyć i spocić, czasem w domu dłużej zejdzie i ma zaledwie 20min na dojazd. Skuter dawał mi prędkość omijanie korków bokiem ale nie zawsze się da, na rowerze da się po chodniku na skos przez park trochę przez deptak dla pieszych. Tu się nikt nie czepia i nie robi afery, że przejeżdżam na czerwonym świetle czego motocyklem bym się nie odważył zrobić. Ot plusy i minusy po kilku miesiącach jazdy na rowerze zdecydowałem że kupię elektryka tylko taki niezdecydowany jestem, czy to warto zapłacić 1700£ czy pozostać przy tradycyjnym rowerze. Silnik centralny najlepsza opcja waga do 24-25kg z tego co sie rozpatrzyłem modele które wybrałem GIANT 1500£, CARRERA 1600£, TREK 2000£, RALEIGH 1700£, baterie 300-400 zasieg eco 70-100km podawany przez producenta to tak ogólnie. Raczej rowery treckingowe z dużą ramą na kołach 700 lub 28”. Ale jakie wrażenia z jazdy? Bo szczerze mówiąc nawet na forach rowerowych dyskusje schodzą z reguły do tego że zamiast tego lepiej dobry zwykły rower niż elektryk. Bez reklamy co kto ma bo ja wiem co chcę kupić będę wdzięczny jeśli ktoś opisze „ szerzej z grubsza” wrażenia z jazdy. Jak na razie chcę fabryczny bez przeróbek z dobrymi parametrami być może w przyszłości pomyślę o zdjęciu lub podwyższeniu blokady ale nie dziś.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 27 Listopada 2018 Klubowicze Opublikowano 27 Listopada 2018 Na Youtube masz bez liku filmów z testami i opiniami . A jeśli fora to też elektryków a nie zwykłe rowerowe bo tam sami ortodoksi siedzą i każdy rower ze wspomaganiem negują. Generalnie rower z silnikiem centralnym super sprawa. Z kupnycj polecam na Shimano Steps E8000 lub Yamaha . Ewentualnie zestaw do konwersji każdego roweru na silniku Bafang lub Tongsheng . Cena zdecydowanie niższa a efekty zaskakujące. Jak poszukasz to znajdziesz forum z USA i ich opisy z jazd w okolicach San Francisko . Jest masa zadowolonych osób.
bobby Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 12 godzin temu, arturo-bb napisał: A jeśli fora to też elektryków a nie zwykłe rowerowe bo tam sami ortodoksi siedzą Tak czytam i mam wrażenie, że to samo dotyczy forów innych sprzętów jeżdżacych
dr.big Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 Wydaje mi się całkiem normalne jako fora tematyczne . U nas to też przecież offtop. Ja mając pytania dotyczące elektryka nie zadawałem ich na forum "zwykłych" rowerów . Bo kto tam się naprawdę zna na smarcie ? Ale to przecież do przewidzenia. PS. A czy u nas na forum Burgmanii ortodoksi? Można też popisać np. o moto, byleby nie przesadzać, przecież nikt nie zabrania umiaru .
Klubowicze grzybek Opublikowano 3 Grudnia 2018 Klubowicze Opublikowano 3 Grudnia 2018 Poszukuję dobry serwis rowerów elektryków, koło Bydgoszczy, który mógłby dokonać konwersji roweru Unibike na elektryczny. Może ktoś z Was jest mi w stanie dać namiar. Dzięki
dr.big Opublikowano 25 Stycznia 2019 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Dnia 2.07.2018 o 05:44, dr.big napisał: wycieczka (...) na Bornholm (...) Tak mi się tam w zeszłym roku spodobało, że w tym zasuwam tam rowerem (oczywiście elektrycznym) na kilka dni dłużej. PS. Ale innym promem i z innego miasta. Dnia 27.11.2018 o 21:21, dudekmotorek napisał: Jaki wstyd! Dla mnie oczywiście. Bardzo mnie te zawory denerwują. Być może miałem wadliwe schodziło z nich powietrze są stosowane przy wąskich felgach i podobno do opon o wysokim ciśnieniu co mnie nie przekonuje. Miałem z nimi taki problem że zmieniłem na tradycyjne „samochodowe” zawory i kłopoty się skończyły. (...) Nigdy nie miałem z prestą problemów. A ciśnienie w kołach miałem czasami do 10 bar.
dudekmotorek Opublikowano 26 Stycznia 2019 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Dnia 25.01.2019 o 12:05, dr.big napisał: . Nigdy nie miałem z prestą problemów. A ciśnienie w kołach miałem czasami do 10 bar. No widzisz a mi powietrze schodziło do tego przebiłem odporne na przebijanie dętki i sprawiłem sobie komplet nowych opon i dętek z tradycyjnym zaworem teraz napompuję je wszędzie w razie problemów. Dnia 31.07.2018 o 17:35, xmarcinx napisał: Taki przebieg to jeszcze dziecko. U mnie ponad trzynaście i właściwie wszystko działa bez zarzutu. Będę w tym roku oddawał rower na duży przegląd, to może coś wykryją. Słyszałem dużo niezbyt dobrych opini o BOSH i że lepiej zainwestować w SHIMANO 13800km to niezły wynik. Jak Ci się zachowuje bateria? Jaki masz rower? Myśle nad zakupem Carrera Crossfuse ma Boscha i baterię 400
Administrator xmarcinx Opublikowano 26 Stycznia 2019 Administrator Opublikowano 26 Stycznia 2019 2 godziny temu, dudekmotorek napisał: Słyszałem dużo niezbyt dobrych opini o BOSH i że lepiej zainwestować w SHIMANO 13800km to niezły wynik. Jak Ci się zachowuje bateria? Jaki masz rower? Myśle nad zakupem Carrera Crossfuse ma Boscha i baterię 400 To jest mój pierwszy elektryk. Kupiłem z napędem Boscha właśnie z powodu jego największej popularności i serwisu w Polsce. Jestem przeogromnie zadowolony z mojego roweru. Jest to Batavus Milano e-go. Wszystko pracuje jak trzeba. Widzę zużycie (ja zrobiłem połowę tego przebiegu) ale na naturalnym poziomie. W każdym razie nic się nie zepsuło. Poza tym większość rowerów elektrycznych, takich cywilnych do miasta, ma właśnie napędy Bosch - to jest to co sam widzę.
dudekmotorek Opublikowano 26 Stycznia 2019 Opublikowano 26 Stycznia 2019 1 godzinę temu, xmarcinx napisał: To jest mój pierwszy elektryk. Kupiłem z napędem Boscha właśnie z powodu jego największej popularności i serwisu w Polsce. Jestem przeogromnie zadowolony z mojego roweru. Jest to Batavus Milano e-go. Wszystko pracuje jak trzeba. Widzę zużycie (ja zrobiłem połowę tego przebiegu) ale na naturalnym poziomie. W każdym razie nic się nie zepsuło. Poza tym większość rowerów elektrycznych, takich cywilnych do miasta, ma właśnie napędy Bosch - to jest to co sam widzę. Ja się przymierzam do kupna od jakiegoś czasu i myślę że do lata się zdecyduję. Przeczytałem kilka negatywnych opini na temat napędów BOSH ale tak jak napisałeś są popularne w związku z tym ich serwis i kupno ewentualnych części lub przeróbki również łatwo dostępne i tańsze niż do innych. Na razie przesiadłem się ze skutera na tradycyjny rower, przekręciłem dopiero 1200km przez 2 i pół miesiąca chciałbym jeszcze przerobić zmianę biegów na jednorzędowy shimano alfine 8 z przekładnią wewnętrzną ale same koło z przekładnią to wydatek 700-1000zł
Administrator xmarcinx Opublikowano 26 Stycznia 2019 Administrator Opublikowano 26 Stycznia 2019 Powiem ci, że ja mam Nexus 7 i to już jest naprawdę bogato. Właściwie na 7 biegu tylko kilka razy jechałem, bo to już jest tak około 35 kmh. Ale wiem, że im nowsze tym lepsze. Tylko te wewnętrzne koła zębate muszą być cieńsze żeby weszły. Natomiast co do marki napędu, to jeżeli kupisz nowy to psuć się nie będzie, bez względu na to co kupisz.Odwagi.
tomekmajesty Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Miałem ten dylemat Alfine czy zewnętrzna przerzutka...Zdecydowała waga i wybrałem zewnętrzną 9 Rower fitness inaczej szybkie miasto:)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Administrator xmarcinx Opublikowano 27 Stycznia 2019 Administrator Opublikowano 27 Stycznia 2019 Ja gdy "zasmakowałem" przerzutki w piaście, to innej nie chcę. Mowa o rowerze do miasta. Łańcuch wtedy o stałej długości, może być zabudowany. W górskim rowerze mam oczywiście zewnętrzną i czuć, że może przenieść - i przenosi - większe obciążenia, ale w elektryku do miasta Nexus.
dudekmotorek Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Nexus to młodszy brat alfine, mnóstwo osób to stosuje zamiast tradycyjnego np 3X8 odpada wtedy przednia przeżutka, prowadnik, jedna linka, manetka, dwie zębatki i część lańcucha często z napinaczem stosunek wagi jest wtedy zdecydowanie po stronie alfine i praktyczniejszy jest znacznie ale też znacznie droższy.
tomekmajesty Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Tak, ale ciężki A teraz są napędy jednorzędowe nawet 11 a wtedy z przodu jedna tarczaPrzy odpowiednim doborze jest superJa mam 9 tylko z tyłu co przy rowerku typu fitness, gdzie liczy się jak najmniejsza masa to atutOczywiście duże torpedo jest super i ma wiele zalet tylko dla mnie za ciężkie Każdemu według jego potrzeb;)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
dudekmotorek Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 32 minuty temu, tomekmajesty napisał: Tak, ale ciężki Ciężka jest sama przekładnia. Nie jestem znawcą w temacie ale jeśli wyrzucisz ze swojego roweru to co napisałem plus zamienisz z tyłu 9 zębatek na jedną i zmontujesz to bez napinacza to do trekkingowego roweru podobno rewelacja i wagę całościową otrzymasz podobną, no chyba że jeździsz na tym „fitness” jak to napisałeś jedna zębatka z przodu i jedna z tyłu jeszcze na tzw „ostre koło” to już nie ma wagowej konkurencji ale tak na marginesie ja myślałem żeby odchudzić rower za wszelką cenę i zrezygnowałem bo: ważę sporo 115 + rower 13 kg + osprzęt i sakwa około 5= 133kg tyle moje nogi muszą udźwignąć. Rower drożeje poniżej 12-11kg nieproporcjonalnie szybko do spadającej jego wagi i doszedłem do wniosku że lepiej dla zdrowia i dla kieszeni jest odchudzić własne cielsko ze 20kg niż 2-3kg z roweru. To nie ma sensu no chyba że nie masz z czego zrzucić a rower jest Twoim oczkiem w głowie wtedy zrozumiem.
Sympatycy Worlan Opublikowano 18 Lutego 2019 Sympatycy Opublikowano 18 Lutego 2019 Mój Vado dostał nowy osprzęt dzięki któremu mogę się łączyć ze smartfonem. Mogę optymalizować ustawienia baterii dla czasu lub zadanych km, żeby całkowicie nie zostać bez prądu. Jeszcze dużo innych funkcji jak n.p. połączenie ze Strava, mapa, kalorie ....Tylko czy ja dam radę to ogarnąć ?
dr.big Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 No ja szukałem iPhona z oprogramowaniem przeznaczonym specjalnie dla E Bike Smarta, ale nawet roczne intensywne poszukiwania nic nie dały ? ... Ciężko znaleźć, a tylko tego brakuje mi z oferowanego oryginalnego oprzyrządowania.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 18 Lutego 2019 Klubowicze Opublikowano 18 Lutego 2019 Sorry za OT ale na rogu Siennej i Miedzianej miałem rodzinę ( teraz to już są za wielką wodą ) i jak zobaczyłem mapkę to takie nostalgiczne wspomnienia mnie naszły.
Sympatycy Worlan Opublikowano 18 Lutego 2019 Sympatycy Opublikowano 18 Lutego 2019 Czekałem rok na te zabawki ?. Sporo było pracy, żeby to wszystko pozmieniać. Ale już jest i wygląda na to, że działa :). PS Arturze trochę się tu pozmieniało. Niskie budynki wyburzono a wieżowce wyrastają jak grzyby po deszczu. Ważne, że są wspomnienia.
Administrator xmarcinx Opublikowano 18 Lutego 2019 Administrator Opublikowano 18 Lutego 2019 @Worlan dołączaj do grupy rowerowej na Strava. Zapraszamy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się