Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rower elektryczny


Rekomendowane odpowiedzi

Ja podobnie, swój rower Smarta zrobiłem krótko na chyba 35 km/h, ale później doszedłem do wniosku, że w razie wypadku nie jest to mądre, ani bezpieczne, nawet pomimo dużych kół i hamulców tarczowych. Próbowałem różnych prędkości max. Jakoś ponad rok temu podłączyłem do kompa i ustawiłem max. wspomagania na 26 km/h. I nie narzekam.

Odnośnik do komentarza

Nie rozumiem - czy jak jest max prędkość zwiększona to oznacza automatycznie, że z taką będę jechał non- stop - czy max prędkości wymusza jakoś szybszą jazdę?

12 godzin temu, Worlan napisał:

Odblokowanie elektrycznego roweru to dokładnie to samo jak zarejestrowanie 250 na 125. Konsekwencje dokładnie takie same. Róbmy to z pełną śwadomością. 

Według mnie to nie to samo bo w powyższym przykładzie jest niezgodność (kłamstwo) tego co jest dowodzie wpisane a w przypadku odblokowania roweru to tak jak odblokowanie np motoroweru 50tki żeby szybciej jechał - nie zmieniamy konstrukcji/pojemności a jedynie wykorzystujemy optymalnie silnik. To jest tak samo jak z łamaniem przepisów ruchu drogowego: jeśli jest powiedziane, że ograniczenie 50km.h a ty jedziej 80 km/h to też łamiesz przepisy. Czy są jakieś analogiczne do dowodu rejetracyjnego papiery na taki rower? wydaje mi się że nie ma - tym bardziej jeśli robimy konwersję własnego roweru na elektryk czego nikt na razie nie może zabronić...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
11 minut temu, cejot napisał:

Nie rozumiem - czy jak jest max prędkość zwiększona to oznacza automatycznie, że z taką będę jechał non- stop - czy max prędkości wymusza jakoś szybszą jazdę?

Na to właśnie wskazuje moje osobiste doświadczenie. Mogąc (bez trudu) jechać szybciej, będziesz jechać szybciej.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Ściągnięte z netu:

Kiedy trzeba zarejestrować rower elektryczny?

Kluczowe w przypadku rozstrzygnięcia czy dany rower elektryczny trzeba zarejestrować jest występowanie manetki. Jest to element osprzętu elektrycznego, który pozwala na sterowanie pracą silnika elektrycznego, a tym samym umożliwia lub wspomaga pedałowanie nawet powyżej dozwolonych 25 km/h. Taki sprzęt nie jest traktowany jako rower i należy go zarejestrować. Zgodnie z ustawą obowiązującą od 2012 r. pojawiła się nowa definicja motoroweru, która w niektórych przypadkach lepiej pasuje do konkretnego modelu. Jeśli rower elektryczny nie spełnia norm tradycyjnego jednośladu, to najprawdopodobniej zostanie przypisany do kategorii motorowerów, co wiąże się z dodatkowymi ograniczeniami oraz wymogami. W zależności od mocy silnika polskie prawo wymaga rejestracji takiego sprzętu np. jako skuter, co wymaga homologacji. Co więcej, tak zarejestrowany sprzęt nie pozwala na poruszanie się rowerem po ścieżce rowerowej czy chodniku. W konsekwencji rośnie liczba niezarejestowanych e-bike’ów.

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, xmarcinx napisał:

Na to właśnie wskazuje moje osobiste doświadczenie. Mogąc (bez trudu) jechać szybciej, będziesz jechać szybciej.

Moje doświadczenie wskazuje, że jak nawet mogę skuterkiem lecieć te 170 km/h to jednak tego nie robię ze względu na bezpieczeństwo moje i innych użytkowników drogi oraz przepisy...

Odnośnik do komentarza

Jak co to odsprzedam
Yunbike C1
Damski i męski
Oba białe w kolorze białym przebiegi około 600 km
Cena 1500 za każdy
Bo jednak mnie składane bardziej pasują dlatego wymieniłem na Fiido
Jak co proszę na Prv


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jak pojeżdżę dłużej to podzielę się
Na razie tylko krótka przejażdżka
Pierwsze wrażenie to że niesamowicie przyspiesza ze startu na manetce
Koła 20 cali robią swoje i start jest ostry a prędkość na manetce na prostej 34 km/godz
Pedałując trzyma spoko około 30 km/godz
Wymieniłem gumowe rączki na porządne, opony na Schwalbe i siodełko na Selle R
Reszta ok
Trzeba co prawda po Chińczykach poprawić ułożenie kabli
Mam dwa dla siebie i żony


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

myślę że za 3 - 4 lata, kiedy przyjdzie czas na zmianę, na rynku nie będzie już kompatybilnych modeli.  ale można sprawdzić czy nie ma czasem zniżek na takie rowery, też kupiłbym. tu można zobaczyć aktualne zniżki na sprzęt elektroniczny 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ponieważ mój skutero-rower oddałem teściowi w zeszłym roku (stracił prawko), na dojazdy działkowe, to przy tych cenach paliwa znów stanąłem przed dylematem zakupu pojazdu alternatywnego na darmowe dojazdy do pracy... Tym razem wybrałem nieduży (by zmieścił się do mojego garażyku obok motóra), bardziej klasyczny rower ze wspomaganiem elektrycznym (choć można włączyć stałe podtrzymanie pracy silnika bez pedałowania - tryb High), marki HIMO C20 ze stajni Xiaomi ... Tutaj pytanie do użytkowników podobnych maszyn... Jak jadę już tak powyżej 18 km/h, z tyłu, gdzieś w okolicach kontrolera lub silnika pojawia się co kilkanaście sekund cichutki, jakby sygnał elektroniczny... To normalne?

 

20220325_213639.jpg

Bateria wyciągnięta z ramy do pierwszego ładowania...

PS - ten sygnał chyba normalny... Oglądałem na YT i tam Ukrainiec (jeszcze przed wojną 2020 rok), mówił właśnie, że jedzie, a sygnał pip, pip, oznajmia wszystkim, że jedzie elektrykiem... Nie jest to głośne, ale dawało mi do myślenia.

Odnośnik do komentarza

Mój Fiido już ma ~1000 km
Świetnie chodzi a zasięg potrafi osiągnąć nawet 80 km co przy mojej wadze 90 kg i górkach podkieleckich jest chyba dobrym wynikiem
Namówiłem kolegę który jeździ do pracy nim i też jest zadowolony


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0c82e44e3164ebac7279a68876149e97.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...