Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Weryfikacja ofert 125- ek, czy warto kupić?


dr.big

Pytanie

Zakładam ten wątek w związku ze wzmożonym ruchem w pytaniach o kupno danego egzemplarza 125 ccm. Do tej pory wszystkie zapytania ginęły w natłoku informacji oraz najczęściej pozostawały bez odpowiedzi. Wszystkie pytania dotyczące zakupu pojemności zbliżonej- mniejszej do 125 ccm proszę zadawać tylko tu, bez przeładowywania działu oraz wątku w ogólnych o skuterach większej pojemności.

Tu zapytania o tą klasę pojemności skuterów będą najlepiej widoczne.

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
2 godziny temu, MariuszBurgi napisał:
2 godziny temu, berater napisał:

Kombinowałem zakup tanio jakiegoś, nawet zmęczonego i doprowadzenie go przez zimę do kultury, sukcesywnie angażując kasę.

W przypadku tego modelu to nie ma sensu. To nie skuter budżetowy.

Tego nie kumam. Jest sporo gratów na rynku. Poprawki lakiernicze można zrobić. Czemu ten pomysł jest bez sensu ?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Szanowni, mam jeszcze prośbę o rozszyfrowanie (wyboldowanych), lub potwierdzenie kilku pojęć dot. wyposażenia:

1. Q422A Executive package       -   Pakiet Executive (cokolwiek to znaczy, bo nie wiem co sie na to składa)
2. X150A Set of fittings f luggage - Zestaw okuć do bagażu ??? Czy to chodzi o taki mały bagażnik na kufrze ???
3. X152A ABLAGEFACH   -  ????
4. X153A Luggage net  - Siatka bagażowa  (gdzie ???)
5. X154A Reading light - Lampa do czytania map
6. X155A Holder, mobile telephone - Uchwyt na telefon
7. X157A Hardtop  -  Szyber ??????
8. X159A Hazard warning flashers - Światła awaryjne
9. X160A Luggage railing  - Poręcz bagażowa ???
10. X375A Instrument cluster km/h for ABS  -  Zestaw wskaźników km/h dla ABS ???
11. X378A Wiring harness, adapter - Wiązka przewodów, adapter ???
12. X524A Anti block system (ABS) - wiadomo

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Berater  -  ponów zapytanie we wtorek lub środę w przyszłym tygodniu.  

Teraz większość ludzi z tych co mogli by podpowiedzieć albo już pojechała albo właśnie się pakuje na majówkę :)  w poniedziałek jeszcze nie będą mieli do tego głowy, ale wtorek, środa - kto wie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post i od razu pytanie. 

Mam kilka ogłoszeń Peugeota Satelisa na oku i nie wiem, czy jest sens iść z nimi dalej (dzwonić do sprzedawcy itp.), czy może szukać innych okazji? Czy te oferty są warte uwagi, oraz czy moje spostrzeżenia na ich temat są dobre? Może coś przeoczyłem?

 

1. https://www.olx.pl/oferta/peugeot-satelis-125-executive-abs-CID5-IDwyhXL.html#0f50e51dfa

    - Najładniejszy ze wszystkich, powiedziałbym "perełka", ale drogi

2. https://www.olx.pl/oferta/peugeot-satelis-125-abs-wtrysk-2007-r-kat-b-krakow-xmax-burgman-CID5-IDvyHCS.html#0f50e51dfa

   - Trochę stary (2007 r), ale lakier dobry, klapki od wlewu, schowka przy kierownicy i te po bokach na miejscu

   - To co widać z mechaniki (zawieszenie, hamulce, przekładnia) raczej jest w niezłym stanie

   - Martwią mnie odpryski na tyle pokrywy przekładni, co to może oznaczać (4. zdjęcie)?

3. https://sprzedajemy.pl/peugeot-satelis-125-2006r-kat-b-mokrsko-2-6bea9f-nr56716859

   - Najstarszy (2006 r), ale nie wygląda źle jak na cenę i wiek

   - Jest na pełnym wypasie (kufer, dodatkowe owiewki)

   - Czy to, że ktoś nie daje zdjęcia deski rozdzielczej włączonej oznacza że coś ukrywa?

 

Co prawda z zakupem mogę jeszcze poczekać, ale piszę już teraz, żeby wiedzieć na co zwracać uwagę w przyszłości. Mam nadzieję, że z budżetem 6000zł znajdę coś sensownego.

Sorry że trochę się rozpisałem, ale nie chcę natrafić na jakiegoś bubla i potem żałować zakupu.

Dzięki z góry za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich. :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Cześć,

Z mojej perspektywy, doplaciłbym te 800 zł (albo pewnie mniej po negocjacjach) i kupił najnowszy możliwy sprzęt. Oglądałem sporo Satelisów i generalnie z tego co widziałem egzemplarze sprowadzane nie są traktowane najlepiej przez poprzednich właścicieli. Mierzyn jest koło mnie, więc jak coś to mogę podjechać do faceta i zobaczyć sprzęt, ale dopiero na początku października. To że ktoś nie daje zdjęcia deski to bym nie zakładał że od razu oszust. 

Podstawowa sprawa - zobaczy czy masz jakiś serwis który robi Satelisa w okolicy, bo to dość specyficzna konstrukcja. 

Co do tych zadrapań na pokrywie to wyglądają dosyć podejrzanie, dopytalbym o co chodzi. 

 

Pozdrowienia,

Paweł

Odnośnik do komentarza
  • 0
1 godzinę temu, vic97 napisał:

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post i od razu pytanie. 

Co prawda z zakupem mogę jeszcze poczekać, ale piszę już teraz, żeby wiedzieć na co zwracać uwagę w przyszłości. Mam nadzieję, że z budżetem 6000zł znajdę coś sensownego.

S

Do mnie jako byłego właściciela Satelisa 125 najbardziej przemawia ten najstarszy,,przebieg tylko 22tyś ale czy prawdziwy? .Tam bym zadzwonił i dopytał o historię skutera, czy z Francji, czy sa dwa kluczyki itd...a ,że nie ma zdjęć kokpitu? Poproś o przesłanie i będziesz wiedział więcej. 

A jak nie ma ciśnienia to poczekaj 3-4 miesiace i dozbieraj troszkę i wtedy szukaj bo 6 tys. na w miarę dobrego Satka to moze byc mało ,zwłąszcza ,ze zawsze po zakupie trzeba cos zrobić.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki wielkie za sugestie.

Jeżeli chodzi o budżet, to on jest oczywiście w miarę płynny, ja osobiście się nastawiam na górną granicę jeśli chodzi o cenę zakupu, lub nawet paręset zł ponad to.

Co do tego najstarszego egzemplarza: Byłem u faceta w sobotę, oglądałem, przejechałem się nim.

Ogólnie to wygląda na zmarnowany - zdjęcia tego nie oddają, choć nie zdziwiłem się patrząc na jego cenę. Silnik pracuje nierówno, cały skuter mocno wibruje na wolnych, falują obroty (+-200rpm). W jeździe przy puszczeniu kierownicy zaczyna lekko wężykować. Również hamulce pozostawiają wiele do życzenia - dość miękkie są i słychać pracę pompy ABS nawet przy lekkim hamowaniu. Ma mocne hamowanie silnikiem po puszczeniu manetki (jakby ktoś jechał na 1. biegu szybko i puścił gaz) - nie wiem czy to normalne.

Wizualnie jest nie wiele lepiej - ubytki farby podmalowane markerem podobnego koloru, uchwyty pasażera z ubytkami farby (takie "doliny" na powierzchni) zamalowane sprayem. kufer nie ma odblasków i zamka (!). Mówił też sprzedawca, że drugi kluczyk mu się zgubił i że dośle pocztą jak się znajdzie.

Ogólnie trzeba by w niego sporo kasy włożyć na start, żeby to dobrze wyglądało i jeździło.

 

Apropo droższych ofert to widzę że jest różnie - niby coś ładnie wygląda na zdjęciach, ale jest to np. 2006 r z przebiegiem 16k km. Np.:

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-satelis-peugeot-satelis-125-bardzo-ladny-doinwestowany-z-abs-ID6zpOTd.html#8d7e16c8ac

Lub kwiatek taki, jak 2008 r i 7000km:

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-satelis-peugeot-satelis-125-jak-nowy-z-abs-i-abus-ID6AI4x0.html#8d7e16c8ac

Tak jeszcze patrząc na zdjęcia zegarów widzę, że czasami przy włączonym zapłonie palą się tylko kontrolki od ABS i EFI, a czasem wraz z kontrolką oleju. Teoretycznie powinny się zapalać wszystkie 3, ale nie zawsze tak jest. Ktoś wie o co chodzi? Może być tak, że ktoś tam powyciągał lampki żeby się nie świeciło? Czy może to zależy od rocznika (widzę że nowsze częściej mają 3 kontrolki świecące się)?

Sorki że się rozpisałem ale pytania cały czas się nasuwają.

@Żeebro - Byłbym bardzo wdzięczny jakbyś mógł tam kiedyś podjechać i powiedział jak to wygląda - śledzę różne ogłoszenia już od dłuższego czasu i ten się sprzedaje jakieś 3 miesiące już, i w sumie to mi się najbardziej podoba.

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 18.09.2018 o 10:32, berater napisał:

Szanowni, mam jeszcze prośbę o rozszyfrowanie (wyboldowanych), lub potwierdzenie kilku pojęć dot. wyposażenia:

1. Q422A Executive package       -   Pakiet Executive (cokolwiek to znaczy, bo nie wiem co sie na to składa)
2. X150A Set of fittings f luggage - Zestaw okuć do bagażu ??? Czy to chodzi o taki mały bagażnik na kufrze ???
3. X152A ABLAGEFACH   -  ????
4. X153A Luggage net  - Siatka bagażowa  (gdzie ???)
5. X154A Reading light - Lampa do czytania map
6. X155A Holder, mobile telephone - Uchwyt na telefon
7. X157A Hardtop  -  Szyber ??????
8. X159A Hazard warning flashers - Światła awaryjne
9. X160A Luggage railing  - Poręcz bagażowa ???
10. X375A Instrument cluster km/h for ABS  -  Zestaw wskaźników km/h dla ABS ???
11. X378A Wiring harness, adapter - Wiązka przewodów, adapter ???
12. X524A Anti block system (ABS) - wiadomo

 

Proszę ponownie o pomoc .

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator
29 minut temu, berater napisał:

1. Q422A Executive package       -   Pakiet Executive (cokolwiek to znaczy, bo nie wiem co sie na to składa)
2. X150A Set of fittings f luggage - Zestaw okuć do bagażu ??? Czy to chodzi o taki mały bagażnik na kufrze ???
3. X152A ABLAGEFACH   -  ????
4. X153A Luggage net  - Siatka bagażowa  (gdzie ???)
5. X154A Reading light - Lampa do czytania map
6. X155A Holder, mobile telephone - Uchwyt na telefon
7. X157A Hardtop  -  Szyber ??????
8. X159A Hazard warning flashers - Światła awaryjne
9. X160A Luggage railing  - Poręcz bagażowa ???
10. X375A Instrument cluster km/h for ABS  -  Zestaw wskaźników km/h dla ABS ???
11. X378A Wiring harness, adapter - Wiązka przewodów, adapter ???
12. X524A Anti block system (ABS) - wiadomo

1. Wersja Executive - czarno- srebrne malowanie, siedzisko i oparcie w bananowej skórze, inne oznakowanie

BMWC1_exec.jpg

2. Torba dedykowana do ori kufra. Osobiście nigdy nie widziałem tego dodatku.

3. Schowek na drobiazgi w kokpicie

4. Siatki na napoje. Montowane przed kolanami.

7. Tak był szyber w C1 ale nie wiem czy to na pewno o to chodzi.

9. Jakiś reling. Myślę, że ten na kufer centralny.

10. Licznik w km/h

11. Podejrzewam, że chodzi o wiązkę do podłączenia MP3 lub innego źródła

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam, przymierzam się do zakupu skutera o poj.125, wizualnie podoba mi się burgman, w swoim niedaelkim sąsiedztwie znalazłem 2 modele i zastanawiam się czy warto, jeden to model z 2005 r. wizualnie ładny cena 4500zł, i drugi model trochę dalej podaję link może ktoś coś doradzi, plasik połamany mi nie przeszkadza to sobie wymienię ale czy ogólnie wart zainteresowania?Co sprawdzić w takim skuterze?
Link: https://sprzedajemy.pl/suzuki-burgman-125-k7-na-wtrysku-na-kat-b-susiec-2-6bea9f-nr54175015
Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Cześć, pytanie do Was czy ktoś kupował, oglądał skutery ubtego pana z Radwankowa Szlacheckiego. Zainteresował mnie Kymco Downtown o taki:

https://m.olx.pl/oferta/kymco-downtown-dinkstreet-125-abs-nowy-model-CID5-IDyI8rF.html#position=3&page=1

lub

https://m.olx.pl/oferta/kymco-downtown-dinkstreet-125-abs-nowy-model-CID5-IDxzbpi.html#position=1&page=2

Będę wdzięczny za info

Odnośnik do komentarza
  • 0

Handlarze, byłem tam 3 lata temu. Mają dużo skuterów z Francji, ja oglądałem 2 PCX-y ale nie kupiłem. Swego czasu widziałem ich też na giełdzie w Słonecznie.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
  • 0

Byłem w zeszłym tygodniu, trochę maszyn stoi, ze 125 stały jeszcze Hondy S-wing.

Ja byłem ze wsparciem w postaci kolegi. Więc polecam zabrać kogoś bardziej znającego się na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
  • 0

W Poznaniu na wylocie na Oborniki mieści się serwis motocyklowy

Centrum Motocylki Obornicka

Sprzedają tam również motocykle i skutery sprowadzone.
Kupował ktoś może u nich jakiś sprzęt, może się ktoś podzielić opinią ?

Odnośnik do komentarza
  • 0
2 godziny temu, Forza125 napisał:

W Poznaniu na wylocie na Oborniki mieści się serwis motocyklowy

Centrum Motocylki Obornicka

Sprzedają tam również motocykle i skutery sprowadzone.
 

Byłem tam w sobotę , typowi handlarze. Oglądałem dwie Hondy, skutery odrapane ,zmęczone a przebiegi niskie.... Wg mnie obowiązuje tam zasada - tanio kupić we Francji ,u nas troszkę podpicować i sprzedać .Ja bym tam nie kupił .

Odnośnik do komentarza
  • 0

Szukam dla siebie SYM'a GTS 125i. Trafiłem na to ogłoszenie (Poznań):

https://www.otomoto.pl/oferta/sym-gts-125-wtysk-abs-super-stan-okazja-kat-b-ID6BIXk5.html?

Byłem, obejrzałem. Do rzeczy:
  SYM ładny, zadbany, widać że nie męczony, z bliska ma kolor bardzo ciemnego granatu, wpadający prawie w czerń. W kilku miejscach otarcia, głównie na krawędziach plastików ale tragedii nie ma. Lewe lusterko było klejone (słupek mocujący lusterko), widać to po śladach kleju (np. na lakierze przy słupku) jak i niezbyt spasowanych częściach samego słupka. Skuter musiał się przewrócić na bok i wyłamało prawdopodobnie lusterko. Lagi szczelne, nie ciekną, nie są mokre. Przedni błotnik przy teleskopie robi wrażenie że był lakierowany bo jest minimalna "skórka pomarańczy", ale przy dokładniejszym obejrzeniu całości lakieru na błotniku i ogólnie na skuterze, możliwe że w fabryce tak położyli lakier więc nie jest to pewnik co do lakierowania.
  Odpalenie silnika: super. Zaskoczył od razu na pierwsze cyknięcie mimo że był zimny. Silnik pracuje bardzo równo, żadnych stuków itp. Wycieków nie ma choć przy głowicy (widać to od spodu [trzeba się położyć]) lekko się pocił; prawdopodobnie jakaś uszczelka by była do wymiany. Na obroty wchodzi ładnie, reaguje od razu, właściwie nie ma się do czego przyczepić. Ale po zakręceniu kołem..... noooo..... i tu już jest kicha:
  Koło bije. Bije felga na boki i w górę/dół (widać to b.wyraźnie), tym samym bije i tarcza hamulcowa a zacisk hamulcowy z tyłu kiwa się w czasie kręcenia koła na boki. I to nie mało, jakieś 2...3 mm na boki. Tarcza w jednym miejscu na pewnym odcinku nie jest dotykana przez klocki przez to bicie. Są dwie opcje: albo felga jest skrzywiona na gnieździe (czyli tam gdzie wchodzi na oś) i prawdopodobnie cała felga jest do wymiany, albo coś z osią i wówczas może być jeszcze gorzej. Czyli po zakupie nie cieszymy się jazdą tylko od razu dajemy go do naprawy. Jeśli felga, wymieniamy koło i gra maszyna. Jeśli nie...... ?
  Szkoda, bo naprawdę wygląda bardzo ładnie, można by się nim zainteresować i jako rocznik 2015, przebieg 18900 km wygląda że jest oryginalny. Ogólnie nie zużyty, nie zniszczony i b.ładny.

  Czy kupować? Jeśli ktoś chce zaryzykować, może okazać się że będzie to dobry zakup. Ja zrezygnowałem.
 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Po sprzedaży CBF 1000 zamierzam kupić 125'kę ze względów ekonomicznych jak i użytkowych na miasto. Miałem cały czas trudną decyzję xmax vs forza. Zdecydowałem się jednak na hondę z tego względu iż ufam marce i jeszcze mnie nie zawiodła. Żona jeździ pcx 125 i spalanie mnie zaskoczyło. Przeglądałem oferty na OLX i sam nie wiem którą wybrać. Fundusz 15 k zł. 

https://www.olx.pl/oferta/honda-nss-forza-prywatne-krajowy-super-zadbany-stan-CID5-IDzB0ZK.html#d9afc62d1b

https://www.olx.pl/oferta/honda-nss-125-forza-2017r-CID5-IDzBSAH.html#d9afc62d1b;promoted

https://www.olx.pl/oferta/honda-forza-125-kat-b-2017-abs-CID5-IDzri1R.html#d9afc62d1b

https://www.olx.pl/oferta/honda-nss-forza-maly-przebieg-CID5-IDzbhZC.html#d9afc62d1b

https://www.olx.pl/oferta/honda-forza-nss-125cc-czarna-mat-start-stop-abs-CID5-IDvus1i.html#d9afc62d1b

Czekam na wasze sugestie 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam. Przygotowuję się do zakupu 125'ki. Maksymalna cena to 6, może 7 tys. Wpadłem na kilka fajnych ogłoszeń, ale pytanie raczej ogólne - czy ktoś z Was miał do czynienia z poniższymi sprzedawcami? Mają w ofercie skutery na pierwszy rzut oka w dobrym stanie. Jeden z nich zezwala na sprawdzenie pojazdu w serwisie, co trochę uwiarygadnia ofertę. Co myślicie?

https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/1RSpj/

https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/1SmvH/

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-satelis-j47-ID6BRgKX.html?

Odnośnik do komentarza
  • 0

po wielu przemyśleniach, rozmowach i czytaniu samych opisów, całkowicie zrezygnowałem z maszyn sprowadzanych przez handlarzy. Trafiały się nawet pewniaki, że kuzyn kuzynowi sprowadzał dla żony, trafił jednak do dalszej odsprzedaży bo był jak inne. Cudów nie ma, jak kosztuje połowę ceny to nie jest wart uwagi zazwyczaj. Maszyny są po przejściach i mogą być niebezpieczne dla kierującego.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ogólnie pewnie masz rację. Większość handlarzy kombinuje i oszukuje, ale na pewno nie wszyscy. Znaleźć modele, które ewentualnie by mnie interesowały od prywatnej osoby, jeszcze najlepiej pierwszego właściciela albo kupione w Polsce z udokumentowaną historią, graniczy z cudem. Stąd moje pytanie. Trochę powertowałem ten wątek, fora, pogrzebałem w necie i opinie na temat wielu sprzedawców z Olx, czy OtoMoto da radę znaleźć. Zadałem pytanie o tych trzech, bo żadnych informacji o nich nie widziałem, a może ktoś był, rozmawiał, kupował albo zna. Daleko nie jest i pewnie się przejadę zerknąć, ale moja wiedza skuterowa jest nikła, a i nikogo w moim otoczeniu nie ma, kto się zna i mógłby pojechać za mną, doradzić, czy pomóc. Muszę opierać się na na tym, co wiem i na instynkcie. Na nowy mnie nie stać. Kredyt też odpada.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...