Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Co ciekawego zrobiłem dziś przy swoim skuterze [cz.2]


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

foto! foto!

Czy ewentualnie wzorując się na Twoich rozwiązaniach, można wykorzystać je w swojej maszynie? Bo wiesz prawa autorskie i inne takie tam.....

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Wybudziłem żółtka ze snu zimowego. Kluczyk, stacyjka, zapłon, rozrusznik i najpiękniejszy dźwięk wlewa się do moich uszu.

Później krótkie, pierwsze kulanko w nowym sezonie. :)

Odnośnik do komentarza

Dzięki podpowiedziom Sysgone, udało się naprawić dzisiaj zamek pod kanapą. Dodatkowo dla pewności działania przesmarowałem zameczki nowym smarem, działa jak nowe :clapping:

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ponieważ w Integrze do wymiany żarówki należy zdemontować cały boczek postanowiłem dzisiaj tę czynność przetrenować czego skutkiem było nie duże ułamanie plastiku na szczęście w mało istotnym miejscu i dało się bez problemu skleić.Niestety w naszych maszynach błędy przy montażu i demontażu plastików mogą sporo kosztować.A tak na marginesie demontaż owiewek do wymiany żarówki to super pomysł Japońskich inżynierów.

Odnośnik do komentarza
2014-03-10+17.03.05.jpg Maszt z uchwytem wykonany jeszcze zmiana flagi na Burgmańską i do Toporni można przybyć jak przystało na X zlot.
Odnośnik do komentarza

Szary zarzuć foty bo tez myślałem o takim oklejeniu

Norbert Zgodnie z prośbą :)

Zdjęcie w świetle reflektorów

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76fe25f79d22ed36.html

zdjęcie bez reflektorów ale z lampą

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80bcda77e2aded64.html

Do tego kask też otrzymał drobny pasek odblaskowy.

No i przyszedł deflektor ze skuterlandu :0

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Ja dziś wyjechałem po raz pierwszy po wymianie tarczy i klocków aby się trochę ułożyły. Wyjazd zamknął się 85 km. Wszystko gra.

Dodatkowo wyjazd zaowocował małymi zakupami tym razem dla kierowcy:

Spodnie Gareth Eco: http://www.moto-opinie.info/?action=show&id_produktu=5888

Kurtka IXS Capricorn: http://www.motoblog.it/post/24644/giubbotto-ixs-capricorn-impermeabile-e-antivento-per-il-turismo

Odnośnik do komentarza

Marek jak nawiniesz parę km to pochwal się jakie odczucia.

Ja rolki + sprężynę zakładam w czwartek.

Sprężyny HyperPro nie dotarły, :mad2: więc od wczoraj skuter mam już w domu. Prace przy silniku i napędzie wykonane. :clap:

Dzisiaj spróbuję zrobić jazdę próbną, a swoje uwagi zamieszczę w wątku Ulepszanie SW-T400

W temacie - wymieniłem wczoraj lusterka boczne. :)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Wczoraj rękoma kolegi Kartona (Adam wielkie :notworthy: )po przebiegu 30 tyś. założyłem rolki Malossi 24 g (oryginalne po wyjęciu okazały się w stanie idealnym)

9f4b1a618dfffcc0med.jpg

Oraz sprężynę centralną Malossi +17%

e32c232c93b3392bmed.jpg

Przy okazji przeprowadziłem inspekcję całego napędu oraz paska.

Generalnie syfu bardzo mało ,wario bdb. bez rowków ,sprzęgło jak nowe

1f0260f372820186med.jpg

b5ce6c8033900569med.jpg

226f1a878b025ae6med.jpg

Zamysł zmian był taki aby poprawić przyspieszenie szczególnie przy wyprzedzaniu oraz podnieść obroty aby w czasie jazdy np.w górach w dwie osoby skuter wkręcał się na wyższe obroty bo to poprawia elastyczność i szybciej można pokonywać podjazdy.

Pierwsze wrażenia z jazdy.

Przed zmianą skuter przyspieszał po gwałtownym odkręceniu manetki najpierw przy 4tyś.obr a po ok 1,5 sek wskakiwał na 5 tyś i kontynuował rozpędzanie.

Teraz momentalnie wskakuje na 5,5 tyś i ciągnie aż miło.

To samo dotyczy przyspieszenia w ruchu. Jadąc 40-50 km/godz lekki ruch ręki i obroty natychmiast lecą na 5,5tyś i skuter wyrywa do przodu , analogicznie przy 110 -120 lekki ruch i silnik z łatwością wkręca się na obroty i w momencie jest 150-160.

Generalnie bez względu na prędkość wrażenie że silnik zdecydowanie łatwiej i szybciej wkręca się na obroty.

Żaden opis tego nie przekaże ale odczucia na żywo są bardzo zadowalające.

Wygląda na to że prędkość max. nie uległa zmianie.

A spalanie to powiem po przejechaniu min. 1 baku.

Generalnie uważam że to najfajniej wydane 200zł na poprawę osiągów :clapping:

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No dobra. To i ja się pochwalę. Dziś "weszły" cztery zmiany. Do SW-T600 zostały zamontowane:

1. Szyba z AirFlow. Testowałem na autostradzie - "robi robotę".

IMG_5216.jpg

2. Płyta GIVI pod kufer Maxia 55 - w końcu będzie prawdziwy bagażnik.

IMG_5218.jpg

3. Przedłużki lusterek. Nareszcie widzę !

IMG_5219.jpg

4. Uchwyt do nawigacji z podłączeniem elektrycznym pod stacyjkę :clapping:

IMG_5220.jpg

Zmiany bardzo poprawiły wartość użytkową skutera.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ja wrzuciłem skrzynię w silnik i zmontowałem już część plastików. Odpaliłem Burka i gra muzyka, czyli wszystko chodzi jak ta lala. Teraz pozostanie poskręcanie reszty plastików do kupy i czyszczenie wszystkiego...

EDIT - Burek skończony, krótka przejażdżka zrobiona (pogoda nie pozwalała na dalszy wypad)... Praca zespołu napędowego bez porównania. Warto trochę się pomęczyć i wysłać skrzynię do Mirka... Teraz mam nadzieję już tylko banan na twarzy :)

Odnośnik do komentarza

2014-03-16+13.19.41.jpg

Wszystkie czarne wkręty zastąpiłem nierdzewnymi o łbie sześciokąta z podkładkami.Wygląda bardziej estetycznie.

Odnośnik do komentarza

Co prawda nie dzisiaj, a kilka dni temu, ale kupiłem na alledrogo taśmę odblaskową białą i czerwoną, więc poprzyklejałem z przodu białe paski w dwóch miejscach na dole na obydwu teleskopach i na zbiorniczkach płynu hamulcowego patrząc oczywiście od przodu, a z tyłu czerwone - duży pasek na kufrze, pod tablicą rejestracyjną i dwa mniejsze nad tablicą. Teraz na prawdę w nocy jest lepiej widoczny. Małym kosztem zwiększyło się bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza

2014-03-16+13.18.39.jpg

Czarny uchwyt tłumika był nie ładny zrobiłem maskownicę z nierdzewki i do tego śruba także dorobiona z dużą podkładką.Uważam że wygląda lepiej.

Piękno tkwi w szczegółach :msn-wink:

Odnośnik do komentarza

Wymieniłem olej z filtrem w Xcitingu. Ten, kto zaprojektował tę maszynę powinien zgnić w więzieniu o zaostrzonym rygorze :) 2h odkręcałem filtr a skończyło się na wbiciu w niego śrubokręta młotkiem... Oprócz tego mam poczucie, że mogę teraz śmigać spokojnie.

Odnośnik do komentarza

Dziś zdemontowałem tłumik przed wyjęciem koła, jutro z rana jadę wymienić tylną oponkę na Pirelli Diablo, wyważyć i ruszamy w trasę :clapping:

65a98cb7e09155c7med.jpg

Odnośnik do komentarza

Burgman 650 - naprawiłem, a właściwie uszczelniłem samodzielnie! pompę wody. Koszt zakupu kompletu uszczelek (2 x oringi, uszczelka dekla, tzw. mechaniczne uszczelki wałka 2 szt., uszczelka gumowa wałka) w serwisie (nigdzie indziej ich nie znalazłem) 225 zł. Do wymiany potrzebne były dobry bitowy krzyżak, nasadowy bitowy klucz nr 8 z przedłużką i mocny - duży płaski śrubokręt, który posłużył do wydłubania metalowej uszczelki z korpusu pompy. Tu uwaga, zachowajmy czujność czekisty aby nie uszkodzić aluminium na korpusie. Ja w/w operację robiłem podobnie do otwierania kapselka na butli z browarkiem, czyli koniec śrubokrętu wepchnąłem ostrożnie do środka uszczelki i zapierając śrubokręt o kciuk wykonywałem ruchy podobne do podważania kapselka na butli np. widelcem. po zmontowaniu pompy wody wpychamy ją w "silnik", na końcu wskazane ruch okrężne bo "gadzina" zapiera się i nie chce po dobroci "wliźć" do końca. Oczywiście przed cała operacją spuszczamy olej z silnika i płyn chłodniczy z rur. :kicking:

Odnośnik do komentarza

Próbowalem sie dostać do tylnego koła w x9. Poszloby gladko gdyby nie lozysko wahacza - siedzi zaraza na osi i ani drgnie, chyba bez pomocy warsztatu sie nie obejdzie <_<

Odnośnik do komentarza

Burgman 650 - naprawiłem, a właściwie uszczelniłem samodzielnie! pompę wody. Koszt zakupu kompletu uszczelek (2 x oringi, uszczelka dekla, tzw. mechaniczne uszczelki wałka 2 szt., uszczelka gumowa wałka) w serwisie (nigdzie indziej ich nie znalazłem) 225 zł. Do wymiany potrzebne były dobry bitowy krzyżak, nasadowy bitowy klucz nr 8 z przedłużką i mocny - duży płaski śrubokręt, który posłużył do wydłubania metalowej uszczelki z korpusu pompy. Tu uwaga, zachowajmy czujność czekisty aby nie uszkodzić aluminium na korpusie. Ja w/w operację robiłem podobnie do otwierania kapselka na butli z browarkiem, czyli koniec śrubokrętu wepchnąłem ostrożnie do środka uszczelki i zapierając śrubokręt o kciuk wykonywałem ruchy podobne do podważania kapselka na butli np. widelcem. po zmontowaniu pompy wody wpychamy ją w "silnik", na końcu wskazane ruch okrężne bo "gadzina" zapiera się i nie chce po dobroci "wliźć" do końca. Oczywiście przed cała operacją spuszczamy olej z silnika i płyn chłodniczy z rur. :kicking:

Patrzyłeś w Larssonie czy nie maja zestawów naprawczych?

Odnośnik do komentarza

2014-03-21+20.18.52.jpg

Po wczorajszym spocie wyciągnąłem wnioski.Flaga za bardzo się kiwała.Już się nie kiwa............Tym Razem jest plastik :scared:

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...