Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

Melmacie, ogromne dzięki za tak wyczerpujące ujęcie tematu !! Postaram się zlokalizować źródło tego dźwięku i podejmę decyzję co dalej robić. Miejmy nadzieję, że to nic groźnego. Olej silnikowy jest dopiero co wymieniony. Co do oleju w przekładniach musiałbym wyciągnąć historię z ASO, natomiast wątpię czy coś robili- orientujesz się przy jakim przebiegu zalecana jest wymiana oleju w przekładni? W książce serwisowej czytałem o 40tys km?

Odnośnik do komentarza

Dzień dobry,

Producent przewiduje wymianę zalecanego typu oleju BMW Synthetik OSP  83 22 2 445 460 co 40 tkm. Olej do nabycia w ASO BMW. Olej jest sprzedawany w opakowaniach i litrowych.

Olej był najprawdopodobniej przygotowywany przez Castrola i najbliższy oryginału jest CASTROL SYNTRAX LONGLIFE 75W90 SAF-XO który można kupić u dystrybutorów lub na allegro. Do przekładni zębatej potrzeba 0.25 l a do przekładni łańcuchowej 0.5 l. Korki przekładni zębatej zakręcamy na 28 Nm a łańcuchowej na 20 Nm. Ostatnio oleje do tego BMW najprawdopodobniej przygotowuje Shell. Wygląda ze będzie to Shell Spirax S5 ATE 75W-90. Obie przekładnie są proste i można użyć dowolny olej o podobnych parametrach. Jednak polecałbym wyżej wymienione bo wówczas można utrzymać zalecane przebiegi. Dla pewności można olej wymieniać co druga wymianę oleju silnika przy okazji oglądając elementy napędu np tuleje gumowe zabieraka. Przy małych przebiegach poniżej 20 tkm nie jest to konieczne. Pamiętajmy ze za każdym razem demontażem "naruszamy" uszczelnienia olejowe. 

Ostatnio wymieniony był olej w przekładniach w dwóch motorkach o łącznym przebiegu 130 tkm. W obu przypadkach ze względu na krążące w internecie "opowieści" i znaczny przebieg pojazdów postanowiłem zdjąć pokrywę łańcucha celem oceny zużycia zębatek, łańcucha i instalacji szyn naprężających. W obu przypadkach zaobserwowałem czarny nalot na wewnętrznych ściankach obudowy najprawdopodobniej pył gumowy z uszczelek łańcucha. Odpowiednik pyłu z paskow gumowych wariatorów. Całość została oczyszczona. Zębatki i łańcuch były bez uszkodzeń i nadmiernego zużycia. W oby przypadkach był zastosowany dobrej jakosci łańcuch REGINA ZRP ogniw 72, używany do ciężkich motocykli o dużych mocach. Kompensuje to wysoki koszt wymiany kompletu napędu związany głownie z pracochłonnością tej operacji w tym pojeździe. 

 W obu przypadkach należało wymienić szyny napinające łańcuch zgodnie z pomiarem i zaleceniem instrukcji producenta. W naszym przypadku kolejna szynę należało montować po przebiegu średnio 20 - 25 tkm. Szyny występują w 4 rozmiarach. Proszę jednak nie sugerować się podanym przebiegiem na podstawie pomiarów z dwóch egzemplarzy. Maksymalny luz łańcucha w miejscu pomiaru to 15 mm. Wysokość szyny nr 1 to 2 mm a szyny nr 3 to 10mm. Oznaczone są za pomocą kropek od 1 do 4. Jeżeli łańcuch nie posiada uszkodzeń to jego luz po użyciu wszystkich dostępnych szyn decyduje o wymianie chyba ze właściciel lub mechanik zadecyduje inaczej. W instrukcji są zalecenia aby najpierw zrobić inspekcje części a potem wymieniać. 

Podczas zdejmowania pokrywy należy ostrożnie zdjąć uszczelkę. Nowa BMW 33 35 8 564 532 to ok 150 zł. Uszczelniacz walka standardowy NBR dwuwargowy A0 rozmiar 34x48x8 mm jest tani i warto go wymienić wg zaleceń producenta. Nr BMW OEM to 33 35 8 532 912. Jeżeli używamy stara uszczelkę to należy użyć odpowiedni "uszczelniacz" lub bardzo gesty smar w przeciwnym razie możemy mieć "pocenie" lub nawet wyciek oleju.

Konieczne jest tez prawidłowo ocenić stan zębatki tylnej. Występuje w trzech wersjach. Pierwsza miała zabierak gumowy i otwory. Ta jest najgorsza ponieważ może pęknąć niszcząc napęd. Występuje w najstarszych wersjach. Kolejna jest z zabierakiem (cztery tulejki gumowe) ale bez otworów. W najnowszej wersji jest pełna i bez zabieraka. 

Zębatkę przednia oceniamy zgodnie z instrukcja wizualnie po wyglądzie porównując do nowej. Można użyć malej kamery USB aby ja obejrzeć ponieważ uzyskanie dostępu do niej jest bardzo pracochłonne.

Na koniec montaż pokrywy. Warto zwrócić uwagę ze trzy przednie śruby pokrywy maja uszczelki miedziane aby olej nie wyciekał po gwincie. Przed montażem należy je zamienić na nowe lub wyżarzyć a następnie szybko schłodzić w wodzie przed montażem. Dokręcamy naprzemiennie dwustopniowo momentem końcowym 12 Nm. Szczególnie zwracamy uwagę na trzy śruby z uszczelkami ponieważ gwint obudowy tam jest krótszy i można go "zerwać". Jeśli nie mamy pewności co do naszego klucza dynamometrycznego można ustawić 10 Nm. Odpowiedni zakres klucza to około 5-25 Nm. 

Jak w poprzednim poście sugeruje zlecanie prac do odpowiednich warsztatów i używanie części OEM lub ich odpowiedników od kooperantów BMW. W przypadku napraw własnych należy stosować się do instrukcji instrukcja producenta.

Proszę tez zawsze o weryfikacje podanych numerów i rozmiarów części przed zakupem aby uniknąć błędów. Warto pamiętać ze pojazdy BMW sa stale modyfikowane i prawidłowe numery części powinno dobierać się w pierwszej kolejności w oparciu o VIN lub pomiary samych części po demontażu. W drugim przypadki tracimy czasami możliwość zastosowania części zmodyfikowanych jak to mamy opisane na przykładzie zębatki napędu.

Odnośnik do komentarza

Dzień dobry, 

Widziałem wcześniej opinie, ze do skutera BMW jest mało akcesoriów i są drogie. Zrobiłem mala listę na podstawie tego co widziałem zamontowane w kilku skuterach BMW i co widziałem jako dostępne w różnym czasie i w różnych sklepach oraz aukcjach.

Nie wszystko jest zawsze dostępne i trzeba czasami poświecić sporo czasu aby niektóre z nich kupić. Z cenami tez jest rożnie i sugeruje szczególnie w wypadku drogich rzeczy korzystać z wyprzedaży lub obniżek sezonowych. Niektóre akcesoria są bardzo tanie. 

Lista jest bardzo ogólna i zawiera tez popularne akcesoria niededykowane, które można użyć lub po prosu przedmioty z logiem przeznaczone na rynek moto. W niektórych wypadkach podałem potencjalne źródło bo warto mieć np dłuższy błotnik. Niektóre proste akcesoria można wykonać samemu. Listę na pewno można uzupełnić.

Być może ktoś sobie przypomni o czymś co wcześniej planował i zapomniał.

 

Akcesoria do BMW C650 GT - lista

Płyta ze stelażem kufer tylny z firm Givi, Kappa, Hepco, Shad (BMW) 

Asferyczne wkłady lusterek wstecznych OEM

Nakładka stopki bocznej – aluminiowa różne kolory ALI

Przedłużenie błotnika przedniego ALI

Uchwyt GPS – kilka wersji

Gniazdo zapalniczki pod kanapa 

Wkładki do schowków przednich OEM

Szyba akcesoryjna – Givi – plus dwóch innych producentów w tym jeden krajowy

Deflektory na szybę różne typy np. firmy Puig

Deflektory boczne gumowe BMW

Deflektory boczne plexi Givi

„tempomat” na manetkę – kilka wersji i kolorów, na długie trasy

Przegroda do schowka centralnego, dzieli przestrzeń pod kanapa na dwie części OEM

Hand bary (osłona dłoni) różne wersje 

Poszerzenie (nowsza wersja) błotnika tylnego OEM (występuje od 2016 lub z rynku USA)

Lampy stop do kufrów dostarczane jako akcesoria do kufra różne modele

Lampa stop centralna dodatkowa

Migacze boczne pod emblematy

Stelaż boczny Givi z uchwytami – obecnie nieprodukowany

Kufry boczne Givi / Kappa różne modele

Tłumiki akcesoryjne różnych firm,

Dla wersji do 2016 - nowszy model tłumika i rury OEM (gdy mamy krótki tłumik pierwszej wersji to możemy założyć nowszy dłuższy wersji 2016)

Dla wersji do 2016 – nowszy typ podstawki centralnej z dłuższą dźwignią - OEM (wersja poprawiona od 2016)

Dla wersji do 2016 – nowszy typ stopki bocznej z mocowaniem na cztery śruby OEM (użyć koniecznie śruby mocujące klasy 10.9)

Światła odblaskowe boczne obrysowe OEM

Paski odblaskowe na felgi

Nakrętki wentyli różne rodzaje

Woltomierz na panel przedni do kontroli stanu akumulatora

Apteczka motocyklowa OEM

Zestaw do czasowej naprawy opon w tym naboje do pompowania, OEM lub inny

Ręczna/nożna lub elektryczna pompka do kół – OEM lub inne

Latarka led z ładowaniem z gniazda zapalniczki od BMW

Zestaw poduszka upadkowa do ochrony paneli skutera OEM (gumowe nakładki na płozy i panele boczne)

Motokoc dedykowany – dystrybucja BMW

Ładowarka USB do telefonów itp. – dystrybucja BMW

Pokrowiec na cały skuter różnych firm w tym od BMW (do wersji z kufrem i bez)

Pokrowiec przeciwdeszczowy / przeciwsłoneczny kanapy – dystrybucja BMW

Kanapa w wersji obniżonej - OEM

Oparcie do kanapy do wersji bez kufra - OEM

Torba dedykowana wewnętrzna kufra tylnego - OEM

Torba na przekrok - OEM

Torba do mocowania na bagażniku - OEM

Worki bagażowe wodoszczelne na kanapę

System bagażu Atacama - dystrybucja BMW

Siatka bagażowa do przewożenia przedmiotów na kanapie lub kufrach – kilka kolorów

Alarm motocyklowy dedykowany od BMW - OEM

Podstawka do telefonu komórkowego - OEM

Nawigacje dedykowane – OEM lub inne

Kabel zasilający nawigacji do polaczenia z instalacja - OEM

Tylna płyta bagażowa od BMW - OEM

Oparcie do tylnego kufra dedykowanego od BMW

Pakiet chromowany do podnóżków - OEM

Prostownik dedykowany do akumulatora dwie wersje - OEM

Zestaw narzędzi dodatkowych dedykowany - dystrybucja BMW

Dywanik BMW pod motocykl - OEM (do garażu)

Kurki motocyklowe BMW

Rękawice BMW

Spodnie motocyklowe BMW

Kaski motocyklowe BMW

Dla lubiących gadżety: smycze, bluzy, portfele, zegarki, cukierki, kubki, skarbonki, breloki, długopisy, naklejki, kalendarze, czapki, narzędzia rozne, power banki, parasolki, latarki itp. Na samym allegro 36 stron ofert jest w dniu dzisiejszym

Łańcuch zabezpieczający od kradzieży z kłódka / zamknięciem firmy ABUS - dystrybucja BMW

Blokada na tarcze hamulcowa od firmy ABUS - dystrybucja BMW

Folie ochronne na liczniki

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
14 godzin temu, Yazinz napisał:

Cześć,

Noszę się z zamiarem zakupu kufra centralnego. Jakie zainstalowaliście w swoich sprzętach?

Pozdrawiam

Ja mam przerobioną podstawę Shad

spacer.png

I na to nałożoną płytę GIVI

spacer.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
9 minut temu, Yazinz napisał:

Bilety, z jakiegoś konkretnego powodu przerabialeś podstawę SHAD pod płytę i kufer Givi?

Pozdrawiam,

Podstawa SHAD jest za mała (czyli kwadrat blachy na wierzchu) do płyty GIVI (nie ma do czego przykręcić).

Odnośnik do komentarza

Rozumiem, że miałeś taką podstawę i wykorzystałeś ją do Givi żeby nie robić dodatkowych kosztów? 

Czy do oryginalnej podstawy BMW można przymontować zestaw SHAD albo Givi? Czy ktoś wie? Pytam, bo mam okazję nabyć takową w rozsądnej cenie 🙂

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Dnia 8.06.2020 o 09:47, Yazinz napisał:

Rozumiem, że miałeś taką podstawę i wykorzystałeś ją do Givi żeby nie robić dodatkowych kosztów?

Tak właśnie było. Jak dobrze pamiętam to melmacie miał oryginalną płytę więc pewnie też to dopasował. Może coś napisze.

Odnośnik do komentarza

Hepco , Givi i Shad (wersja dla tego BMW) mają gotowe rozwiązania. Najprościej zadzwonić do motobagazu i coś dobiora. Givi ma największy wybór oraz kompletne rozwiązanie. Oczywiście można zrobic samemu od podstaw lub przerabiajac lub dopasowując zestaw jakkolwiek zestaw. Mnie nie odpowiadał kufer proponowany przez BMW więc zamontowane jest Givi.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Na YT znajdziesz klip z informacja na temat 35 litrowego kufra centralnego BMW OEM przygotowanego przez firme Shad wraz z akcesoriami. W tym przypadku można zamówic zamek dopasowany do klucza od skutera, torbę wewnętrzną i oparcie dla pasażera. Film zawiera dokładny opis mocowania kufra do oryginalnej płyty-bagażnika. Bagażnik wykonany jest z tworzywa sztucznego. Jesli wystarczy Ci 35 litrów i  podoba sie kształt to jest to dobre rozwiązanie. Potrzebna jest plyta - bagażnik i sam kufer. Wszystko jest przygotowane i dopasowane przez BMW tak że nie ma problemu z montażem.

Jezeli bedziesz chcial kupic od Firmy Shad bezpośrednio to rozwiazania są inne. Musisz kupic stelaż (bardzo słabe mocowanie), plyte do mocowania kufra oraz sam kufer. Instrukcja do stelaża jest tu: https://www.shad.co.uk/shopimages/products/extras/W0CG62ST.pdf  a płyta do montazu na stelaż wygląda tak https://www.shad.co.uk/product/6107/top-box-mounting-plate-terra-large/2ecfcaba6eaed376e29cdd6be792f4cd  Producent poleca do C650 GT dwa modele kufrów : SH 26 i SH 46

Firma GIVI przygotowala do modelu C650 GT stelażo plytę z aluminium model SRA 5106. Nie ma potrzeby stosowania oddzielnego stelaża i płyty. Instrukcja montażu: https://media.givi.it/XN-Prodotti/istruzioni/SRA5106.pdf

Kufer dobierasz z wielu pasujacych modeli. Do tej plyty producent nie poleca centralnego światła stop ze względu na brak miejsca na zwykle stosowane złącze. Do kufra można dokupić oparcie dla pasażera, torbę wewnętrzną i metalowy bagażnik na pokrywę kufra.

Pozostaje też propozycja firmy HepcoBecker. Detale dobrze wyjasnia instrukcja montażu https://www.hepco-shop.de/download/product/650663_01_01.pdf   Do tego masz do wyboru kilka modeli kufrów. 

Na stronie nr 5 tego postu znajdziesz kilka starszych informacji z 2013 na temat kufrow zarówno OEM jak i Shada.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Hejka, Czy macie już jakieś namiary na C650GT model 2021. Z przecieków wiem, że może być wystawiony na targach w Mediolanie we wrześniu (chyba że odwołają -koronawirus). Ma mieć światła mijania i drogowe LED i nowy kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny.   Nic więcej nie wiem, nic na temat technicznych ewentualnych zmian.

Odnośnik do komentarza

To by było coś! Czas na zmianę nieunikniony. Kilka dobrych lat powielają tą samą matrycę 🙂 

Trzeba mieć nadzieję, że zmienią dużo więcej niż lampę i wyświetlacz (który stosują w wielu innych modelach)

Czekam z dużym zaciekawieniem 👍

Odnośnik do komentarza

Paul nowy model BMW na bank nie będzie w zasięgu mojej skarbonki 🙂 Na moim egzemplarzu mam przejechane dopiero 6 tyś, więc jeszcze przez sezon albo dwa będzie miał miejsce w moim garażu (a może i dłużej.....) Oby zdrowie było, to będzie można łatwiej planować przyszłość 👍 Jestem ciekaw co BMW wymyśli dla następcy GT 650? 

Co do XADV, to cieszę się, że mogłem się nim przejechać 150 km w trasie, bo dopiero wtedy uświadomiłem sobie, że na chwilę obecną sprzęt nie jest dla mnie. To co najbardziej zapamiętałem z przejażdżki, to mega pozytywne wrażenia w temacie DCT i dużo, dużo wiatru 🙂 Nie będę się rozpisywał,  bo to wątek BMW.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Czołem,

mam potwierdzenie z salonu, ze prezentacja ma byc online w pazdzierniku. Swiatla led, wyswietlacz tft ale nic nie wiedza o silniku.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Dnia 14.07.2020 o 08:09, Yazinz napisał:

To by było coś! Czas na zmianę nieunikniony. Kilka dobrych lat powielają tą samą matrycę 🙂 

Trzeba mieć nadzieję, że zmienią dużo więcej niż lampę i wyświetlacz (który stosują w wielu innych modelach)

Czekam z dużym zaciekawieniem 👍

Też po cichutku mam taką nadzieję szerszych zmian, a może też i stylistycznych (dupa skutera i wygląd kloszy lamp i czaszy ). Jak coś będzie w necie to dajcie wrzutkę

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Dnia 15.07.2020 o 13:31, Aniej napisał:

Czołem,

mam potwierdzenie z salonu, ze prezentacja ma byc online w pazdzierniku. Swiatla led, wyswietlacz tft ale nic nie wiedza o silniku.

Aniej, moje źródło informacji pochodzi też z Gdyni z salonu tego, w którym Ty się dowiadywałeś.

Odnośnik do komentarza

Jakiś czas temu ktoś mnie pytał o prowadzenie C 650 GT w zakrętach. Pamiętam, że problemem miała być waga skutera. 

Z mojej perspektywy problem nie istnieje.

A560F50C-0877-4BFA-8340-1BAFC14F7086.jpeg

D64B6B5A-BA49-46D8-A31C-2FDB7833CDE3.jpeg

Skuter prowadzi się pewnie i przewidywalnie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...