Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Beemka ma ceny serwisow wysokie - ok pierwszy przeglad po 1 tys km kosztuje 1200 zl w porownaniu do t-maxa 400 zl a to samo jest wymieniane czyli olej i filtr oleju. Niestety decydujac sie beemke trzeba sie z tym liczyc. Ja zrobilem GT-kiem niecale 7 tys km. Jak rozmawialem z serwisem sami nie rozumieja dlaczego trzeba wymienic lancuch po 20 tys skoro jest szczelnie zamkniety w kapieli olejowej, czyli generalnie nie syfi sie. Koszt w Polsce okolo 4 tys jesli dobrze pamietam. W SW pasek trzeba wymienic po 24 tys km koszt cos okolo 700 zl + wymiana wiec zdecydowanie taniej. Mi jeszcze po okolo 1-2 tys km lekko popiskiwalo sprzeglo, no ale skoro w nowym modelu lifcie ten element zostal zmieniony to znaczy cos bylo na rzeczy i nie tylko u mnie tak sie dzialo. Uszczelka mi nie puszczala na obudowie wiec sie nie wypowiadam i generalnie nie widzialem najmniejszego wycieku, a gdyby cos bylo nie tak to moj test na maksymalne spalanie by wykazal taki problem gdzie na zamknietej manetce (180 km/h) jechalem przez 140 km (wiecej sie nie dalo bo wypalil 10 l) oczywiscie mozna sie czepiac ze jadac 160 km/h pali 6 litrow a 180 km/h 10 litrow i do tego przed samym zjazdem na stacje zapalila sie kontrolka temperatury silnika, ale kto tak jezdzi na codzien, u mnie tez to byl tylko test, wiecej nie czulem potrzeby zeby wisiec na manetce przez taki dystans.

Mimo wad (koszty serwisow) wg mnie to jeden z najlepszych skuterow na rynku. A jak bedzie z jego trwaloscia hmm zobaczymy. Moj SW ma jakies 62-63 tys i mimo ze silnik nie widzi problemow to z elektryka mam co chwila jakies perypetie, a to nie dzialaja mi dlugie swiatla, a to stop, albo zamarzna mi kierunkowskazy :) choc SW jezdzi w zasadzie caly okres jesienno - wiosenny. Od pazdziernika do teraz mial 20 dni przerwy, wiec mozna powiedziec ze jezdzi caly czas w najtrudniejszym okresie do jazdy na 2 kolach.

Wracajac do beemki milo jest ze producent slucha klientow, bo na centralke faktycznie sie nie stawialo sprzetu z lekkoscia - nowy model zmienione, sprzeglo popiskiwalo - zmienione, swiatla do jazdy dziennej trzeba bylo pamietac zeby je wlaczyc - zmienione sa automatyczne etc etc. Czekam z niecierpliowscia az bede jezdzil nowym modelem i faktycznie bedzie mozna ocenic co zostalo poprawione, choc najbardziej licze na nowe bardziej oplywowe ceny serwisow.

Odnośnik do komentarza

W jednym kraju olej z przeniesienia napędu może doprowadzić do zaolejenia tylnej opony i teoretycznego upadku i tak jest to akcentowane przez ASO, a w innym kraju to jedynie "delikatne zapocenie" - bo nie wiem jak to właściwie opisywano ;) ...

Tragikomedia to jest wtedy, jak taką teoretyczną możliwość niebezpieczeństwa określa producent jedynie jako "delikatne zapocenie" :) ...

A opon nie zmienia się przecież przy serwisie, bo i po co ;) ... Nawet dziecko wie, że na allegro czy eBayu są one tańsze ;) ...

Rany, ja to wszystko rozumiem... ale Ty napisałeś, że producent wzywa na bezpłatną modyfikację skutera do ASO co było nieprawdą i manipulacją. Wzywał na sprawdzenie uszczelki a sposób w jaki to zakomunikowałeś sprawił, że stał się on tendencyjny.

Zresztą nie ważne, ważne że temat C650 GT odżył :msn-wink:

Odnośnik do komentarza

Modyfikacja - niewielka zmiana, przeróbka, poprawka czegoś, nienaruszająca istoty rzeczy -> http://sjp.pl/modyfikacja

Była to kontrola i ewentualna poprawka czyli (patrz wyżej za słownikiem) modyfikacja !

Była bezpłatna? Była. To gdzie tu "nieprawda i manipulacja" :o ?

Odnośnik do komentarza

http://myalbum.com/photo/JCTLXPT8fjl2/1k0.jpg

Jest piękny:

+ wygląda pięknie

+ jedzie pięknie

+ siedzi się pięknie

Niestety:

- szyba nie działała

- cały system ostrzegania o pojazdach w martwym polu działał jak chciał, a raczej tylko kilka razy zamrugał, kiedy nie powinien

- na koniec mojej godzinnej jazdy testowej, juz po zatrzymaniu ( na wolnych obrotach) zapaliła się kontrolka oleju

Skuter może powodowac burze skrajnych emocji ?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 29.03.2016 o 21:34, Artix napisał:

Beemka ma ceny serwisow wysokie - ok pierwszy przeglad po 1 tys km kosztuje 1200 zl w porownaniu do t-maxa 400 zl a to samo jest wymieniane czyli olej i filtr oleju.

Szukając jak ceny przeglądów przedstawiają się poza EU trafiłem na zestawienie z Malezji:

Maintenance Schedule BMW C 650 GT & Sport

1,000 km (Running-in service)

  • Engine oil + filter + set strainer.
    • Estimated parts $190.00 (after converting to USD). Too expensive to just change the engine oil + filter!
    • Estimated labor $39.00.

10,000 km (Engine oil service)

  • Engine oil + filter.
    • Estimated parts $167.00.
    • Estimated labor $39.00.

20,000 km (Minor service)

  • Engine oil + filter, CVT belt + roller bearings, air filter and etc.
    • Estimated parts $1,940.00.
    • Estimated labor $77.

30,000 km (Engine oil service)

  • Engine oil + filter.
    • Estimated parts $167.00.
    • Estimated labor $39.00.

40,000 km (Major service)

  • Engine oil + filter, gearbox oil, rear axle oil, air filter, spark plug, CVT belt + roller bearings, chain + sprockets, gaskets + oil seals + O-rings and etc.
    • Estimated parts $1,574.00.
    • Estimated labor $248.00.

Even though these prices are estimated, it is too high for me and I can't afford it. The total of the major servicing can get me a new moped/scooter.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Komentarz końcowy użytkownika nie jest zbyt optymistyczny.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Mam wrażenie że nie trochę odbiegła ta dyskusja od pytania :

Mam możliwość kupna takiej Beti z 2012r świeżo sprowadzonej, zadbanej i regularnie serwisowanej ale z przebiegiem blisko 70tyś km. ......Czy jest duże prawdopodobieństwo że w ciągu kilku lat zrobię bezproblemowo kolejne 50 000 km

Nie ma co się przepychać czy są akcje serwisowe DUŻE czy MAŁE.

Skuter jest nowością ( w porównaniu do np. T-maxa czy Burgmana 650 ) więc i tzw. choroby wieku dziecięcego mogą się przydarzyć ( czy powinny czy nie to inna bajka )

Ale pytanie było o żywotność silnika .

Na tym się skupmy teraz bo tak to nic ta wymiana zdań nie wnosi dla pytającego.

PS

Fakt ceny serwisu PORAŻAJĄ :confused:

Odnośnik do komentarza

Chciałbym w to wierzyć :) Osobiście uważam że jednak nie można wrzucać wszystkich skuterowych dwucylindrówek do jednego wora chociaż cudownie by było gdyby okazało się że silnik Kymco jest tak samo dobry jak ten z Hondy.

Chińskie dwucylindrowe 250 przy prawidłowym serwisie (wymiana oleju co 3000 km) bardzo często bez problemu osiągają takie przebiegi.

Ale po całej tej dyskusji nasuwa sie pytanie, które można też przenieść tutaj:

http://www.forum.burgmania.net/topic/23809-kymco-k50-concept-nowosc-2017/ - to w końcu czyj to silnik :question: BMW czy Kymco :question:

Odnośnik do komentarza

Mnie trochę dziwi ilość tych drobiazgów do modyfikacji/sprawdzenia/poprawienia. Może to są drobnostki, pierdółki itp. ale przecież to jest sprzęt marki BMW - premium, oczekuje się od takiej firmy która ma renomę, prestiż a co za tym idzie również odpowiedni cennik wypuszczenia na rynek dopracowanego produktu. A w tym przypadku mam wrażenie że klienci zostali testerami i to za ich nie małe pieniądze jakie firma sobie życzy za produkt. Może to wynika z faktu oszczędności w procesie projektowania i produkcji skuterów ? A falstart z rozpoczęciem sprzedaży ? Takie rzeczy mają wpływ na postrzeganie przez klientów marki. Najlepszym barometrem jest chyba wielkość sprzedaży, może nie na naszym skromnym rynku ale w bardziej zamożnych krajach, ogólnie to chyba szału nie ma....

A co do kosztów serwisu, jak to mówią masz "konia to i na owies musisz mieć", moim zdaniem warto przed zakupem zapytać o koszty serwisowania, zawsze tak robię i jest to jeden z ważnych czynników przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Odnośnik do komentarza

Jak widać określenie "marka premium" jest w sposób doskonały odzwierciedlone przez koszt serwisu po 20 i 40 tys. km.

Odnośnik do komentarza

O wielu tych aspektach na pewno można dyskutować jednak...

Według mnie ten skuter nie ma konkurencji na rynku .

Jest jedynym znanym mi nowym skuterem ergonomicznie przystosowanym dla osób wysokich.

Nie spotkałem pojazdu z takim ustawieniem kierownicy/siedziska i podestów ...

Chyba , że są takie pojazdy a ich nie znam ...

pozdrowienia

chawison

Odnośnik do komentarza

Modyfikacja - niewielka zmiana, przeróbka, poprawka czegoś, nienaruszająca istoty rzeczy -> http://sjp.pl/modyfikacja

Była to kontrola i ewentualna poprawka czyli (patrz wyżej za słownikiem) modyfikacja !

Była bezpłatna? Była. To gdzie tu "nieprawda i manipulacja" :o ?

Naprawdę, zaczynam rozumieć elementy Twojej polityki. Tak długo pisać to samo, aż wszyscy uwierzą, że tak rzeczywiście jest....

Mylisz modyfikację z naprawą usterki. Modyfikacja polega na zmianie sposobu naprawy poprzez założenie innego rodzaju uszczelki lub obudowy - w tym przypadku. W skuterach które przybyły do serwisu albo dokręcano śruby na obudowie albo wymieniano uszczelki, więc jaka modyfikacja ? Gdybyś napisał, że wzywa się właścicieli na sprawdzenie czy usterka występuje i ewentualną jej naprawę to było by to w porządku, było by to prawdziwe. Napisałeś komunikat nieprawdziwy na temat zdarzenia o którym nie miałeś pojęcia po prostu.

Odnośnik do komentarza

Czytając wasze posty dochodzę do wniosku,że Clint Eastwood miał rację mówiąc że;"Prawda jest jak dziura w dupie ,każdy ma własną."

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Według mnie ten skuter nie ma konkurencji na rynku .

Jest jedynym znanym mi nowym skuterem ergonomicznie przystosowanym dla osób wysokich.

Może nie jedynym ale faktycznie, C650GT oferuje wyjątkowo komfortowe warunki dla kierowców wysokich lub/i z nieproporcjonalnie długimi nogami.

Odnośnik do komentarza

Bury ale czy nie jest to irytujące że markowy skuter za nie małe pieniądze musi być dokręcany, poprawiany czy jak to nazwać ? przecież nie jest to "chińczyk" z marketu za 2 tysie który na zapleczu przed otwarciem sklepu dwóch pracowników składa z kartonu tuż po wyłożeniu pietruszki na stragan.

Odnośnik do komentarza

(...)dokręcany, poprawiany czy jak to nazwać ? (...)

Byle nie modyfikowany, bo wtedy włącza się histeria betatesterów :fish: ... Skuter BMW był od początku po prostu najlepszy, nawet pro stronniczy dla produktów BMW "Motorrad" nie mógł przeprowadzić testu długodystansowego (pokonał tylko ok. 30 tkm) i rozłożyć skuta, pomierzyć zużycia silnika oraz zużycia części po tym dystansie, bo BMW zażądało zwrotu skutera. Pierwszy raz w historii testów 50 tkm. Przypadek?

Skuter z perspektywy testerów zbyt często bywał na poprawkach i naprawach w serwisie i za długo czekał na potrzebne części. Pisałem też o tym razem z załączeniem linka z komunikatem gazety :D ...... Ale co tam, przecież "dokręcenie śrubki" może się zawsze zdażyć :Jumpy: ...

PS. Teraz, po wcześniejszej scenie, czekamy już tylko na ogłoszenie tego wspaniałego BMW :fish: .

Fakty są takie, a nie inne... A na ile ten skuter będzie "długodystansowy" i jakie przebiegi wytrzyma bez awarii? Nie wiem i poczekam na sygnały...

Bo 40 czy 50 tkm pokonane w klika lat nie są dla mnie żadnym argumentem.

Przy 40 Tkm to ja muszę pierwszy raz skontrolować zawory i zazwyczaj w przypadku 15- 20% wymagają one tylko drobnej korekty :) .

No chyba, że co poniektórzy zaczną po przekroczeniu 80 tkm przez dwucylindrowy skuter klasy premium szczytować ;) ... Wolę dać przemówić argumentom i je komentować, niż słuchać jakiegoś lamentu.

Odnośnik do komentarza

.............

Mam możliwość kupna takiej Beti z 2012r świeżo sprowadzonej, zadbanej i regularnie serwisowanej ale z przebiegiem blisko 70tyś km. Na gotowo wyniosłaby mnie niecałe 22 tyś i zastanawiam się czy to się opłaca? Czy jest duże prawdopodobieństwo że w ciągu kilku lat zrobię bezproblemowo kolejne 50 000 km czy lepiej szukać czegoś z mniejszym przebiegiem :) pozdrawiam

No i widzisz Konrad - dalej nic nie wiesz :(

Z jednej strony masz INFO że 70 tyś. to dużo, z drugiej że

............

No chyba, że co poniektórzy zaczną po przekroczeniu 80 tkm przez dwucylindrowy skuter klasy premium szczytować ;) ...

Musisz sam podjąć decyzje, a może to właśnie ty będziesz tym co potwierdzi że 70 tyś. km dla BMW to pryszcz :)

Jedna uwaga: nie zakładaj że to silnik KIMCO, tylko silnik BMW składany przez KYMCO i prawdopodobnie pod ścisłą kontrolą jakości BMW.

Od kilku lat małe GS-y produkowane są w Chinach, ale mimo wielu obaw użytkowników tych motocykli ich jakość nie jest gorsza.

KYMCO ma już wyrobioną markę, a w dodatku to Taywan :)

Odnośnik do komentarza

Musisz sam podjąć decyzje, a może to właśnie ty będziesz tym co potwierdzi że 70 tyś. km dla BMW to pryszcz :)(...)

Dokładnie tak. Konrad530, prześledź ten temat od początku, bo tematy tu omawiane nie wzięły się ani z sufitu, ani z zadowolenia z produktu, ani tym bardziej z czyjegoś "widzimisię" :) .

Przeczytaj ten post -> http://www.forum.bur..._60#entry298566

Czy nawet moją wypowiedź anno 2013:

(...)Nie jest to bubel, tandeta czy inna niedoróbka, w żadnym wypadku nie. Ale takie rzeczy nie powinny się dziać w skuterze wypuszczonym przez renomowanego producenta. I nie chodzi tu tylko o Twoje negatywne doświadczenia.(...)

Odnośnik do komentarza

Pytanie czy boki zostały przedłużone po lifcie celem lepszej ochrony nóg przed wiatrem? Oglądałem dzisiaj na Targach i miałem wrażenie, że były mniejsze/krótsze. Sprzęt jest super.

Odnośnik do komentarza

Ech, prosiłem o pełny luz bo ile ludzi tyle opinii, a Wy dalej te wycieczki osobiste :P Mimo wszystko dzięki za odpowiedzi. Oferta już nieaktualna ale jakoś się tym nie przejmuję.

Wg mnie to ciężko mówić o renomie/prestiżu marki BMW w kontekście skuterów w których budowie, nie oszukujmy się, nie mają żadnego doświadczenia. Oczywiście cena nowych egzemplarzy faktycznie jak za produkt "premium", ale szybka utrata wartości daje do myślenia. Ale to tak można gadać w nieskończoność.

Nie zmienia to faktu że nadal jestem bardzo zainteresowany tym skuterem :D a możecie napisać coś więcej nt. spalania? Szczególnie w trasie, jadąc drogami krajowymi tak do 130km/h. Mój obecny motocykl (TDM 900) bardzo mnie rozpieścił pod tym względem osiągając powtarzalne wyniki niecałe 4.5 litra nawet z plecaczkiem :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

2 strony wczesniej juz o tym pisalem.

Jazda max 180 km/h - 10 litrow

Jazda 160 km/h - 6 litrow

Miasto - 6 litrow

Generalnie mam wrazenie ze spalanie 6 litrow to norma ale oczywiscie w zaleznosci od stylu jazdy.

A co do spalania jesli to jest dla ciebie priorytet ile pali - to moze VW Lupo w dieslu jest lepszym rozwiazaniem

Ja sie bardziej przejmuje canami serwisow i tu beemka ma nieuzasadnione koszty, choc dalej jest to moj ulubiony skuter mimo ze jakos mam wrazenie ze silver bedzie jezdzil i jezdzil i przebieg 62 tys to nie jest zadne wyzwanie dla niego a dla beemki mam wrazenie ze jednak jest, ale moze sie myle.

A jesli chodzi o dzieciece wady to gdyby ich nie bylo nikt nie zmienial by sprzegla, poprawial centralki zeby latwiej sie stawialo tylko na etpaie testow przed sprzedaza zostalo by to dopracowane a tak sie nie stalo. Czekam na az osobiscie bede mogl sie odniesc do faktycznych zmian, a nie tylko do zmian o ktorych moglem przeczytac ze sa.

Odnośnik do komentarza

A co do spalania jesli to jest dla ciebie priorytet ile pali - to moze VW Lupo w dieslu jest lepszym rozwiazaniem

Jakbyś kolego uważnie przeczytał to na poprzedniej stronie przedstawiłem oczekiwania względem skutera i nie było żadnej wzmianki jakoby niskie spalanie miało być priorytetem także daruj sobie takie uszczypliwości bo to niegrzeczne delikatnie mówiąc. Mimo wszystko dzięki za odpowiedź ale nie o to dokładnie pytałem :)

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj dzięki Bmw Sikora Bielsko miałem okazję dokonać jazdy testowej BMW 650 Sport(można było testować wiele modeli) i muszę przyznać ,że skuter jest naprawdę mega!!!Zawieszenie super;przy 160 żadnej nerwowości nierówności świetnie wybiera mogę powiedzieć jak w motocyklu.Przyśpieszenia może nie wyrwały mnie z majtek, ale ostatnio więcej jeżdżę biegowcem i może dlatego takie miałem odczucia.Wykonanie i detale też na wysokim poziomie,szkoda,że takie to drogie no i spalanie nie małe bo komputer pokazywał 6,2 litra,ale w tej zabawie nie o to tu chodzi.

Odnośnik do komentarza

Szukając jak ceny przeglądów przedstawiają się poza EU trafiłem na zestawienie z Malezji:

Maintenance Schedule BMW C 650 GT & Sport

1,000 km (Running-in service)

  • Engine oil + filter + set strainer.
    • Estimated parts $190.00 (after converting to USD). Too expensive to just change the engine oil + filter!
    • Estimated labor $39.00.

10,000 km (Engine oil service)

  • Engine oil + filter.
    • Estimated parts $167.00.

    • Estimated labor $39.00.

20,000 km (Minor service)

  • Engine oil + filter, CVT belt + roller bearings, air filter and etc.
    • Estimated parts $1,940.00.

    • Estimated labor $77.

30,000 km (Engine oil service)

  • Engine oil + filter.
    • Estimated parts $167.00.

    • Estimated labor $39.00.

40,000 km (Major service)

  • Engine oil + filter, gearbox oil, rear axle oil, air filter, spark plug, CVT belt + roller bearings, chain + sprockets, gaskets + oil seals + O-rings and etc.
    • Estimated parts $1,574.00.

    • Estimated labor $248.00.

Even though these prices are estimated, it is too high for me and I can't afford it. The total of the major servicing can get me a new moped/scooter.

Komentarz końcowy użytkownika nie jest zbyt optymistyczny.

Użytkuję C600 Sport. Skuter kupiłem 2 lata temu i wczoraj wykonałem w ASO przegląd po 20 000 km.

Koszt przeglądu 2 306,47 zł brutto. Cena nie obejmuje płynu hamulcowego ponieważ był wymieniany przy okazji akcji serwisowej miesiąc temu. Największe przegięcie to olej po 113 zł za litr. Następnym razem dam im własny ;)

Co do awaryjności to nic się jeszcze nie zepsuło.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...