Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
Opublikowano
19 godzin temu, Yazinz napisał:

Cześć,

od zakupu zrobiłem 2 tys km, więc uznaję, ......................

Super napisane, i myślę że wielu się przyda tak garść informacji. Dodam od siebie coś dla ew. kupujących BMW sugeruje szukajcie egzemplarzy tzw. salon Polska raczej nie franczyzny i włoszczyzny. Będzie w miarę pewny przebieg i mniej problemów.

Opublikowano
Dnia 2.05.2020 o 22:08, bilety napisał:

Zamówiony, wariant 20 cm. Tak mi wyszło z moich wyliczeń ?

Opublikowano

Hej, Dołączyłem do posiadaczy BMW.  Czy szczęśliwych- zobaczymy. Jak trochę pojeżdżę, na pewno podzielę się przemyśleniami. Do tej pory jeździłem; kymco downtown, yamaha majesty oraz honda swt400. 

Skuter z 2014 roku, pierwsza rejestracja 2015, przebieg 17 tys. Z tego co prześledziłem na tym wątku będzie mnie czekała wymiana napędu. Przy zakupie nie byłem tego świadomy- zakup impulsywny.

 

96791071_627269254530132_3645220580422057984_n.jpg

96819360_535952373745247_3416467602875088896_n.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano
24 minuty temu, krolus9 napisał:

........ będzie mnie czekała wymiana napędu. ...........

 

 

Gratulację zakupu, jak mam przejechane faktyczne 75 tysi w tym 60 moje, i trochę mnie dziwi że piszesz coś o napędzie! na pewno jeszcze nie musisz. Wymień olej.

Opublikowano

Hej, z tego co czytałem przy 20tys jest do wymiany łańcuch . Być może nie będzie konieczności wymiany. Skuter zakupiłem wczoraj, więc muszę się jeszcze wdrożyć. MIałeś jakieś większe problemy przez te 60tys km?

 

  • Klubowicze
Opublikowano

Raczej nie jest do wymiany tylko do kontroli ew. korekcji napięcia, łańcuch mam oryginał. wymieniałem raz szynę ślizgową łańcucha nr. 3 ze schematu.

schemat

51 minut temu, krolus9 napisał:

.... Z tego co prześledziłem na tym wątku będzie mnie czekała wymiana napędu....

 

 

 

Chyba ci chodziło o wymianę paska CVT !

Opublikowano

Nie- wyraźnie kilka osób pisało o tym wątku o konieczności wymian łańcucha napędowego co 20tys km. O pasku CVT nic nie doczytałem. Mógłbyś napisać co ile się go wymienia? Jakie duże wymiany są konieczne do przebiegu powiedzmy 30 tys km? 

Skuter jest po przeglądach- dopiero co miał wymieniane opony, olej, klocki. Nic więcej do tej pory nie było robione, ale przebieg jest nieduży.

Opublikowano
Godzinę temu, krolus9 napisał:

Hej, Dołączyłem do posiadaczy BMW.  Czy szczęśliwych- zobaczymy. Jak trochę pojeżdżę, na pewno podzielę się przemyśleniami. Do tej pory jeździłem; kymco downtown, yamaha majesty oraz honda swt400. 

Skuter z 2014 roku, pierwsza rejestracja 2015, przebieg 17 tys. Z tego co prześledziłem na tym wątku będzie mnie czekała wymiana napędu. Przy zakupie nie byłem tego świadomy- zakup impulsywny.

 

96791071_627269254530132_3645220580422057984_n.jpg

96819360_535952373745247_3416467602875088896_n.jpg

Krolus9 gratuluję zakupu!

Użytkowników/testerów C 650 GT przybywa.? Ja podobnie jak Ty przesiadłem się z SWT 400 i im dłużej jeżdżę BMW, to tak sobie myślę, że ten skuter ma dużo zalet takich jak wspomniany model Hondy, a dodatkowo jeszcze kilka innych. Są też obszary w których ustępuje SWT, to zrozumiałe (niezawodność chyba najbardziej ?).

Zazwyczaj po zakupie okazuje się, że trzeba jakieś pieniądze włożyć, większe lub mniejsze ale jednak, pewnie i w tym przypadku może tak być. No ale potem, to życzę Ci tylko zadowolenia i bezawaryjnego użytkowania!

Jaka jest historia tego egzemplarz?

Ciekaw jestem ilu jest obecnie na forum posiadaczy C650GT/Sport? ?

Opublikowano

Hej dzięki. Bardzo cenię sobie wymianę doświadczeń, na razie chciałbym się rozeznać jakie czynności serwisowe wykonuje się przy poszczególnych przebiegach. Ja de facto przesiadłem się z KTM 690 SMC, więc zgoła inny sprzęt, którego nie wymieniałem powyżej jakoże nie jest to skuter.

Historia egzemplarza- Zakupiony W BMW Fus w Warszawie w sierpniu 2015, wczoraj odkupiony przeze mnie od pierwszego właściciela. Tyle wiem ?

 

Opublikowano

Zapomniałem jeszcze dodać, że tak naprawdę merytoryczna wymiana zdań zakończyła się chyba ze 2-2,5 roku temu. Potem były wpisy o możliwość testowania skutera i chyba inne mniej ważne tematy. 

Cześć posiadaczy pewnie już sprzedała swoje sprzęty, część pewnie przestała tutaj zaglądać zniechęcona ilością negatywnych informacji (zasadnych i niezasadnych, jak to w życiu), a przez ten czas pewnie dużo się zmieniło w kwesti wiedzy o modelu. Wyznaję zasadę, że jak kożna napisać coś dobrego, to trzeba pisać, jeśli są jakieś negatywy, to też warto o tym wspomnieć.

Jesli będziesz szukał warsztatu to daj znać na priv, żeby nie robić reklamy.

Dnia 29.03.2016 o 20:32, arturo-bb napisał:

A ja uważam że jednak nie ( nie wiem jak BMW ale na pewno nie Silwera - polecam forum SWCI )

Co do listy z przebiegami :szkoda że nie ma tam dat kiedy były te przebiegi i czy sami tyle nakulali czy tylko dolożyli troszkę do już nabitego licznika.Wiele z tych osób albo nie ma już tych sprzętów albo z przyczyn różnych nie jeździ już tyle co kiedyś.Sam mam teraz 63tyś. ( jeszcze nie zacząłem sezonu ) a mam zamiar zamknąć ten rok na poziomie 80 tyś.

I jak nic nie stanie na przeszkodzie kontynuować nabijanie km.

Cierpliwości a zobaczysz te 120 czy więcej tylko daj czas bo więcej jak 20 rocznie nie zrobię bo mam też inne zainteresowania.

Popatrz na ankietę : Jak często zmieniasz skuter ?

I tu też jest odpowiedź czemu przebiegi są niskie . Większość deklaruje zmiany co 3-4 lata ( tez boją się mitu "wielkich przebiegów" )

To jakie mogą być te przebiegi ? Jak potem sprzęt przejdzie przez ręce handlarza to ten go "odmłodzi " i kolejny nabywca nabija km od początku.

Jak wstawiałem na forum informacje o Silwerze kupionym z przebiegiem 180 tyś to trafiłem na forum Burgmana 400 i tam jeden kurier opisywał swoje przygody z Burgmanem. Dziennie robił ponad 200km x 20 dni x 12 miesiecy . Co 3 lata zmieniał na nowego i nie miał z nimi żadnych problemów ( ciekawe tylko jakie miały przebiegi u handlarza bo że ktoś zostawił te 120-130 tyś to nie wierzę.)

Na forum SWCI nie maja z tym żadnego problemu - wręcz chełpią się tymi wysokimi przebiegami i nie jest to ani tajemnica ani jakaś ujma dla skutera .Sprzęt jest dobry i wszyscy tam to wiedzą.

Co do trwałości silników BMW to fakt nie ma większych przebiegów ale i sprzęt nowy ( a wielu robi ledwo po 6-7 tyś km rocznie to i kiedy maja być duże )

Osobiście nie sądzę aby te 70 tyś to był kres jego możliwości.

I jeszcze jedno. Kiedyś Arturo zasugerował, że 70 tyś km przebiegu nie musi być kresem możliwości dla silnika w BMW i miał rację, przynajmniej w odniesieniu do silnika Bilety, który nakręcił już 75 tysi jeśli się nie mylę?

Opublikowano

Panowie, bardzo dziękuję za odpowiedzi ? Myślałem, że z uwagi na stosunkową małą popularność skutera , temat jest martwy, a tu taka niespodzianka. Kolega Bilety jest w takim razie prawdziwą skarbnicą wiedzy o naszym sprzęcie !

 

  • Klubowicze
Opublikowano
Dnia 29.03.2016 o 20:32, arturo-bb napisał:

Sam mam teraz 63tyś. ( jeszcze nie zacząłem sezonu ) a mam zamiar zamknąć ten rok na poziomie 80 tyś.

I jak nic nie stanie na przeszkodzie kontynuować nabijanie km.

Cierpliwości a zobaczysz te 120 czy więcej tylko daj czas bo więcej jak 20 rocznie nie zrobię bo mam też inne zainteresowania.

Tak w kwestii formalnej to minęły właśnie 4 lata i te 120tyś km "prawie " już  mam. Zresztą w mojej stopce widać przebiegi. Było by trochę więcej (pewnie jakieś 10 tyś km) ale musiałem odpuścić urlopy przez ostatnie dwa lata. Silnik chodzi tak samo jak wcześniej. Więc nadal uważam że w BMW będzie podobnie. 

  • Klubowicze
Opublikowano
9 godzin temu, arturo-bb napisał:

............... Więc nadal uważam że w BMW będzie podobnie. 

Artur dzięki. ?

Opublikowano

Dzień dobry, ładny motorek.  Ma mały przebieg więc tylko jechać.  Blotnik przedłuż tak szybko jak mozesz. Jak tylko kupiłem zamontowalem u siebie i u Bilety. Dostales gotowy link wiec nie zwlekaj. Do montazu użyłem czterech nierdzewnych śrub torx  M5 z nakretkami z wkładką nylonową. W przeciwnym razie chłodnica może choc nie musi zakleic się błotem co bardzo trudno było wyczyścić i trzeba ą było zdjąć. Zakleja się dosc gleboko mniej więcej jedna trzecia chłodnicy co gwarantuje przegrzanie silnika w wysokich temperaturach i przy dużych obciążeniach. Przy montażu zwróć uwagę aby blotnik był 2 do 3 cm od osłony chłodnicy by nie ocierał o oslony chlodnicy podczas hamowania. Szkoda że nie zrobili tego przy lifcie.

Opublikowano

To prawda. Kilka rzeczy poprawili, a o tym zapomnieli.

Ja już zamówiłem kilka dni temu,  mam tyko nadzięję, że właściwą szerokość? Szkoda ubrudzić skoro jest jeszcze taka czysta. Kurcze ten błotnik jest naprawdę wyjątkowo krótki ?

2B1C357F-36CD-4593-B699-D3875DE9C6AC.jpeg

Opublikowano

Hej, Czy motocykl gdzieś wyświetla informacje o temperaturze silnika? Za wysokiej temperaturze? Muszę obejrzeć jak ta chłodnica u mnie wygląda i zamówić błotnik.

Bardzo przydatna informacja. Czy polecacie jeszcze jakieś usprawnienia, które pomogą uniknąć potencjalnej awarii?

 

Opublikowano

Sygnalizuje kontrolką. Ogólna lampka ostrzegawcza (trójkąt z „!”) świeci się na czerwono + dedykowana do tego  lampka (standardowo termometr w wodzie ?) To połączenie sugeruje, że temperatura płynu chłodzącego jest zbyt wysoka. 

Opublikowano

Proponuje instalację gniazdka zapalniczki pod kanapą z przodu po lewej stronie. Przyda się do ładowania telefonu albo akumulatora. W lini powinien być bezpiecznik 16A typu takiego jak reszta instalacji.

Opublikowano

Melmacie rozumiem, że masz na myśli dodatkowe gniazdko, bo fabryczne jest w lewym schowku przy kierownicy. Do ładowania telefonu używam właśnie tego. Uchwyt na telefon zamocowałem też po lewej stronie.

53DE54C1-914B-4227-9AB8-2941F7FA56B0.jpeg

Opublikowano

Tak, drugie pod kanapą które nie wyłącza się po wyłączeniu stacyjki. Można ładować interkomy lub telefon. Zamknięta kanapa jest lepszym zabezpieczeniem niż zamek schowka. 

Opublikowano

Serdeczne dzięki za rady . Też macie u siebie taki dziwny szmer przy ruszaniu miedzy 5-20km/h. tak jakby pasek cvt o coś tarł. Przynajmniej tak to brzmi. Oprócz dzwięku nie ma żadnych innych objawów. Może poza tym że praca też przekładni/napędu nie jest idealna, ale z tego co czytałem, ten typ tak ma.

Opublikowano

Ja nie mam, natomiast kolega ma egzemplarz z 2015 roku i u niego występuje coś co przypomina opisany przez Ciebie odgłos. Nie twierdzę, że tak ma być, bo tego nie wiem- być może to tylko zbieg okoliczności.

Pewnie Bilety i Melmacie mają zdecydowanie większą wiedzę w tym temacie.

Opublikowano

Jeżeli obserwujemy podejrzane odgłosy z napędu to proponuje zrobić inspekcje wariatora i zespołu łańcucha napędu a przy okazji wyczyścić filtry powietrza chlodzącego wariatora. Trzy z tych filtrów będą dostępne po zdjęciu prawej płozy. Jeżeli nie ma pewności co do przebiegu i czasu kiedy zrobiona była ostatnia wymiana oleju silnika i obu przekładni (końcowej i łańcucha) to po inspekcji warto te płyny zmienić. Należy wyczyścić magnesy korków spustu oleju. Ponadto warto spuścić olej do czystego naczynia o jasnym kolorze i sprawdzić czy nie ma opiłków a jeśli są to ile i jakie.

Ponieważ jest trudno lokalizować oraz opisać szum w obudowanym pojeździe i znaleźć jego źródło, można posłużyć się tanim stetoskopem dla mechaników aby go orientacyjnie zlokalizować. Szum może, ale nie musi wskazywać na początek awarii zatem po porównaniu z innymi pojazdami tego samego modelu należy po prostu zdjąć pokrywy i obejrzeć napęd wykonując przy okazji czynności serwisowe wymagające demontażu osłon.

Przed demontażem polecam pojazd umyć aby znaczne poprawić czystość a zatem jakość prac przy napędzie.

Uwaga: Nie wolno myc pod ciśnieniem elementów tylnej części obudowy napędu od strony tarczy hamulcowej. Tam znajduje się łożysko osi tylnej które nie jest zabezpieczone dodatkowym uszczelniaczem. Lanie woda pod ciśnieniem lub używanie detergentów może skończyć się szybkim zniszczeniem łożyska niezależnie od przebiegu! Wymiana tego łożyska wymaga ściągaczy do łożysk, klucza nasadowego 46 mm (12 kat) i może być kosztowna.

Dodatkowo można wyczyścić przestrzenie normalnie niedostępne przy założonych osłonach oraz używając jasnej latarki obejrzeć co się da pod osłonami.  Osoba, chcąc zrobić inspekcje we własnym zakresie powinna zaopatrzyć się w zestaw nasadek torx do klucza dynamometrycznego, wkrętaki torx do paneli rozmiary T25, T27, T30, długa nasadkę 33 mm do nakrętek walkow wariatora, klucz specjalny do blokowania wariatora plus klucz dynamometryczny pokrywający wartoscc zakresu 100 Nm (nakrętki wałków) lub elektryczny klucz udarowy z regulacja momentu dokręcania o odpowiednim zakresie. Do małych śrub będzie potrzebny zakres około 5-30Nm zatem następny klucz. Ze względy na ilość śrub osłon i pokryw warto wspomagać się zwłaszcza do demontaży wkrętarka. Do dokręcania śrub przy montażu należy używać zalecanych momentów dokręcania podanych w instrukcji serwisowej. Uszkodzenie gwintów  w obudowach aluminiowych lub choćby zniszczenie zaczepów paneli może być kosztowne w dalsze eksploatacji lub naprawach.

Jeżeli pojazd jest poprawnie serwisowany częstotliwość użycia tych narzędzi jest niewielka a cena dobrych niemała. Jeśli nie posiadamy odpowiedniego miejsca, narzędzi, wiedzy i doświadczenia zdecydowanie polecam zlecenie inspekcji i naprawy do odpowiedniego warsztatu. 

Opublikowano
Dnia 15.05.2020 o 14:44, melmacie napisał:

Proponuje instalację gniazdka zapalniczki pod kanapą z przodu po lewej stronie. (…)

Musze zrobić mała korektę własnego wcześniejszego postu. Poproszę Administracje o połączenie postów jeśli to uprości sprawę.

Powinienem napisać po prawej stronie.

Akumulator jest z prawej strony. Z prawej strony jest tez płaskie dogodne miejsce na montaż gniazda i mocowanie przewodów. Producent przewidział miejsce na gniazdko w części tylnej pod kanapą po prawej stronie lecz jest ono mniej widoczne od proponowanego. W niektórych wersjach występuje nawet fabryczny konektor wiązki w tym celu. Samego gniazdka zamontowanego oryginalnie jeszcze nie spotkałem. BMW używa mniej popularnych gniazdek "DIN" o mniejszej średnicy montowanych w niektórych motocyklach jako akcesoria dlatego proponuje instalacje najpopularniejszego gniazdka zapalniczki jak to występuje w samochodach. Oryginalna izolacja przewodu powinna być zabezpieczony dodatkowa izolacją w miejscach mocowania. Gniazdko zapalniczki powinno mieć klapkę - pokrywkę aby można je zamknąć gdy nie jest używane. Pamiętajmy tez o bezpieczniku. 

Kolejnym elementem często montowanym jest GPS. Możemy używać telefonu montując uchwyt na zbiorniczku płynu hamulcowego i korzystając z gniazda zasilającego  w lewym schowku. Niektóre uchwyty telefonu maja kabel z konektorem lub gniazdem to można wykorzystać fabryczny konektor pod górnym panelem na kierownicy. Jeżeli zdecydujemy się na montaż odbiornika GPS np TT rider serii 4XX to posiada on w zestawie uchwyt RAM który można zamocować centralnie do kierownicy wystawiając kulkę w otworze panelu górnego, tego ze znaczkiem BMW.

Oryginalny konektor z zasilaniem znajduje się pod tym samym panelem a numer akcesoryjnej wtyczki to: BMW Kabel adapt. Nawigacji 61 12 8 544 442. Otwór w panelu wykonujemy sami. Jest tez akcesoryjny gotowy uchwyt który można zakupić ale będzie to dodatkowy wydatek chyba ze nie mamy uchwytu od proponowanej nawigacji. I w tym wypadku robimy otwory sami.

Oferty uchwytów i odbiorników zmieniają się w czasie wiec warto dokładnie obejrzeć przed zakupem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...