Skocz do zawartości
Forum Burgmania

kymco downtown 300


Gość pioter

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma wytycznych bo to zależy od sposobu eksploatacji, wagi najeźdzcy a nawet warunków atmosferycznych w jakich skuter jeździ, albo np tego czy jeździ zimą czy nie.

Tzn pro forma jakieś tam są w manualu. U mnie SYM zaleca inspekcje co 6 tys km lub pół roku i wymianę co rok lub 12 tys km.

Trzeba go zobaczyć, ocenić zużycie, stan krawędzi, brak pęknięć i ubytków - i jak wygląda źle, kruszy się, strzępi, ma wypracowane boki - to wymiana

Odnośnik do komentarza

Właśnie chciałem odpalić mojego downtowna pod tesco na gocławiu, przekręcam kluczyk, pompa działa a po chwili błąd 45 wywala i zaczyna migać żółta lampka na desce rozdzielczej. Po za tym wolne obroty same wchodzą na 2500 i schodzą do 1000. Jedzie max 80 km/h. Co jest!? Raz pokazuje 01 innym razem 10 a teraz w kółko 45. Już mnie to zaczyna wkurzać.

Odnośnik do komentarza

45 to kod błędu sondy lambda, spróbuj wykasować i zobacz czy wróci. Jeśli tak to do serwisu, bo może przy wymianie komputera (zupełnie zbędnej) coś nagrzebali. DT300 cieszą się wysoką bezawaryjnością, więc albo masz pecha, albo to czynnik ludzki.

Odnośnik do komentarza

Raven, nie sondy lambda tylko jej grzałki.

45 to grzałka sondy lambda. ona osobiście lub jej obwód.

ECU mierzy opór grzałki przy inicjalizacji i jeżeli odbiega od normy to nie grzeje lambdy. Lambda niedogrzana nie pracuje więc ecu ją olewa, komputer wchodzi w dump mode (home run mode) i jedzie na sztywnych bezpiecznych mapach z ecu - aby się dowlec do domu. Pali od cholery wtedy i ma marne osiągi

Odnośnik do komentarza

Masz rację, pisałem skrótowo.

BTW

Piotrek tak apropo przycisku "Engine stop" to dobrą praktyką jest jego przełączanie na ON przy kluczyku na OFF. Niektórzy uważają, że to najlepszy sposób gaszenia motocykla ( w zasadzie to jest przycisk do awaryjnego wyłączenia bo w sytuacji awaryjnej łatwiej go nacisnąć niż przekręcić kluczyk). W praktyce to nie znam wielu osób, które przełączają go na OFF po zakończeniu jazdy, bo i po co?

Odnośnik do komentarza

co 20 tyś km lub co 2 lata - przypatrz się (ciekawe czy robiąc manuala na USA założyli zgodnie z ich prawem że skuter mało kiedy przekroczy 95km/h).

natomiast co 5000 chcą żeby do niego zaglądać bo jest szansa że już bedzie się kwalifikował (zależy jak się jeździ).

Z paskiem jak z oponami - trzeba zmieniać kiedy się zużyją.

Odnośnik do komentarza

Zmarnowali kase na wymiane komputera, ech... Widac, ze wiedza mniej, niz ludzie na forum...

Nie prosciej byloby dodac ABS? :fireman2:

PS:

kill-switch wlaczaj przed przekreceniem kluczyka i po problemie.

W praktyce to nie znam wielu osób, które przełączają go na OFF po zakończeniu jazdy, bo i po co?

Znam goscia, co wylacza, jako zabezpieczenie anty-odpaleniowe na malo kumatych zlodzieji.

Odnośnik do komentarza

Mechanicy z Motorlandu mówili mi kiedyś, że mieli przypadki zerwania paska nawet przed 20 tys. km. Czasem zalecają wymianę wcześniej w zależności od jego kondycji.

Odnośnik do komentarza

Czesc. pokonałem wczoraj trase 400 km z Warszawy do Nysy. jechalem 120 kmh non stop z jednym postojem. przy 6800 obrotow. Wieje niemiłosiernie. Przeklamanie licznika w stosunku do nawigacji przy tej predkosci to około 5-7 kmh. Niestety mój downtown jedzie tylko 130 kmh licznikowo a jak sie schowam za szybą to trudem 140 kmh licznikowo. Spalanie jakie wczoraj osiagnalem to 3,6 l / 100 km w trasie. co zrobic aby polepszyc w nim zarówno przyspieszenie jak i v max? czytalem ze pomaga wymiana rolek na pulleye. Ile te rolki kosztują? gdzie je kupie? jaki rozmiar? czy wzrosnie mi spalanie? co o tych rolkach myslicie?

Odnośnik do komentarza

Ja bym poczekał aż się silnik ułoży. Niech zrobi co najmniej 2-3 tysiące dopiero zakładaj pulleye. U mnie z prędkością maksymalną jest coraz lepiej, ostatnio poszedł 138 licznikowo bez chowania się za owiewką i nie z górki, tylko na prostej. Przyspieszenie też coraz lepsze. Daj czas sprzętowi. Pulleyami na prędkości raczej wiele nie zyskasz, bardziej na przyspieszeniu no i obroty wzrosną oczywiście.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Ale kiedy wzrosną obroty? W którym przypadku? Rozmawiałem np z Arturo-BB i jednoznacznie stwierdził, że na dr Pulley obroty na starcie są faktycznie wyższe, natomiast przy prędkościach autostradowych obroty są niższe. Mają nietypowy kształt. Artura wypowiedz potwierdza zresztą ten film

Odnośnik do komentarza
czytalem ze pomaga wymiana rolek na pulleye. Ile te rolki kosztują? gdzie je kupie? jaki rozmiar? czy wzrosnie mi spalanie? co o tych rolkach myslicie?

Nie podciągniesz vmax Pulleyami. Można poprawić start, ale jest to związane ze startowaniem z wyższych (6,5 -7 tys) obrotów przy 14g. Jak miałem DT to miałem na początku 14g, ale męczyło mnie ciągłe wycie silnika, za to przy 15g start pozostał przyzwoity a znacznie poprawiła się praca napędu (zniknęła początkowa "dziura" przy starcie i wachnięcia obrotów przy ok 80 km/h).

Rolki kupisz na http://drpulley.shopnix.de (tabela rozmiarów gdzieś tam jest) cena to na nasze jakieś 200 kilka PLN

Odnośnik do komentarza

Sprzet jest fajny tylko trzeba wyregulowac naped. Jak od 0 do 100 startuje na pelnej manetce to idzie jak strzała przy max obrorach. Jednak jak jade 80 i chce wyprzedzic puszke to napęd lapie mula i powoli podnosi obroty wzrast ze wzrostem predkosci. to jest wkurzające. Jak wyregulować tą CVT aby przyspieszenie podczas wyprzedzania z 80 na 100 było takie same dobre jak z 0 do 100. Po drugie chcialbym nim jechac komfortowo autostradą 140 przy czym nie przy max obrotach - no wiecie o co chodzi.

zgadza sie jest dziura w przyspieszeniu z 0 do 40 potem predkosc duzo lepiej wzrasta.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Też posiadam ten sprzęt. Nie mam takich problemów jak Ty. Przy wyprzedzaniu idzie za gazem bez problemu nawet w dwie osoby. Jeśli chodzi o prędkość to możesz zapomnieć o 140. Z tym trzeba się pogodzić i tyle. Chcesz śmigać szybciej to pozostaje tylko zmiana sprzętu. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza

Po drugie chcialbym nim jechac komfortowo autostradą 140 przy czym nie przy max obrotach

Komfortowo, 300-tką, 140 km/h i jeszcze do tego nie na max obrotach ?

To chyba sobie niewłaściwy sprzęt kupiłeś?

Nie wiem czego ty oczekiwałeś po DT, ale najwyższy czas nieco urealnić oczekiwania.

Odnośnik do komentarza

To mówicie, że rolki pulleya dużo nie dadzą? A wariatory typu j costa lub polini malossi? Nie chce w nim grzebac ale jesli dzieki samemu wariatorowi lub rolek bedzie lepiej - to czemu nie? No cóż pogodze sie faktem ze 140 to max maxów. i tak zapie**ala niz toros. Jednak widzialem na filmach jak nim latają nawet i 170 licznikowe. dlatego podjąłem tą dyskusje.

Odnośnik do komentarza

Pewnie można parę km/h dodać, choć tanio nie będzie

Pytanie tylko po co? Nawet w większych pojemnościach 140 km/h jest już ma granicy komfortu.

Apropo filmików to pewnie da się podrasować tak DT, pytanie jakim kosztem finansowym i jak długo taki "mod" pojeździ.

Pulleye polepszą pracę napędu i dynamikę jazdy i tu akurat jest to zauważalne.

Odnośnik do komentarza

Z tą pracą CVT to jest różnie. Czasem po odkręceniu manetki wyrywa od razu, czasem trzeba chwilę poczekać aż nabierze obrotów. Zależy z jakiej prędkości odkręcamy. U mnie w People nie ma dziury przy 80, ale czasem jest lekkie wahnięcie obrotów przy 60. Na liczniku mam 1300 km i jest coraz lepiej - zarówno silnik jak i przekładnia się "układają" Może się powtarzam, ale ja bym spokojnie poczekał. Ćwicz często skuter różnymi kombinacjami obrotów i obciążeń i CVT się powoli poukłada. Na tuning przyjdzie czas, spokojnie.

Wiem co mówię, bo w agility napęd kalibrowałem naście razy. Efekt jest taki, że start i płynność napędu można znacznie poprawić, ale z prędkością maksymalną jest ciężka walka.

Filmiki na youtube to osobny temat, pisałem o tym w sąsiednim temacie. Jest na przykład filmik jak GT300i osiąga 170 km/h licznikowo, a 160 bez problemu. Zazwyczaj takie filmiki są niepodpisane (warunki testu, waga kierującego, brak miejsca pomiaru) i tak naprawdę niewiele z nich wynika. Komuś udało się z wiatrem z górki osiągnąć fajny efekt i wrzuca na youtube...

Tu masz uczciwy film o DT:

Prędkość maksymalna 135 km/h real GPS, czyli grubo ponad 140 licznikowo.

Daj sobie czas na bicie rekordów i ciesz się komfortowym podróżowaniem z prędkością 120 km/h w dodatku z zapasem na wyprzedzanie.

Mnie to całkowicie pasuje:)

A tu odpowiedź na twoje pytania u tuning:

http://www.forum.burgmania.net/topic/15824-tuning-wariatora-a-osiagi-w-miare-obiektywnie/page__hl__%2Bosi%B1gi+%2Bobiektywnie

Generalnie pulleye to dobry pomysł, pytanie czy 14 czy 15 ;)

Odnośnik do komentarza

Osiągnięcie prędkości maksymalnej przez stuningowanego jednocylindrowca, a utrzymywanie takiej prędkości w trasie to dwie różne sprawy.

Ja nie do końca wiem, jak to jest w Kymco 300, ale podam przykład ze swojego podwórka.

Dla XT660Z, która ma realną prędkość maksymalną w okolicach 160km/h, a licznikową ok 170km/h zalecana prędkość przelotowa to ok 100-110km/h, czyli okolice 4000obr./min.

Szybsze latanie powoduje tendencje do konsumpcji oleju, szczególnie w egzemplarzach o większych przebiegach nie mówiąc o prędkościach maksymalnych, ktore z definicji są prędkościami chwilowymi.

Wg. mnie latanie 140km/h jednocylindrową 300tką bez profesjonalnego i głębokiego przygotowania silnika, to droga wprost do huty aluminium zresztą potwierdzona przez mojego znajomego, który załatwił w ten sposób dwa silniki Kymco 500 na odcinku S8.

Odnośnik do komentarza

A tutaj podpis z filmiku z YT na którym downtown osiąga 170 licznikowo "Kymco Downtown reaching 170km/h on national road in Greece. The street is uphill in for the first 1-2 km and then downhill. The scooter is modified."

Czy z górki i to skuterem po modyfikacjach. Wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza

To oczywiste, że sprzęt musi być po modach i to zdrowych, chociaż realnie jest to pewnie 150-160km/h. Do osiągnięcia rzeczywistych 170km/h w motocyklu o normalnej wadze i gabarytach potrzeba ok. 40-50 koni mechanicznych.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...