Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wszyscy uważają, że EV to gorszy towar. Dla mnie jest zdecydowanie lepszy, będę się powtarzał ale eksploatacja kosztuje mnie zdecydowanie mniej, nie ma co się zepsuć, nie mam turbo, EGRa, DPFu, wtrysków, skrzyni automatycznej, oleju w silniku itp. Nie rozumiem, czemu wszyscy się dziwią, że auta elektryczne tanieją, przecież to było do przewidzenia już dawno temu. Faktem jest , że promocje Tesli i chińskich marek spowodowały, że spadło zaufanie do firm. Przecena o 50-60 tys. z dnia na dzień i część klientów poczuła się oszukana, że kupili produkt, który nie jest wart swojej ceny, teraz przewidują kolejne obniżki z powodu dużej konkurencji z Chin i opóźniają decyzję zmiany auta. Ogólnie po dwóch miesiącach tego roku sprzedaż EV w UE wzrosła rok do roku o około 10%. Oczywiście to nie jest taki wzrost jakiego oczekiwali producenci i dlatego muszą rewidować swoje plany ale to chyba dobrze dla nas konsumentów 😉. Poza tym wydaje mi się, że w którymś momencie sprzedaż wyprzedziła rozwój infrastruktury do ładowania a to zniechęca klientów którzy dużo jeżdżą.

Opublikowano
3 godziny temu, RONIN napisał(a):

Nie wszyscy uważają, że EV to gorszy towar. Dla mnie jest zdecydowanie lepszy, będę się powtarzał ale eksploatacja kosztuje mnie zdecydowanie mniej, nie ma co się zepsuć, nie mam turbo, EGRa, DPFu, wtrysków, skrzyni automatycznej, oleju w silniku itp. Nie rozumiem, czemu wszyscy się dziwią, że auta elektryczne tanieją, przecież to było do przewidzenia już dawno temu. Faktem jest , że promocje Tesli i chińskich marek spowodowały, że spadło zaufanie do firm. Przecena o 50-60 tys. z dnia na dzień i część klientów poczuła się oszukana, że kupili produkt, który nie jest wart swojej ceny, teraz przewidują kolejne obniżki z powodu dużej konkurencji z Chin i opóźniają decyzję zmiany auta. Ogólnie po dwóch miesiącach tego roku sprzedaż EV w UE wzrosła rok do roku o około 10%. Oczywiście to nie jest taki wzrost jakiego oczekiwali producenci i dlatego muszą rewidować swoje plany ale to chyba dobrze dla nas konsumentów 😉. Poza tym wydaje mi się, że w którymś momencie sprzedaż wyprzedziła rozwój infrastruktury do ładowania a to zniechęca klientów którzy dużo jeżdżą.

Plusik za merytoryczną odpowiedź, choć chyba nie do końca się zgadzam. Mam nadzieję, że za dwa lata będzie okazja powiedzieć sprawdzam 🙂👍

Opublikowano

@Kazekkazek śmiało wal z czym się nie zgadzasz. To, że ceny spadają już widać a ten rok i następny będzie przełomowy z powodu ekspansji Chin na rynki europejskie. 

Co do infrastruktury widzę ogromny postęp choćby na Lidlach i Biedronkach, jak te wszystkie ładowarki ruszą bo obecnie czekają na odbiory ostreczowane to czekam na taką samą wojnę cenową ze stawkami za kWh jak teraz z artykułami spożywczymi 🤣.

Opublikowano
22 minuty temu, RONIN napisał(a):

. To, że ceny spadają już widać

Zgadza się, tylko pytanie jaki jest prawdziwy powód.  Moim zdaniem zielony ład się oddala, ale zobaczymy. 

 

24 minuty temu, RONIN napisał(a):

następny będzie przełomowy z powodu ekspansji Chin na rynki europejskie. 

Pożyjemy, zobaczymy 😏   no i pytanie co nazywasz przełomem. Konkretnie jaki udział elektryków w sprzedaży w stosunku do innych aut 🙂

 

26 minut temu, RONIN napisał(a):

Lidlach i Biedronkach, jak te wszystkie ładowarki ruszą bo obecnie czekają na odbiory ostreczowane to czekam na taką samą wojnę cenową ze stawkami za kWh jak teraz z artykułami spożywczymi 🤣.

A to tak,  kup za 200 złotych dostaniesz voucher na ładowanie auta.  Tyle, że tak jak dzisiaj za artykuły w promocji za prąd zapłacisz w innym towarze 😏 fakt złożą się na to wszyscy kupujący.  Było już z paliwem,  typu kupujesz w Lidlu tankujesz taniej w Shell 😏. Nic nowego. Tylko, że każda wojna cenowa jak każdy sztuczny twór ma swoje granice i kiedyś się kończy. 🙂   

  • Klubowicze
Opublikowano
42 minuty temu, RONIN napisał(a):

czekam na taką samą wojnę cenową ze stawkami za kWh 

To chyba troszkę poczekasz. Może trochę nie w temacie ale ja dostałem nieoczekiwaną i niewytłumaczalną podwyżkę za kwh 600 %. I poczekaj co się będzie działo od lipca . Myślę że nie którym się odechce elektryków. Pozdrawiam 

Opublikowano

@Kazekkazek chodzi mi o to, że chińskie firmy, odbiorą trochę klientów firmom zachodnim a ponieważ nie są w stanie dorównać w kwestii silników spalinowych to raczej skupią się na segmencie EV a tu będą w stanie zawalczyć niższą ceną i będą alternatywą dla europejskich aut spalinowych co nie będzie trudny gdy auta typu Corsa, Fabia czy Yaris podchodzą pod 100 tys . Stellantis podpisał umowę na produkcję chińskiego autka miejskiego w Tychach, pewnie będzie szybciej niż IZERA🤣.

18 minut temu, krzytro napisał(a):

To chyba troszkę poczekasz. Może trochę nie w temacie ale ja dostałem nieoczekiwaną i niewytłumaczalną podwyżkę za kwh 600 %. I poczekaj co się będzie działo od lipca . Myślę że nie którym się odechce elektryków. Pozdrawiam 

@krzytro, napisz na pw to poproszę znajomego od kontraktów na prąd dla firm, żeby zrobił Ci lepszą ofertę. Obecnie prąd tanieje na światowych rynkach, więc to dobry moment na zmianę dostawcy na tańszego z gwarancją ceny.

  • Klubowicze
Opublikowano
16 minut temu, RONIN napisał(a):

Obecnie prąd tanieje na światowych rynkach, więc to dobry moment na zmianę dostawcy na tańszego z gwarancją ceny.

Taką też umowę miałem podpisaną do 2027 roku. A wg.eon ktoś ją anulował i wczoraj dostałem kolejny rachunek na 7400 zł za 1800 kwh

Opublikowano
43 minuty temu, RONIN napisał(a):

chodzi mi o to, że chińskie firmy, odbiorą trochę klientów firmom zachodnim a ponieważ nie są w stanie dorównać w kwestii silników spalinowych to raczej skupią się na segmencie EV a tu będą w stanie zawalczyć niższą ceną i będą alternatywą dla europejskich aut spalinowych co nie będzie trudny gdy auta typu Corsa, Fabia czy Yaris podchodzą pod 100 tys . Stellantis podpisał umowę na produkcję chińskiego autka miejskiego w Tychach, pewnie będzie szybciej niż IZERA🤣.

Uciekłeś od odpowiedzi 😏

 

Godzinę temu, Kazekkazek napisał(a):

no i pytanie co nazywasz przełomem. Konkretnie jaki udział elektryków w sprzedaży w stosunku do innych aut 🙂

🙂

Opublikowano

Nie uciekłem, ja nie jestem specjalistą od szacowania i nie mam pojęcia jaki udział będzie EV, źle mnie zrozumiałeś, przełomem będzie zrównanie cen EV i ICE bo to jeden z głównych zarzutów do tej technologii, że jest droga a przez to niedostępna dla większości.

A tu coś na wytłumaczenie dlaczego uważam tak a nie inaczej.

https://www.money.pl/gospodarka/szef-renault-ostrzega-przed-chinskimi-autami-napisal-list-do-europy-7008639337851808a.html

To wycofywanie z produkcji aut spalinowych było pewnie spowodowane groźbą wprowadzenia EURO 7, większość obawiała się, że sprostanie tym normom będzie zwyczajnie nieopłacalne, prościej było przerzucić się na napęd elektryczny a teraz trzeba kombinować jak w krótkim czasie wsadzić np. silnik spalinowy do elektrycznej 500tki🤣.

https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/fiat-wstawi-silnik-spalinowy-do-elektryka-to-ma-uratowac-sprzedaz-i-miejsca-pracy/zleckxk

 

Opublikowano

@RONIN dla mnie przełom będzie, jeżeli udział w rynku sprzedaży nowych aut będzie ponad 50% EV . Cel osiągnięty nie przez dopłaty tylko będzie osiągnięte to w sposób uczciwie ekonomiczny i będzie się przeciętnemu Kowalskiemu to racjonalnie opłacać. Zaznaczam to po prostu moje zdanie. Też nie jestem żadnym specjalistą 🙂 jeżeli dziś większość ludzi których stać na nowe auto wybiera auto spalinowe. To słabo to wygląda. Pytanie oczywiście co będzie z cenami prądu. Jak rozwinie się dalej fotofoltaika itd... Pytanie co  "powiedzą" wyborcy w wyborach do europarlamentu, a to też może zachwiać rynkiem EV . To co dzieje się za wschodnią granicą i jak się potoczy....    Dużo moim zdaniem niewiadomych.   

Opublikowano

Jestem jak zwykle cyklicznie w uk I zauważyłem na ulicach sporo MG
Oczywiście Tesla chyba nr 1
Ale … na autostradach ich za bardzo nie widać …


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
36 minut temu, RONIN napisał(a):

Ktoś tu wspominał, że Toyota odpuściła EV😉

Pamiętam kto wspominał, że nie potrafią robić elektryków 😏

Opublikowano

I nadal tak uważam, dowody ich klęski stoją w salonach😉. To, że ponoszą porażki nie oznacza, że się poddali, są bardzo mocnym graczem i nie mogą sobie pozwolić, żeby zepchnięto ich z podium a tak się stanie jeśli nie zabiorą się do roboty, więc muszą działać. 
My tu się martwimy o koniec aut spalinowych a UE wycina nam wiele modeli już w tym roku z powodu nowych norm dotyczących cyberbezpieczeństwa.

https://motofilm.pl/2024/03/porsche-718-cayman-i-boxster-oficjalnie-wycofane-w-europie-sa-jednak-dwa-wyjatki/?fbclid=IwAR1o6h6IF9rVdbOpUy0scrLAeGg3CYfgXyvXxC8iWMUpN76FxpaLKyYFnIM_aem_AXqEA6ffvqa2Uce3Q3Lj_4Et7YD1cPlMETqMr4Uiz3sX58cvGAAHFlfINJyzBsJirUc

Opublikowano

A niby co mamy myśleć? Oczywiście, kolejnym krokiem w rozwoju odnawialnych źródeł energii jest umiejętność magazynowania jak jest jej nadmiar i oddawania jak jest niedobór. 
A w tej dziedzinie jeszcze jesteśmy zieloni w trochę innym znaczeniu 🤣.

Co do drugiego pytania to ciężko teraz określić jak sytuacja się rozwinie. Z jednej strony czytamy, że to już schyłek EV, z drugiej, że takie plotki rozsiewa lobby paliwowe i niemieccy producenci aut spalinowych bo boją się konkurencji z Chin. Nikt nie wie kto wygra. Jedni i drudzy są bardzo silni.

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Jeżeli zakładamy (a wszystko na to wskazuje) że paliwa kopalne się wcześniej czy później skończą to odpowiedź się nasuwa sama. Pewnie chodzi tylko o to aby spalinowe eksploatować jak najdłużej i ja chyba bym był za tym. 🙃

Pisałem tu kiedyś (chyba w innym wątku) że chętnie widział bym na stacjach paliwo E100 i samochody na tym jeżdżące 🙃 okazuje się że w takiej Brazyli temat znany od dawna. Wszystkie samochody tam sprzedawane muszę być do tego przystosowane i jakoś to działa. A paliwo na stacji może mieć nawet ponad 90 % bio dodatków.  Czy to nie jest ekologia ?

Opublikowano

Ziemia powinna karmić ludzi. A jak lobby zobaczy kasę z biopaliwa to Ci papu zdrożeje....Miliony hektarów pójdzie na produkcję paliw.

Opublikowano
9 godzin temu, RONIN napisał(a):

A niby co mamy myśleć? Oczywiście, kolejnym krokiem w rozwoju odnawialnych źródeł energii jest umiejętność magazynowania jak jest jej nadmiar i oddawania jak jest niedobór. 

Czy ten krok nie powinien być jeden z pierwszych? Bardziej chodziło mi na ile również ten problem przyhamuje przełom zmiany na EV 

1 godzinę temu, EndriuBis napisał(a):

Jeżeli zakładamy (a wszystko na to wskazuje) że paliwa kopalne się wcześniej czy później skończą

No właśnie, pytanie co to znaczy wcześniej czy później. Co chwilę odkrywają nowe źródła i pytanie czy rozwój technologii nie pójdzie w tą stronę. 

Godzinę temu, stefanekmac napisał(a):

A jak lobby zobaczy kasę z biopaliwa to Ci papu zdrożeje....Miliony hektarów pójdzie na produkcję paliw.

No i rozwiąże się problem nadprodukcji żywności 😏

  • Użytkownicy
Opublikowano
28 minut temu, Kazekkazek napisał(a):

No i rozwiąże się problem nadprodukcji żywności 😏

A może by tak paliwo z robaczków🤔 Po co nas chcą przekonywać do pasikoników, czy jakichś innych larw🤔 Może my dalej jedzmy sobie prosiaczka z ziemniaczkami a samochody niech jeżdżą na robaczkach, które to są podobno takie kaloryczne😁

Opublikowano
38 minut temu, Nazir napisał(a):

A może by tak paliwo z robaczków🤔 Po co nas chcą przekonywać do pasikoników, czy jakichś innych larw🤔 Może my dalej jedzmy sobie prosiaczka z ziemniaczkami a samochody niech jeżdżą na robaczkach, które to są podobno takie kaloryczne😁

Jestem za 😁👍

Opublikowano
5 godzin temu, Kazekkazek napisał(a):

Czy ten krok nie powinien być jeden z pierwszych? Bardziej chodziło mi na ile również ten problem przyhamuje przełom zmiany na EV.

Nie do końca pierwszy, najpierw musieliśmy dojść do momentu w którym jak wskazałeś wyżej będzie nadprodukcja. Oczywiście ktoś mógłby to wcześniej przewidzieć ale wyszło jak zawsze😉. Pewnie, że lepiej byłoby to robić równolegle ale na rozwój technologii magazynowania potrzeba trochę więcej czasu i pieniędzy niż na rozwój produkcji prądu.

Opublikowano
31 minut temu, RONIN napisał(a):

Nie do końca pierwszy, najpierw musieliśmy dojść do momentu w którym jak wskazałeś wyżej będzie nadprodukcja. Oczywiście ktoś mógłby to wcześniej przewidzieć ale wyszło jak zawsze😉. Pewnie, że lepiej byłoby to robić równolegle ale na rozwój technologii magazynowania potrzeba trochę więcej czasu i pieniędzy niż na rozwój produkcji prądu.

No właśnie, półśrodki tworzą ćwierć rezultaty 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...