Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 godzin temu, arturo-bb napisał(a):

Na dzień dzisiejszy i bez fotowoltaiki koszt prądu to 1,3 max jak ładujesz w domu/garażu. Więc bez przesady.Im więcej jeździsz (np. codziennie po ok 250 km lokalnymi drogami czy tam 50/50 ) to zakup zwraca się z kosztów paliwa przez czas leasingu. Potem zyski. I nie piszcie że po spłacie się popsuje albo baterię trzeba będzie wymienić.

No nie do końca. Koszty prądu na 100km około 15-20 zł   czyli trzeba baaaardzo dużo jeździć.  @EndriuBis a do jego wpisu się odniosłem, zysk miałby bardzo mały, zwrot generalnie nierealny. Oczywiście na dzień dzisiejszy. 

 

12 godzin temu, arturo-bb napisał(a):

Potem zyski. I nie piszcie że po spłacie się popsuje albo baterię trzeba będzie wymienić.

Pytanie tylko ile straci na wartości. Tu może być różnie w zależności od polityki państwa. 

 

11 godzin temu, EndriuBis napisał(a):

naciskiem na "jeszcze nie".

Zgadzam się 

10 godzin temu, arturo-bb napisał(a):

Niestety kto mało jeździ to paradoksalnie ma "drożej"  bo koszt samochodu ten sam a na paliwo wydawałby mniej itp.

No właśnie, pytanie ile kręci przeciętny Kowalski.  Powtórzę, pożyjemy zobaczymy. Obyś to Ty miał rację 🙂

  • Klubowicze
Opublikowano

Żeby była jasność : ja od pierwszego wpisu mówię że elektryki jeszcze nie są dla wszystkich. Są dla wielu ale zawsze znajdzie się ktoś komu nie pasuje.

Przede wszystkim tym co mało jeżdżą albo tylko autostradami codziennie po 600 km albo bez własnego gniazdka. No i tym co nie kupują aut nowych bo wtedy różnica w cenie jest zabójcza.

 

  • Klubowicze
Opublikowano

Wszystkie nowości zawsze wychodzą na plus.

Po iluś tam latach okaże się że zysków już nie ma- bo? jest rego coraz więcej,  w międzyczasie ceny się zmieniły, auta potaniały. 

Pamiętam jak w latach 87,88 zaczęto montować w autach gaz. To był hit Poproszę litr oleju silnikowego? A za resztę Pan zatankuje gazu do Fiata 125p.  

Zresztą niejaki kolega Czarny Mirek z Hajnówki miał też Burgmana zasilanego gazem.

Może za jakiś czas przyjedzie zasilanym wodorem? Któż to wie? 

Reasumując Ja mam Nissana Leaf II 40KW .na taxi po miescie wystarczy Zakładając na dach bagażnik  przewieziemy i sprzęt turystyczny i budowlany. Auto jest hatchbackiem ma głęboki bagażnik.Spokojnie przewożę wózki inwalidzkie. Na światłach niejednokrotnie rozczarowuje małolatów w BMKach, a klienci jak sie cieszą z takich niespodzianek .Ma dużo zalet.Niestety Ma jedną wadę .Ze względu na małą ilość ładowarek w Polsce - Dłuższe podróże musimy szczegółowo zaplanować korzystając z aplikacji miejsc do ładowania. Pamiętając o tym że może być ładowarka w tym czasie zajęta albo nieczynna.

Tak czy siak .Ja na razie odrabiam to co włożyłem. 40% już odzyskałem. Dalej się okaże i czas pokaże. 

 

Opublikowano
27 minut temu, MAKI napisał(a):

 

Dokładnie 🎯

  • Klubowicze
Opublikowano
34 minuty temu, MAKI napisał(a):

Tak czy siak .Ja na razie odrabiam to co włożyłem. 40% już odzyskałem. Dalej się okaże i czas pokaże. 

Kto nie ryzykuje szampana nie pije 👍

  • Administrator
Opublikowano

Apropos ryzyka: Teslą w zimę 👈

Opublikowano

Mariusz to raczej film zrobiony pod publikę, żeby klikali. Jeżeli to jest TY LR to jest fejk, jeżeli SR to normalka i zdziwiłbym się gdyby było inaczej.

  • Klubowicze
Opublikowano
13 minut temu, RONIN napisał(a):

Mariusz to raczej film zrobiony pod publikę, żeby klikali. Jeżeli to jest TY LR to jest fejk, jeżeli SR to normalka i zdziwiłbym się gdyby było inaczej.

Znam osobiście człowieka,to nie jest fejk. Nie ma w tym interesu.Zasadniczo to na takie auto nie wiele osób stać. Dla mnie osobiście osoby które kupują bardzo drogie auta elektryczne z zasady są dziwni,ponieważ stać ich na pojazdy totalnie nieekonomiczne a taką tesle x traktują jako auto na pokaz. 

Opublikowano

Jak na razie, zdecydowanie dla mniejszości. JAK NA RAZIE!  

  • Użytkownicy
Opublikowano

To może to☝️ tak ani przeciw ani jeszcze za🤔

No chyba, że ktoś kupuje np. takiego jaguara 😉

  • Klubowicze
Opublikowano

Taaaa.A te pompy ciepła to pewnie zasila silnik spalinowy jak ładowarki tesli w Berlinie. No i ten pan pracuje w salonie jaguara albo dostał kasę za reklamę. 

  • Użytkownicy
Opublikowano
11 minut temu, krzytro napisał(a):

Taaaa.A te pompy ciepła to pewnie zasila silnik spalinowy jak ładowarki tesli w Berlinie. No i ten pan pracuje w salonie jaguara albo dostał kasę za reklamę. 

🤣🤣🤣

Nie wiem- raczej wierzę MAKIemu☝️😉

Z 250km zimą 140km. Jeśli tak jest to trzeba się z tą informacją pogodzić i nie zakładać huraoptymizmu🤷‍♂️

Może jaguar miał z górki i jechał z wiatrem🤔

  • Klubowicze
Opublikowano
2 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Apropos ryzyka: Teslą w zimę 👈

Tesla model X dostępna jest w wersjach P75D, P90D i P100D, z bateriami o pojemności odpowiednio: 75, 90 i 100 kWh i zasięgami teoretycznymi 417 km, 489 km i 565 km. Na zespół napędowy składają się dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 613 KM. Generują one moment obrotowy na poziomie 1000 Nm.

To u góry to cytat reklamowy więc założyłem że gość ma tą z baterią 100kWh

Hmmmmmm to ciekawe. Ma 56% baterii a przejechał ok 125km ( łatwo sprawdzić gdzie jest na googlach.) Szkoda że nie pokazał spalania bo na oko wychodzi ponad 33 kWh/100 a przy 130 TeslaX ma ok 26kWh. No chyba że faktycznie testowali ją tak jak się chwalili po 200km/godz.

Film dla kliknięć bo jadąc 130km/godz nie mieli by problemów nie mówiąc że z tym zapasem dojechali by do ładowarki z palcem w nosie - obstawiam że planowali Kraków ( skoro wcześniej cisnęli to trzeba było na SUC w Radomiu - są 4x200kW na 10 min) a potem pewnie planowali Kraków ( jest właśnie po ok 300 km i tam 15 min)

Żeby nie było skorzystałem z ABRP do wyznaczania trasy .Zajęło mi to 3 min i jechał bym bez tego głupiego gadania że się nie da i trzeba w czapce i wolno.

Ludzie na Nordkap Teslą jeżdzą w zimie i nie ma problemu a gość z Wa-wy do Zakopca nie potrafi 🤦‍♂️

Tu sobie można popatrzeć

  • Użytkownicy
Opublikowano

 

Taka różnica pomiędzy elektroinfrastrukturą w Norwegi a w Pl (wyznaczanie trasy szło dobrze tylko już reszta jakoś tak...) :

Mam nadzieję, że nie za stary ten filmik😉

  • Klubowicze
Opublikowano

No i te autobusy co od pętli do pętli w Norwegii nie mogą dojechać bo im prądu zabrakło to też fejk?

Opublikowano
9 godzin temu, krzytro napisał(a):

No i te autobusy co od pętli do pętli w Norwegii nie mogą dojechać bo im prądu zabrakło to też fejk?

Nie tylko w Norwegii. W Polsce przy minus 10 już były cyrki 😏

  • Administrator
Opublikowano
14 godzin temu, krzytro napisał(a):

Taaaa.A te pompy ciepła to pewnie zasila silnik spalinowy jak ładowarki tesli w Berlinie.

Zeroemisyjność lvl-master.

KLIK-video

  • Klubowicze
Opublikowano

Ot cała tajemnica elektryków 

Opublikowano

To jest ten galopujący postęp technologiczny 🤔😁

Opublikowano
23 godziny temu, arturo-bb napisał(a):

Tesla model X dostępna jest w wersjach P75D, P90D i P100D, z bateriami o pojemności odpowiednio: 75, 90 i 100 kWh i zasięgami teoretycznymi 417 km, 489 km i 565 km. Na zespół napędowy składają się dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 613 KM. Generują one moment obrotowy na poziomie 1000 Nm.

To u góry to cytat reklamowy więc założyłem że gość ma tą z baterią 100kWh

Hmmmmmm to ciekawe. Ma 56% baterii a przejechał ok 125km ( łatwo sprawdzić gdzie jest na googlach.) Szkoda że nie pokazał spalania bo na oko wychodzi ponad 33 kWh/100 a przy 130 TeslaX ma ok 26kWh. No chyba że faktycznie testowali ją tak jak się chwalili po 200km/godz.

🤦‍♂️

@arturo-bb tak z ciekawości sprawdziłem średnie spalanie podobnych aut benzynowych bo ciężko znaleźć diesla o mocy 613 KM i 1000 Nm, taki ML 63 Amg średnio około 20 L, Jeep Grand Cherokee SRT, to taka cieniutka wersja o mocy jedynie 468 KM i 624 Nm w mieście zeżre około 27-28 L. Zasięg w mieście to lekko ponad 300 km bo zbiornik to jedyne 93,5 L. Jestem pewien, że TMX P100 też zrobi po mieście 300 km a Jeep nie ma z nią żadnych szans na starcie spod świateł. 🤣
Ponieważ mam Smarka to obserwuję grupę użytkowników na fb, w zimie zgłaszają spalanie do 10 L i nowi pytają czy to normalne czy coś im się zepsuło bo nie spodziewali się takie spalania. 

  • Klubowicze
Opublikowano

Był kiedyś artykuł ile spalają auta o takiej mocy jadąc ponad 200 km/godz. I można to sprawdzić one też nie zrobią 250 km na baku. No a baki mają potężne

No ale koledzy porównują osiągi i spalanie elektryka supersport i diesla w skidzie Fabii. No i im wychodzi że szkoda lepsza.

  • Użytkownicy
Opublikowano

W komentarzach są aktywni zarówno przeciwnicy jak i zwolennicy elektryków - i być może dlatego osobiście uważam, że jest to ( bezszelestni.pl ) w "miarę obiektywny blog" o elektromobilności. Dla tych co interesują się tym tematem może to być warty oglądania program. To, że jeden uważa, że przejechał dużo bo 150km autem elektrycznym wcale nie oznacza, że mu to nie pasuje😉 Dla mnie np. rower elektryczny z zasięgiem 50km to też już taki max jaki oczekuję (ja w sensie moje 4litery🤪)

Opublikowano
10 godzin temu, RONIN napisał(a):

Jeep Grand Cherokee SRT

 

10 godzin temu, RONIN napisał(a):

TMX P100

To są podobne auta 🤔

 

10 godzin temu, RONIN napisał(a):

Ponieważ mam Smarka to obserwuję grupę użytkowników na fb, w zimie zgłaszają spalanie do 10 L

O różne rzeczy pytają na FB. 

 

10 godzin temu, RONIN napisał(a):

Jestem pewien, że TMX P100 też zrobi po mieście 300 k

I to jest dowód i argument 😏

 

10 godzin temu, RONIN napisał(a):

Jeep nie ma z nią żadnych szans na starcie spod świateł. 🤣

Pytanie komu to potrzebne, tzn ilu użytkownikom. Tym bardziej w zapchanych miastach. Ktoś się zawsze znajdzie. Ale większość potrzebuje narzędzia do przemieszczania się. Ma być tanio i bezproblemowo. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...