Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

Sezon grzewczy startuje  ...


Wczoraj a propos tematu „Które miasta w EU mają najbardziej zatrute powietrze” (mamy złoto i srebro) usłyszałem: śmieci dzieli się na palne i niepalne, a te palne na palne w dzień i palne w nocy Nic dodać nic ująć.

A w temacie aut elektrycznych.....
To się po prostu rządowi nie opłaca, gdzie dochody z akcyzy, VATu etc etc.
O petro lobby już nie wspomnę.

Pozdrawiam


Odnośnik do komentarza
Dnia 4.04.2016 o 14:05, EndriuBis napisał:

 

A co z dwusuwami które jeżdżą ? Mam w planie remont MZ i zastanawiam się czy w takim razie nie starać sie o żółte blachy.

Sa dwusuwy na wtrysku tzw krzyżowy silnik dwusuwowy stara mysl techniczna z lat 70-80 , która probuje wskrzesic pewien polski konstruktor. Gdzieś to upchnąłem w jakimś poście.

Dnia 28.10.2016 o 08:53, MariuszBurgi napisał:

Zasięg (aku, który pozwoli na zasięg ~300 km), stacje szybkiego ładowania i zbliżenie się ceną do porównywalnych pojazdów klasowych z napędem konwencjonalnym i może temat się ruszy...

Zasieg 300 km Tesla ma od dawna za dopłatą montują akumulatory, które wystarczą na 500 km tylko ta cena... świeża sprawa kradzieży Tesli z parkingu straży granicznej wartość 500 tys to nie na każdą kiszeń

Odnośnik do komentarza

Chyba Norwegowie jeśli będą chcieli poruszać się po Europie to w niektórych państwach, które będą miały  dobrze rozwinięta sieć ładowarek hihi, bo nie sądzę żeby u nas się aż tak to rozwinęło w 7 lat.

Odnośnik do komentarza
Dnia 19.11.2017 o 08:53, Długi 1973 napisał:

(,,,)śmieci dzieli się na palne i niepalne, a te palne na palne w dzień i palne w nocy(...)

 

To podstawa reguły ogrzewania ;) ...

Odnośnik do komentarza

We Wrocławiu jeździ Nissan Leaf jako flagowiec wypożyczalni aut Vozilla, miałem już przyjemność skorzystać i jestem przekonany do elektryków, na miasto idealne, ale w trasy u nas jeszcze długo będzie królował diesel.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Wczoraj lub przedwczoraj zapadł wyrok sądowy: Frankfurt nad Menem wprowadza (od lutego 2019) stefy zakazu diesli włącznie z Euro 5 i zakaz benzyn Euro 1 i 2 ...

PS. Stuttgart i Aachen też już są wyroki nakazujące wprowadzenie podobnych zakazów. Ciekawe ile potrwa to w innych miastach :) .

Podejrzewam, że zaostrzą "strefy" i skończy się podobnie jak 01.01.2008 (to już ponad 10 lat!) zakaz wjazdu z dieslami bez DPFu !w00t ... Teraz znowu kilka następnych samochodów (do normy Euro 6) się "nie załapie" na wjazd do centrów miast i tyle.

Mapki istniejących stref w DE: https://www.umwelt-plakette.de/pl/informacje-plakietki-niemiecka-ekologiczna/strefy-ekologiczne-w-niemczech/niemieckie-strefy-ekologiczne/frankfurt-nad-menem.html

Ciekawostką tu jest strefa Zagłębia Ruhry rozciągająca się na obszarze ok. 850 kilometrów kwadratowych :) .

Odnośnik do komentarza

Mówią w tym artykule o normie diesla Euro 6d. Nowe diesle są oczywiście dużo bardziej czyste od takiej starej normy Euro 5, tekst z artykułu (najczystsze diesle aż o 95-99% mniej!) . 95% różnicy spalinek. Kosmos.

Ile diesli normy Euro 6 jeździ po drogach? Bo mi się nie wydaje, że większość :lol: ... I tylko one, na dzisiejsze normy, są ok.

 

Odnośnik do komentarza

Euro 6 jest w ciężarówkach już standaryem ale nie w osobówkach. Małe silniki by osiągnąć tą norme stają się zbyt drogie w produkcji i zbyt awaryjne. 

Odnośnik do komentarza

Nie za bardzo rozumiem... W używanych :blink:? W 10- letnich ciężarówkach? W nowych może, tak jak i w osobowych samochodach diesla. Ta sama sytuacja.

Euro 6 w porównaniu do nieprodukowanej chyba na rynek EU normy Euro 5.

Odnośnik do komentarza

OK, ok ja rozumiem że "czyste" czy ECO są tylko nowe diesle.  Ale wyszło tak, że obecnie do jednego worka wsadzili wszystkie diesle i w pewnym momencie była nawet mowa o nie rozwijaniu dalej konstrukcji.

Pech polega na tym że akurat te wszystkie "trujące" diesle to chyba najbardziej długowieczne i nie do zarżnięcia silniki. :D  Przebiegi po 1 Mln km to dla nich nie problem - stąd chyba próby odgórnego "zmuszenia" kierowców do zmiany samochodów na nowsze.  Zakazy wjazdu, podnoszenie opłat i taka własnie narracja w mediach. 

Ze starymi benzyniakami jest chyba łatwiej - szybciej trafiają na złom z powodu nie opłacalności remontu silnika. :) 

Odnośnik do komentarza

Chodzi blpardziej o to, że diesel dieslowi nierówny ;) ... A przeciętny zjadacz chleba tego nie za bardzo rozumie (albo nie chce rozumieć ;) ), dla niego diesel to diesel :lol: . I paaaaaanie kochany... A naj naj kryterium jest chyba to... niezależnie od "trucicielstwa"...

photo_203708300100845.jpg

Tak mi jakoś wychodzi z tego co obserwuję. Bo wiele niezależnych wyników badań jest chyba jednak prawdą.

Sam myślę delikatnie o zakupie diesla normy 6, bo 5 już mam od lat. Nie dlatego. że kocham "gnojownika" :) , ale jest jednak tańszy od Pb- nieoryginalny montaż LPG nie wchodzi u mnie rachubę .

Edit: A wracając do tematu, państwo norweskie jak i obywatele norwescy zazwyczaj mają pieniądze, to mogą myśleć o takich rzeczach- czyli zakazie D, pomimo tego, że instytucja nie zamierza już tak dotować zakupów i użytkowania za free elektryków. Raj się kończy.

Odnośnik do komentarza

Jak widać różne lobby próbuje ugrać swoje i zależy kto pismakowi lepjej posmaruje. Polityka dowsaizing'u również okazała się ślepą uliczką.  Nowe normy pomiaru spalania obaliły mity 4 l na 100 silnika o poj. 1 litra i turbiny.  Tego typu silniki mają osprzęt bardzo zbliżony do diesla i podobnie narażone są na awarie.  Już nawet są pomysły montażu DPF w benzyniakach z grupy VW. Wychodzi na to że realne wyższe spalanie powoduje że te silniki tak na prawdę nie są tak czyste na tle diesla. Wcześniej w folderach  producenci pięknie chwalili się niską emisją CO2 tylko że spalanie na papierze a rzeczywistość mocno się rozjeżdża. 

Odnośnik do komentarza

Wydaje mi się, że temat jest złożony, ja nie neguję tego, że starsze diesle (diesel adekwatny do wieku benzyny), mają bardziej "nieczyste" spaliny. Ale są dużo bardziej ekonomiczne dla użytkownika. Jedni krzyczą, że diesle zanieczyszczają, inni znowu, że nie. Ale każdy ma oczy i chyba widzi co jest na ulicach.

Nie ma sensu dyskutować tu dalej "teoretycznie" o czystości spalin, ale jednak wiążąc z tym ekonomię użytkowania. Dlatego ja się wypinam z dyskusji :) . Niech każdy kupi to, co mu najbardziej "podchodzi" !OKK  .

Moje spojrzenie: jeżdżę czasami dieslem, bo kilometr jest tańszy, ale czy spaliny są bardziej "czyste" niż w adekwatnej rocznikowo benzynie? Nie sądzę ;) . Nie mam ochoty się "spierać" i "gardłować" za jednym lub drugim rozwiązaniem :) 

Odnośnik do komentarza

Do wszystkich dieslolubów mam jedno pytanie które powtórzę jeszcze raz poproszę o sensowne wytłumaczenie dlaczego diesel jest bardziej opłacalny bo ekonomiczność to chyba żart jakiś i mnie nie przekonuje. Gaz kosztuje połowe ceny diesla, mamy kalkulatory online pokazujące nam przybliżone koszty które wychodzą niższe niż w dieslu a kto korzysta ten wie ile to kosztuje i dlaczego NIE dla diesla a teraz jeśli chodzi o zakup aut nowych to spojrzałem na strone Forda wybrałem popularny model Focus i różnica w cenie na niekorzyść diesla to około 10 tys zł. Ile zatem lat bez montażu gazu musimy oszczędzać by wyrównać poziom cenowy do benzyniaka? Po założeniu gazu jest to wogóle niemożliwe. Kolejny przykład jako że ja nie lubię przepłacać kupiłem za grosze używkę 4x4 z dwulitrowym benzynowym silnikiem(uszkodzonym na chodzie) kupiłem drugi silnik benzynowy jako że remonty są nieopłacalne dzisiaj przekładka i w drogę. To samo do diesla się nie opłacało drugi silnik do diesla był droższy niż zakup auta benzynowy to 1/3 ceny auta. Reszta o ropniakach to legenda jaka byla kiedyś jako że był to silnik nie do zajeżdżenia ale tak naprawdę wyjątkiem są osoby które się „żenią” z autem bo tak w najlepszym przypadku to auto jest na kilka lat potem następne więc gdzie ta oszczędność? Stawiam na benzynę , lpg i inne wynalazki. Diesel dobry do traktorów i cieżarówek a co kto wybiera jego sprawa.

EA519801-22C6-4EB3-B684-DDE4498D8F62.png

Odnośnik do komentarza

W miarę świeży artykuł

http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22859908,ciemna-strona-samochodow-elektrycznych-czy-na-pewno-sa-ekologiczne.html

Jeździłem i wolnossącą benzyną i na LPG, obecnie oturbionym dieslem i powiem tak, dopóki nie zostanę zmuszony przez urzędników do zmiany diesla na coś innego to go nie zmienię. I nie dlatego że jest taniej (bo może i nie jest) ale dlatego że charakterystyka tego silnika najbardziej mi odpowiada - jeździ mi się tym po prostu lepiej. Może się poprawię, elektryki mają tą charakterystykę jeszcze lepszą ale w moim odczuciu jest to ślepy zaułek motoryzacji ze względu na ograniczenia wnoszone przez akumulatory. I tak będzie dopóki nie pojawi się zdecydowanie lepsze źródło energii, znacznie wydajniejsze i znacznie szybciej ładowane. A miarą postępu musi być tutaj nie 100% lepiej bo to zdecydowanie za mało.

 

Odnośnik do komentarza

dudekmotorek porostu wystarczy przejechać się samochodem zasilanym jednym i drugim rodzajem paliwa i wyrobić sobie wlasne zdanie. W 100 % zgadzam się z tym co pisze JRY2Y. Nie chodzi tylko o koszty ale o przyjemności z jazdy. Wiem bo w tej chwili mamy w domu auto 1.4 z ok. 100 konnym silnikiem benzynowym oraz 105 konny diesel.  Nie ma co porównywać, ten benzyniak wydaje mi się że jest popsuty w porównaniu z dieslem nie jeździ.  Radzę samemu spróbować i nie popierać się tylko na doniesieniach prasowych czy tabelkach. Sprawdź jeszcze ile kosztuje porządna instalacja lpg do takiego Focusa i czy możesz ją zamontować bez utraty gwarancji. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Godzinę temu, Lucjan73 napisał:

mamy w domu auto 1.4 z ok. 100 konnym silnikiem benzynowym oraz 105 konny diesel.  Nie ma co porównywać, ten benzyniak wydaje mi się że jest popsuty w porównaniu z dieslem nie jeździ. 

Podejrzewam że to nie różnica w paliwie daje ten efekt tylko ropniak jest  zaturbiony. 

Odnośnik do komentarza

Artur moc jest podobna ale moment obrotowy x 2 na korzyść diesla. Jedzie od samego dołu,  jest elastyczny. Na "papierze" dane nic nie mówią,  trzeba sanemu przekonać się jak to działa. 

Odnośnik do komentarza

Porównanie tu często "na krzyż" diesla turbo z benzyną wolnossącą nie jest ok. Jak już to: diesel turbo z beną turbo i diesel wolnossący z beną wolnossącą. Ja wolę w takiej konfiguracji zdecydowanie benę wolnossącą w pierwszym porównaniu i mniej zdecydowanie, ale też, beną uturbioną. Jedynie przy dystrybutorze wychodzi drożej. Ale poza tym, dla mnie, wszystkie inne parametry są lepsze.

 

PS. Taki Saab 9-3 coupe pierwszej generacji z "softturbo" :P ... Z tego widać, że każdy ma inne "zapotrzebowanie" na rodzaj silnika :P .

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Lucjan73 napisał:

dudekmotorek porostu wystarczy przejechać się samochodem zasilanym jednym i drugim rodzajem paliwa i wyrobić sobie wlasne zdanie. W 100 % zgadzam się z tym co pisze JRY2Y. Nie chodzi tylko o koszty ale o przyjemności z jazdy. Wiem bo w tej chwili mamy w domu auto 1.4 z ok. 100 konnym silnikiem benzynowym oraz 105 konny diesel.  Nie ma co porównywać, ten benzyniak wydaje mi się że jest popsuty w porównaniu z dieslem nie jeździ.  Radzę samemu spróbować i nie popierać się tylko na doniesieniach prasowych czy tabelkach. Sprawdź jeszcze ile kosztuje porządna instalacja lpg do takiego Focusa i czy możesz ją zamontować bez utraty gwarancji. 

To kwestia preferencji co kto lubi i tu się zgodzę, po prostu jak słyszę że diesel tańszy to mnie śmiech ogarnia i nic więcej. Jestem kierowcą zawodowym od ponad 20 lat z wykształcenia mechanikiem samochodowym i jeżdzę dieslami od vana do ciężarówki ale swoje auto mam benzynowe z gazem i nikt mnie nie przekona że diesel jest lepszy bo tańszy. Jeśli chodzi o osobiste czyjeś preferencje użytkowania to sprawa jest bezdyskusyjna ale jeśli chodzi o cenę to nie trafia do mnie że diesel lepszy bo tańszy. Celowo podałem przykład auta nowego jak i mojego własnego używanego. A to do czego i jaką instalację chcesz władować to już kwestia wyboru klienta nie do wszystkiego się opłaca i nie do wszystkiego można montować. Jestem za wynalazkami i eksperymentowaniem czas pokaże co jest lepsze. Opcja wodorowa z ogniwem elektrycznym jest ciekawa ale czy w efekcie końcowym wyjdzie bardziej eco to się okaże

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...