Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój samochód może


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Wszyscy tak tu walczą o wolny wybór a prawda jest taka jak napisał @arturo-bb, macie jeszcze 13 lat na kupno nowego auta spalinowego, to dość sporo czasu. Sam użytkuję EV od jakiegoś czasu i uwierzcie mi, że ze wstrętem siadam do spalinowego. Sama świadomość, że nie muszę martwić się o EGRy, DPFy, AD blue, rozrządy, wtryski, katalizatory, sondy, turbiny i moje ulubione koła dwumasowe ;-p. Ktoś napisał, że lata codziennie do 250 km, dzisiaj już wystarczy mu KIA czy HYundai, nie wspominając o TM3 LR. Jak ktoś często lata w trasy to polecam obejrzeć test Zeekr 001, to auto ma zasięg 1000 km. Obecna technologia pozwala już załadować aku od 20 do 80% nawet w około 15 minut aku powyżej 100 kWh ładowarką 350 kW. W moim przypadku 4 letni elekrtyk smart był tańszy niż podobny w benzynie, więc wybór był prosty. Za parę lat tak będzie w większości przypadków. Bardziej bym się martwił tylko o rozwój punktów do ładowania, zwłaszcza na dużych osiedlach bo jakoś tego nie widzę, mieszczuchy chyba będą musiały zrezygnować z aut.

  • Użytkownicy
Opublikowano

Wolny wybór... jak pisze RONIN..

Nie zawsze z gościem poniżej się zgadzam ale akurat tu mam podobne zdanie:

Specyficzny sposób przekazu ma facet ale kto zobaczy do końca ten filmik dopiero wyrobi sobie swoje zdanie😉

Filmik - nie nowy ale jak myślę - nadal aktualny.

Opublikowano

Najważniejsze w podsumowaniu: najwiecej do powiedzenia na temat EV mają Ci co ich nie mają 🤣

Opublikowano

postep idzie do przodu to jest nieuniknione kwestia przyzwyczajenia

  • Użytkownicy+
Opublikowano
W dniu 2.12.2023 o 23:34, RONIN napisał(a):

Najważniejsze w podsumowaniu: najwiecej do powiedzenia na temat EV mają Ci co ich nie mają 🤣

nooo.....  powiem ci jeszcze że np. nigdy nie miałem też czołgu.  Ale mimo to jak trochę o nim poczytałem to na 100 % jestem przekonany że nie chcę go mieć. 🙃

Ponoć w tej chwili świat to globalna wioska. Wieści z takich krajów jak USA, Norwegia czy Australia gdzie elektryków jeździ trochę więcej jak w PL szybko się rozchodzą i nie są to same dobre wiadomości.

W dniu 2.12.2023 o 20:50, RONIN napisał(a):

...Sam użytkuję EV od jakiegoś czasu i uwierzcie mi, że ze wstrętem siadam do spalinowego. Sama świadomość, że nie muszę martwić się .... i moje ulubione koła dwu-masowe ...

no i ok. To pewnie prawda bo ich tam nie ma, ale jak (czego nie życzę) padnie "akumulator" (czytaj  - bateria) to za 500,00 zł go nie naprawisz, ani tym bardziej nie kupisz nowego.

W dniu 2.12.2023 o 20:50, RONIN napisał(a):

.... Ktoś napisał, że lata codziennie do 250 km, ...

problem mam taki że samochód muszę mieć gotowy cały czas do jazdy. Puki co zwykły spalinowy (diesel) to tylko 15 min. tankowania co 800 - 1000 km.

Generalnie ja osobiście mam nadzieję że do emerytury dociągnę na spalinowych licząc się w przyszłości z pewnymi niedogodnościami , a dalej niech się młodsi martwią. 😀

A i jeszcze jedno.

W dniu 2.12.2023 o 20:50, RONIN napisał(a):

 Bardziej bym się martwił tylko o rozwój punktów do ładowania, zwłaszcza na dużych osiedlach bo jakoś tego nie widzę, mieszczuchy chyba będą musiały zrezygnować z aut.

W sedno. Chociaż ja akurat jestem w tej dobrej sytuacji że mam garaż z przyłączem prądowym. Nie za dużej mocy, ale to w przyszłości większym lub mniejszym nakładem można zmienić.  Pewnie między innymi dlatego właśnie ostatnio tak drożeją garaże w zakupie.

  • Administrator
Opublikowano
W dniu 2.12.2023 o 23:34, RONIN napisał(a):
Najważniejsze w podsumowaniu: najwiecej do powiedzenia na temat EV mają Ci co ich nie mają 

 

Czasem wypowiadają się i tacy co je testują i nawet prywatnie posiadają.
38f2d095658fdb4feafbea45734745f6.jpg
 

 

BTW, Jakby ktoś chciał to jest właśnie do kupienia Nissan Leaf z przebiegiem 84 kkm. Cena okazyjna

  • Klubowicze
Opublikowano

Jeżeli Adam do Berlina jechał swoim Leafem to takie wnioski mógł wyciągnąć.

Bo jego samochód jest na miasto ( o czym Wielokrotnie powtarza na swoim kanale YT i tam sprawdza się idealnie co sam powtarza)

Na trasę to nie takie "starocie " z poprzedniej epoki. Wystarczy Kia EV6 i każde "tankowanie" to ok 15 min

No ale jak się chce "coś " udowodnić to zawsze znajdzie się jakaś "opinia" 😉

  • Administrator
Opublikowano
2 godziny temu, arturo-bb napisał(a):
Jeżeli Adam do Berlina jechał swoim Leafem to takie wnioski mógł wyciągnąć.
[...]
Na trasę to nie takie "starocie " z poprzedniej epoki. Wystarczy Kia EV6 i każde "tankowanie" to ok 15 min

 
Artur, proszzzz cie... Przecież widać w tle EV6 GT, i konkluzja/wpis tyczy się właśnie podróży tym autem. Leaf'em do Berlina jechałby 2 dni.

Ps. 15 min to trwa znalezienie w trasie odpowiedniej apki do ładowania i modlitwa, żeby wszystko zadziałało

Ps2. O Leafie wspomniałem przy okazji. Znajoma faktycznie sprzedaje, bo komplikacja życia osiągnęła poziom zenitu i chce wrócić do normalnego auta. Tankowanego na stacji 5 min i o stabilnym zasięgu, także zimą.

Opublikowano

Mam fokusa diesla 1.t. Już była chęć sprzedać i nabyć corolla hybryd.  Tylko ta cena. Za mój 5 letni 55 , za 4 letnia toyotę ponad 90. Dzięki . Zakładam vebasto i będę miał komfort nawet na krótkich odcinkach.  Młodsi doczekają fajnych elektryków.  Ja mam 70 i zostaje przy spalinach. Gdyby zimy wróciły to dramat dla elektryków. 

  • Klubowicze
Opublikowano
33 minuty temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Artur, proszzzz cie... Przecież widać w tle EV6 GT

Biję się w piersi : nie zobaczyłem dokładnie ( a to żółte GT to Mustang i on też nie powala prędkością ładowania- 150 kW i słaba krzywa ładowania a Kia 230kW  a to robi różnicę -  i jak jechali na dwa auta to i tak czekali na to "gorsze" )

Co nie zmienia faktu żem ślepy 😎

  • Klubowicze
Opublikowano
W dniu 1.12.2023 o 11:03, EndriuBis napisał(a):

 

Tu i ówdzie pojawiają się informacje że motocykle zasilane gaźnikami nie powinny jeździć na E10.  Ktoś jest w stanie to potwierdzić ?  

Lista zbanowanych motocykli w kontekście normy paliw E 10

Aprilia

Dozwolone E10

  • Wszystkie pojazdy Aprilia posiadające homologację od 01.01.2011 nadają się do stosowania paliwa E10, chyba że w punkcie „Niedozwolone” podano inaczej.
  • Ponadto odpowiednie są następujące pojazdy sprzed 2011 roku:
    • Aprilia Atlantic 250 – od numeru ramy ZD4SPE0006S000003
    • Aprilia Atlantic 300
    • Aprilia Atlantic 400 – od numeru ramy ZD4VLA0028S001970
    • Aprilia DORSODURO 1200
    • Aprilia DORSODURO 750 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZD4SM
    • Aprilia Mana 850 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZD4RC
    • Aprilia PEGASO 650 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZD4VD
    • Aprilia RS4 125
    • Aprilia RSV 1000 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZD4RR
    • Aprilia RSV4 – jeśli numer ramki zaczyna się od: ZD4RKAprilia Scarabeo 125
    • Aprilia Scarabeo 200
    • Aprilia Scarabeo 300
    • Aprilia Scarabeo 400 – od numeru ramy: ZD4VR00068S006174
    • Aprilia Scarabeo 500 – od numeru ramy: ZD4VRE0038S000006
    • Aprilia Sportcity 125
    • Aprilia Sportcity 250 – od numeru ramy: ZD4VBB0046S000001
    • Aprilia Sportcity Cube 300
    • Aprilia TUONO 1000 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZD4RR
    • Aprilia TUONO V4

Niedozwolone E10

  • Wszystkie motocykle z gaźnikiem o pojemności skokowej 50 cm3 lub mniejszej.
  • Następujące modele wyprodukowane po 2011 roku również nie nadają się do stosowania paliwa E10:
    • Aprilia RS50
    • Aprilia RS 125 – wszystkie silniki 2-suwowe
    • Aprilia RSV 1000 – jeśli numer ramy zaczyna się od ZD4RP
    • Aprilia RX 125 – wszystkie silniki 2-suwowe
    • Aprilia RXV 450/550
    • Aprilia Shiver 750
    • Aprilia SL Falco 1000
    • Aprilia SX 125 – wszystkie modele 2-suwowe
    • Aprilia TUONO 1000 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZD4RP

Benelli

Dozwolone E10

  • Wszystkie modele Benelli, począwszy od roku 2018, nadają się do paliwa E10.

Niedozwolone E10

  • Wszystkie modele Benelli sprzed 2018 roku nie nadają się do paliwa E10.

BMW

  • Wszystkie modele BMW nadają się do stosowania paliwa E10. Jednakże liczba oktanowa paliwa musi zawsze odpowiadać liczbie oktanowej zalecanej przez producenta, zgodnie z instrukcją obsługi motocykla.

Derbi

Dozwolone E10

  • Wszystkie pojazdy Derbi posiadające homologację wydaną po 01.01.2011 r. nadają się do stosowania paliwa E10, chyba że w punkcie „Nieodpowiednie” podano inaczej.
  • Ponadto odpowiednie są następujące pojazdy sprzed 2011 roku:
    • Derbi GP1 250
    • Derbi Rambla 250                                                                                                               
    • Derbi Rambla 300

Niedozwolone E10

  • Wszystkie motocykle z gaźnikiem o pojemności skokowej 50 cm3 lub mniejszej.

Ducati

Dozwolone E10

  • Pasuje do E10
    • Ducati Desmosedici 990 RR od 18.05.2007
    • Ducati Diavel 1198 od 27.10.2010
    • Ducati Diavel 1198 ABS od 27.10.2010
    • Ducati Diavel 1198 Diavel Carbon od 27.10.2010
    • Ducati Diavel 1198 Diavel Carbon ABS od 27.10.2010
    • Ducati Hypermotard 1100 od 15.02.2007
    • Ducati Hypermotard 1100 evo od 02.07.2009
    • Ducati Hypermotard 1100 evo SP od 29.09.2009
    • Ducati Hypermotard 1100 S od 15.02.2007
    • Ducati Hypermotard 1100 S+ od 02.07.2009
    • Ducati Hypermotard 1100+ od 02.07.2009
    • Ducati Hypermotard 796 od 02.07.2009
    • Ducati Monster 1100 od 10.07.2008
    • Ducati Monster 1100 ABS od 14.10.2009
    • Ducati Monster 1100 evo z ABS
    • Ducati Monster 1100 S od 10.07.2008
    • Ducati Monster 1100 S ABS od 14.10.2009
    • Ducati Monster 695
    • Ducati Monster 695 ABS
    • Ducati Monster 696 od 15.01.2008
    • Ducati Monster 696 ABS od 14.10.2009
    • Ducati Monster 796 od 04.02.2010
    • Ducati Monster 796 ABS od 04.02.2010
    • Ducati Multistrada 1200 od 04.12.2009
    • Ducati Multistrada 1200 ABS od 04.12.2009
    • Ducati Multistrada 1200 S Pikes Peak Edycja Specjalna
    • Ducati Multistrada 1200 S Sport od 04.12.2009
    • Ducati Multistrada 1200 S Touring od 04.12.2009
    • Ducati Streetfighter 1098 od 12.01.2009
    • Ducati Streetfighter 1098 S od 12.01.2009
    • Ducati Superbike 1098 R Corse od 30.10.2007
    • Ducati Superbike 1198 od 03.09.2008
    • Ducati Superbike 1198 SP od 03.09.2008
    • Ducati Superbike 848 evo od 20.05.2010

Niedozwolone E10

  • Wszystkie pozostałe modele (patrz „Pasuje do E10”). W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.

Gilera

Dozwolone E10

  • Wszystkie pojazdy Gilera posiadające homologację wydaną po 01.01.2011 r. nadają się do stosowania paliwa E10, chyba że w punkcie „Nieodpowiednie” podano inaczej.
  • Ponadto odpowiednie są następujące pojazdy sprzed 2011 roku:
    • Gilera Fuoco 500
    • Gilera GP 800
    • Gilera Nexus 125 – od numeru ramy: ZAPM3570000001001
    • Gilera Nexus 250
    • Gilera Nexus 300
    • Gilera Nexus 500 – od numeru ramy: ZAPM3520000001001

Niedozwolone E10

  • Wszystkie motocykle z gaźnikiem o pojemności skokowej 50 cm3 lub mniejszej.

Harley-Davidson

Dozwolone E10

  • Wszystkie modele Harley-Davidson, począwszy od roku modelowego 1980, nadają się do stosowania paliwa E10 pod warunkiem, że filtr powietrza, silnik i układ wydechowy są w standardzie.

Niedozwolone E10

  • Wszystkie modele Harley-Davidson sprzed roku modelowego 1980 lub pojazdy wyposażone w komponenty zwiększające wydajność. W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.

Honda

Dozwolone E10

  • Wszystkie modele silników Hondy z wtryskiem, o ile w sekcji „Nieodpowiednie” nie podano inaczej, nadają się do stosowania paliwa E10. W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą i sprawdź wnętrze korka wlewu paliwa.
  • W przypadku silników wyposażonych w gaźnik spalanie paliwa E10 może skutkować gorszymi osiągami lub właściwościami jezdnymi w niskich temperaturach.

Niedozwolone E10

  • Poniższe modele nie są przystosowane do paliwa E10:
    • Motorowery <50 cm3:
      • CB 50 (J), CGM 100, CGM 114, CF 50, CY 50, SH 50 Scoopy, SS 50, Dax, XL 50, Z 50 (J) Monkey, Melody, ZB 50 Monkey, ST50 Dax, MB 50, MBX 50, NSR 50, MT 50, MTx 50, NH 50 Lead do wszystkich modeli z 1989 roku, Vision, SFX 50.
    •  Motocykle/skutery do 125 cm3:
      • SH 80 Scoopy, MB 80, MBX 80, MT 80, MTX 80, MTX 80 R, MTX 80 RII do modeli z 1980 r., LEAD 80, NSR 125 R, Dax ST70, CY80, CB80N, S90, CB 100, CB 125 (S)/(Twin), SL 125 S, TL 125 S, XL 125, CM 125 C, Lead 125.
    •  Motocykle/skutery o pojemności do 250 cm3:
      • CM 185, CM 200, XL 185 S, CB 200, CB 250 K/G/Twin/N, CL 250, CJ 250T, XL 250 (S), CB 250 RS, CM 250 C, CB 250, CL 250S, XL 250R, XL 200 R, MTX 200 R, XL 250 R, NX 250 włącznie z modelem z 1989 r., CN 250 włącznie z modelem z 1988 r.
    •  Motocykle/skutery do 500 cm3:
      • CB 350 (Four), CB 360, CJ 360T, CB 400 Four/N, CB 450 (K), CL 450, CB 500 (T), CX 500, CM 400 T, NS 400 R, CB 1 do wszystkich modeli od stycznia 1988, VFR 400 R do wszystkich modeli od stycznia 1989 r., XL 350 R, CX 500 (C/Turbo/Euro), FT 500, VT 500 (C/E/F/F2), GB 500 do wszystkich modeli od stycznia 1989 r., GL 500 D, CB 450 S, XL 500 (S/R).
    •  Silniki do 750 cm3:
      • CB 550 (Four/K), CBX 550 (F/F2), VT 600 C z rokiem modelowym 1989, XL 600 (R/LM/RM), XL 600 V z rokiem modelowym 1989, CB 750 Four (K1-K6) , CB 750 Four w jednym (F1), CB 750 F2, CB 750 Cztery (K7), CB 750 K, CB 650, CB 750 F, CB 650 C, CB 750 C, VF 750 Sport, CB 650 SC, VF 750 , GL 650 D, CX 650 (C/E), CBX 650 E, VF 750 F, CX 650 TURBO, CBX 750 F, VFR 750 F do wszystkich modeli od stycznia 1989 r., VT 750 C, VFR 750 R, NTV 650 Revere do wszystkich modeli od stycznia 1988 r., XLV 750 R, NX 650 Dominator z modelem z 1990 r.
    •  Silniki do 1000 cm3:
      • CBX, GL 1000 Gold Wing, GL 1000 Grand Tourisme, CB 900 (F/F2), CBX, CB 990 F2, VF 1000 (F/F2/R), CBR 1000 F.
    •  Motocykle powyżej 1000 cm3:
      • GL 1100, CB 1100 (R/F/F2), VF 1100 C, GL 1200 DX.

Kawasaki

Dozwolone E10

  • Wszystkie motocykle, skutery i skutery wodne Kawasaki produkowane na rynek europejski od 2011 roku nadają się do spalania paliwa E10. A także:
    • Kawasaki KLX125 – od roku modelowego 2010
    • Kawasaki D-Tracker 125 z roku modelowego 2010
    • Kawasaki KLX250 z roku modelowego 2008
    • Kawasaki Ninja 250R z roku modelowego 2008
    • Kawasaki Ninja ZX-6R z roku modelowego 2007
    • Kawasaki ER-6n z roku modelowego 2006
    • Kawasaki ER-6f z roku modelowego 2006
    • Kawasaki Versys z roku modelowego 2007
    • Kawasaki Z750 z roku modelowego 2007
    • Kawasaki W800 z roku modelowego 2011
    • Kawasaki VN900 z roku modelowego 2006
    • Kawasaki Z1000 z roku modelowego 2009
    • Kawasaki Z1000SX z roku modelowego 2011
    • Kawasaki Ninja ZX-10R z roku modelowego 2006
    • Kawasaki ZZR1400 z roku modelowego 2006
    • Kawasaki 1400GTR z roku modelowego 2008
    • Kawasaki VN1700 z roku modelowego 2009
    • Kawasaki VN2000 z roku modelowego 2008
    • Kawasaki KX65 z roku modelowego 2000
    • Kawasaki KX85 z roku modelowego 2001
    • Kawasaki KLX110 z roku modelowego 2002
    • Kawasaki KX125 z roku modelowego 2003
    • Kawasaki KX250 z roku modelowego 2004
    • Kawasaki KX450 z roku modelowego 2006
    • Kawasaki KLX450 z roku modelowego 2008
    • Kawasaki Jet Ski STX-15F z roku modelowego 2011
    • Kawasaki Jet Ski 800 SX-R z roku modelowego 2011

Niedozwolone E10

  • Wszystkie modele motocykli, skuterów i skuterów wodnych Kawasaki starsze niż 2011 i niewymienione w sekcji „Odpowiednie do E10” nie nadają się do stosowania paliwa E10. W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.

KTM

Dozwolone E10

  • Wszystkie motocykle i quady KTM, począwszy od roku modelowego 2000, nadają się do jazdy na paliwie E10.

Niedozwolone E10

  • Wszystkie pozostałe modele (patrz „Dozwolone E10”). W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.

Kymco

Dozwolone E10

  • brak

Niedozwolone E10

  • Wszystkie modele. W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.

Moto Guzzi

Dozwolone E10

  • Wszystkie pojazdy Moto Guzzi posiadające homologację i wydane po 01.01.2011 r. nadają się do stosowania na paliwie E10, chyba że w punkcie „Nieodpowiednie” określono inaczej.
  • Ponadto odpowiednie są następujące pojazdy sprzed 2011 roku:
    • Moto Guzzi 1200 Sport – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZGULP
    • Moto Guzzi Bellagio – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZGULY
    • Moto Guzzi Breva 850/1100/1200 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZGULP
    • Moto Guzzi Griso 1100 – numer ramy: ZGULS00017M1133321
    • Moto Guzzi Griso 1200 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZGULSE – ZGULSG
    • Moto Guzzi Griso 850 – od numeru ramy: ZGULSB0016M111528
    • Moto Guzzi Nevada 750 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZGULM
    • Moto Guzzi Norge 850/1100/1200 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZGULP
    • Moto Guzzi Stelvio 1200 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZGULZ
    • Moto Guzzi V7 Classic – od numeru ramy: ZGULW0001BM115002
    • Moto Guzzi V7 Cafè – z numeru ramy: ZGULWA006BM112067
    • Moto Guzzi V7 Racer – z numeru ramy: ZGULWB00XBM100722
    • Moto Guzzi California 1100 – jeśli numer ramy zaczyna się od: ZGUKDE – ZGUKDG – ZGUKDH – ZGUKDL – ZGUKDM

Niedozwolone E10

  • Moto Guzzi Breva 750
  • Wszystkie pozostałe modele (patrz „Pasuje do E10”). W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.

Peugeot

Dozwolone E10

  • Wszystkie skutery Peugeot Motocycles od roku modelowego 2000 nadają się do stosowania paliwa E10.

Niedozwolone E10

  • Wszystkie modele sprzed roku modelowego 2000 nie nadają się do stosowania paliwa E10. Aby uzyskać najlepszą wydajność, Peugeot Motocycles zaleca benzynę E5 98 do wszystkich swoich skuterów.

Piaggio

Dozwolone E10

  • Wszystkie pojazdy Piaggio posiadające homologację wydaną po 01.01.2011 r. nadają się do stosowania paliwa E10, chyba że w punkcie „Nieodpowiednie” określono inaczej.
  • Ponadto odpowiednie są następujące pojazdy sprzed 2011 roku:
    • Piaggio Beverly 125 – od numeru ramy: ZAPM6910000001001
    • Piaggio Beverly 250 – od numeru ramy: ZAPM2880000001001
    • Piaggio Beverly 300
    • Piaggio Beverly Cruiser 250
    • Piaggio Beverly Cruiser 500 – od numeru ramy: ZAPM3450000010306
    • Piaggio Beverly Sport 250 – od numeru ramy: ZAPM2880000001001
    • Piaggio Beverly Sport 300
    • Piaggio Beverly Sport 400 – od numeru ramy: ZAPM3440000002740
    • Piaggio Carnaby
    • Piaggio Vespa GTS 250
    • Piaggio Vespa GTS 250 czyli ABS
    • Piaggio Vespa GTS Super 125 – od numeru ramy: ZAPM4530000001001
    • Piaggio Vespa GTS Super 300
    • Piaggio Vespa GTV
    • Piaggio Vespa LX 125 – od numeru ramy: ZAPM6810000001001
    • Piaggio Vespa LX 150 – od numeru ramy: ZAPM6820000001001
    • Piaggio Vespa LXV 125 – od numeru ramy: ZAPM6810200001001
    • Piaggio Vespa S 125 – od numeru ramy: ZAPM6810100001001
    • Piaggio Vespa S 125 – od numeru ramy: ZAPM6820100001001
    • Piaggio X EVO 250
    • Piaggio X EVO 400
    • Piaggio X7 250
    • Piaggio X7 EVO 125 – od numeru ramy: ZAPM62101000001001
    • Piaggio X8 250
    • Piaggio X8 400

Niedozwolone E10

  • Wszystkie motocykle z gaźnikiem o pojemności skokowej 50 cm3 lub mniejszej.
  • Poniższe modele sprzed 2011 roku również nie nadają się do stosowania paliwa E10:
    • Piaggio Liberty Post
    • Piaggio Vespa PX

Suzuki

Dozwolone E10

  • Wszystkie modele, począwszy od roku modelowego 2002, nadają się do stosowania paliwa E10. Niektóre modele wyprodukowane w latach 1992-2001 przystosowane są również do paliwa E10, jednak informację na ten temat można uzyskać wyłącznie u dealera lub importera.

Niedozwolone E10

  • Motocykle Suzuki sprzed 1991 roku nie nadają się do spalania paliwa E10. W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.

SYM

Dozwolone E10

Pasuje do E10

  • Wszystkie skutery wyposażone w układ wtryskowy są odpowiednie dla E10. Obejmują one:
    • SYM MIo 50i (50cc)
    • MOJE 115i
    • FIDDLE III 125i
    • CRUISYM 125i
    • JOYMAX-Z 125i CBS
    • CRUISYM 300i
    • JOYMAX-Z 300i ABS
    • MAXSYMA 400i
    • MAXSYM 600i
    • MAXSYM 500i (TL-500)

Aby uzyskać najlepszą wydajność, SYM zaleca benzynę E5 98 do wszystkich naszych skuterów i motocykli.

Niedozwolone E10

  • Wszystkie inne modele 50 cm3 z gaźnikiem (ECS) nie nadają się do stosowania paliwa E10. Aby uzyskać najlepszą wydajność, SYM zaleca benzynę E5 98 do wszystkich naszych skuterów i motocykli.

Triumph

Dozwolone E10

  • Wszystkie modele od roku modelowego 1990 są przystosowane do stosowania paliwa E10.

Niedozwolone E10

  • Wszystkie pozostałe modele (patrz „Pasuje do E10”). W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.

Yamaha

Dozwolone E10

  • Wszystkie modele Yamaha, począwszy od roku modelowego 1990, nadają się do stosowania paliwa E10.

Niedozwolone E10

  • Wszystkie pozostałe modele (patrz „Pasuje do E10”). W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.

 

  • Użytkownicy+
Opublikowano
58 minut temu, stefanekmac napisał(a):

..... . Zakładam vebasto i będę miał komfort nawet na krótkich odcinkach.  ....

a nie lepiej wsadzić grzałkę elektryczną do nagrzewnicy 🤔 wydawało mi się że akurat Ford zawsze miał dużo rozwiązań ułatwiających życie kierowcy. Ja mam takie coś w Corolli i sprawdza się super. A do Fabii zakupiłem dodatkowy grzejnik elektryczny zasilany z gniazdka zapalniczki 😀 też robi robotę.

55 minut temu, arturo-bb napisał(a):

.....  i jak jechali na dwa auta to i tak czekali na to "gorsze" ....

  no właśnie się zastanawiałem jak to jest jak kilka elektryków jedzie w grupie i zatrzymuje się na "wspólne tankowanie" po drodze. 🤔 na razie to chyba słabo wygląda.

@grzybek  dzięki. Długa ta lista, ale coś tam da się z tego wyciągnąć.  Ja doczytałem że głównie rozchodzi się o to że te E10 to 10 % etanolu który nie jest obojętny dla tworzyw sztucznych. Czyli np. plastikowe pływaki w gaźnikach czy nawet plastikowe baki mogą się rozpuścić 😀 być może też jakieś uszczelki ?

Opublikowano

Grzybek - kawał dobrej roboty!

Nie wiem na ile poszczególne źródła są wiarygodne, bo dla przykładu "rządowe" zrobione za chyba 150 koła ma błędy i braki a jak wiadomo o motocykielach w ogóle "zapomnieli" ale zawsze, to dodatkowa informacja. Skąd pochodzi, pytam z ciekawości...?

Sym pozytywnie zaskoczył, w przeciwieństwie do Kymco - zero modeli!?!?!? Zaznaczając, o ile podane dane są wiarygodne.

Co do Hondy, to w/w źródło podaje, że nie nadaje się do gaźników a jestem niemal jestem pewny, że serwisówki Trampków 600/650, czyli właśnie gaźnikami pędzonych miały dopuszczoną mieszaninę E10. Serwisówek pozbyłem się wraz z Trampkami ale może gdzieś wyszukam...

Co do elektryków, to nie jestem ani za, ani przeciw ale na pewno wku...a mnie robota od du...py strony - wciskanie na siłę, do tego za chorą kasę bez prawdziwej zachęty gdy cała infrastruktura (ładowanie ale i znikomy serwis o którym rzadko się wspomina) wciąż raczkuje.

Zatwardziałych zwolenników czy to elektryków czy spalinówek też nie biorę na poważnie, bo lubię kompromis a rzadko kiedy coś jest tylko "naj" lub "naj"... ;)

Pamiętam, gdy w latach 90. zacząłem jeździć automatem, ludzie pukali się w czoło, że na pewno się wciąż psuje, że nie ma frajdy z majdrowania biegami (jakże "miłej" w totalnych korkach...), że strasznie dużo chla i ogólnie, to samo zło... Wiadomo, że najgłośniej "przemawiali" Ci, którzy... jeździli tylko i wyłącznie... manualami. Twarde argumenty, to w końcu podstawa "dyskusji"... ;)

Tymczasem jazda automatem, zwłaszcza w dużym, zatłoczonym mieście (ale także na trasie), to bajka!

Owszem, nie było wtedy prawie w ogóle serwisów, które miały pojęcie o automatach a jak głosiła miejska legenda, automat, to murowane kłopoty, więc... zmieniałem... olej i... jeździłem dalej. ;)

We wszystkim jak najczęściej bywa, brakuje rozsądku, rynek elektro pojazdów obserwuję z boku ale jak na razie ani mnie grzeje, ani mierzi.

Pamiętam jednak swoje zdziwienie gdy kilka lat temu Ostry (Antyradio, Jednoślad, itp.) przyjechał do mojego garażu aby do programu w TV nakręcić odcinek o Garbusach a przy okazji także motocykielach, gdzie 1 z modeli był... elektryczny HD. Pomijając wszelkie za i przeciw, to jednak szok kulturowy, podobny przeżyłem na przełomie 90/00 gdy zobaczyłem... Porsche (bodajże 914) na... LPG. ;) Można...? Można. ;) Sam 25 lat temu miałem 1 Garbusa na... gaz, który jak wielu bardzo głośno krzyczało miał zaraz wybuchnąć, spalić się, silnik stopić a w ogóle, to trafiłem do grona objętego przez ortodoksów infamią. Tymczasem lata mijały a ja... jeździłem dalej i dalej i dalej... ;)

Często wszystko co nowe ma wielkie oczy a czy i jak rozwinie się elektro rynek czas pokaże, oby nie brnąć po trupach, choć (niestety) najczęściej zwycięża kasa, kasa, kasa...

  • Klubowicze
Opublikowano
2 godziny temu, EndriuBis napisał(a):

  no właśnie się zastanawiałem jak to jest jak kilka elektryków jedzie w grupie i zatrzymuje się na "wspólne tankowanie" po drodze. 🤔 na razie to chyba słabo wygląda.

To zależy gdzie jadą i jaką trasą.

W PL na dzisiaj są huby ładowania ( po 6-8 stanowisk z mocami ok 150kW i 300kW każdy ) ale na autostradach A1 / A2  i w kilku innych miejscach.

No i jak przyjedzie nawet 8szt elektryków to spoko pod warunkiem że jednak będą to te najnowsze modele z ultra szybkim ładowaniem .Bo jak podjadą same takie co potrzebują z 60 min na dobicie do 80% to lipa.

Widziałem fajny filmik z UK z takim hubem SC od Tesli. Około 30 stanowisk i jak gość podjechał to wszystkie zajęte ale zanim sprawdził ostatnie to chyba z 5 już się zwolniło a następne co parę minut. Tesla też ładuje się z mocami ok 200kW wiec zdecydowanie szybko i korzystając z własnych Sc czy z ogólnych jazda po EU nie stanowi żadnego problemu.

W PL jednym z największych problemów z infrastrukturą jest odbiór UDT . Potrafią przeciągać do 2 lat ( a w tym czasie firma musi płacić energetyce  miesiąc w miesiąc za przyłącze i raty leasingowe za sprzęt a wpływów nie ma. )

Opublikowano

Na stacji MOL  przy tzw gierkówce widziałem 2 strefy dla prądopednych. Jedna na 6 a druga chyba 8 miejsc. Lipiec i nikogo przy ładowaniu. Miasta mają trochę ale często to wydmuszki. Dostali kasę z Unii to postawili. A teraz niesprawne...

 Co do Forda.  Grzałka to za mało. Kobieta chce mieć ciepło w środku. Dodatkowo przy mrozach zanim te szyby odmarzną to wieczność. Nie tylko przednia. 

Opublikowano

Szczerze mówiąc, to mógłbym mieć elektryka już dziś. Jako miejskie autko do do jazdy po mieście i okolicy. Przy obecnym tempie rozwoju infrastruktury dla elektryków na wschód od Wisły zabawa w inne zastosowania to podcieranie dupy szkłem. Jak ktoś bardzo kocha diesela, to w czołgach, transporterach opancerzonych i artylerii samobieżnej, a także w rolnictwie, agregatach stacjonarnych, kolejnictwie i transporcie rzecznym i morskim dalej będzie używany, gdy komuniści wprowadzą zakaz. Wystarczy więc odpowiednio wybrać hobby lub zawód. 

Natomiast w kontekście moto i E10. Fajnie, że firmy deklarują odporność na zawartość zanieczyszczeń w paliwie do 10% większości aktualnie używanych pojazdów. Osobiście po wejściu eko-syfu E10 przechodzę we wszystkich jednośladach na 98, która dalej będzie miała zawartość dodatków psujących paliwo do 5%. Po prostu tankowanie 98 zacznie mieć w końcu jakiś sens techniczny.

 

  • Klubowicze
Opublikowano

Nie powiem, jeden elektryk na warszawskie korki, na dojazdy do klientów itp. to by mi się nawet przydał. Idealny wydawał by się dla moich potrzeb nieprodukowany już model BMW i3S. Mieszkam w budynku wielorodzinnym i aktualnie procedujemy we wspólnocie możliwość zamontowania indywidualnych stanowisk do ładowania samochodów. Zadeklarowałem się na 11kV i to byłoby optimum. Czas pokaże, wszystko długo trwa. Jak nie uzyskam możliwości ładowania samochodu garażu podziemnym to zakup e-samochodu nie ma sensu. Alternatywą na okres przejściowy może być także hybryda, której zakup również rozważam.

Na dalsze wyjazdy nadal preferuję SUV silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem. Moc, elastyczność, ekonomia, niezależność (od dostępności ładowarek). Jak to mówią - czas pokaże co będzie. Jestem otwarty na nowe rozwiązania, obserwuję rozwój rynku, ale wciąż lubię ten mięciutki klekocik mojego dieselka.

  • Klubowicze
Opublikowano

Jeszcze tak z przymrużeniem oka. Wczoraj obejrzałam 40 min film na temat nowego produktu marki Tesla - Cybertruck. Zbudowany ze stali nierdzewnej nielakierowanej - strasznie się "palcuje" 😂. Pojazd ma największą w historii szybę czołową i pojedynczą wycieraczkę jeśli chodzi o samochód nieciężarowy. W USA to najpopularniejszy rodzaj nadwozia „pick-up truck”. Występują trzy rodzaje napędu/moce silników. Cena za 3 silnikową wersję od 100.000$, ale ma być taniej 😂. Kto ma chęć rozszerzyć moto horyzonty polecam obejrzeć. Osobiście podoba mi się taki pojazd. To naprawdę "coś" nowego 🤠 
https://youtu.be/XxOh12Uhg08?si=KsKhsvT3qg2xcWQf

Cybertruck-fremont-cropped.jpg

Opublikowano

droga ta trumna

 

Opublikowano

@Piootr na miasto polecam Smarta EQ albo Fiata 500e jak masz przebiegi dzienne powyżej 100 km po mieście. Chyba, że w pracy masz możliwość ładowania z gniazdka to nawet Smart da radę. Co do Cybertruck’a to nie będzie dostępny w EU bo nie spełnia naszych norm co do bezpieczeństwa, ma zbyt ostre krawędzie karoserii. I jeszcze taka ciekawostka z nim związana.

 

  • Administrator
Opublikowano

Jeśli już jakiś prądomiot musiałby być, stricte do miasta po bułki... To chyba najszybciej taki 😉

 

Ps. Oczywiście skojarzenia z bawarską Issetą są tu nieprzypadkowe.

Opublikowano

Jechałem jako pasażer taką  BMW . W 1972...Ale tu ładniej. Niestety miejsca na jednego tęgiego i dziecko .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...