Sobier Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Tu kaset opis egzaminu: http://word.waw.pl/e-cms/ob.php/katA_.pdf?id=950 Zadanie nr 3 na 2 biegu?
Bad Method Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Szybki na trójce, bo motocykl reaguje łagodniej i można pokonać cały slalom przyspieszając. Na dwójce też się da. Nie wiem, jakie robię czasy, ale podobno dobre. A jeżeli chodzi o wolny slalom, to można robić to w pionie, na jedynce i półsprzęgle, a nawet używając hamulca nożnego do uzyskania tempa żółwia, ale Gladiusy w mojej szkole na dwójce, bez gazu,jadą ok. 14km/h, co jest prędkością totalnie ogarnialną, tylko trzeba trochę ruszać się na siedzeniu i pochylać moto. Jak wjedziesz i ciut przestrzelisz, zawsze można kombinować ze sprzęgłem a nawet hamulcem. IMHO wszystkie manewry Gladiusem łatwiej robić na dwójce, bo na jedynce ze zbyt małą ilością gazu wali się w zakręt jak pijana świnia w koryto... Edit: Sobier, tak, zadanie 3 na drugim biegu
Sympatycy KriSSo Opublikowano 22 Maja 2015 Sympatycy Opublikowano 22 Maja 2015 Gladiusy w mojej szkole na dwójce, bez gazu,jadą ok. 14km/h To wszystko wyjaśnia, bo w Szczecinie kursy odbywają się Kasasaki ER-6N, podobnie jak egzaminy. Taką prędkość (14km/h) to osiągają te na egaminie, ale na biegu I.
Bad Method Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Taką prędkość (14km/h) to osiągają te na egaminie, ale na biegu I. 14km/h, bez gazu na jedynce? Hehe, to nie wygląda na fabryczne ustawienie
Sympatycy KriSSo Opublikowano 22 Maja 2015 Sympatycy Opublikowano 22 Maja 2015 Widocznie skrzynie i przełożenia w Gladusie i Kawie różnią się diametralnie.
Bad Method Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Bez jaj, wszystkie motocykle, jakie prowadziłem, bez gazu ledwo jechały, a każda próba głębszego pochylenia sprawiłaby, że najchętniej położyłyby się bokiem na glebie. Bez grubego podkręcenia "wolnych" obrotów, albo założenia jakiejś mikro-zębatki na tył, żaden nawet nie zbliżył się na jedynce do takiej prędkości... poza suzuki 750 mojego brata, które na ssaniu osiągało jakieś chore obroty
Skrystos Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Co do 8mki i wolnego na 2jce to mój instruktor z którym jezdzilem w Siedlcach przed egzaminem nie dopuszcza do niego ludzi dopóki nie robisz obu przeszkód na drugim biegu z większą prędkością. Wierzcie mi, że da się bez problemu. Chodź na egzaminie nie miałem zamiaru się wygłupiać. Tym nie mniej wtedy przejazd na 1ce to fraszka
Vorenus Opublikowano 22 Maja 2015 Autor Opublikowano 22 Maja 2015 Możesz z zatrzymaniem, możesz bez. Ponadto, możesz slalom wolny zrobić w jednym kierunku, a drugi z powrotem w przeciwnym kierunku lub objechać dookoła i drugi przejazd zrobić ponownie w tym samym kierunku, co pierwszy przejazd. W każdym razie, jest to jedno zadanie z ósemką, więc jeśli będzie powtórka ósemki np z powodu podparcia nogą, to oba wolne trzeba już przejechać bezbłędnie. W Warszawie jest inaczej. Faktycznie od razu po ósemce można zrobić slalom wolny, ale ten trzeba przejechać raz w jedną potem w drugą stronę. Wybór był przy szybkim, albo ominięciu przeszkody. Nie pamiętam już dokładnie. Nie pasuje? To jest Maćku wręcz niemożliwe, bo nawet na pół sprzęgle to nie ma sensu hehe . A bez sprzęgła? Egzaminowany dostałby chyba Nobla Robiłem slalom wolny na drugim biegu. Zapewniam, że to jest możliwe, choć moim zdaniem trudniejsze niż na 1. edit: piszę o gladiusie, na innych motocyklach może jest inaczej.
Sympatycy KriSSo Opublikowano 23 Maja 2015 Sympatycy Opublikowano 23 Maja 2015 edit: piszę o gladiusie, na innych motocyklach może jest inaczej. Tak. Chyba tu jest pies pogrzebany. Z tego wynika, że są istotne różnice w jeździe na ER-6N i Gladiusie. Slalom wolny czy ósemka na ER-6N odbywa się TYLKO I WYŁĄCZNIE na I biegu i to w dodatku z wykorzystaniem sprzęgła. Śmiałkowie, którzy próbowali przejechać te dwa manewry bez sprzęgła lub na innym biegu, po prostu odpadali na tych zadaniach. Zatem jeśli przejazd na pierwszym biegu wymagał używania sprzęgła (do spowolnienia motocykla), to o żadnej "dwójce" tym bardziej nie mogło być mowy. Slalom szybki można było wykonać w zasadzie tylko na II drugim biegu. Jeśli ktoś wrzucał 3, to najczęściej nie zaliczał tego zadania, bo na wyjściu z bramki trzeba było dać ostro po garach, a na III by zdechł a nie błyskiem odjechał- po prostu. Ja uzyskałem takie czasówki na egzaminie: Slalom szybki I przejazd: 35 km/h Slalom szybki II przejazd: 31 km/h Omijanie przeszkody z prawej: 65 km/h Omijanie przeszkody z lewej: 62 km/h Wszystkie te manewry i prędkości było wykonane na II biegu, nie inaczej.
Bad Method Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Z pewnością charakterystyki silników Gladiusa (V2) i ER6 (R2) są różne. Gladius ciągnie już od dołu, także szybki slalom na trzecim biegu można wykonać w sposób wystarczający do zaliczenia, aczkolwiek niewłaściwy pod względem techniki jazdy, tzn. szybki wjazd, wytracenie prędkości i odkręcenie manety po trzecie bramce, ale jeżeli chcesz trenować jazdę zgodną z regułami sztuki, tzn. płynne przyspieszanie przez całe zadanie, na trójce jest to łatwiejsze, ze względu na łagodniejszą reakcję na gaz. Gladius ma tyle momentu na dole, że przy gwałtownym odkręceniu gazu po trzeciej bramce, na drugim biegu można zrobić mikro wheelie, ale oczywiście, nie ma konieczności wbijania trójki do któregokolwiek manewru. Cały czas piszę o osobistych preferencjach.
Sympatycy KriSSo Opublikowano 23 Maja 2015 Sympatycy Opublikowano 23 Maja 2015 OK, rozumiem Twój punkt widzenia i przyjmuję do wiadomości Natomiast, z ciekawostek jeszcze jedna kwestia…. Oprócz motocykla, PLAC sprawiał figle . Pomimo tego, że cały jest "wyasfaltowany", to nie trzyma poziomu !!!. Tego w ogóle nie widać - na pierwszy rzut ok wydaje się idealny. Problem polega na tym, że w WORD Szczecin plac w miejscu zadania "ósemki" jest nachylony !!. Zatem część ósemki wykonuje się "z górki", a część "pod górkę" - to dopiero były jaja. W związku z tym mnóstwo osób już na tym zadaniu odpadało
Bad Method Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 W ogóle cały praktyczny egzamin jest tak skonstruowany, żeby nic Ci nie ułatwić. Uważam, że tak jak umieszczono "część próbną" egzaminu teoretycznego przed właściwym zestawem pytań, na praktycznym powinno się zaczynać od np. próbnej ósemki, żeby się w jakikolwiek sposób rozgrzać i zbadać, jak pracują mechanizmy w całkowicie nowym dla Ciebie motocyklu. W końcu co robisz, jak wsiadasz na nowe moto? Sprawdzasz, gdzie zaczyna chwytać sprzęgło, jaka jest reakcja na gaz, etc. Dopiero potem wyjeżdżasz z parkingu No cóż, nie ma co biadolić, egzamin wkrótce...
Sympatycy KriSSo Opublikowano 23 Maja 2015 Sympatycy Opublikowano 23 Maja 2015 Ale u nas była jazda próbna, sam z niej skorzystałem. Natomiast nie wolno było wykonać żadnego zadania na próbę. To zapoznanie z motocyklem, o którym piszesz polegało na tym, że egzaminator pozwolił przejechać się po placu, ale dookoła, popróbować starty (wyczuć sprzęgło i gaz), zatrzymania, czyli poznać maszynę w sensie ogólnym. Zezwalał na to przed rozpoczęciem wszystkich zadań lub po 2 zadaniu. To znaczy jeden egzaminator pozwolił się przejechać na samym początku (ja tak miałem), przed omawianiem części teoretycznej (eksploatacyjnej), a inny tuż po teorii, sprawdzeniu łańcucha i wyprowadzeniu motocykla z "krzyża", czyli po za daniu 1 i 2 ale przed zadaniem 3 - ósemką i całą resztą. P.S. Kiedy zdajesz?
Bad Method Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 W czwartek, ale w mojej szkole nie ma terminów na dodatkowe jazdy aż do początku czerwca... także będę zmuszony iść z marszu, tzn. ze skutera
Vorenus Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Opublikowano 23 Maja 2015 Co do wyczucia motocykla, to wszystko zależy nie tyle od ośrodka co od egzaminatora. W Wawie jedni pozwalają inni nie. Ja np. mogłem zrobić próbną ósemkę.
Bad Method Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Pozostaje pytanie, jak będzie w krk, z tego, co słyszałem, czasu na zapoznanie się z działaniem motocykla było ze 30 sekund...
Sympatycy KriSSo Opublikowano 2 Czerwca 2015 Sympatycy Opublikowano 2 Czerwca 2015 Burgmania GZ vs WORD Szczecin 4:0 Dziś kolejny Kolega z GZ pokonał w pierwszej rundzie przez nokaut techniczny Egzamintora WORD Szczecin. Brawo romeo1971 :clapping: To już czwarty egzamin przedstawicieli GZ w tym sezonie i czwarta wygrana w pierwszej rundzie. A wszystko dzięki inspiracji obecnych na tym forum, bardziej doświadczonych Kolegów, chęci/woli walki oraz znakomitemu instruktorowi. Cała nasza czwórka była szkolona przez tego samego instruktora.
Sympatycy KriSSo Opublikowano 28 Czerwca 2015 Sympatycy Opublikowano 28 Czerwca 2015 Kolego Alien, kiedy egzamin. Kończysz już, czy skończyłeś kurs?
Skrystos Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 KriSSo widzę trzyma rękę na pulsie. Jakiś departament do spraw praw jazdy trzeba mu zrobić
Alien Opublikowano 2 Lipca 2015 Opublikowano 2 Lipca 2015 Elo,zostały mi 4 godziny jazd i zapewne potem egzamin , ale czy się wyrobie przed urlopem ? będzie ciężko bo w połowie lipca śmigamy na wakacje. Ogólnie jestem mega zadowolony że zdecydowałem się na kurs i na tą szkołę, dużo zyskałem .
Sqad Opublikowano 2 Lipca 2015 Opublikowano 2 Lipca 2015 A co to za szkoła? Też się wybieram ale na wiosnę przyszłego roku.
marycha Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Witam, Chciałem się pochwalić, że po nierównej walce zremisowałem z warszawskim WORD-em 1:1 i w dniu dzisiejszym zdałem egzamin. Tak więc do zobaczenia niedługo na drodze Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się