Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Stajnia alternatywnych rozwiązań.


Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, SlawoyAMD napisał:

....uda mi się wykorzystać moment obrotowy na wynik poniżej 4 litrów paliwa na setkę, to już chcę ją mieć... 😍 ...

to idąc tym tropem to może lepsze będzie 125 cm3 😉  momentu "ni ma" ale spalanie będzie OK 🤣

Na razie to ja tego właśnie pojąć nie mogę - po co iść w większą pojemność jak 500 - 700 skoro wiem że zarówno Ty Sławek jak i Paweł (Gumis) jeździcie solo.

No ale może słowo klucz to "na razie"  😀 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
3 godziny temu, EndriuBis napisał:

to idąc tym tropem to może lepsze będzie 125 cm3 😉  momentu "ni ma" ale spalanie będzie OK 🤣

No co Ty, Endriu... 125-palą często więcej, niż moja Integra. Miałem Piaggio X8, którym ciężko było zjechać poniżej 4.5 litra na setkę... 😜

Odnośnik do komentarza

No nie zachwyciła, myślałem że więcej w niej będzie obudowanego "szosowca" niż genów enduro (rozumianych mniej więcej jak klasa SUV w autach). Taka inna Multistrada im wyszła.

Albo inaczej: wolałbym odchudzoną Paneuropan niż ugrzecznioną Africę…

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
13 godzin temu, alkir napisał:

No nie zachwyciła.....Taka inna Multistrada im wyszła

To sprawa gustu. Ale ja chciałbym ujeżdżać taką jak nazwałeś ,,inną Multistradę", lecz produkt Made in Japan. Nie włoszczyznę.

Odnośnik do komentarza

A ja od japońszczyzny z daleka

Ta Honda rzeczywiście nie zachwyca
Jak Honda to tylko Super Cub


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Mi chodziło o to, że po latach spędzonych na różnych motocyklach postawiłbym obecnie na jak największy komfort płynący z owiewek, czyli im więcej owiewek tym ciszej, cieplej i b.sucho.

A posiadane kiedyś kilka egzemplarzy tzw. Podróżnych enduro nauczyło mnie, że długie przeloty na nich niewiele różnią się komfortem od zwykłych nakedów, a i na polnych czy leśnych dróżkach pewniej czułem się na lżejszych i niższych nakedach. 
Czyli jeżeli turystyczny motocykl, to coś lżejszego od goldwinga i nowocześniejszego od deauville’a, ale z ich owiewkami.

Stąd omawiana NT1100 nie wstrzeliła się w moje oczekiwania. Subiektywne oczekiwania, to indywidualne spojrzenie.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
10 godzin temu, tomekmajesty napisał:

Jednak do turystyki najlepsza jest Fujara czyli FJR1300


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak. Przede wszystkim ma wał Kardana...

Odnośnik do komentarza

Byłem zobaczyłem dosiadłem  i przymierzyłem ,  w rzeczywistości wygląda fajniej niż w materiałach prasowych ,  nawet deler odpalił  mi ją i stwierdzam że gada ładnie . Oczywiście nie omieszkałem się zapisać na jazdę testową jak tylko Czarnulkę zarejestrują a będzie to na koniec marca .

6d13ac1c8a49fbf2c2ea72f226ef0272.jpg0a289c0385eb710d5830c1212b4481f2.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

e2e539127839c89c4c1d1b0b97015043.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Odnośnik do komentarza

Ale oczywiście już podrożała, pierwsze informacje mówiły o cenie 62900 i 67500, teraz startują od 63600 i 67900. Niby to przerobiona Afryka ale zaskoczył mnie brak cornering ABS, malkontenci narzekają, że nie ma wału ale pamiętajmy, że konkurencja z wałem kosztuje już pod 130 tysi czyli dwa razy tyle.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Wszystko drożeje. Brak kasy- kup chińczyka🤔

Paul, czy w tych kufrach na żywo jest faktycznie dość wąski?vide: ruch miejski

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

3eae277248e78ba61938c5a630e076fe.jpg

Ja też się przymierzyłem i mam takie odczucia: to jest duży motocykl, który na żywo jest większy niż na załączonych zdjęciach. Wsiada się dość ciężko bo kanapa jest wysoko. Pozycja jest bardzo wygodna. Jest wrażenie nowoczesności. Sprzęt z kuframi nie jest nadmiernie szeroki. Kufry boczne są bardzo estetyczne, a ich pakowność na dobrym poziomie. Ma się poczucie, że motocykl nie jest ciężki. Nie miałem poczucia, że siedzę na enduro, ale skok przedniego zawieszenia całkiem spory. Osłona kolan od wiatru całkiem dobra. To jest bardzo obiecujący sprzęt i wróżę mu sukces sprzedażowy.

Odnośnik do komentarza
W dniu 20.01.2022 o 08:28, grzybek napisał:

Tak. Przede wszystkim ma wał Kardana...

U mnie to miało priorytet. I po B650 padło na niemieckie 1200 RT.

Odnośnik do komentarza
W dniu 20.01.2022 o 08:28, grzybek napisał:

Tak. Przede wszystkim ma wał Kardana...

Jeśli ktoś nie jest przyzwyczajony do konserwacji łańcucha to wał jest dobry, a nawet bardzo dobry. Np przy okazji dłuższej turystyki można powściekać się na bezdrożach i bez potrzeby późniejszego czyszczenia czy innej konserwacji... takie trochę dla leniuszków 🙂 

Jednak co jak co ale fakt cen powala. Tegoroczny Triumph Tiger 1200 w zależności od wersji zaczyna się od 77 (85/92) tysi.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Po nowości Hondy czas na Yamah. Wiem, że jest Tracer ale bardziej mi chodzi a następcę Fujary 1.300 jako lepiej chroniącej przed wiatrem i i innymi niekorzystnymi warunkami pogodowymi- na co słusznie zwrócił uwagę powyżej "alkir".    Może będzie model z Kardanem? Oczywiście wiem, że byłaby droższa..  Poczekamy, zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

 Dziś ja się przymierzyłem do NT- KA 1100. Na wejściu w luźnej rozmowie gościu mówi, że nawet nie przyjmuje zapisów na kartkę , do zeszytu.  Bo nic ne wie jak będzie dalej. Wrażenia: mam 172 cm wzrostu i faktycznie moto jest wysokie gdy stoi na stopce centralnej. Trzeba unieść wysoko nogę na zdecydowanie wyższym siodle plecaczka aby przerzucić kończynę. Wszystko zależy od naszego wieku i zdolności gimnastycznych. Haczyłem o odpinany kufer prawy boczny.  Tego nie doświadczyłem wsiadając z bocznej stopki. To kwestia obiektywna. Po drugie: przy lewej masz dużo funkcyjnych przycisków(gąszcz) a zupełnie na dole  jest ten od kierunkowskazów i palec do niego nie trafia. Wymaga to wprawy po dłuższym czasie użytkowania. Po trzecie: należy użyć zdecydowanej siły stopy aby go postawić na centralną, choć może wynikało to z salonowego wykończenia podłogi  z matą. Po czwarte: dopracowania wymaga ręczny system regulacji wys. szyby- porażka. Sam sprzedawca przyznał mi rację i myślę , że w tym turystycznym moto to poprawią. Oczywiście wszystko jest skalkulowane w tej cenie i mam tego świadomość. Przykładowo nastąpił by wzrost ceny w przypadku wyposażenia w el. podnoszoną szybę. Proszę jednak  zwrócić uwagę na fakt, gdy @ZYBEX zakładał ten post w 2014 roku wskazując m.in. na BMW K 1200LT, używane  z lat 2007 i n., a także Yamahę FJR 1300,  to te przykładowe modele turystyczne już dawno były w to akcesorium m.in. wyposażone. A mamy 2022rok. Nie piszę o Kardanie, bo to przedrożało by cenę.  Natomiast bez wątpienia jest na wysokim poziomie technologicznego zaawansowania, z szerokim zakresem elementów elektronicznych wspomagających kierownika, komfortem i super wyglądem. Pozostaje pytanie jak się zmieni cena, za jakie elementy z dzisiejszego wyposażenia w przyszłości już trzeba będzie dodatkowo dopłacić( kufy boczne, owiewki dłoni, stóp, etc). Ale tak czy siak,widzę dla tej Hondy przyszłość jako alternatywy dla bardziej szutrowej Afriki.

Nie wiem jakie odczucia co do wysokości miał Paul jako podobnego wzrostu co ja. 🤔Może wywołam go do tablicy.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, grzybek napisał:

Nie wiem jakie odczucia co do wysokości miał Paul jako podobnego wzrostu co ja. 🤔Może wywołam go do tablicy.

Całą stopą nie dane było stanąć przy moim wzroście tylko na paluszkach  , zsiąść z motoru bez kopnięcia w kufer też mi się nie udało  taka to moja przypadłość ( króciaka ) .

Szkoda że Honda zaoszczędziła na IMU i o Cornering ABS można tylko pomarzyć  a przecież mają gotową elektronikę rodem z Afryczki , tak dla porównania  Tracer 9GT ma i kosztuje podobne pieniądze  więc  pytam Hondo po kiego takie cięcia  ? 

W necie pojawiły się porównania  Nt 1100  vs  Tracera 9Gt     

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Obejrzane  wysłuchane. Szkoda, że materiał obcojęzyczny, ale coś tam się wyłapało😉

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Jak donoszą media, ogromna tęsknota za udanym modelem dual sport Hondy Dominator z lat 90tych, zaowocowała podjętymi pracami w kierunku produkcji następcy pod zastrzeżoną nazwą Honda NX500.   Będzie zmodyfikowaną wersją CB500X – być może otrzyma większy skok zawieszenia, może nawet szprychowe koła, przeznaczone do jazdy w terenie. Wyposażona w nieco  zmodyfikowany silnik od produkcyjnej wersji 471 cm3, znany np. z modelu CB500X. Zapowiada się całkiem ciekawy projekt motocykla, którego sylwetka -można by rzec-  inspirowana jest modelem CRF 1100 L Africa Twin. Sumując: Honda nie śpi i wciąż poszerza ofertę Adventure Hondy, do której już wkrótce dołączy także nowy Transalp z dwucylindrowym silnikiem o pojemności około 750 cm3.👍😜

dominator-8e03c16f4e00267b9f1d56ea069018cf.jpg

Na skuter to nie wygląda, więc wątek przeniesiony do właściwego działu.

Administracja

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ok. Dzięki 😀

Wrzuciłem wątek w "Ogólne", bo jest tam też nie skuter- Honda X ADV

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
8 minut temu, grzybek napisał:

Wrzuciłem wątek w "Ogólne", bo jest tam też nie skuter- Honda X ADV

X-ADV - od zawsze klasyfikowany na całym świecie jako skuter.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
17 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

X-ADV - od zawsze klasyfikowany na całym świecie jako skuter.

Sorki 🤔, zasugerowałem się klasyfikacją modelu Hondy X ADV 750 w klasie Adventure na oficjalnej stronie honda.pl. 🧐

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Rynki bardziej zmotoryzowane niż PL 😉 mówią, że X-ADV to faktycznie "Adventure" lub "Trail" ale widnieje przede wszystkim w dziale Scooter -> Honda Italia .... Honda France

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...