Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Stajnia alternatywnych rozwiązań.


Rekomendowane odpowiedzi

Maćku, może wtedy się nawet kiedyś minęliśmy gdzieś na Niebuszewie, Pomorzanach czy Pogodnie ? , ja ujedżałem czerwoną CZ350 (około 86-87 roku) z pełną przednią osłoną (pełną, co w tamtych czasach było ewenementem- pamiętam, że przy sprzedaży za osłonę dostałem tyle samo co za sprawne, gołe moto!) i napisem na baku "Räuber"- wszystkie emblematy CZ i nalepki były pościągane... A później "zrobioną" na tamtą modłę ETZ250 (czyli podniesiony i cięty tłumik, wygięta w pałąk kanapa, dwie lampy itp itd ? ).

PS. Ale skoro pierwszy w Szczecinie to raczej wcześniej...  To ja wtedy na jakimś wcześniejszym z kilku Simsonków albo jeszcze nawet na Komarku zasuwałem?.

Odnośnik do komentarza

Może ten Hunter Cub CT125, który zaprezentował Geni za 20 i więcej lat też stanie się "kultem" jak to było w przypadku Hondy Dax ? . Kto wie?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Ostatnio widziałem niewielkich rozmiarów kierownika na MSX. Wyglądało to niecodziennie. Pojazd niestety nie zdobył u nas rzeszy fanów... a szkoda.

Odnośnik do komentarza

Hej Bigu,

ETZka była zielona I miała białą pół-osłonę z ciemną szybą.  Była to wersja ETZ pierwsza, więc bez obrotomierza i z hamulcami bębnowymi. Pamiętam, że wszystkie miały ten sam kluczyk do "stacyjki".

Osłony i kaski produkowałem sam z laminatu. Dziś bym na głowę tego raczej nie włożył ?ale to były inne czasy i inny wybór. W sklepie Bella które pękały i orzeszki ze skórką. Bywało że ktoś miał "zachodni" oryginał ale to rzadko. Bardzo polubiłem ETZkę więc pojawił się na niej dopisek przy nazwie - special. Osłony aero były zgrabne i nie gorsze od "fabrycznych".  Osłonę tzw pełną robiłem wcześniej jak jeszcze miałem WSK 175. Potem na CZ już robiłem krótką czyli nowszy model. Motorka WSK nie polubiłem, ale technicznie była to spora przygoda. Pamiętam jak wydłubałem stos selenowy i pakowałem diody jako prostownik żeby mieć jakieś światło. Tam nie było nawet regulatora napięcia do ładowania akumulatora. Osłona nie była praktyczna więc zrezygnowałem z pełnej i ją skróciłem tak mniej więcej do 2/3. Miałem problem z dopasowaniem szyby. Nie miałem narzędzi, materiałów ani potrzebnej wiedzy żeby zrobić to z zadowalającym rezultatem. 

W ETZ tłumik też miałem podniesiony bo oryginalny kształt psuł sylwetkę. Były także niklowane boczne "bagażniki". W końcu turystyczny moto ?. Jeżdżą te motorki w NRD i nie tylko tam do dzisiaj. Nawet kiedyś trafiliśmy na mały zlot w Prenzlau. Lepsze opony, paliwo, olej, system zapłonowy i świece więc pewnie obecnie można robić dłuższe przebiegi. Cena niska, konstrukcja prosta, jakość niezła zatem każdy sobie poradzi.

Simsonek był dla mnie na tyle niedostępny, że nawet nie marzyłem. Miałem wtedy swój pierwszy skuter Jawa P20. Też zielona. 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, dr.big napisał:

Może ten Hunter Cub CT125, który zaprezentował Geni za 20 i więcej lat też stanie się "kultem" jak to było w przypadku Hondy Dax ? . Kto wie?

Kto wie, właściwie "kultem" w pewnych miejscach globu jest CT110 w Australii zwany Postie Bike. To motorek mający w tamtych rejonach świata słuszną opinię sprzętu nie do zabicia. Seria CT pojawiła się w ofercie Hondy zresztą wcześniej, bo w latach 60-tych np. Trail Cub oparty na zwykłym Cubie. Ja jestem miłośnikiem Cub-ów i pochodnych i tylko dlatego na takie sprzęty zwracam uwagę. Parametry jezdne nie będą jakieś specjalnie imponujące. Mi podobają się stare Cuby i w tym CT podobają się smaczki, których nie na w nowych Super Cubie i Monkey np. pozostawienie kół szprychowanych, rozrusznika nożnego, tradycyjnej stacyjki, zamka do siodła. W efekcie  będzie to kolejny sprzęt nie do zamordowania, który gdzieś na farmie w USA, Australii itp. będzie mógł przez kolejne 30 lat wozić właściciela, jego dzieci i wnuki.

Odnośnik do komentarza

A to się zgadza?, ja odnosiłem się tylko do rynku który znam. Chodziło mi o "kult" europejski ? . Latem rozmawiałem nawet z kilkoma kierownikami Daxów, którzy wpadli w miejsce codziennych, letnich spotów moto w Berlinie. Klubowe, wypucowane, poprzerabiane z głową cacuszka były?. Sztuka dla sztuki.

PS. Maćku, ja to już nawet nie kojarzę, jaki kolor miała nawet moja ? . Pamiętam tylko "cyrwoną  cebulę" i któregoś zielonego simsonka ? ...

35 lat i "kilka zmian" pomiędzy robi jednak swoje ? .

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Chińczyki kupiły licencję na produkcję dużego silnika od KTM'a... I już mają swój duży motocykl... CFMoto CF1250G - 140KM i 120Nm momentu. Na razie w wersji policyjnej, ale będzie turystyk (trochę lżejszy, bo bez osprzętu łączności i sygnalizacji)... Stylistycznie, coś jakby BMW, trochę bryły Hondy, może lekko Trumpha... Więcej TUTAJ

 

cfmoto-cf1250j-1024x576.jpg

Odnośnik do komentarza
Dnia 14.05.2020 o 15:54, EndriuBis napisał:

no no no ?  jak ten silnik zamontują do kłada to dopiero będzie maszyna ?

Ciężka - na pewno. Szybka - być może. Niezawodna - nie wiadomo. Dzielna w terenie -  to zależy. Ekonomiczna - no nie żartujmy.

Odnośnik do komentarza

😃  w moim poście były emotikony z uśmiechami, ale ostatnia awaria na forum je usunęła.

A nasunął mi się taki wniosek bo jakoś tak bardziej ta marka kojarzy mi się właśnie z kładami.  😃  chociaż pamiętam taki jeden model CF Moto z przed kilku lat. 

To było takie skrzyżowanie czopera ze skuterem o pojemności 250  i napędzie na wariatorze.  A sprzedawane to było pod różnymi markami. Niektóre modele miały nawet radio na pokładzie 😛

 

  

CF-Moto-V3-Sport.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Mały przerywnik "POmiedzyskuterowy".
d9e1671e9268a2d79909b078c7193e06.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

W ka ka kasku nie taki straszny 🤣

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Szeroka kiera, motor fajnie oddaje moc, poręczny i super w winklach, czuć wibracje w setach aż łaskocze ale klang motoru miły dla ucha. Genialny optik, rozsądna jakość vs dobra cena. Jako spacerowy bulwarowiec . Jakakolwiek traska .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Dziś byłem u kolegi, który po bojach odnowił swoją WFM. Fajna.
9d7715cb938631285447954c68b80533.jpg

5ed345015bda84254e3ce1b5916e7174.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Genialna, bo niemal doprowadzona do fabryki (kolor i szpalunki)... Nieprzesadzona z niklami na silniku itp...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Honda do sezonu 2021 przygotowała się celująco i co chwilę wyciąga z kapelusza kolejne modele. Powód? Euro 5... więc mamy kolejną nowość od Hondy... NC750X w wydaniu MY2021.

 

317675_21YM_HONDA_NC750X.jpg

315052_2021_HONDA_NC750X.jpg

315014_2021_HONDA_NC750X.jpg

317685_21YM_HONDA_NC750X.jpg

317693_21YM_HONDA_NC750X.jpg

315007_2021_HONDA_NC750X.jpg

313698_Honda_announce_seven_more_additions_to_its_comprehensive_2021_European.jpg

 

NC750X w nowej osłonie to jeden z 7 motocykli dziś zaprezentowanych a 11 w ogóle wprowadzanych na 2021. Honda idzie jak burza.

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Honda nie przestaje zadziwiać. Nowy Rebel 1100 z DCT 🧐

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
W dniu 24.11.2020 o 22:24, MariuszBurgi napisał:

Honda nie przestaje zadziwiać. Nowy Rebel 1100 z DCT 🧐

 

Niech mi ktoś wytłumaczy, czemu Honda nie robi następcy Pan Europy? Wystarczy dorobić trochę owiewek do CRF-ki. I mamy idealną Pan European 1100 DCT. 😉😆 Taki pojazd mi się marzy. 😌

Oferta motocykli turystycznych liczących się marek pełna jest różnej maści "adwenczerów". Ze średnich turystyków zostały na rynku tylko FJR i RT. A ja bym chciał na Hondzie... 😎

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...