dr.big Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 Geni, chodzi mi oczywiście o wszelkiej maści "okazje" w cudzysłowiu (a parę ich przez 30 lat oglądałem) i opowieści typu "bracia grimm wysiadają"? . Bez pokrycia. Jasnym jest też, bo tego nie ująłem w moim poście, że kluczową rolę odgrywa często (ale nie zawsze, zwłaszcza przy pojazdach starszych) cena. Ja pisałem tylko o kryteriach technicznych i optycznych. Bez kryteriów finansowych.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 24 Marca 2020 Autor Administrator Opublikowano 24 Marca 2020 Wracając do tematu... 4 godziny temu, EndriuBis napisał: No cóż. Faktycznie 188 888 km przebiegu - robi wrażenie. Czyli nie trzeba się bać tych silników z przebiegami w okolicach 100 000 km. Zdecydowanie nie trzeba. Oczywiście pod warunkiem, że znamy historię i mamy potwierdzenie na należyte serwisowanie. Dla przypomnienia... NC ma motor wolnoobrotowy, bazujący konstrukcyjnie na napędzie Hondy Jazz ?. Kręci się może wolno ale zajedzie daleko ?
Geni Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 21 minut temu, MariuszBurgi napisał: Zdecydowanie nie trzeba. Oczywiście pod warunkiem, że znamy historię i mamy potwierdzenie na należyte serwisowanie. Dla przypomnienia... NC ma motor wolnoobrotowy, bazujący konstrukcyjnie na napędzie Hondy Jazz ?. Kręci się może wolno ale zajedzie daleko ? Honda NC i pokrewne jest jednym z niewielu przykładów użycia komponentów napędu samochodowego w jednośladach, które okazało się strzałem w dychę. 1
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 24 Marca 2020 Użytkownicy+ Opublikowano 24 Marca 2020 a skrzynia ? Znane są jakieś przypadki problemów przy dużych przebiegach ? Na tym forum jakiś problem opisywał Sławek ze Świnoujścia i chyba jeszcze ktoś , ale nie pamiętam. Wprawdzie nie były to awarie uniemożliwiające dalszą jazdę, ale jednak przy sporo mniejszych przebiegach.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 24 Marca 2020 Autor Administrator Opublikowano 24 Marca 2020 Sławek miał problem z napinaczem rozrządu i jest to jedyny przypadek w PL o którym słyszałem w NC. Na największym forum NC, zrzeszającym tysiące użytkowników modelu takich przypadków było kilka. Jedną z teorii jest błędne użycie podrobionego oleju MOTUL i przeciągnięcie jego wymiany... ale to tylko hipoteza. Pamiętajmy jednak, że tych motorów w ramach jeździ po świecie już MEGA dużo... Integra, X, S, CTX, NM, X-ADV. Inna przypadłość marginalna (RC62 i RC71) to "śrubka DCT". U nas miał podobną sytuację Jack (RC71) i Padre (CTX 700). Mowa o tzw. śrubce z dziubkiem prowadzącym... odpowiadającej za sterowanie zaworami DCT. Jej koszt to 59 zł w ASO. Niestety aby ją wymienić trzeba rozebrać sporo, więc znaczący jest tu koszt robocizny. Kluczowym jest tu fakt jak wygląda sama awaria... motor zaczyna czasami "gubić biegi". Czasem zawiesi się na jakimś, innym razem nie może zrzucić na N.... ale sama jazda może być jeszcze długi czas kontynuowana (zgaś, odpal rozłóż/złóż "kosę" i jedziesz). Przez niektórych nawet bardzo długo, bo z awarią da się żyć, choć niekomfortowo. Przypadki uszkodzenia owej śrubki są incydentalne. Co ważne - Honda nigdy nie ogłosiła tu żadnej akcji naprawczej. Przeglądając różne fora NC można odnieść wrażenie że jednym stało się to przy ok. 40 tkm a innym nawet po 200 tkm nie. Jedna z teorii mówi, że dzieje się to wtedy gdy z premedytacją gasimy motor kill-switch'em bez zrzucania na NEUTRAL. Chyba nawet od RC89 piszą o tym w instrukcji. Warto o tym pamiętać jeżdżąc każdą Hondą z DCT (także CRF czy VFR). Poza tym? Seria NC jest już dziś uważana na świecie za wyjątkowo bezawaryjną i długowieczną konstrukcję. Mówią o tym sami użytkownicy jak i testy długodystansowe, gdzie po 50 tkm. większość elementów składowych wykazuje nadal wartości fabryczne. Ps. Bym zapomniał o jeszcze jednej znanej mi "usterce" w Integrze, najczęściej wynikającej z przeróbek przez użytkowników siedzisk na cięższe niż OEM. Recovery -> KLIK. Na szczęście i z tą niedogodnością można bezpiecznie dojechać do serwisu ? 1
Klubowicze Jack Opublikowano 24 Marca 2020 Klubowicze Opublikowano 24 Marca 2020 U mnie problem na pewno nie wynikał z użycia kill-switcha, bo nigdy tego nie robię. Zawsze zarzucam na N, potem gaszę kluczykiem. Zastanawiałem się, czy awaria nie wynikła z tego, że w serwisie nalali za dużo oleju. A działo się to na pierwszym długim wyjeździe po okresowym serwisie w MCS.... ? To tylko luźne, niepotwierdzone podejrzenia. W każdym razie Radoslav tak twierdził z "własnej autopsji". ?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Administrator Opublikowano 27 Marca 2020 Drobna personalizacja RC89 Welcome & Bye Bye Note w RC89 2
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Klubowicze Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Burgi Bye , kozak ?Idzie tak w iksie ?? ?
Klubowicze Piootr Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Klubowicze Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Też podobnie "oblepiłem" swoją Integrę. Mój welcome ciut inny. Daję tylko mały screen Vlepki by @arturas thanx 1
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Autor Administrator Opublikowano 4 Kwietnia 2020 16 godzin temu, SzymonSeptic napisał: Idzie tak w iksie ?? O ile znam zegary Iksa - niestety nie.
benski Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 A w RC71 (NC750D z 2015) też tak można? Jak wyście kozaki to zrobili? Podpowiedzcie bo ja też tak chcę ??
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Lipca 2020 Autor Administrator Opublikowano 3 Lipca 2020 Dnia 14.04.2020 o 00:42, benski napisał: A w RC71 (NC750D z 2015) też tak można? Nie. Dopiero RC89 (od 2016 roku) na rozbudowanych kolorowych zegarach ma taką opcję. BTW... chwalona przez Piotrka z ASO seria NC za bezawaryjność, co w pełni potwierdzam -> Najmniej awaryjne moto i skutery
RONIN Opublikowano 3 Lipca 2020 Opublikowano 3 Lipca 2020 Ostatnio częściej siedzę na forum Afryki i czytałem o kilku przypadkach zabrudzenia silniczka od DCT, skutek skrzynia nie zrzuca na luz, staje na ostatnio ustawionym biegu, czasem pomaga przeturlanie parę metrów na wyłączonym silniku. Czyszczenie silniczka i jedzie dalej.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Lipca 2020 Autor Administrator Opublikowano 3 Lipca 2020 siedzę na forum Afryki i czytałem o kilku przypadkach zabrudzenia silniczka od DCT DCT w CRF to co innego . Edit.
RONIN Opublikowano 3 Lipca 2020 Opublikowano 3 Lipca 2020 14 minut temu, MariuszBurgi napisał: DCT w VFR to co innego . Chyba chciałeś napisać CRF?😉
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Lipca 2020 Autor Administrator Opublikowano 3 Lipca 2020 Tak, CRF.. chociaż VFR (F/X) też ma DCT
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Autor Administrator Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Dnia 24.03.2020 o 10:05, EndriuBis napisał: Faktycznie 188 888 km przebiegu - robi wrażenie. Czyli nie trzeba się bać tych silników z przebiegami w okolicach 100 000 km. Cd... historii podróżnika NC z DCT. Kolejne km'y nawinięte na koła w, co warto zaznaczyć, nie zawsze lekkim terenie. Honda Service w Tajlandii przy 203,500 km.Obsługa na 5*🌟Przejęty mój NC750X DCT do Honda BigWing w Khon Kaen... i co zostało zrobione: Olej + Filtr, 100 % Honda Synthetic oil Przednie klocki Nowy płyn chłodzący Sprawdzenie luzów zaworowych Regulacja hamulca postojowego Mycie całego moto oraz czyszczenie, naciągnięcie i nasmarowanie łańcucha. Całość kosztowała 5885 bahtów czyli coś ~170,00€ Kolejny ważny powód aby żyć w Tajlandii 😃
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 19 Stycznia 2021 Autor Administrator Opublikowano 19 Stycznia 2021 W wyczekiwaniu wiosny... sprawdzenie jeszcze fabrycznej Yuasy w mojej RC89, która nie wykazuje słabości. Po naładowaniu takie wskazania. Byle do wiosny
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor Administrator Opublikowano 5 Lutego 2021 Kto zamawia wersję dedykowaną do Integry?
Klubowicze grzybek Opublikowano 6 Lutego 2021 Klubowicze Opublikowano 6 Lutego 2021 Jak ta zima będzie się jeszcze przedłużać to zamówię😉. Nie mogę wysiedzieć w domu...
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 6 Lutego 2021 Klubowicze Opublikowano 6 Lutego 2021 W dniu 5.02.2021 o 18:11, MariuszBurgi napisał: Kto zamawia wersję dedykowaną do Integry? http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1787.png Co się zobaczy, tego już się nie odzobaczy 😬😳
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Autor Administrator Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Taki prospekt Integry RC89 w wersji papierowej PL wpadł mi w ręce (3x klik pełny rozmiar) a że prospekty w takich wersjach stają się rzadkością to wrzucam.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Autor Administrator Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Kto ma wątpliwości czy NC750 pali, jak na swoją pojemność - mało... Taki wynik (nie, nie mój) spalania i zasięgu na zbiorniku.
ik26 Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Czapki z głów. Ciekawe jaka średnia i przejechany dystans.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Użytkownicy+ Opublikowano 13 Kwietnia 2021 10 minut temu, ik26 napisał: .... Ciekawe jaka średnia i przejechany dystans. Masz na myśli średnią prędkość ? Obstawiam że 90 - 100 km/h.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się