Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Integra NC 750d RC71 po upgrade MY2014 i kolejnym RC89 MY2016-18


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Teraz wszystko jasne 😎

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Integra Trailer 🫢
27dff22e041add7974ae7ee95aaae058.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Honda właśnie rozsyła pilne wezwania do serwisu użytkownikom Hondy NC. Nie mam wiedzy, które dokładnie roczniki oraz jaki procent stanowią Integry (D) a jaki "X" czy "S". Wiadomo, że akcja obejmuje egzemplarze z lat nawet 2014.

de06ae12bdc682f977d71dc8ebc27006.jpg

2099c4ca1a433520558732d2f43717a3.jpg

Dla pewności zalecam sprawdzić swój egzemparz w tym miejscu -> Akcje przywoławcze Honda.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Pewien użytkownik z Tajwanu, tak jeździ "rodzinnie" swoją Integrą... i w sumie, to nawet bym się nie czepiał, gdyby nie fakt, że kot nie ma kakakasku!

e96684867859116dd487d724f185b7d6.jpg

9c6b8599d24310e7a15a93348cf3ce0f.jpg

8c7d74f8b9305087bb66e604ace05917.jpg

a2f781f70a55eba407d10e51e4e2d03b.jpg
 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Wątek Integry mało aktywny więc jeszcze takie trzy ujęcia z Tajwanu

d2bd27df541d7fe266afb5152635e027.jpg

a3b30b0728a24cd833ba3938bf70c2c2.jpg

f239511452de1d7c860716603562d10b.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A ja wziąłem się za duży serwis... Przez ostatnie trzy sezony nie zaglądałem pod plastiki, bo raczej mało jeździłem przez chorobę ojca, więc przy przebiegu 77K czas przejrzeć wnętrzności... Plany mam duże, bo do inspekcji pójdą elementy rozrządu, zawieszenia (szczególnie wielowahacz i jego łożyskowanie igiełkowe), a dziś po rozebraniu plastików, dorwałem się do silnika sterującego biegami, który wart jest czasowego przeglądu ze względu na sprawdzenie stanu szczotek, komutatora i oczyszczenia z zabrudzenia kawałkami spiłowanych elektrod... Taki "brudny" stan może doprowadzić do opóźnień w przełączaniu biegów, a nawet zablokowania skrzyni biegów. 

Sprawa mechanicznie jest w zasadzie banalnie prosta. Silnik trzyma się na trzech śrubach i trzeba tylko umiejętnie odpiąć wtyczkę zasilającą, bo po dłuższym czasie jest jakby zassana. Ją też warto przejrzeć, bo mimo, że niby jest hermetyczna, to na jednym ze styków, miałem już trochę niebieskawej patyny...

 

 

IMG20240427150651.jpg

IMG20240427155407.jpg

 

Silnik daje się prosto rozebrać, wystarczy wykręcić dwie śrubki i lekko, ostrożnie (uważając na uszczelkę), podważyć plastikowe, czarne wieczko. Czarny plastik, to w zasadzie szczotkotrzymacz...

 

 

IMG20240427151141.jpg

IMG20240427151150.jpg

IMG20240427151532.jpg

IMG20240427152019.jpg

IMG20240427152126.jpg

 

Teraz można to wszystko poczyścić z "proszku węglowego", komutator przetrzeć drobnym papierem ściernym (zalecana gramatura 1200), oczyścić w środku korpus z magnesami stałymi... Szczotki nie wyglądały u mnie źle, choć przez pracę w "gruzie", trochę porysowały komutator. Widać, zdecydowanie za późno tam zajrzałem (po 10-ciu latach żywota motóra), ale jak widać na filmie, który zamieszczę obok, ich długość jest podobna, a zakwalifikowano je, jako OK. 

 

 

IMG20240427152028.jpg

IMG20240427152133.jpg

 

Temat wrzucam, bo może nie każdy wie o istnieniu tego ustrojstwa w Integrze i jej pochodnych (S, X, X-ADV itp), a to ważna rzecz w bezstresowym użytkowaniu naszych sprzętów... 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...