Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Jazda Skuterem do 125ccm na prawo jazdy kat. "B"


Pytanie

  • Odpowiedzi 438
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • IgnisDriver

    26

  • Bad Method

    17

  • MariuszBurgi

    14

  • Trenex

    13

Top użytkownicy dla tego pytania

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

Im więcej jednośladów na drogach tym większe nasze bezpieczeństwo. Sam- jak większość z nas jestem kierowcą 400 i 200.- bardziej zwracamy uwagę jadąc samochodem na 200, przejawiamy więcej empatii. Kierowca skutera 125 to rzadko będzie młodzieniec, bardziej człowiek po 30-tce z unormowanym stosunkiem do dóbr materialnych, żona dzieci itd, który raz zdroworozsądkowo kupi niedrogą 125 na dojazdy do pracy a potem może poczuje radość. To dobra grupa kierowców, tacy jak oni jadąc 400 będą zjeżdżać nam z drogi i traktować jak partnerów a nie wrogów. Im więcej 200 w garażach tym więcej przyjaciół na drogach, nawet nie tych z grup zorganizowanych a mentalnych. 125 to będzie nowa znacząca grupa tzw normalnych obywateli, niezakręconych na punkcie 200, ale rozumiejących. potrzeby innych.

  • 0
Opublikowano

Mam nadzieje, że przepis wejdzie szybko - tylko dlatego zakupiłem dziś UH 125 aby narzeczona też mogła jeździć na prawku B

  • 0
Opublikowano

Przepis wejdzie raczej szybko w zycie. Do tej pory myslalem, ze chodzi tylko o ten przepis.

Dzis sie dowiedzialem, ze chodzi o sprzatanie calego balaganu z egzaminami, itp. - narobionego ostatnio, a ten przepis jest tylko mala czescia calosci.

  • 0
Opublikowano
Należy spodziewać się, że Sejm uchwali nową ustawę jeszcze w tym roku, ponieważ niektóre z przepisów mają obowiązywać już od 1 stycznia 2015 r. Czy jednak kierowcy z prawem jazdy kategorii B będą mogli przesiąść się na jednoślady jeszcze w tym sezonie? Jeśli tak, to raczej dopiero późnym latem lub wczesną jesienią. Prace w komisji mogą potrwać dwa, trzy miesiące, a ustawę po uchwaleniu przez Sejm musi jeszcze podpisać prezydent. Większość jej przepisów, m.in. ten, który nas najbardziej interesuje, wejdzie w życie po 30 dniach od daty ogłoszenia.

Źródło cytatu:

http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,124078,15850205,Prawo_jazdy_kat__B_pozwoli_jezdzic_motocyklem_do_125.html

  • 0
Opublikowano

Przegłosowane, teraz do senatu :clapping:

  • 0
Opublikowano

Właśnie jestem ciekaw: przyklepną? Poprawią? Czy odeślą do kosza?

  • 0
Opublikowano

odnośnie czasu czytam, jak to wygląda

Z tego co znalazłem, teraz senat ma 30 dni, potem - jeśli klepnie - prezydent 21 dni.

Potem czas na dziennik ustaw - pewnie kilka-kilkanaśnie dni i 14 dni od daty opublikowania.

Jak dobrze pójdzie, to koniec lipca będzie można już śmigać na B.

Oczywiście senat i prezydent mogą przyspieszyć trochę, ale również mogą ustawę odesłać do sejmu lub ją pogrzebać.

  • 0
Opublikowano

Starsi Panowie mogą nie zdążyć i coś pomylić ;) Jeśli będą chcieli coś wreszcie zrobić dla ludzi to przyklepią. Choć, z drugiej strony, być może zapomną po co są i odeślą do poprawek. A tak na poważnie to martwi mnie ostry sprzeciw osobnika z Policji (ten z wywiadu w TV) oraz wypowiedzi panów z WORDu. Jak mawiają nasi "przyjaciele i zbawcy" Pożyjemy, zobaczymy :partytime:

  • 0
Opublikowano

Dziś w radio z rana był ten temat poruszany. Odnoszę wrażenie że Ci z Panowie z WODRu protestują głównie dla tego bo im sporo kasy uciekie bokiem. A już największa głupota to wypowiedzi które sugerują że pojazdy 125 cm to "potwory drogowe" a ludzie będą na nich szaleć i ginąc jak muchy. Zapomnięli chyba doczytać drobnego szczegółu - pojazdy z automatyczną skrzynią biegów. Ja uważam że to może być jakaś alternatywa na poranne korki w miastach. Lepiej jak paru kierowców zamiast stać i denerwować się przesiądzie się na jakiś skuter i śmignie sobie do pracy. Wszyscy będą zadowoleni, zmniejszą się korki, wzrośnie sprzedaż jednośladów, zarobią serwisy i sklepy. A że coś się może komuś przytrafić - na pewno tak ale i bez zmiany tych przepisów są różne przypadki i te tragiczne też. Teraz to przynajmniej taki kierownik 125 ki nie będzie się stresował że jeździ bez uprawnień i skupi się na jeżdzie a nie wypatrywaniu kontroli. Chyba każdy zdrowo myślący człowiek przejedzie się kilka razy nowym nabytkiem za nim wyruszy walczyć w miejskiej dżungli.

  • 0
Opublikowano

fajnie. kierowcy aut nabiorą szacunku dla jednosladów po jednej przejażdżce. z czasem zmieni się tok rozumowania na naszych drogach. popieram.

  • 0
Opublikowano

Na pewno zwiększy się ilość kierowców jednośladów - a to lepiej dla nas. Szybciej kierowcy puszek się przyzwyczają do tego, że istniejemy i poruszamy się po drodze troszkę inaczej niż samochody.

  • 0
Opublikowano

Pierwszy raz nasza kochana Ojczyzna chce coś dać za darmo obywatelom Az mało prawdopodobne ale bardzo to popieram . Aż jestem ciekawy jak to się skończy

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Pomysł superrrrr od dziś namawiam Volvo na kupno Burgmana 125.:)

  • 0
Opublikowano

deleted

  • 0
Opublikowano

lazyfox - to się IMHO pozmieniało. Jestem na bieżąco, rozmawiałem z wieloma ludźmi na kursie. Pomijając tych, co wcześniej jeździli bez prawka, to większość szuka jakiś 250, 400. Kilka osób mówiło o turystykach - 600tkach.

Musisz pamiętać, że teraz prawko zdaje się na motocyklu, który ma 80KM i 200kg a wykonać na nim trzeba całkiem sporo ćwiczeń - i wolnych i szybkich. Większość kursantów zalicza na tym motocyklu glebę - najczęściej na wolnych manewrach, ale są też tacy, co zapomną się, i przy 50kh/h, przy ominięciu przeszkody chwycą za klamkę hamulca. Pokora jest wśród większości kursantów.

Uważam, że prawko w takiej formie jak jest teraz, jest bardzo trudne - ale ma sens. Współczuje tylko drobnym kobietkom, widzę, że jest im mega ciężką na początku opanować wolne manewry. Za duży i za ciężki motocykl.

  • 0
Opublikowano

Pełana zgoda ludzie chcą jeżdzić większymi sprzętami = chodzą na kurs, uczą się manewrów, przyswajają sobie jazde na większym i cięższym sprzęcie ba nawet przyzwyczajają się do większej mocy i gabarytów. A te nowe przepisy mówią tylko i wyłącznie o 125-kach i to z automatem czyli głównie skutery. Takie 125- ki nie są wiele większe i cięższe od dużej- 50 ki. Tak więc dalej jak chcesz iść w większe pojemności i moce chodzisz na kurs i oswajasz się z "potworem" a jak chcesz śmigać do pracy a masz już prawojazdy kat. B ( co najmniej od trzech lat) to 125- ka jest w sam raz. Oczywiście łapiesz "bakcyla" chcesz czegoś więcej to idziesz na kurs i robisz A.

  • 0
Opublikowano

swoją drogą - czy są klasyczne motocykle 125cm z automatem?

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Trudno powiedzieć czy to klasyczny... ale np. Kymco K-Pipe 125.

Edit> Automatyczne sprzęgło. Biegi są :confused:

  • 0
Opublikowano

no dla mnie to klasyczny - bardzo ładny.

Ciekawe, czy udało by mi się żonę na takiego wsadzić, jak już ustawa nabierze mocy. Skuter jej jakoś nie przekonuje.

Edit> doczytałem twój edit, szkoda :(

Edit2> znalazłem coś takiego - Gilera DNA 125

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Edit2> znalazłem coś takiego - Gilera DNA 125

Typowy outsider rynkowy i jest to bardziej hybryda, ala moto-skuter.

Można więc powiedzieć, że "typowego motocykla" klasy 125 z automatem nie uświadczymy.

  • 0
Opublikowano

swoją drogą - czy są klasyczne motocykle 125cm z automatem?

Jak nie ma to pewnie się zrobi. Jak rynek będzie potrzebował cos takiego, nie wiem może ścigacza czy choppera to w chnach ruszy produkcja takich sprzętów 125 cm i z automatem. Przecież są produkty Chińskie sygnowane Junak czy Romet lub jeszcze inaczej o takich pojemnościach tylko z biegami, co za problem wstawić tam typowo "skuterowy" napęd.

Gilera robiła coś takiego o nazwie DNA

gilera-dna_white_5.jpg

To i pewnie można coś wyprodukować w podobnym stylu, wszystko zależy od zapotrzebowania. Oczywiście nie ma bardziej praktycznego pojazdu do miasta jak skuter, długo by wymieniać jego zalety (schowki, ochrona przed wiatrem i deszczem itp.) Z resztą co my tu będziemy wymyślać, popatrzeć trzeba na inne kraje w których ludzie już dawno używają skuterów w miastach tak jak przysłowiowych butów. Najwięcej jeżdzi tam sprzętów na dużych kołach coś w stylu Hondy SH tylko o różnych pojemnościach i różnych producentów. Obowiązkowo duża szyba i jeszcze koc.

  • 0
Opublikowano

No to zakończą się 125/50 a rozpoczną 250/125 i 400/125 , Polak potrafi .

  • 0
Opublikowano

Nie wie ktoś jak ta sytuacja wygląda w Yamasze Xmax?? :) Tłok i cylinder i mamy wersję 250?? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...