Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Yamaha T-max 530 Tmax SJ09


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako człowiek sceptyczny i bez potrzeby się nie podniecający dodam,że skuter jest wręcz niesamowity :clapping: Porównując trasę,którą nim(Nią) przebyłem z An650 i SW-T600 stwierdzam, że jest najlepszy do jazdy przez duże "J" ,lekko i gładko. Poza tym naprawdę mało pali i tak jak wyżej wspomniałem,jeżeli kierownik zapragnie przejechać bez odejmowania gazu z punku a do b z prędkością 100km/h to wyjdzie mu spalanie jakieś 3,5l. Nie bez znaczenia jest też wygląd, po prostu miss :) (pomijam tu kolor cały czarny połysk-porażka) Jedyne wady do wyeliminowania we własnym zakresie to niemiłosiernie wpadająca w wibracje-brzęczenie wkładka zamka schowka kiedy jest nie zamknięty kluczykiem i zbyt duży luz na boki manetki gazu wraz z idiotycznym plasticzkiem między obudową przełączników zespolonych.Amen :)

  • Odpowiedzi 324
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • marek_m

    68

  • dr.big

    63

  • MariuszBurgi

    43

  • zibi

    19

Top użytkownicy w tym temacie

  • Klubowicze
Opublikowano

Jutro będę miał okazję przetestować nowego T-maxa, wprawdzie tylko na odcinku Bydgoszcz-Aleksandrów, ale zawsze coś :) .

Mój kolega nie śpi od kilku dni z wrażenia, że będzie go dosiadał :lol: .

No i kilkadziesiąt kilometrów zaliczone nowym T-maxem.

Od trzech lat jeżdżę FJS 600 i porównanie obu skuterów jest chyba nie na miejscu - zupełnie inne pojazdy.

Ponieważ T-max którym dzisiaj jeździłem, jest nówką salonową i nie chciałem za bardzo przeginać, ale wstępną opinię na jego temat już sobie wyrobiłem.

Pozycja za kierą jak dla mnie dość nie wygodna, twarda kanapa no i szyba troszku za krótka - łeb urywa razem z kaskiem, deflektor by sie przydał.

Samo prowadzenie - no cóż inna bajka, prowadzi sie bardzo przewidywalnie, w zakrętach bardzo pewnie, hamulce bardzo ostre - zatrzymuje sie dosłownie w miejscu.

Gang silnika piękny, a to dopiero przedsmak przed założeniem Akrapovića.

Na nierównościach i wybojach o niebo lepiej jak Zacna.

To tyle w skrócie moje pierwsze wrażenia i przemyślenia z jazdy nowym T-maxem.

Nawiązując do cen oryginalnego stelaża i kufra - nie ma tragedii, po rabatach i targach za komplet trzeba wybulić ok. 1300 - 1400 zł, kufer 50l czarny z białą nakładką.

Chcąc skompletować Givi np. V47 pasujący idealnie do sylwetki T-maxa plus stelaż z płytą wychodzi co najmniej 1000zł za kufer w kolorze czarnym bez kolorowej nakładki.

Opublikowano

Skuter jest piekny i nie o praktyczność w tym przypadku chodzi. Jeden jeździ Octavią, drugi kupuje roadstera, ale to ten drugi samochód zapewnia emocje na drodze.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Zdj%25C4%2599cie0452.jpgZdj%25C4%2599cie0451.jpgZdj%25C4%2599cie0449.jpgOd dłuższego czasu patrząc na skuta z przodu coś mi w nim nie grało....po dłuższej medytacji doszedłem do wniosku,że to górna część szyby...po prostu nie pasuje do reszty kształtów :confused:

więc przygotowałem pole operacyjne,trochę pokreśliłem,pomierzyłem i wybrałem finalną wersję:

Efekt mnie niezmiernie cieszy,jestem w pełni usatysfakcjonowany,chyba wyślę propozycję wdrożenia nowego modelu szyby do Yamahy :fireman2:

  • Klubowicze
Opublikowano

Zibi napisz proszę jakim sprzętem przycinałeś szybę, przymierzam się do skrócenia w SW i podchodzę do tego jak pies do jeża, nie chcę czegoś popsuć.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Są lepsze konewki do tego skuta, szczerze powiedziawszy, nie przyczepię Akra do Tmaxa 530 :P ...

Chyba, że będzie razem "w pakiecie" :msn-wink: (...)

No i mam "w pakiecie" Akrę :) ... A wolałbym zdecydowanie Termę ...

PS .Zibi, patrz foto podświetlenia zegarów BlackMaxa - moim zdaniem o niebo lepsze od zwyczajnych...

tacho_530_zps0f2d3fea.jpg

Edit: I jeszcze jedno co mi wpadło w oko... Mieszane zakręty które znam jak "własną kieszeń", Tmax SJ09 pokonuje 10- 20% lepiej i szybciej od poprzednika SJ06. I to wcale nie przez większą moc. Zawieszenie i handling odgrywają tu rolę. Całkiem przez przypadek to zauważyłem, jadąc trasę jednym i za pół godziny tą samą drogą drugim.

  • Administrator
Opublikowano

Bo 530 ma nowsze opony ;)

Zegary xtra.

Tap by dualsim

Opublikowano

Zdecydowanie lepsze od czerwonego podświetlenia w standardowym T-Max'ie. Trzeba będzie poszukać na włoskim forum, gdzie i jakie diody podmienić.

Opublikowano

O,kolega ma fajny skuter w końcu :clapping: podświetlenie niezłe,ale musiałbym na żywo ocenić.

Zakręty to bajeczna bajka.

Najlepsza jest moja wersja szybki :fireman2:

Opublikowano

Ja kupiłem oryginalną czarna- krótką Yamahy. Jak zgra mi się sytuacja skuter+pamięć+aparat pod kanapą to zrobię jakąś fotę...

PS. Aparatu w telefonie jeszcze się nie "dorobiłem" ;) ...

Edit: I jeszcze jedno, wydaje mi się, że SJ06 bardziej komfortowo się jeździ po typowych "dziurawkach" czyli naprawdę polepionych drogach... SJ09 jest jakby bardziej "sportowo" zestrojony i takie drogi są zdecydowanie bardziej odczuwalne dla kierownika...

Opublikowano

Mam pytanie: na wyświetlaczu mogę przełączać pomiedzy momentalnym zużyciem paliwa, a zużyciem średnim... Jednak wszystko to pokazywane jest w kilometrach na litr... I tu moje pytanie, nie mam teraz instrukcji pod ręką... Da się to przełączyć na zużycie litrów / 100 km ?

Opublikowano

Link do instrukcji (eng)

Link do serwisówki (eng)

Opublikowano

Dzięki wielkie, domyślałem się, że ta funkcja jest. Już zmienione :) .

Opublikowano

Big'u - a jak z lusterkami? śmigasz na oryginałach? Ja chyba skuszę się na rizome, ale nigdzie w siedzi nie moge doszukać się informacji czy trzeba będzie wiercić plastiki ,a tego chciałbym uniknąć.

Opublikowano

Nie ma takiej potrzeby.

13_zps62666971.jpg

51cfd152-9c1c-41a0-9759-43d5d0d9dea7_zps6840bb4c.jpg

  • Administrator
Opublikowano

Nie wiem, może jestem tradycjonalistą ale Tmax kojarzy mi się właśnie z lusterkami na owiewce, ot taka charakterystyczna cecha jego optyki. "Kastrowanie" go z tej cechy to jakby Jerzemu Urbanowi zmniejszać uszy ;)

Opublikowano

Kwestia gustu. Dla mnie lusterka montowane na owiewce są totalnym zaprzeczeniem agresywnego wyglądu T-Max'a.

Pomijam fakt, że bez przerwy o nie zawadzałem chodząc po garażu :msn-wink:

  • Administrator
Opublikowano

Pomijam fakt, że bez przerwy o nie zawadzałem chodząc po garażu :msn-wink:

Mam ten sam problem... ale już przywykłem ;)

Opublikowano

Przy okazji zapytam, czy akcesoryjny kufer (34B-F84A8-10-00) jest przykręcany "na stałe" do akcesoryjnego stelaża (59C-248D0-00-00) czy jest wczepiany, coś a'la Givi ?

Rozważam zakup / montaż stelaża przy okazji przeglądu po 1000 km. Może w przyszłym roku wybiorę się gdzieś dalej, niż do pracy :)

Opublikowano

Akurat ja lusterka 530- ki uważam za "do przyjęcia" i nawet w jakimś stopniu finezyjne i nie będę ich wymieniał, a najważniejsze jest to, że ich pałąki są metalowe, a nie jak w poprzednikach plastikowe lub wręcz gumowe :) ...

Opublikowano

wow, co to za lustra? klamki też mi się podobają:)

Opublikowano
czy akcesoryjny kufer (34B-F84A8-10-00) jest przykręcany "na stałe" do akcesoryjnego stelaża (59C-248D0-00-00) czy jest wczepiany, coś a'la Givi ?

Wczepiany, tu troche info:

  • Administrator
Opublikowano

wow, co to za lustra? klamki też mi się podobają :)

Tu masz całą galerię tego egzemplarza z Włoch > https://plus.google....1937?banner=pwa

Inne lusterka z mocowaniem od Rizomy

11943997.jpg

Opublikowano

A tutaj ceny :Jumpy:

Wczepiany, tu troche info:

Dziękuję. Wszystko jasne. Zamawiam :)

Opublikowano

No niestety też do Duśki miałem Ryżomy i są trochę droższe od ryżu. Za to wykonanie nienaganne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...