Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Kymco Agility City 125 - spalanie, poj. baku, v-max w egzemplarzach testowych


virus

Pytanie

Witam,

Tak sobie myślę po lekturze artykułów skrupulatnie polinkowanych na stronie Kymko.pl przy ww. modelu skutera, że chyba redaktorzy testują inne skutery niż potem są sprzedawane. Spójrzmy choćby na średnie spalanie:

1. Burgmania: http://www.burgmania.net/index.php?option=com_content&view=article&id=614:teksty-agility125&catid=28〈=pl

Średnie spalanie 3,2 litra Zasięg na baku około 200 km

2. Świat motocykli: http://kymco1.webd.pl/wp-content/uploads/2010/05/agility_city125.pdf

Zbiornik paliwa: 6,5l

Średnie zużyie paliwa: 2,9l/100km

3. Wiadomości motocyklowe: http://kymco1.webd.pl/wp-content/uploads/2010/05/Agility-City-125-cz.2.pdf

Średnie spalanie Agility City to około 3 l/100 km

Poj. zbiornika paliwa 6,5 l

A teraz rzeczywistość:

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35027 - śr. spalanie 3,7l

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/32600 - śr. spalanie 4,19l

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/34705 - śr. spalanie 3,72l

I wiele innych, wystarczy poszukać, trzech litrów nie pali nikomu. Mój egzemplarz też pali pomiędzy 3,8 a 4,2l/100. Trzech litrów nie osiągam nawet wlokąc się z licznikowym 60 km/h i łagodnie przyspieszając.

Nie zgadają się też prędkość maksymalna - nawet z górki z wiatrem nie osiągnąłem więcej niż licznikowe 100 km/h nie mówiąc już o 115. Pojemność baku jest jakieś 5,8l. Wskazówka na kompletnym zerze jest już po 5 litrach i nawet jak wyjeździłem paliwo do końca to zatankowałem mniej niż 5,5l. Pytałem o to w serwisie i wtedy podali, że nie ma nawet 6l.

Na pytanie o wysokie spalanie to otrzymałem dwie odpowiedzi w zależności od serwisu: jedna, że 50-tki spalają nawet 5l, a w drugim, że średnio 4l to nie jest wysokie spalanie.

Zasięg 200km jest mityczny, wystarczy popatrzeć na motostat, w rzeczywistości wychodzi 100-130km. Tyle jeżeli chodzi o testy...

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • pawelecm

    40

  • biela

    24

  • krzysztof74

    10

  • virus

    9

Top użytkownicy dla tego pytania

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

No to w przyszłym roku prawdopodobna wymiana :frusty: ale trudno mi uwierzyć bo szczegółowo obejrzałem swoje oponki i są w bardzo dobrej kondycji ( żadnych pęknięć i sporo bieżnika ).

Odnośnik do komentarza
  • 0

No faktycznie widać zużycie . Słabe te chińskie opony ja mam z 2013 r ale jak przejeżdżę ten sezon będą pewnie wyglądały podobnie.

Dzięki za foto.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam

Odnośnie spalania w Kymco A/C 125 to trasa ponad 200 km (można chyba nazwać trasą :question: - w tym przerwa na tankowanie niestety albo i dobrze) - to przedział około 2,9 - 3,4 l/100 km czyli jak dla mnie super mam założoną obecnie dyszę 125 i tak jak pisał kolega PAWELECM w którymś poście jest to chyba najbardziej optymalna dysza do tuningowanych silników tj 150-160 cm3 pojemności. Wcześniej miałem założoną dyszę 130 i spalanie kształtowało się na poziomie około 3,5 - ...... l/100 km. 3,5 l/100 km to bardzo ekonomiczna jazda około 80 km/h. Moc między jedną dyszą (130) i drugą (125) prawie żadnej różnicy przynajmniej ja nie odczułem. Rolki które mam założone to NARAKU [HD-Teflon 18x14] - 13,50g czyli dosyć ciężkie dostosowane do "długich tras" i pod moją wagę całe 73 kg .Martwi mnie tylko jedna rzecz w moim Kymco a mianowicie kanapa w czasie dłużej jazdy (100 i więcej km) nie wiadomo już jak siedzieć i chyba dlatego mamy tylko 6l pojemności baku żeby rozprostować nogi :clapping: (rozmyślne działanie producenta :question: ) i po drodze zatankować. Tyle refleksji na temat spalania trasy robię naprawdę długie 230 km( jak dla mnie) w jedną stronę w tym jakieś 130 km autostrady - i tu jazda z stałą prędkością 80-85 km/h szału nie ma ale sprzętu nie ma co katować bo trzeba dojechać do celu i wrócić.

Odnośnik do komentarza
  • 0

85 na autostradzie, to z jednej strony duza odwaga, a z drugiej wielka upierdliwość dla ciężarówek. Generalnie jak się dostane na trase szybkiego ruchu to staram się trzymać coś w okolicach 100 chyba że jest zupełnie pusto (ale wtedy za to kusi do sprawdzania predkosci - wiec moge nawet szybciej)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Też na początku się obawiałem ale jest naprawdę spoko jadę przy prawej krawędzi prawego pasa( pozostaje jeszcze szeroki pas pobocza jakby co :confused: ) i osobówki nie mają problemu żeby mnie wyprzedzić.Niektóre auta jadą z podobną szybkością jak ja ale ich jest naprawdę mało a tiry lecą te 90 albo i więcej - raczej im to nie przeszkadza .Jeżdżę w piątki i niedzielę po południu ciężarówek raczej jest wtedy bardzo mało . Bardziej niebezpiecznie jest na lokalnych drogach.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Co do kanapy to poprawa kosztowała mnie 50zł u tapicera. Została dodana gąbka 2cm na całe siedzisko i 4 cm na przód siedziska (tą część pod klejnotami), w rezultacie stworzyło się jakby siodło i jest dużo wygodniej. Tyłek przestał się ześlizgiwać i jest bardziej miękko. Kanapa została sprawdzona na trasie 300km z trzeba postojami. Generalnie 100km można przejechać bez większego dyskomfortu, a po mieście jest bajka.

Co do kanapy to poprawa kosztowała mnie 50zł u tapicera. Została dodana gąbka 2cm na całe siedzisko i 4 cm na przód siedziska (tą część pod klejnotami), w rezultacie stworzyło się jakby siodło i jest dużo wygodniej. Tyłek przestał się ześlizgiwać i jest bardziej miękko. Kanapa została sprawdzona na trasie 300km z trzema postojami. Generalnie 100km można przejechać bez większego dyskomfortu, a po mieście jest bajka.

Odnośnik do komentarza
  • 0

A tirom wolno w polsce chyba 84,5 dalej kaganiec w postaci ogranicznika. Poprawcie mnie jeśli sie mylę.

Ile wolno to nie wiem ale na pewno jadą szybciej jak te 85km/h.

Co do kanapy to będzie priorytet ale na razie nie mam czasu :blush:

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ile wolno to nie wiem ale na pewno jadą szybciej jak te 85km/h.

Co do kanapy to będzie priorytet ale na razie nie mam czasu :blush:

Może szybciej może nie. TIRy a generalnie ciężarowe samochody i autobusy mają tachografy które rejestrują prędkość w czasie rzeczywistym i to w trakcie kontroli sprawdza policja - zapis z tachografu wystarcza aby nałożyć mandat za przekroczenie prędkości. Z tego co wiem innych ograniczeń mechanicznych nie ma. Co do jechania ponad 85 km/h to podejrzewam, że biorąc przekłamanie ślimakowego licznika to przy wskazaniu 85 jedziesz de facto 75-80 km/h

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeśli chodzi o licznik w kymco to akurat sprawdziłem, przy licznikowej prędkości 90 km/h GPS pokazuje 89 km/h. Jeszcze nie widziałem na autostradzie(jadąc samochodem) TIR-a który by jechał 85 km/h, wszystkie grzeją ponad 90.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...