Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Kymco Agility City 125 - spalanie, poj. baku, v-max w egzemplarzach testowych


virus

Pytanie

Witam,

Tak sobie myślę po lekturze artykułów skrupulatnie polinkowanych na stronie Kymko.pl przy ww. modelu skutera, że chyba redaktorzy testują inne skutery niż potem są sprzedawane. Spójrzmy choćby na średnie spalanie:

1. Burgmania: http://www.burgmania.net/index.php?option=com_content&view=article&id=614:teksty-agility125&catid=28〈=pl

Średnie spalanie 3,2 litra Zasięg na baku około 200 km

2. Świat motocykli: http://kymco1.webd.pl/wp-content/uploads/2010/05/agility_city125.pdf

Zbiornik paliwa: 6,5l

Średnie zużyie paliwa: 2,9l/100km

3. Wiadomości motocyklowe: http://kymco1.webd.pl/wp-content/uploads/2010/05/Agility-City-125-cz.2.pdf

Średnie spalanie Agility City to około 3 l/100 km

Poj. zbiornika paliwa 6,5 l

A teraz rzeczywistość:

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35027 - śr. spalanie 3,7l

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/32600 - śr. spalanie 4,19l

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/34705 - śr. spalanie 3,72l

I wiele innych, wystarczy poszukać, trzech litrów nie pali nikomu. Mój egzemplarz też pali pomiędzy 3,8 a 4,2l/100. Trzech litrów nie osiągam nawet wlokąc się z licznikowym 60 km/h i łagodnie przyspieszając.

Nie zgadają się też prędkość maksymalna - nawet z górki z wiatrem nie osiągnąłem więcej niż licznikowe 100 km/h nie mówiąc już o 115. Pojemność baku jest jakieś 5,8l. Wskazówka na kompletnym zerze jest już po 5 litrach i nawet jak wyjeździłem paliwo do końca to zatankowałem mniej niż 5,5l. Pytałem o to w serwisie i wtedy podali, że nie ma nawet 6l.

Na pytanie o wysokie spalanie to otrzymałem dwie odpowiedzi w zależności od serwisu: jedna, że 50-tki spalają nawet 5l, a w drugim, że średnio 4l to nie jest wysokie spalanie.

Zasięg 200km jest mityczny, wystarczy popatrzeć na motostat, w rzeczywistości wychodzi 100-130km. Tyle jeżeli chodzi o testy...

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • pawelecm

    40

  • biela

    24

  • krzysztof74

    10

  • virus

    9

Top użytkownicy dla tego pytania

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jak szpilki nie mają nic do tego :)

Spróbuj wygiąć tak stopę jak kobieta gdy naciska pedał gazu :)

A tak poważnie miałem 3 skutery powyżej 50

I muszę stwierdzić że

Majesty 125, spalanie było zgodne z podanym przez producenta

Xciting 500 w miarę też

Vespa 300 podobnie

Testy tych maszyn w świecie motocykli oraz motocyklu też się zgadzały

Co do Kymco City, kolega ma i twierdzi, że mu 3 litry pali, może bo taka chudzina z niego ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z tego co pamiętam, w przypadku Xcitinga w wersji z gaźnikiem też wiele osób skarżyło się na ponadnormatywne spalanie.

Dla wersji wtryskowej już takich problemów nie raportowano.

Dalej obstawiam więc duży rozrzut sprawności poszczególnych egzemplarzy gaźnika Kymco (tylko nie wiem czy jest to kwestia zaniedbywania regulacji w serwisie czy kiepskiej powtarzalności komponentów na produkcji...).

Odnośnik do komentarza
  • 0

jeden ma średnie zużycie po 60 tys km - 7,8

drugi ma średnie zużycie po 60 tys km - 8,8

żona swoim autem ma średnio 6,2

ja wsiadam i mam 5,8

Ale to sa male rozbieznosci (<10%). W tym watku mowimy o duuuzo bardziej odbiegajacych wartosciach (nawet pow. 25%).

Jezeli producent, testy - podaja jedno spalanie, a uzytkownikom wpisujacym na portalach swoje zuzycie wychodzi cos zupelnie innego, to...

Zreszta - skoro ta 125'ka pali srednio wiecej niz Downtown 300, tego samego producenta - to ja juz nic nie pisze.

Kazdy moze wyciagnac wnioski dla siebie.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Zreszta - skoro ta 125'ka pali srednio wiecej niz Downtown 300, tego samego producenta - to ja juz nic nie pisze.

Kazdy moze wyciagnac wnioski dla siebie.

No to zróbmy jeszcze porównanie Agility 125 vs Integra 800!

Pójdźmy dalej: Agility 125 vs Smart CDI :thumbsup:

Takie porównania nie mają sensu :nono:

W tym co pisze przemas jest sporo racji. Powtarzalność carburatorów w tym przypadku (125 low budget) może być trudna do uzyskania. W połączeniu z tym co pisałem wcześniej rozbieżność 3 - 4 litry jest jak najbardziej realna.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Jerry_R, Downtown 300 jest na wtrysku, co potwierdza tylko moją teorię...

DT300 mialem. Ale co to pokazuje? Skuter 125, ktory pali tyle co niejeden samochod.

Ratuje go jak ktos zaznaczyl - jedynie cena.

A jak napisalem - wnioski kazdy sam wyciagnie. Dla jednych to akceptowalne, dla innych nie.

A po watku - przynajmniej swiadomosc wieksza, ze patrzac jedynie na dane producenta, czy testy - mozna sie zawiesc.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Różne mają ludzie priorytety więc nie stawiałbym na małym Kymco krzyżyka z powodu spalania.

Natomiast co do różnic, to niestety zdarzają się między egzemplarzami i między kierowcami. Zmiennych mających na to wpływ jest naprawdę dużo.

Podpowiedź mam jedną.

Często ludzie testujący w PL motocykle i skutery jeżdżą dokładnie tym samym egzemplarzem, natomiast np. na różnym etapie dotarcia.

Trudno się np. spodziewać, że motocykl/skuter z zerowym przebiegiem będzie tak samo oszczędny, jak egzemplarz dotarty.

Jak było w tym konkretnym przypadku nie wiem.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.

Z jednośladami zacząłem dość późno, najpierw pojemność 50, później 2 lata temu prawko A i w tym roku skuter. Z racji niewielkich mozliwości finansowych i moich potrzeb(jazda po mieście) zdecydowałem się na Agility City 125. Po 2 tygodniach użytkowania skutera rocznik 2013 mam kilka wydaje mi się ważnych spostrzeżeń.

Po pierwsze Kymco na rok 2013 wprowadziło ważną zmianę - teraz dają kufer firmy Shad o pojemności 33l - zdecydowanie ładniejszy oraz zdejmowany bez użycia narzędzi(zatrzask).

Producent w papierach podaje dokładnie 7,0 kW czyli 9,5KM przy 7500obr/min i 9,5 Nm przy 6000 br/min. Podaje również prędkość max równą 90km/h.

Wyprofilowanie kanapy raczej się nie zmieniło, choć mam wrażenie, że mniej z niej zjeżdżam, niż z egzemplarza któego oglądałem w salonie z rocznika 2012.

Teraz coś o jeździe. Skuter docieram dynamicznie, bo uważam, że zalecenie producenta są niewłaściwe i przesadzone, stosuję zasadę jazdy w całym zakresie obrotów bez przeciążania silnika i z częstym odpuszczaniem manetki celem chłodzenia silnika.

Ważę w sumie w ubraniu ponad 95kg i mierzę 185cm, więc do małych nie należę. Moje spore gabaryty w połączeniu z konfiguracją standardową przełożenia napędu sprawiły, że moje odczucia są inne od odczuć testerów wspominanych tu artykułów. Przede wszystkim silnik kręci jak dla mnie za małe obroty na starcie i do 20km/h jest muł - z tego co czytałem nie powinno tego być. Moim zdaniem kwestia zbytciężkich rolek, albo zbyt miękkich sprężynek w sprzęgle. Później przyspieszenie jest dobre do 70 i niezłe do 85km/h. Po wstępnym dotarciu(350km) prędkość przelotowa bez katowania silnika to 85 nawet do 90, ekonomiczna 80. V max na niedługiej prostej 95.

Co dziwne skuter radzi sobie nieżle z pasażerem nawet pod górkę oraz zaskoczył mnie w średnim zakresie obrotów elastycznością.

Ostatnio zaliczyłem wyprzedzanie długiego tira - jechał 65 - wyprzedzanie było zaskakująco sprawne i w miarę bezstrzesowe, przy zjeżdżaniu na swój pas miałem 85 na liczniku.

Tu następna ważna sprawa - pojeździłem z gps-em i sprawdziłem 2 prędkości: 60 licznikowe - według gps 60, następnie 85 licznikowe - 85 według gps.

I to by tłumaczyło rozbieżności między v-max z testu Burgmania z obecnymi skuterami - inaczej jest skalibrowany licznik. To również częściowo tłumaczyło by wyższe spalanie użytkowników w stosunku do testowanego wcześniej egzemplarza - dokładniejszy licznik pokazuje większą (prawdziwą) liczbę kilometrów niż liczniki przekłamujące in plus ( te pokazują wyższą prędkość i więcej przejechanych kilometrów).

Co do spalania na razie jest w miarę ok, jak na niedotarty jeszcze skuter i dość dynamiczną jazdę - około 3,7 l/100km.

Mój nick na motostacie to pawelecm.

Na koniec o wadze rolek - znalazłem informację że komplet fabrycznych rolek do agility city 125 waży 78gr, czyli 6x13gr, a agility 125 84gr, czyli 6x14gr.

Wariatory sportowe do tych skuterów maja w komplecie rolki o wadze od 9,5 do 11,5 gr.

Czy dobrze mi się wydaje, że dobrze by było dostroić napęd do mojej wagi?

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 0

Aż mi się wierzyć nie chcę w takie spalanie w 125-ce Mój Grand Dink 250 pali max 3,7 a na ogół 3,5 litra i też przebijam się przez korki. Coś chyba nie tak jest...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zapewne gaźnik jest tak wyregulowany, żeby zminimalizowac ryzyko zatarcia i ma podawaną zbyt bogatą mieszankę celem obniżenia temperatury.

To moja teoria. Po pełnym dotarciu obowiązkowo go wyreguluję. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja poprzednio miałem B&W 125 rocznik 2001 (to chyba ten sam silnik co w Agility) i spalnie w Wwie nie przekraczało 2,5 ltr. Na trasie siekierkowskiej bujał się do 110. Wydaje mi się, że B&W jest nawet większy i cięższy od Agility.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zmienił się kraj produkcji. Zdaje się, że w przypadku B&W była to Republika Chińska, a w przypadku Agility i Agility City jest to Chińska Republika Ludowa.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie rozumiem porównania do B&W 125. Przecież tam jest inny silnik chłodzony cieczą. Co ma do tego kraj produkcji?

Przecież jest jasne, że silniki chłodzone cieczą o tej samej pojemności są zazwyczaj mocniejsze.

Co do spalania to na dotarciu 3,7l to jest dobry wynik, patrząc na motostat. Ale nie o spalanie mi chodzi.

Pisałem o różnicach między egzemplarzami z początku produkcji i obecnych. A moje pytanie dotyczy wagi rolek i regulacji napędu. Może ktoś miał do czynienia empirycznie z lżejszymi rolkami w tym skuterze, może ktoś zaprzeczy lub potwierdzi moje przypuszczenia? Niestety agility city nie ma obrotomierza i moje wrażenia subiektywne dotyczące zbyt niskich obrotów mogą(ale nie muszą) być mylne.

Chodzi mi też po głowie multivar 2000 lub wariator naraku.

Za wszelkie sugiestie będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 0

W piątek odebrałem skuter po przeglądzie w Motorlandzie. Przygotowałem się odpowiednio, załorzyłem koszulkę Kymco ze zlotu, kamizelkę Burgmanii, naklejka burgmanii na skuterze... ;) i poprosiłem o regulację gaźnika tak jak w egzemplarzu testowym, który testował Artix, czyli spalanie 3,2 i v-max 115. :lol: Późnym popołudniem odebrałem skuter, poza standardowym przeglądem wymienili mi rolki i świecę. Regulacja gaźnika jest w zakresie przeglądu - info ze strony. Powiem, że już od powrotu jestem pozytywnie zaskoczony pracą silnika (przepraszam silniczka). Bardzo płynnie przyspiesza do 90 km/h, potem wolniej rozpędził się do 100 i rozpoczął się lekki podjazd. Wcześniej 100 osiągnąłem raz po dłuuugim oczekiwaniu. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne.

Biorąc pod uwagę mój wzrost 194 i wagę 100, jest dobrze. Zobaczymy jak wypadnie teraz spalanie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

1 spostrzeżenie, jakie poczyniłem u siebie - wymiana filtrów powietrza zaowocowała spadkiem spalania o dobre 10%. Zwiększyła się też nieznacznie prędkość maksymalna. Może podobnie było w tych maszynach - Artiksa była po przeglądzie, a ta druga nie ...?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Prawdopodobnie Agility city 125 tak jak Agility city 50 4t jest blokowana na module , ale nie tylko jest zwykła odcinka powyżej 8000obr/min, ale jest też czujnik prędkości od przedniego koła(informacje z różnych for internetowych). Przy module są 2 fioletowe kabelki. Możn je wyciągnąć z kostki bez ingerencj mechanicznej. Efekt? Wcześniej z górki osiągał niecałe 100km/h i wpadał w dziwne wibracje. Teraz bez problemu z górki idzie stówę i nie ma tych dziwnych wibracji i wrażeń, jakby silnik chciał wyskoczyć z mocowania. Słychać oczywiście wysokie obroty, ale jest dużo lepiej jak z podpiętymi kabelkami. Polecam przetestować.

Na prostej niestety nie zwiększyło to prędkości maksymalnej. W planach mam jeszcze przyjrzeć się króćcowi ssącemu, zabawa z rolkami, sprężynkami w sprzęgle i regulacja gaźnika oczywiście.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
  • 0

To, że pasek gwiżdże to już się przyzwyczaiłem. Jak się docierał to było jeszcze głośniej. Czytałem opinie w necie, że tak mają i inni, w serwisie potwierdzili, więc się nie przejmuję. Nie jest to bardzo głośne i przestałem na to zwracać uwagę. Może inny lepszy pasek nie będzie wydawał takich odgłosów.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam ponownie.

Trochę pogrzebałem przy skuterze. Jest w technicznych wątek o sprawach technicznych, ale stary(2011), więc napiszę tu.

Pierwsza rzecz gaźnik - okazało się, że świeca kawa z mlekiem, regulacja składu mieszanki prawie idealna. Regulując według zasad doszedłem prawie do tego samego miejsca - minimalnie zubożyłem mieszankę.

Sprawa druga to regulacja zaworów. Wychodząc z założenia, że "umiesz liczyć- licz na siebie" po lekturze serwisówki zabrałem się do tego sam. Producent podaje luz 0,12 dla ssącego i wydechowego. Po sprawdzeniu okazało się, że wydechowy ok, blaszka 0,1 wchodzi z lekkim oporem, ale na ssącym luz był za duży - blaszka 0,15 wchodziła bez oporu, blaszka 0,20 nie weszła. Czyli stan fabryczny około 0,12 wydechowy i około 0,18 ssący. Zawór ssący wyregulowałem tak jak wydechowy blaszką 0,10. Odgłos pracy silnika się poprawił(klekotanie się zmniejszyło).

Następna sprawa to napęd. Nie wytrzymałem i kupiłem wariator Naraku maxi-speed. Po zdemontowaniu seryjnego wariatora i oględzinach nasuwa się kilka wniosków:

- wariator ładnie wykonany, rolki po 1500km nie starte, pasek ok,

- ślad po pasku wyraźnie wskazuje jak nisko znajduje się maksymalna jego pozycja na talerzu wariatora(rolki dochodzą do końca bieżni to widać po śladach w środku wariatora),

Ten skuter na seryjnym wariatorze nie ma prawa jechać szybciej niż 95-100km/h Dzieje się, tak dlatego, że maksymalna pozycja paska na talerzu wariatora jest osiągana już przy około 80km/h i dalsze rozpędzanie polega na zwiększaniu obrotów silnika. Jadąc z górki 100km/h mamy pasek u samej góry i maksymalne obroty(tam już nie ma maksymalnego momentu obrotowego). Więcej po prostu technicznie się nie da.

Teraz naraku:

-sam wariator ma identyczną średnicę, ale bieżnie dla rolek są poprowadzone aż do krawędzi wariatora;

- przeciwtalerz naraku ma identyczną średnicę co oryginalny, ale "bieżnia" dla paska zaczyna się niżej a sam kąt bieżni jest inny- po przyłożeniu przeciwtalerza do wariatora odległość końcówek talerzy jest mniejsza niż na zestawie fabrycznym - pasek może wejść wyżej.Tyle oględzin.

Praktyka:

- beznadziejnie dobrana waga rolek - w zestawie 10,3 gr i 11,2 gr - oryginał seryjny 13,0gr.

Po założeniu 11,2 gr skuter wyje na maksymalnych obrotach, ale przyspiesza faktycznie lepiej.

Obroty jednak zbyt wysokie i nie do przyjęcia. Założyłem więc oryginalne rolki 13 gr.

-działa ładnie - lepiej się zbiera z zatrzymania (wkręca sie szybciej na obroty i przez chwilę rozpędza na wysokich obrotach), po czym zaczyna ładnie liniowo przyspieszać na w miarę optymalnych obrotach. Prędkość maksymalna - tu się na razie nie wypowiem, bo w tym samym czasie założyłem szybę akcesoryjną dość wysoką (64cm) - jednak osiąga po jakimś czasie 95km/h na prostej i lekko ponad 100km/h z krótkiej górki. Co ważne aż do prędkości 100km/h obroty się nie zwiększają.

Można podróżowac z prędkością 85-90km/h z obrotami o wiele niższymi niż na seryjnym wariatorze.

Po zdemontowaniu pokrywy napędu od razu zobaczyłem na talerzu wariatora dlaczego tak się dzieje - pasek wychodzi o wiele wyżej - prawie do końca talerza.

Lekki niedosyt dlaczego w takim razie nie jedzie szybciej - tu chyba ma znaczenie moc maksymalna, której nie przeskoczymy inaczej niż zmianą cylindra. Ale jeszcze zdemontuję do testów szybę i wedy podzielę się wynikiem.

W każdym razie ten wariator realizuje 2 ważne rzeczy - przy ruszaniu pasek jest niżej(niweluje muła przy starcie), a przy wysokich prędkościach pozwala wyjść paskowi wyżej. Rolki niestety trzeba dobrać samemu.

Pobujałem sę troszkę wczoraj po mieście i ogólnie jestem zadowolony. Pozostały mi jeszcze w pudełku sprężynki do sprzęgła +1500obr/min. W wolnej chwili założę, przetestuję i dam znać.

Przepraszam za długi post, ale mam nadzieję, że komuś się przyda.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki Pawelecm!

Jesteś kopalnią praktycznej wiedzy o naszym sprzęcie. Pisz jak najwięcej ! Dzięki Tobie nie musimy wyważać otwartych drzwi :D. Ciekawe ile by poleciał na naraku bez tej nowej szyby ( BTW- jaka to szyba i czy dobrze chroni ?) Mój w serii do 90 zbiera się dość szybko i po dłuższej chwili dobija do 100. więcej nawet z górki nie chce co potwierdzałoby twoje przypuszczenia . drogi ten wariator ? Będziesz kombinował z rolkami 12-12,5 ?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Oczywiście, że sprawdzę bez szyby. Ale to na początku przyszłego tygodnia. Co do zabawy rolkami to na pewno wypróbuję 12,5gr, i może zestaw mieszany 12,5-13 gr na przemian, ale żeby taka zabawia miała sens przydałby się obrotomierz (wiadomo wtedy czy się nie minęło obrotów z maksymalnym momentem obrotowym). Widziałem takie małe elektroniczne na allegro, może się zdecyduję. Szybę mam taką:

http://kymcosklep.pl...ility-city.html

i przy moim wzroście(185) niestety przydała by się ciut dłuższa.

Jest jeszcze taka:

http://kymcosklep.pl...ility-city.html

Tak czy siak po karku już nie wieje, po rękach też dużo mniej. Są natomiast duże zawirowania powietrza na wysokości końca szyby i słychać to w kasku(wystarczy, że leciutko się pochylę i jest cisza). Ale odkryłem jak komfortowo jechać mimo mojego wzrostu: wystarczy otworzyć szybkę w intergalu lub podnieść szybę jet-a. Zawirowania wtedy ustępują, jest cicho, i nie dmucha po oczach. W sumie dużo plusów, jeden mały minus - tworzą się zawirowania w okolicach dolnej partii pleców, no i wiadomo opór powietrza trochę się zwiększa, ale bez przesady, jest akceptowalnie.

Tu moja maszyna:

t0ef.jpg

Pozdro

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeśli jest taka możliwość regulacji na wspornikach to spróbuj pochylić szybę w swoją stronę (złagodzić kąt) - to powinno zmniejszyć turbulencje.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja zamontowałem Puiga City Sport ( zamawiałem City Touring ale importerowi się pomyliło a już mi się nie chciało czekać kolejny miesiąc na dostawę ).

Jest za krótka , chroni tylko korpus ( mam 185 cm) i cały pęd powietrza idzie na kark . Bez kominiarki słabo . Plusy - nie ma zawirowań no i wygląd :D . Osiągi- takie same jak bez szyby.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...