Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Kymco Agility City 125 - spalanie, poj. baku, v-max w egzemplarzach testowych


virus

Pytanie

Witam,

Tak sobie myślę po lekturze artykułów skrupulatnie polinkowanych na stronie Kymko.pl przy ww. modelu skutera, że chyba redaktorzy testują inne skutery niż potem są sprzedawane. Spójrzmy choćby na średnie spalanie:

1. Burgmania: http://www.burgmania.net/index.php?option=com_content&view=article&id=614:teksty-agility125&catid=28〈=pl

Średnie spalanie 3,2 litra Zasięg na baku około 200 km

2. Świat motocykli: http://kymco1.webd.pl/wp-content/uploads/2010/05/agility_city125.pdf

Zbiornik paliwa: 6,5l

Średnie zużyie paliwa: 2,9l/100km

3. Wiadomości motocyklowe: http://kymco1.webd.pl/wp-content/uploads/2010/05/Agility-City-125-cz.2.pdf

Średnie spalanie Agility City to około 3 l/100 km

Poj. zbiornika paliwa 6,5 l

A teraz rzeczywistość:

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35027 - śr. spalanie 3,7l

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/32600 - śr. spalanie 4,19l

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/34705 - śr. spalanie 3,72l

I wiele innych, wystarczy poszukać, trzech litrów nie pali nikomu. Mój egzemplarz też pali pomiędzy 3,8 a 4,2l/100. Trzech litrów nie osiągam nawet wlokąc się z licznikowym 60 km/h i łagodnie przyspieszając.

Nie zgadają się też prędkość maksymalna - nawet z górki z wiatrem nie osiągnąłem więcej niż licznikowe 100 km/h nie mówiąc już o 115. Pojemność baku jest jakieś 5,8l. Wskazówka na kompletnym zerze jest już po 5 litrach i nawet jak wyjeździłem paliwo do końca to zatankowałem mniej niż 5,5l. Pytałem o to w serwisie i wtedy podali, że nie ma nawet 6l.

Na pytanie o wysokie spalanie to otrzymałem dwie odpowiedzi w zależności od serwisu: jedna, że 50-tki spalają nawet 5l, a w drugim, że średnio 4l to nie jest wysokie spalanie.

Zasięg 200km jest mityczny, wystarczy popatrzeć na motostat, w rzeczywistości wychodzi 100-130km. Tyle jeżeli chodzi o testy...

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • pawelecm

    40

  • biela

    24

  • krzysztof74

    10

  • virus

    9

Top użytkownicy dla tego pytania

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Zrobiłem swoim ok. 2 tys . km . Nie rozleciał się :) więcej, nie wymagał nigdy żadnej regulacji .

Sprzedałem z dwóch powodów - za wolny i kiepskie podesty na stopy plecaczka . Poza tym - świetny skuter.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Wstępnie dotarłem cylinder:

Jest już nieźle, jeszcze kosmetyka z ciut cieższymi rolkami(tak myślę) i koniec zabawy.

Dopiero teraz skuter jeździ tak jak myślałem, że będzie jeździł na serii.

Do 50 w około 5s, do 70 około 9s, do 80 około 12s. Na miasto wystarczy w zupełności.

Po całkowitym dotarciu podejrzewam, że jeszcze jakieś 0,5 sekundy na starcie się urwie.

Prędość maksymalna nieznana(jeszcze nie czas katować go na maksymalnych obrotach), ale przelotowa wzrosła z 80-85 do 90 przy obrotach lekko poniżej 7000 z zapasem na wyprzedzanie lub dodanie gazu w celu podjazdu pod górę.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z tego co pamiętam to po 1000km jest wymiana oleju - wchodzi 0,8l, czyszczenie(przedmuchanie) filtra powetrza(wymana jest co 2000), kontrola stanu świecy, jeśli do tej pory nie był wymieniany olej w przekładni, to jeszcze niecałe 200 ml oleju do skrzyni biegów sae 90, kontrola ciśnienia w ogumieniu. Kontrola zaworów jest niby co 4000, ale moim zdaniem warto je sprawdzić już teraz. Koszt litra dobrego oleju 10W40 to 40 zł, regulacja zaworów koszt około 50zł. No to odpowiedz sobie na pytanie, czy 300 plus materiały to dużo, czy mało, bo dla mnie to rozbój....

W tym skuterze wszystkie czynnści serwisowe można zrobić w godzine z przerwą na kawę i 2 przerwy na papierosa i gadanie głupot.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Tak, jeszcze ten przegląd klepnę żeby ta gwarancja była, chociaż ceny w Wawie spore...

300km - 300zł

1000km - 300zł

3000km - 300zł

czyli spokojnie ponad 1000zł z materiałami wychodzi przez pierwsze 3000km :), a narzekają w czasopismach motoryzacyjnych na przeglądy co 10-12kkm i kosztujące też 1000zł dla maszyn od litra wzwyż :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z tą gwarncją rozumiem, ale ceny nawet jak na ASO duże. W Kielcach robiłem pierwszy przegląd w ASO i zapłaciłem 170zł plus olej, czyli 220zł i pieczątka do gwarancji była. Droga Wawka, droga....

Odnośnik do komentarza
  • 0

no liczą sobie niestety, 5% wartości motocykla nowego za przegląd, 3 przeglądy i 15% wartości sprzętu a przebieg dopiero 3000km :), pomyślę jeszcze, może zaryzykuje...

Odnośnik do komentarza
  • 0

a ja wtrace pytanie czy jest znaczenie gdzie robisz przeglad ? mam zamiar po wielu pzremysleniach kupic jednak nowke agility city 125, chcialbym kymkacza kupic gdzies z poza lodzi bo u nas poprostu ich niema. Czy moge sobie zrobic przeglad np. u kolesia u ktorego kupowalem swego czasu zippa, generalnie robi przeglady do tego co sprzedaje czyli zippy, romety itp, ale czy bedzie to wazne przy kymco. koszty przegladu u niego to 100zl.

jeszcze jedno pytanie, jak kupie kymco spoza swojego miasta to jakby cos sie w nim zadzialo rozumiem ze moge reklamowac u miejscowego dealera kymco i nie powinno byc z tym problemow ?

Odnośnik do komentarza
  • 0

wg prawa nie musi być w niby ASO (bo tak mogę nazwać serwisy Kymco ;) ) ale później Ci będą pewnie robić problemy, że nie u jakiegoś ichniejszego dealera robiłeś

Odnośnik do komentarza
  • 0

jeszcze jedno pytanie, jak kupie kymco spoza swojego miasta to jakby cos sie w nim zadzialo rozumiem ze moge reklamowac u miejscowego dealera kymco i nie powinno byc z tym problemow ?

Jak kupisz u autoryzowanego dealera to reklamować możesz u każdego innego posiadającego autoryzację . Lista powinna być na stronie kymco.pl

Odnośnik do komentarza
  • 0

Krzysztof, ale ty masz wysilony cylinder 160, do serii to w zupełności półsyntetyk 10W40 wystarczy, z mojej strony polecam Motul :)

Teraz zaleję swój pełnym syntetykiem Motul, bo cylinder Airsal dotarty. Generalnie to jakikolwiek motocyklowy 10W40 lub 15W40 w zupełności wystarcza.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jaki jest akurat w sklepie :) Te droższe są do bardziej wysilonych silników i są pełnosyntetyczne. Zwykły 5100 10W40 jest bardzo popularny i ma niezłą cenę.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ok, udało się zmienić olej. Banalna sprawa :) tylko, ze śrubą musiałem trochę powalczyć. Przy okazji oblukałem dokładnie sprzęta. Nie wiem jak na innych moto ale tu mi się bardzo spodobało, że na skuterze, znajdę miejsca gdzie mam napisane ile oleju wchodzi do silnika i skrzyni - bardzo fajna sprawa i dbałość o klienta :).

Odnośnik do komentarza
  • 0

Rozbierałem skuter wiele razy, ale kranika nie widziałem. "Rezerwa" jest w tym sensie co w samochodzie. Ukształtowanie baku jest takie, że jest zbiornik "główny", który u dołu bardzo się zwęża tworząc mały pojemnik o pojemności właśnie około 1l. Jeśli stan paliwa opadnie poniżej głównego zbiornika pływak dochodzi do najniższego położenia i mamy na wskaźniku paliwa "0", pozostaje nam około 1l w tym mniejszym zbiorniku, ale tam wskaźnik paliwa już nie działa. Taki jest chyba sens tej "rezerwy". Pojemność baku 6l, jaką podaje Kymco jest lekko optymistyczna i obejmuje zbiornik i rezerwę.

Co do zbiornika paliwa, to konstrukcja wlewu paliwa mocno ogranicza możliwość wlania większej ilości paliwa - jeśli zatankujemy do ogranicznika to zostaje mnóstwo powietrza w górnej części zbiornika, a wystarczy trochę cierpliwości i powolne nalewanie paliwa połączone z potrząsaniem skuterem i wlejemy kilka setek więcej, a i tak pozostanie dużo powietrza w środku.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Coś mi się kojarzy, ale nie widziałem tam żadnej "wajchy". On jest podciśnieniowy, czyli po mojemu puszcza paliwo z baku tylko w momencie wytworzenia podciśnienia przez gaźnik podciśnieniowy. Można do tego się dostać wyciągając siedzenie razem z całym plastikiem tworzącym schowek (8 śrub do odkręcenia). Nie sądzę jednak, żeby miało to jakikolwiek związek z rezerwą. Poza tym jaki byłby sens montowania kranika od rezerwy pod siedzeniem, jeśli producent przewidział by jego użytek, to raczej byłby umieszczony w miejscu dostępnym bez odkręcania śrub.

Odnośnik do komentarza
  • 0

jeśli zatankujemy do ogranicznika to zostaje mnóstwo powietrza w górnej części zbiornika, a wystarczy trochę cierpliwości i powolne nalewanie paliwa połączone z potrząsaniem skuterem i wlejemy kilka setek więcej, a i tak pozostanie dużo powietrza w środku.

Nie polecam tankowania ponad ogranicznik. W końcu nie jest on tam bez potrzeby. Trzeba pamiętać o tym, że paliwo to także dużą ilość oparów, które szczególnie w lecie, gdy z nieba się leje żar, musza się gdzieś podziać.

Odnośnik do komentarza
  • 0

A może ma ktoś jakiś patent jak zamontować uchwyt do telefonu? Nie ma standardowej kiery gdzie przykręcę większość uchytów motocyklowych, zostaje albo wiercenie plastików i komibnowanie, albo zssawka do szyby ewentualnie do zegarów, albo...? No właśnie czekam na info :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...