Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

Bury daj na luz, nikt nie ma zamiaru obrażać Ciebie ani marki. Ja to widzę tak: może komuś żal d..e ściska że go nie stać na BMW ? to sobie coś tam chlapnie dla poprawy nastroju a może zwyczajnie jak to bywa na forach każdy coś tam "piernie" tak aby było weselej i nie ma nic złego na myśli. Takie przekomarzanie się...

A tak poważnie mój kolega ma już z kolei 5 -te BMW (wszystkie kupował nowe, RT,GS,GT,GTL) jego brat trzecie(RT,GT,RT i nie ma mowy o zmianie marki. Owszem tak jak pisałem wyżej są problemy a nawet RT musi zostać wymieniony tylko jak ktoś używa przez lata wielu motocykli i w końcu przesiada się na BMW to niestety nie ma już na co zmienić - tak twierdzą użytkownicy. Może nie dotyczy to skuterów ale z motocyklami tak jest.

Robert moto stoi w serwisie w sezonie - owszem ale nie ma problemu z motocyklem zastępczym. Bez gadania otrzymujesz jakieś demo. A w innych markach przynajmniej w Polsce może być z tym krucho. Podejrzewam że jeden salon BMW we Wrocławiu ma więcej testówek do dyspozycji jak cała Honda Polska gdzie trzeba szukać kto w danym tygodniu ma do dyspozycji Integre.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Bury, pisz pismo na samą górę, bo to przestaje być "śmieszne". Praktycznie nowy sprzęt w środku sezonu stoi miesiąc na serwisie a odpowiedź ASO brzmi: brak części zamiennej. :msn-cry:

Ps. Można się zawsze pocieszać, że nasz rynek momentalnie reaguje na potrzeby klientów i nawet po gwarancji nie jesteśmy pozostawieni sami sobie > http://allegro.pl/si...4324836445.html

:msn-wink:

Odnośnik do komentarza

Czytam i nie wierze ysz.gif

Sam miałem nie przyjemność korzystać z serwisu BMW w stolicy, i oprócz niezrozumiałego dla mnie faktu że wszystko da się naprawić a nie zaraz wymieniać na nowe ( o czym gdzieś w tym temacie pisałem ) to w kwestii zadbania o mnie- klienta

( ach te hostessy 103.gif ) nie było najgorzej.

Od ręki motor zastępczy, czy nawet propozycja hotelu.

Więc tego czy korporacji BMW skuter się udał czy nie udał nie będę już pisał, ale co do uprzejmości, i zachowania pozorów w stosunku do klienta tak żeby czół się ważnym, nie mam zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza

Jarek może to była zasługa zagranicznej tablicy rejestracyjnej?

My Polacy już nie kucamy przed zachodem, więc nie wydaje mi się :-)

Odnośnik do komentarza

MariuszBurgi: Pisanie jak to mówisz na samą górę nic nie da. Oni to i tak przekazują do odpowiedniej centrali danego kraju bo ich to nie obchodzi. Jesli juz pisac to do polskiej centrali. Wiem bo pracuję w assistance BMW ;)

Odnośnik do komentarza

No cóż, jest takie powiedzenie:

Lepiej siedzieć cicho, czytać spokojnie i tylko wyglądać na idiotę, niż się odezwać w dyskusji i rozwiać wszelkie wątpliwości

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Jest jeszcze jedno powiedzenie, które mam w stopce :)

Bury, współczuję sytuacji. Chwilowo nie mam na nic czasu, więc jak chcesz możesz pojeździć na moim :)

Odnośnik do komentarza

Ha, dzięki. Mam na czym jeździć :-)

Jadę do Inchcape dzisiaj, zobaczymy co będą mieli do powiedzenia. Przez telefon nie czują się winni ani trochę.

Wieczorem usiądę i coś naskrobię. Wyślę do BMW Polska.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

MariuszBurgi: Pisanie jak to mówisz na samą górę nic nie da. Oni to i tak przekazują do odpowiedniej centrali danego kraju bo ich to nie obchodzi. Jesli juz pisac to do polskiej centrali. Wiem bo pracuję w assistance BMW ;)

Zgadza się. W centrali BMW mają teraz o wiele większe problemy, bo bardzo szybko namnożyli modeli aut klas od 1 do 9 (niedługo X9 wychodzi wraz z X7) i szukają 50% marż gdzie się da. Mają nowy super silnik 3-cylindrowy 1.5l z n-turbinami (zaprojektowany pod ograniczenia rynku chińskiego, ale będą go montować pewnie do x6 i 7ki) i nie ma za bardzo do której wersji M go wcisnąć, tak wszystko ich własny down-sizing skomplikował. Może jakaś klasa M3.5 i wersja coupe M4.5? Co oni będą się przy takich dylematach, awaryjnością motocykli zajmować? Marża 50% i do klienta... Żarty, ale to już nie jest śmieszne z tymi ciągłymi awariami nie tylko moto ale każdej dosłownie odmiany pojazdów tej marki. W testach niezawodności h...d... i kamieni kupa. Pisze to użytkownik tej marki moto i 4oo, który nic więcej od nich nie kupi i żaden serwis ani hostessy tego nie zmienią.

Odnośnik do komentarza

W USA, BMW oferuje odkupienie od klientów wadliwych modeli R1200RT (2014).

"If an owner doesn’t want to keep the R1200RT, BMW Motorrad USA will buy back the vehicle at the original purchase price and provide them with an additional $1,000 they can use toward the purchase of a different BMW motorcycle."

Więcej

Odnośnik do komentarza

W USA, BMW oferuje odkupienie od klientów wadliwych modeli R1200RT (2014).

"If an owner doesn’t want to keep the R1200RT, BMW Motorrad USA will buy back the vehicle at the original purchase price and provide them with an additional $1,000 they can use toward the purchase of a different BMW motorcycle."

Więcej

Mojemu koledze we Wrocławiu też proponowali bonus na inny motocykl ale wybrał jeszcze raz RT a na czas oczekiwania ma do dyspozycji GTL -a

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Żarty, ale to już nie jest śmieszne z tymi ciągłymi awariami nie tylko moto ale każdej dosłownie odmiany pojazdów tej marki. W testach niezawodności h...d... i kamieni kupa.

Można się zawsze "pocieszać", że inne marki mają te same problemy... jak nie większe.

Pisze to użytkownik tej marki moto i 4oo, który nic więcej od nich nie kupi i żaden serwis ani hostessy tego nie zmienią.

Niestety, dobre jakościowo i latami bezawaryjne pojazdy z Bayernu skończyły się z początkiem poprzedniej dekady.

Sami serwisanci ASO BMW nieoficjalnie mówią, że ostatnie dobre modele 4oo tej marki to: 3er> E36, 5er> E39 a 7er>E38. Później było niestety coraz słabiej... a dziś (po 2010 roku, serie "F")... księgowi osiągnęli pełnie zadowolenia. Oczywiście są to wciąż doskonałe, jeszcze bardziej komfortowe i zaawansowane technicznie pojazdy ale teraz klient jest bardziej uzależniany od ASO. Era prostych czynności serwisowych bez konieczności kontaktu "z bazą" via internet odeszła w zapomnienie ;). Technika modułowa, programowalne części i inne...

Z 2oo jest podobnie...

No cóż, pozostaje przywyknąć albo... jeździć modelami poprzedniej generacji tyle ile się da.

Ps> @Bury, jak tam postępy serwisowe z Twoim C650GT?

Odnośnik do komentarza

No cóż, pozostaje przywyknąć albo... jeździć modelami poprzedniej generacji tyle ile się da.

Ostatnio w serwisie bemy podziwiałam nowy model rt 1200, i akurat w tym czasie byli tam policjanci z drogówki ( glina w Belgii jeździ bmwicami).

Ich opinia była krótka . Tylko stare modele nadają się do jazdy, a nowe są jedynie ładne.

Ale GT to nie RT ;-)

Odnośnik do komentarza

Ps> @Bury, jak tam postępy serwisowe z Twoim C650GT?

Wczoraj dzwonił do mnie doradca serwisowy z Inchcape. Część dotarła i skuter ma być gotowy do odbioru we wtorek. Ciekawy jestem jaki będzie efekt przy odbiorze ?? Czy GT-ek będzie cichszy...

Zastanawiam się nad wyjazdem na BMW MOTORRAD DAYS 2014, ale przyznam, że trochę się boję jechać "nierozjeżdżonym" po dosyć poważnej naprawie motocyklem...

Ps.

Napisałem oczywiście wylewny list do BMW Polska, ciekawe jaka będzie reakcja...

Odnośnik do komentarza

Bury jeszcze raz uważnie przeczytałem twoje posty dotyczące problemu głośnego napędu w twoim GT ku.

W pewnym momencie ze zgrozą totarło do mnie że mam -chyba- ten sam problem.

Myślałem żeby pojechać z tym na serwis ale gdy silnik jest już rozgrzany , staje się jakby cichszy.

Bo prawdę mówiąc chyba się już do tego dźwięku przyzwyczaiłem :-)

Ale teraz po tym co napisał Lazyfox cyt: An engine stall may increase the risk of a crash , trochę mnie to zaniepokoiło !

Fakt że chwilowo pierwszą miłością mojej pasji stała się "Pancja" nie zmienia to faktu że na GTku fajnie mi się jeździ i bardzo mi się podoba.

Jednak. Jednak z racji tego że nie przywiązuje się do życzy martwych, i jak każdy nie lubię głupio tracić, nie wiem czy nie pozbyć się stresu w postaci GTka.

To fakt że mam jeszcze trzy lata gwarancji, ale boje się że jak zła opinia o tym modelu się rozniesie to nie łatwo będzie się go pozbyć.

Na dzień dzisiejszy gdybym chciał go sprzedać to wychodzi na to że jazda tym skuterem kosztuje mnie 366€ miesięcznie .

Tyle już straciłem ! :-(

W Antwerpskim salonie BMW na około dwadzieścia używanych motorów które stoją tam do sprzedania połowa to C 650 GT i C 600 sport , co na fakt że są w sprzedaży dopiero dwa lata jest dziwne.

Przed wyjazdem na burgmanie chciałem u nich oczywiście za dopłatą wymienić mój skuter na biegowca, usłyszałem że chwilowo ze względu na dużą ich ilość nie są tym zainteresowani. O czymś to świadczy.

Reasumując.

Przez 15 miesięcy użytkowania nowego sprzętu, skuter był 9 razy na serwisie !!!

Przykro mi że mimo iż zakochałem się w tym skuterze od pierwszego z nim spotkania, dla niego założyłem ten temat z nadzieją że będę w nim czytał tylko dobre o nim opinie, dziś staje po przeciwnej stronie. Po stronie ludzi którzy patrzą na ten skuter obiektywnie i bez emocji.

Współczuje Ci Bury problemów z twoim skuterem, i jednocześnie cieszę się że mój kolega Marcino1 nie ma tych kłopotów i może korzystać z niewątpliwej przyjemności jazdy na BMW C650 GT. Czego Ci Marcin i wszystkim posiadaczom serdecznie życzę.

Odnośnik do komentarza

Jeszcze info dotyczące najnowszych RT - ków. W Polsce sprzedano 19 szt. ale wszystkie zostały wycofane z użytkowania z powodu wady tylnego zawieszenia. W USA coś koło 17 tyś. sztuk z zakazem jazdy...

Odnośnik do komentarza

Jarku, bardzo dobrze opisałeś tą sytuację. Na niemieckim Mobile skuterów C650GT i C600Sport jest kilkakrotnie więcej niż innych modeli skuterów... Cena "wyjściowa" u dealera BMW to jakieś 13 tysi euro... Ceny z przebiegami 0 km na mobile, bo nie mówię nawet o używanych (nie testówkach!) z symbolicznym przebiegiem są dużo niższe... No i dodatkowo przy takiej ofercie mobile, może być "lekki" problem ze sprzedażą... Rynek jest tymi skuterami zapchany. Już teraz ceny używek nijak się mają do ceny zakupu, a co będzie za parę lat? Akurat tu opisałem stronę pragmatyczną zakupu, bo może skuter BMW wart jest utraty 50% wartości w 2 lata ;) ... Nie wiem.

PS. Sytuacja jest taka trochę w stylu: zalania wręcz rynku skuterami, które nie za bardzo znajdują nabywców. A skutery BMW i tak nie będą najczęściej widywanym maxiskuterem na ulicach. Na pewno nie po tych technicznych niedomaganiach. Cały czas piszę tu o rynku niemieckim.

Odnośnik do komentarza

Wiadomość z wczoraj.

BMW of North America, LLC (BMW) is recalling certain model year 2012-2014 C 600 Sport, and C 650 GT motorcycles manufactured August 2, 2012, through February 18, 2014. In the affected vehicles, the camshaft chain tensioner may not function properly, resulting in an engine stall.

CONSEQUENCE:

An engine stall may increase the risk of a crash.

REMEDY:

BMW will notify owners, and dealers will replace the camshaft chain tensioner, free of charge. The recall is expected to begin in July 2014. Owners may contact BMW Customer Relations at 1-800-525-7417. NOTES:

Owners may also contact the National Highway Traffic Safety Administration Vehicle Safety Hotline at 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), or go to www.safercar.gov."

Mój jest z lipca 2012, ale jakoś mnie to nie pociesza za specjalnie... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Motor c600 sport/c650gt jest dziełem inżynierii Bmw Motorrad. Produkcja w zakładach Kymco ale pod ścisłym nadzorem kontrolerów z BMW.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...