Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

  • Sympatycy

Jeśli wierzyć internetom to:

Wysokość kanapy:

BMW: Sport: 810mm, GT: 780mm

Honda SWT-600: 755 mm

Pozostaje jeszcze - oprócz wysokości - kwestia szerokości. W X-MAXie, który nie jest bardzo wysoki, kanapa jest bardzo szeroka i "skraca" nogi.

Odnośnik do komentarza

Nadszedł czas na mojego GT-ka. Oddałem go do serwisu na przegląd we wtorek 27 maja. Kilka uwag miałem w tym głośny wg mnie układ napędowy. Obsługujący mnie doradca był bardzo miły i oznajmił, że nazajutrz będzie skuterek do odebrania. Uśmiechnąłem się tylko i.... nazajutrz owszem dostałem telefon z informacją, że zamówiono nowy układ napędowy i dopłynie na środę za tydzień. Jako, że ujeżdżam jeszcze RR-kę, więc mi się nie spieszy, poprosiłem tylko o rzetelne wykonanie naprawy. W piątek znowu dzwoni doradca serwisowy... jeszcze czegoś się dopatrzyli i płyną następne części z Niemiec...(choć ja myślę, że na ślepo szukają przyczyny głośnej pracy skutera) GT-ek będzie może na przyszły piątek. Tak się zastanawiam, czy to dobrze czy źle... na czasie mi nie zależy, ale chciałbym w tym sezonie trochę na nim pojeździć... :renske: Moje wrażenie jest takie, że serwisy tego rodzaju motocykla poprostu nie ogarniają. Dobrze, że ma czteroletnią gwarancję... :shifty:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

W piątek znowu dzwoni doradca serwisowy... jeszcze czegoś się dopatrzyli i płyną następne części z Niemiec...(choć ja myślę, że na ślepo szukają przyczyny głośnej pracy skutera)

Z Niemiec to musiałyby tyle czasu płynąc barką po rzece :)

A tak poważnie to trudno wyczuć skąd płyną... Tajwan?

Dobrze, że ma czteroletnią gwarancję... :shifty:

Nawet bardzo dobrze, tylko z drugiej strony 3 tygodnie czekać na naprawę praktycznie nowego skutera to... hmmm...

Ps. @Bury, obudowę napędu masz suchą, bez objawów "pocenia się"?

Odnośnik do komentarza

Tak, sucha od początku. Nie miałem z nią problemów. Wydaje mi się, że nie znają przyczyny głośnego napędu i wymieniają poprostu wszystko po kolei. Na każdą część czekają 5 - 7 dni i dlatego tak to długo trwa... :down:

Ogólnie nic się z nim nie działo, tylko głośny napęd...

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj zdenerwowany zrobiłem awanturę w Inchcape... Nikt nic nie wiedział na temat mojego skuta bo prowadzący go doradca serwisowy jest na urlopie... Zgroza i to w serwisie marki tfu...premium. Po kilku godzinach ustalili łaskawcy i oddzwonili do mnie z informacją, że.... I teraz uwaga: "wymieniono w pańskim skuterze przekładnię CVT i czekamy jeszcze na ślizg-prowadnicę łańcucha". Pytam, za ile dotrze ta część, bo chciałbym pojeździć w tym sezonie jeszcze na nim... Termin niestety jest nieznany bo mają tą część na tzw brakach i czekają na jej wyprodukowanie. Pytam o szacowany czas... Nie wiadomo, bywa że dwa trzy miesiące... Hahaha tyle prawie trwa sezon... Lecz doradcę termin nie dziwi bo u nich to normalne... Przecież części której nigdzie w magazynach nie ma trzeba wyprodukować... Ręce opadają, ocenę serwisu i marki zostawiam Wam.

Chciałbym się tylko Was poradzić, czy ta prowadnica łańcucha to część mająca na coś istotny wpływ... Bo po awanturze chcą mi tymczasowo zwrócić skuter i nawiązać kontakt ponownie jak część dojdzie.

Co myślicie ? Odbierać ?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Bury nie wiem czy powinieneś odebrać czy nie ale na Twoim miejscu zarządałbym na czas naprawy cos zastępczego.

Coś się dzieje z tymi motocyklami. Mój kolega kupił nowego R 1200 RT odebrał w kwietniu o cenie nie muszę chyba pisać. Raz był ściągany lawetą z autostrady a teraz zadzwonili że motocykl ma zakaz poruszania się po drogach. Przyjechali Panowie z asistance i zabrali motocykl. Były podobno dwa wypadki bo coś się tam urwało i prawdopodobnie jest wada fabryczna. Do serwisu wezwano 12 tyś. pojazdów, głównie w USA. Klientom zaproponowano inny model z rabatem lub na czas wyjaśnienia sytuacji inny motocykl. Mój kolega jeździ teraz GTL 1600 i czeka na wymianę motocykla bo zażyczył sobie dokładnie taki sam model. Niestety musi poczekać aż zostanie wyprodukowany. Ma teraz jeszcze kłopot bo ten wadliwy trzeba wyrejestrować, załatwić sprawy u księgowej i w ubezpieczalni itp.

Odnośnik do komentarza

Kurde, zważywszy na terminy, czteroletnia gwarancja dla motocykli Motorrada nabiera sensu...hihi. Ale powiedzcie mi czy ten ślizg-prowadnica może ponownie mi coś w napędzie uszkodzić...? Jeździć mam czym, póki co RR się nie psuje, choć jakaś akcja serwisowa na stopkę już jest w systemie...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Bury nie wiem czy powinieneś odebrać czy nie ale na Twoim miejscu zarządałbym na czas naprawy cos zastępczego.

Zdecydowanie.

....Mój kolega jeździ teraz GTL 1600 i czeka na wymianę motocykla bo zażyczył sobie dokładnie taki sam model. Niestety musi poczekać aż zostanie wyprodukowany. Ma teraz jeszcze kłopot bo ten wadliwy trzeba wyrejestrować, załatwić sprawy u księgowej i w ubezpieczalni itp.

A pro pos :msn-wink:

Odnośnik do komentarza

Tego kolegi od RT-ka brat ma już dwa lata GTL-a i przerabiał 2 x wymiana pompy wody - bo ciekła a na nowe przełączniki przy manetkach czekał dwa miesiące - na szczęście w okresie zimowym.

Odnośnik do komentarza

Słuchajcie, nie potrzeba mi motocykla zastępczego, bo mam jeszcze S1000RR. Ją ujeżdżam. Chodzi mi o to czy odebrać skutera, bo mam chęć pojeździć z żoną lub dziećmi. Tylko mam pewne wątpliwości, czy aby przez ten ślizg-prowadnicę znowu czegoś szlag nie trafi...

Podpowiedzcie, pliss...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Przepraszam adminów za mały OT, ale muszę napisać jako niedoszły użytkownik C650 GT. To sytuacja, które nie prawa mieć miejsca w żadnej marce, a w szczególności nie w premium. Jak to "na urlopie?", " jakie "nie wiedział?!". Dno i sto metrów mułu. Jestem w stanie przyjąć - z bólem - że skuter się psuje, ale nigdy nie jestem w stanie zaakceptować tak żenująco niskiego poziomu "obsługi" posprzedaźowej.

Odnośnik do komentarza

Tego kolegi od RT-ka brat ma już dwa lata GTL-a i przerabiał 2 x wymiana pompy wody - bo ciekła a na nowe przełączniki przy manetkach czekał dwa miesiące - na szczęście w okresie zimowym.

W GTL-lu mojego szefa po 20 tyś. km wymiana skrzyni biegów ( brak możliwości włączenia 1 biegu )

Odnośnik do komentarza

(...)póki co RR się nie psuje(...)

RR zajął dopiero 20 miejsce wśród moto pod względem bezawaryjności... W teście długodystansowym do 25 tkm były drobnostki... Po 25 tkm zaczęły się schody i naprawy idące w tysiące euro... To ze skuterem może być tylko gorzej ;) ...

Wiem, żarty... ale na razie czytam na wielu forach, że BMW bazuje w moto na, wyrobionym przez lata, dobrym wizerunku... A tego coraz mniej nawet na forach BMW ;) ...

PS. A ze względu na bliskość miejsca gdzie składają moto BMW, powinieniem piać hymny na ich cześć ;) ...

Odnośnik do komentarza

Piootr radzę skontaktowac sie z centralą BMW (najlepiej pisemnie dokładnie opisać w formie reklamacji). Tam mimo wszystko są osoby, którym zależy na opinii marki i takim serwisom ucierają uszy.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Piootr radzę skontaktowac sie z centralą BMW (najlepiej pisemnie dokładnie opisać w formie reklamacji). Tam mimo wszystko są osoby, którym zależy na opinii marki i takim serwisom ucierają uszy.

Szczęśliwie ta sytuacja mnie odobiście nie dotyczy. Rzeczywiście kolega, którego dotknęła ta sprawa powinien napisać.

Odnośnik do komentarza

No cóż, jest takie powiedzenie:

Lepiej siedzieć cicho, czytać spokojnie i tylko wyglądać na idiotę, niż się odezwać w dyskusji i rozwiać wszelkie wątpliwości...

Przepraszam, ale ja się poczułem urażony...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Bury nie martw się, bo ile ludzi, tyle opinii... Tobie GT 650 odpowiada i to jest najważniejsze... Ja przejechałem się tym modelem (w wersji za 52 tysiaki) i mi kompletnie nie odpowiadała charakterystyka tego modelu (zawieszenie i kultura pracy sinika i napędu), a z rozmów z osobami, które miały styczność z MyRoad 700 wnioskuję, że hałas napędu jest jeszcze dotkliwszy (tonacja), więc wnioskuję z tego, że BMW poprawiło część dolegliwości Kymco... No ale powtarzam, co dla jednych jest wadą, dla innych może być zaletą... Mi prócz hałasu nie odpowiadały mi wibracje przy przyśpieszaniu... Może Burgman mnie rozpieścił w tej kwestii, ale po prostu tak kojarzę komfort jazdy - absolutny brak wibracji, czysta moc przyśpieszenia nieokupiona drganiami i hałasem wydechu (może być delikatny gwizd napędu)... Mam nadzieję, że kiedyś znajdę jakiś sprzęt spełniający te warunki, ale chyba będzie to skuter elektryczny :D Burgman jest bliżej moich wymagań, dlatego pisze otwarcie o swoich (i tylko swoich) odczuciach...

Odnośnik do komentarza

I tu niestety sprawdza się stara prawda, że nowe modele to przez 1~2 lata takie króliki doświadczalne, aby producent mógł usunąć tzw. choroby wieku dziecięcego. Przy zakupie nowości należy się z tym liczyć. Z tego co się ostatnio czyta o BMW to produkują coraz taniej, a sprzedają coraz drożej. Tylko co na to klienci...

Odnośnik do komentarza

Tak naprawdę, to liczę się z faktem, że pojazdy poprostu się psują i w pełni to akceptuję. Tak jak ja pozostali użytkownicy Gt-ków najprawdopodobniej też dlatego właśnie opisujemy najmniejsze dolegliwości tychże sprzętów bez skrępowania. Dzięki forum możecie się o nich dowiedzieć. Braku skrępowania w większości brakuje innym użytkownikom... I na dodatek co niektórzy dają wyraz niskiego poziomu myślenia i wypowiedzi...

BMW satysfakcjonuje mnie w stu procentach i póki co nie zamierzam zmieniać marki z wielu względów, m.in. dlatego, że wszędzie i wszystko jest dobre gdzie nas nie ma lub czego nie mamy. Moi znajomi posiadają motocykle innych marek i uwierzcie mi dla niektórych ich posiadanie jest osobistą tragedią życiową. Nie będę wywyższał marki której użytkuję, lecz zarówno RR jak i GT plasują się bardzo wysoko. Tyle tylko, że ja, Marcino i Jarek potrafimy otwarcie mówić o ich niedoskonałościach... Choć w RR ich nie zauważyłem...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

I bardzo to doceniamy :) . Jednak sam przyznasz, że zapalanie się kontrolki oleju przy szybszej jeździe, wskakiwanie trybu awaryjnego, czy jak w Twoim przypadku, trzymanie skutera latem tygodniami w serwisie jest precedensem, bo ja o takich problemach innych, nowych skuterów jeszcze nie czytałem.

I to przez ponad 10 lat. Dodam, że wymieniłem tylko kilka "niedomagań" dla których te skutery musiały odwiedzać serwis...

PS. Jeszcze jedno... Nie są to pojedyńcze przypadki z których robię sobie "kpiny" i na nich "ujeżdżam" ;) ... To są notoryczne przypadki, z którymi walczy duża część użytkowników tych skuterów... Czy będą dotyczyły tylko pierwszych dwóch roczników modelu? Czas pokaże...

Zauważ, że u nas na forum liczbę skuterów tego typu można prawie zliczyć na palcach jednej ręki i to nie używek, ale nowych, a opisów problemów zaczyna się robić na cały dział ;) ...

Fakt faktem jest taki, że "z ręką na sercu" nikt nie oczekiwał od BMW wypuszczenia modelu z takimi "niedoróbkami" i tu chyba nikt nie może zarzucić mi "złośliwości", bo po prostu tak jest. I nikt tu niczego nie zmyśla.

Odnośnik do komentarza

Tak, przyznam z wymienionych przez Ciebie, trzymanie motocykla w serwisie tygodniami z powodu braku części jest żenujące i uwłaczające jakości marki. Ale właśnie dlatego o tym piszę... Zepsuć się może wszystko ale serwis powinien być to w stanie ogarnąć bez zbędnej zwłoki...

Drugą sprawą jest to, że najprawdopodobniej nie słyszałeś o takich przypadkach ponieważ nikt nie chce o tym pisać bojąc się takich płytkich wypowiedzi jak co niektórych userów... Oczywiście podkreślam słowo niektórych :-)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Lazyfox, na szczęście się nie pomyliłem... Gdybyś czytał wątek ze zrozumieniem to wiedziałbyś o co poprosiłem. Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to nie nie mów nic... Wiedział już o tym Kubuś Puchatek :-)

Poczucie humoru mam doskonałe, tylko nie lubię pustych myśli... Nie na temat...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...