Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Co dziś zrobiłem przy swoim skuterze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jarek_PL te plastikowe tryby nie przenoszą dużych momentów obrotowych, odpowiadają za zmianę przełożenia skrzyni w sposób płyny (tryb automatyczny) lub krokowy (tryb manualny). Rozpad plastikowego trybu najczęściej następuje kiedy zawiedzie czujnik przełożenia. Uszkodzony czujnik nie wyłącza silniczka elektrycznego, który za pomocą tych plastikowych trybów zmienia biegi, a ten kręci się bez opamiętania i rozrywa plastikowe trybiki ;) . Na szczęście nie dzieje się to zbyt często i do tego uszkodzenie czujnika wywala wcześniej błąd na desce rozdzielczej Burgmana, jeżeli ktoś to zbagatelizuje i próbuje dalej jeździć to wtedy trybiki szlak trafia.

Właśnie kilka chwil temu wróciłem z „fabryki” Dzięki Bogdan z wytłumaczenie Młodemu Koledze zagranicznemu, po co ten trybik siedzi w CVT.puk-puk.gif

Dziękuje Panowie ! witaj.gif

Bogdan201 przejrzysta i zrozumiałe wytłumaczenie.

I Panu, Panie Mareczku za zilustrowanie problemu.

Opublikowano

Ja się szykuję do rozebrania tylnej lewej lampy i zacisku hamulca przedniego.

Z tyłu notorycznie znika mi stop mimo dobrej żarówki, pewnie zaśniedziała trzeba będzie albo przeczyścić, albo wymienić oprawkę. Natomiast zacisk troszkę za mało odbija. Coż maszyna więcej stała niż jeździła, więc mnie to nie dziwi.

Opublikowano

A ja wymienilem w Zacnej akumulator i zalozylem oparcie dla pasazera dedykowane przez Givi do modelu FJS. Silniczek po kilku miesiacach postoju zagadal za pierwszym razem. Hondzia chodzi jak nowa.

  • Sympatycy
Opublikowano

Oleje wymienione, filtr też. Oponki dopompowane. Jazda dzisiejsza po dłuższym postoju bezcenna.

Opublikowano

:)czekam na nowy filtr powietrza:)wymienilem swiece na irydowa:)denso:)olej i filtr oleju juz wymienione,zalozony bagaznik na kufrze centralnym:) troche sie natanczylem przy pajaczku a pogoda w swinoujsciu iscie letnia sloneczko pieknie swiec od kilku dni a ja w garazu dlubie:(....ale jak rusze to...brum brum titit:)...

Opublikowano

Ja wymontowałem akumulator , jest padnięty do zera więc wymiana pewnie mnie czeka, wymontowałem siłownik kanapy aby coś dobrać podobnego.

Zamówiłem graty :Olej , filtry i irydówki

  • Sympatycy
Opublikowano

Rowerowy "magazynek" na narzędzia, zaadoptowałem na apteczkę motocyklową. Wszystko się tam mieści (DIN 13167).

Dwie dziurki, dwa wkręty, dwie nakrętki i już. Miejsca w bagażniku pod kanapą jest dość.Teraz tylko znaczek "czerwonego krzyża" przylepić!

Tylko skąd go wziąć?

W sieci nie znalazłem :batman:

Opublikowano

Anubis wymontował, a ja zamontowałem akumulator w dniu dzisiejszym, potem odpaliłem skuter, i udałem się na przejażdżkę. Po drodze sprawdziłem ciśnienie w oponach. Pierwsze 60 km w 2013 roku zrobione. Teraz czekam na zamówioną świecę irydową i olej i będę gotowy na pierwszy przegląd mojego Syma. Pozdrawiam wszystkic

Opublikowano

Ja dzisiaj zrobiłem przejażdzkę po wymianie pierścieni, toczeniu wariatora i wymianie rolek - o mało nie popadłem w hipotermię:question:

Przy 4 tyś obrotów miałem licznikowe 60km/h. Na wyższe obroty przyjdzie pora po dotarciu pierścionków.

Opublikowano

witam:) filterek powietrza juz jest jutro montuje:) dla potomnych...DENSO IU 22 swieca do silnikow piaggo 500 i pochodne z tym silnikiem maszyny pasuje tez do T-maxa:) yamahy t-max :)sprawdzone bo kolega ma ten sprzet:)...pozdrawiam:)...

Opublikowano

Witam,

Więc tak SW 600 2001 rok przebieg z licznika 85 tyś km

Napęd wygląda następująco po zdjęciu obudowy:

1.jpg

Klucz home made do blokady:

2.jpg

Tak to wyglądało po zdjęciu sprzęgła (Wrzonio blokada imbusem rozmiar 5 lub 6 "od tyłu" bębna sprzęgła działa :-)

3.jpg

Trudno mi oszacować z ilu km czy tysięcy km jest ta warstewka pyłu czy jakby to nazywać:

4.jpg

Wygląd po operacji "czystka"

5.jpg

Niespodzianka zauważona podczas prób zablokowania sprzęgła do odkręcenia:

6.jpg

Reasumując na dzisiaj:

Napęd wyczyszczony, "talerzyki" przetoczone, łożysko w obudowie napędu wymienione, filtr napędu nasączony "mazidłem" do filtrów :-); olej w przekładni wymieniony, skręciłem wszystko z niemiecką serwisówką by Artrix i kluczem dynamometrycznym ale powiem, że bym to chętnie mocniej skręcił ale skoro tak mówi serwisówka...... najwyżej będę dokręcał na ulicy ;-)

Niespodzianka z oponą, wymieniłem na Pirelli Diablo, wszyscy chwalą więc zaryzykowałem, więc jak "wyrwałem" koło napędowe to i zaciski wyczyszczone i klocki wymienione, hamulec ręczny wyregulowany, felga doszorowana bo bez wyjęcia ze skutera ciężko domyć szczególnie od strony tarczy hamulcowej....

Jak tył zrobiony to i przód wyczyściłem, kółko odkręciłem zaciski i felga dopieszczona, klocki kupione ale stare jeszcze na kilka tysięcy dadzą radę więc nowe czekają......

Olej i filtr to chyba wiadomo że wymieniłem Motul + Hilfo

Filtr powietrza czysty więc delikatnie dmuchnięty tylko....

Manetka od gazu zrobiła się luźna pod koniec sezonu więc czyszczenie, odtłuszczenie + silikon i zobaczymy......

Tył ogarnąłem, zostało smarowanie linek od gazu może i od ręcznego wyczyszczę i nasmaruję z wykorzystaniem tego cudeńka

7.jpg

Trzeba jeszcze główkę kierownicy zobaczyć, mam wlany gęstszy olej do lag bo SW ma miękki przód więc go utwardziłem ale główka teraz bardziej dostaje....

No i można by oponę protestować, klocki docierać a w Łodzi od 2 dni śnieg się pojawił :-(

Opublikowano

Witam.

Dziś się wziąłem za przegląd świeżo zakupionej Majeczki 400, po prostu chciałem zweryfikować jej przebieg.

Sprawdziłem :

- wszystkie suche filtry, wymagały wyłącznie przeczyszczenia sprężonym powietrzem

- skontrolowałem sprzęgło, okładziny i sprężynki

- pasek napędowy (oryginał Yamaha, szerokość 28,7 mm)

- szczegółowe oględziny zawieszenia, ramy oraz pozostałych elementów plastikowych

Ogólnie to było sporo rozkręcania (3 godzinki), ale przynajmniej wiem na czym stoje.

Następne zaplanowane prace to wymiana oleju w silniku i przekładni.

Opublikowano

W tym tygodniu mój skuter zmienił miejsce garażowania (od sprzedawcy - bo zima go tam zatrzymała od kupna). Dorwałem namiar na serwis skuterów w mojej miejscowości (by olej wymienili i filtry - nie wiem co tam lał i kiedy to wymieniał poprzedni właściciel - nie mam z nim kontaktu choć pisałem do niego list... trochę mnie ten brak wiedzy martwi - oby tylko z tego powodu problemów nie było).

Dorwałem też namiar na wytworzenie nowej osłony do tłumika (trza iść do zakładu z cięciem laserowym/wodnym i domajstwować z odpowiedniej blachy, może nawet mi zrobią na niej jakiś napis?) - stara uległa anihilacji gdzieś w pomrokach historii... (ma ktoś inne pomysły może?)

Obaczym co z tego wyjdzie.

  • Sympatycy
Opublikowano

<wytworzenie nowej osłony do tłumika> ja bym nie przesadzał ;)

Można już kupić używki/nowe - i to chyba taniej.

Opublikowano

Witam.

Dziś się wziąłem za przegląd świeżo zakupionej Majeczki 400, po prostu chciałem zweryfikować jej przebieg.

Sprawdziłem :

- wszystkie suche filtry, wymagały wyłącznie przeczyszczenia sprężonym powietrzem

- skontrolowałem sprzęgło, okładziny i sprężynki

- pasek napędowy (oryginał Yamaha, szerokość 28,7 mm)

- szczegółowe oględziny zawieszenia, ramy oraz pozostałych elementów plastikowych

Ogólnie to było sporo rozkręcania (3 godzinki), ale przynajmniej wiem na czym stoje.

Następne zaplanowane prace to wymiana oleju w silniku i przekładni.

Piitersonn, czy masz gdzieś/mógłbyś podzielić się step-by-step instrukcją do tego jak się za taki przegląd w warunkach domowych zabrać?

Jak zlokalizować filtry, jak je wymienić, jak wyczyścić

itp.. ?

Sam bym się w weekend rozsiadł (pewnie nie tylko ja) i posprawdzał sobie nowo kupioną majkę zanim wyśle ją na serwis do Yamahy..

Może udało by się nawet zrobić jeden duży dokument z takim opisem na przyszłość

Opublikowano

Ja wsadziłem dzisiaj akumulator, udało mi się go reanimować po całkowitym padnięciu, nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem kilka kółek po garażu. ;)

W poniedziałek odbieram graty: olej z filtrami , irydówki i nowe akku , w tygodniu po pracy będę zmieniał.

Opublikowano

@Anton szukałem, nie znalazłem, to co jest na alenietanio wygląda gorzej niż ja mam teraz. Kupować całego tłumika nowego nie widzę sensu, a z opowieści serwismana wychodzi że to nie jest droga impreza i może być finansowo opłacalna.

Może od razu pytanie: ma ktoś z forumowiczów taką osłonę do AN250 z 98?

  • Klubowicze
Opublikowano

Podkręciłem łożysko główki ramy o 1/4 o obrotu, możne się to wydawać śmieszne ale czuć różnicę.

Przegonię jakieś 100 km i zobaczę jak się będzie sprawować. Próba "garażowa" wypadła pomyślnie, czekam aż śnieg stopnieje żeby przeprowadzić próbę drogową.

Potem zobaczymy co dalej trzeba będzie działać.

  • Klubowicze
Opublikowano

A ja dzisiaj kupiłem mój s....er ale jeszcze nic przy nim nie zrobiłem jeśli to OT to przepraszam.

Opublikowano

czasza lusterka i dolne płozy pomalowane wczoraj,a dzisiaj poskładałem swego burka :msn-wink:

Opublikowano

więc kolejne rzeczy wykonane w ostatnich dniach:

-wypiaskowane, zapodkładowane i pomalowane proszkowo: stopka centralna, stopka boczna

-okazało się że stopka centralna była w jednym miejscu niedospawana (!) nie było to akurat widoczne, ale tym otworem dostawał się piasek i zanieczyszczenia do środka rurki- tej na której się staje aby podnieść motor na centralną stopkę- spaw został uzupełniony przed piaskowaniem i malowaniem

- zrobienie zaprawki w na poprzecznej rurce w dolnej częsci ramy- pojawiły się drobne ślady korozji- od kamyczków i piasku uderzającego w rurkę

- okazało się że hak w kształcie litery U trzymający sprężynę stopki centralnej, jest w jednym miejscu urwany od ramy- dospawany precyzyjnie, zrobiona zaprawka

- czyszczenie kabla idącego do rozrusznika okazał się zbyt lekko dokręcony i były ślady iskrzenia na stykach- oczyszczone, dokręcone , nakrętka zmieniona ze stalowej na mosiężna, całość zabezpieczone smarem do połączeń elektrycznych

- naprawa gwintu, śruby jednej ze śrub trzymającej rozrusznik- przegwintowanie na większą- z uwagi na bardzo trudne dojście i konieczność bardzo precyzyjnego nawiercania (wiertłami przedłużonymi dospawanym prętem) w urwanej śrubie, prawie cały dzień pracy- wykrętakiem nie dało rady tego wykręcić

-polerowanie dzwigni hamulcowych- okropna robota

- polerowanie bocznych gmoli wykonanych ze stali nierdzewnej- były lekko zarysowane oraz fabrycznie były bardzo niechlujnie spolerowane- duże rysy i wżery- masa pracy z tym była

- wymiana płynu chłodniczego na prestone- 37

- wymiana prawie wszystkich opasek zaciskowych, na skręcane (norma) oraz dodatkowo uszczelnienie przewodów w miejscach w których je się zaciska hylomarem

wymiana śrub wydechu na polerowane( własnoręcznie) ze stali kwasoodpornej w klasie A2

-piaskowanie wydechu, lada dzień lakierowanie bardzo dobrą farbą nie jakimś sprajem za 15 zł:msn-wink:

-kontrola luzów zaworowych z minimalna korektą- bardziej z nudów;)

- umocowanie poprawnie w tylnym błotniku rurki odpowietrzającej aku- fabryczne mocowania były zbyt luźne, zostały dołożone opaski zaciskowe- estetycznie nic nie widać, rurka już nie wystaje poza błotnik i nie lata

-naklejenie kółeczka z folii ochronnej- (czarny mat) w miejscu gdzie się staje na stopce centralnej aby ustawić na niej sprzęt

kolejne prace w najbliższych dniach;)

  • Klubowicze
Opublikowano

Ja po wczorajszym przeczytaniu informacji na stronie uokik o możliwych wadliwych łańcuchach w Hondach z rodziny NC700

pojechałem do dealera gdzie jeszcze stoi moja Integra i sprawdziłem łańcuch.W mojej wszystko O.K łańcuch DID Japan. :msn-wink:

Opublikowano

Ja wymieniłem olej w skrzyni , przekładni oraz filtry oleju i powietrza.

  • Klubowicze
Opublikowano

Mój Burasek właśnie zmienia kolor , a przy okazji :

- kuferek będzie miał kolorek nadwozia

- wymieniono świeczki

- sprawdzono klocki przód (są ok - powinny z 5tysi zrobić )

- wymieniono łożyska przód na dwustronnie zakryte i wysokoobrotowe no i oczywiście uszczelnienia też .

- na przodzie założono newke oponkę Michałka Pilota sport

Reszta póżniej

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...