Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Co dziś zrobiłem przy swoim skuterze


emge

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

Ja trochę dziś powalczyłem, dwa razy moknąc w strugach deszczu ale nam morzem to ostatnio norma :confused: Przyjechały dziś zamówione nowe rolki do wariatora i linka prędkościomierza (stara trzasła w trasie do Bydgoszczy), więc wyciągnąłem jeszcze nowe klocki na tył i to wszystko zaplanowałem dziś wsadzić w skuta...

Zacząłem od klocków (zamienniki RMS), bo i tłumik trzeba było zdemontować i ramę wahacza poluzować, by zacisk ściągnąć bez zdejmowania koła i poszło gładko. Jakieś 1.5 godzinki roboty z czyszczeniem niektórych elementów.

Później rolki (też zamienniki RMS), ale to już poszło błyskawicznie, bo demontaż napędu mam już opanowany jak w F1 :rolleyes1: (jak się już skompletuje zestaw narzędzi, to idzie jak burza).

W międzyczasie z rolkami spuściłem olej i po odczekaniu dłuższej chwili, zalałem silnik świeżutkim "miodzikiem". Łącznie z rolkami, z godzinka pracy.

Przy lince musiałem rozebrać większą część czaszy przedniej, zdemontować szybę, lampę i kierunki, by dostać się do tyłu licznika bez konieczności wyciągania całego zespołu zegarów.

W ogóle z linką to były hece już przy jej poszukiwaniach. Jakoś odruchowo spodziewając się sporej ceny, rzuciłem się na Allegro. Patrzę a tam używane ze ślimacznicą po 70 PLN sprzedają. Ślimak mi nie potrzebny, no ale jak nie ma innej... Na szczęście próbowałem różnych wpisów w wyszukiwarce i wyszła mi oferta sklepu, z którego już kiedyś brałem jakieś części - RoBoGo... 56 PLN + przesyłka 9 PLN (polecony). Myślałem że może sam wkład linki, albo zamiennik, a tu oryginał w folii Aprilia/Piaggio/Gilera... Cały montaż z czyszczeniem elementów czaszy około 1.5 godzinki...

Piaggiolot chodzi znów jak nowy :clapping:

Odnośnik do komentarza

Witam. Tą uszczelkę o której napisałem 2 posty wyżej wymieniłem jeszcze tego samego dnia wieczorkiem :clapping: Bo nie wytrzymałem, hehe. Dokręciłem z wyczuciem, mam nadzieję że nie będzie już cieknąć, tamta była już w stanie agonalnym. A dzisiaj już się pomęczyłem troszkę; Ściągnąłem tylne koło (tłumik i ten wachacz już wcześniej ściągnąłem), wymieniłem klocki, nareszcie już mi z tyłu nie rzęzi jak kręcę kołem, wymieniłem płyn hamulcowy w tylnym układzie, odpowietrzyłem oczywiście - nawet hamuje :fireman2:, wyregulowałem ręczny, fajna sprawa jak sprawny, wlałem olej do silnika (przedwczoraj go spuszczałem i wymieniałem filtr). Co mi jeszcze zostało... Założyć tłumik, odpalić silnik, sprawdzić poziom oleju, bo wciągnie jeszcze do filtra, muszę jednak kupić klocki na przód, i muszę wymienić płyn chłodzący. Wcześniej spuszczałem go w dwóch miejscach, ale okazuje się, że nadal jest w zbiorniczku wyrównawczym stan, więc muszę się bardziej zagłębić w serwisówce gdzie go najlepiej spuścić. Płyn już kupiłem, więc od razu go wleję. Kupiłem Dynagel, bo czytałem o tych płynach ostatnio, nawet tu na forum, i faktycznie spełnia różne normy, widać, że jest dobry, więc po co przepłacać :fireman2: Olej wlałem Castrola, a płyn hamulcowy Motoil DOT4. Wszystko z allegro ma się rozumieć :D Wcześniej wymieniłem jeszcze filtr powietrza i chyba muszę go tym olejem zmoczyc i wycisnąć, gdzieś tam czytałem żeby tak zrobić. To chyba tyle. Już nie mogę się doczekać kiedy z powrotem wsiądę i pojadę... Ale grzebanina przy skucie to też fajna sprawa i ma wysoką pozycję u mnie ;) jak się z babą ścinam, to zaraz spadam do garażu i coś zawsze sobie znajdę do roboty ;) Oki, pozdrawiam wszystkich grzebaczy i naprawiaczy którzy również lubią czasem coś porobić a i przy okazji może jakieś pifko spić ... ;)

Odnośnik do komentarza

A ja dziś wymieniłem profilaktycznie śrubę od CVT, filtr powietrza i płyn chłodniczy (Prestone) oraz zrobiłem (to już mechanik :clapping: ) synchronizację przepustnic.

Już mi brakuje pomysłów co jeszcze mógłbym zrobić :fireman2: chyba zabiorę się za czyszczenie obudowy napędu bo jak ściągam osłonę to strasznie mnie gryzie w oczy, że taka brzydka. Może ktoś ma pomysł czym wyczyścić ten biały nalot (coś jak kamień na baterii) ???

Odnośnik do komentarza

W weekend zmieniłem łożyska w tylnym kole. Dzisiaj odbieram łożyska na przód i też będzie wymiana.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Co JA zrobiłem przy swoim skuterze...? No cóż... Pomogłem Panu w Brum-Serwisie odpowiednio ustawić skuter i unieść przednie koło. Potem Zacna dostała dwa nowe kapcie :clapping:

Odnośnik do komentarza

Ja z kolei dzis z pomocą fachowców z serwisu,została zwulkanizowana opona tył wbił sie wkręt, koszt 35zł,nie lada sztuka było sciągnięcie koła koszt 60 zł.

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj wulkanizator. Tylne koło cztery dychy z wyważeniem.

Ktoś gdzieś wysypał zszywki tapicerskie. Na pięć jedna trafiła :kwasny:

Poza tym nie mam już co robić przy skuterku. Wszystko zrobiłem.

A zapomniałem. Korzystając, że jest zdjęte koło i zacisk wymieniłem klocki hamulcowe.

Poprzednie były jeszcze ok. ale miałem nowe. A wiadomo kiedy teraz złapię gumę :laughing:

Pozdrawiam.

PJS

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A ja dziś wymieniłem łożyska w przednim kole - rączkami serwisanta w Suzuki Piaseczno. :laughing:

Odnośnik do komentarza

Ja w zeszły czwartek wymieniłem jeszcze klocki z przodu, ogólnie są dwie pary z przodu, ale jedna para była jak nowa, a dzisiaj zamontowałem znowu alarm motocyklowy który reklamowałem, bo piloty traciły łączność z centralką i mi własnie odesłali (2 dni) i chodzi jak należy. Powiadomienie w tym alarmie to rewelka, w domu pilot na którym w razie czego widać co dzieje się ze skuterem, pilot wydaje dźwięki i wibruje jak komórka, albo jak wibrator, heh i pokazuje na wyświetlaczu czy ktoś tylko walnął w skuta, czy dobiera się do stacyjki, albo już może jedzie... Można wtedy zgasić silnik i zareagować dalej, do tego jest blokada zapłonu i takie tam... W każdym razie polecam wszystkim, mały wydatek, a pożytek w razie czego (odpukać oczywiście) spory. Trochę zlazłem z tematu, sorka, ale cieszę się tym alarmem jak dziecko :clapping:

Odnośnik do komentarza

A ja mam od dzisiaj nowego michelina POWER PURE SC 2CT 150/70-13 64 S tył TL bo niestety juz pilot power sport nie sa produkowane.

Odnośnik do komentarza

Aa ja dzisiaj !#@@!##! :o rozebrałem kierownicę, prawe włączniki rozrusznika i hebla, lewy włączni stop. Sprawdziłem kable, przekaźnik, bezpieczniki. Godzina dobrej zabawy na parkingu bo ta łajza nie chce kręcić ... I co?

Zapomniałem złożyć boczną nóżkę. Albo starość, albo upał ... chyba pora umierać :)

Pozdrawiam ...

PJS

Odnośnik do komentarza

Mój Burgman dostał dzisiaj nowy olej i filtr, filtr powietrza polini oraz świecę irydową NGK. Liczyłem że cały sezon przelatam na jednej wymianie, a tu połowa lipca i 6 tysiączków pękło...

Odnośnik do komentarza

Wczoraj, trochę z nudów, trochę z chęci dołożenia bajerku do mojego X8 – zamontowałem sobie GPS TomTom One ( leżał w szufladzie , pozostałość po czasach kiedy nie było jeszcze fabrycznych navi w samochodach )

Zamontowany zostały metoda podobna jak w Burgmanie – odklejenie naklejki Piaggio , wykonanie otworu , tak, aby można to było usunąć bezinwazyjnie , nie niszcząc owiewek.

Oryginalny uchwyt TomTom’a został ucięty mniej więcej w tym miejscu i nawiercony pod blachowkręt ( jakby ktoś miał chęć się w cos takiego bawić , to wygląda to w ‘przekroju” mniej więcej tak ) :

230439308.jpg

gpswg.jpg

Potem odkręcenie górnej osłony kierownicy, otwór , mocowanie.

Efekt :

img0083oe.jpg

img0084hfe.jpg

img0085mb.jpg

img0087or.jpg

img0088eo.jpg

Dzięki takiemu mocowaniu położenie w poziomie jest regulowane, mogę sobie pochylić ekran w odpowiednia stronę . Uchwyt siedzi sztywno, nie powinien urwać się na dołach ( wewnątrz tej cienkiej nóżki idzie blachowkręt, wiec usztywnia całość ) Gniazdo zapalniczki jest b. blisko – w schowku obok . pozostało kupić tylko krótką ładowarkę - taka, żeby domykała się klapka schowka ( oryginał tomtoma jest sporo za duży ) i ..w drogę :frusty:

Odnośnik do komentarza

szpadliszi bardzo fajnie Ci to wyszło :)

Ja wyregulowałem zaworki, umyłem, nawoskowałem, a na matowe plastiki położyłem dressing.

Serce bestii :)

dsc02659ne.jpg

Odnośnik do komentarza

wymieniłem świece na irydowa, zmieniłem klocki przód, wymiana uszczelki i regulacja zaworów, mycie polerka ręczna, wymiana opony tył

Odnośnik do komentarza

Cześć ...

Wczoraj dotarło do mnie nowe wario j.costy. Miałem założyć je za jakiś czas ale nie wytrzymałem :)

Trzydzieści minut i założyłem wario + pasek. Na razie przetestowałem tylko wstępnie (kiepska pogoda). To co zauważyłem to:

- Zniknął efekt zmiany biegów typowy dla waria z dwoma długościami ramp i różnej masy rolek.

- Wyższe obroty w stosunku do orygianłu nawet z lżejszymi rolkami (18/21)

- Dużo płynniejsze przyśpieszenie ale czy większe (tego jeszcze nie sprawdziłem).

I tyle moich nowości :laughing:

Pozdrawiam ...

PJS

Odnośnik do komentarza

W niedzielę wypatroszyłem gaźnik. Zmniejszyłem poziom paliwa, bo był ciut za duży i zgrzebałem automat od ssania. Efekt - wczoraj nie odpalił z rana. Musiałem wczoraj zwiększyć dawkę na automacie, ale chyba przesadziłem, bo dzisiaj spaliny zalatują niespaloną benzyną i nie odczuwam zmiany w ciągu między 3/4 a pełnym otwarciem przepustnicy.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza

Witam,Ja z kolei dzis wymieniłem przepaloną żarówkę oby więcej sie nie przepaliła zajęło mi to aż 4 h,masakra dojście rozebrany cały przód Nexusika,w nagrodę dostał Unitec H7 dające niby 30% więcej światła do tego diody led postojowe parę dni wczesniej założony deflektor wys 17 cm.Pozdrawiam.

1h88ht.jpg

Odnośnik do komentarza

to jeszcze na zachete zdjecie nocne - mój skut zyskał normalnie +20 punktów lansu podczas wieczornego postoju na swiatłach :)

Całość wyszła zgrabnie, ale - sądząc po nocnej fotce - nieźle Ci wypala gałki po zmroku, nie? :) Żartuję...

Ja ostatnio zmieniałem tylne klocki :) Dobrze, że wytrzymują trzydzieści tysięcy km, bo roboty przy wymianie całkiem sporo - trzeba zdemontować tłumik, wspornik tylnej osi, tylne koło oraz odkręcić i podnieść filtr powietrza... Dwie godziny roboty włącznie z czyszczeniem demontowanych gratów.

<iframe src="https://skydrive.live.com/embed?cid=80D391708F71463C&resid=80D391708F71463C%211838&authkey=AAHFQMpAdPyjlKs" width="319" height="180" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

Odnośnik do komentarza

Całość wyszła zgrabnie, ale - sądząc po nocnej fotce - nieźle Ci wypala gałki po zmroku, nie? :) Żartuję...

Ja ostatnio zmieniałem tylne klocki

se wgrałem inne kolorki na noc, niz te na fotce i jest spox :) dodatkowo - Lepper gada na tyle głosno, że słychac nawet przy 70-80 km/h , przy zmaknietej szybie. Pysznie to wyszło. Aktulanie jeżdze do pracy ... z nawigacja, chyba,zebym sie nie zgubił :)

ps. właśnie zmieniam tylna gume , więc i klocki - faktycznie sporo roboty

Odnośnik do komentarza

Fajnie to wygląda :) Próbowałem z torbą na kierownicy, ale mój Ajfon z GPS był za nisko, przyłbica w kasku mi zasłaniala ekran i musiałem odrywac wzrok od drogi. Więc zanabyłem etui przeciwdeszczowe z uchwytem moto i po kilku manewrach wygląda to tak:

http://www.flickr.co...N05/7734732022/

mocowanie z gumową podkładką ze starej rurki:

http://www.flickr.co...N05/7735072962/

Po zdjęciu zostaje szybkozłączka:

http://www.flickr.co...N05/7735075562/

łatwe zdejmowanie, mieści się przy skręcie kiery w prawo za szybą, dłoń pod spodem tez się mieści.

Tylko sie w słońcu odbija... na szczęście BT w kasku podpowiada słodkim głosem :)

Ajfon reaguje bez zdejmowania rękawiczek :) i to jest bardzo dobra wiadmość!!!

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...