Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Integra NC 750d RC71 po upgrade MY2014 i kolejnym RC89 MY2016-18


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

Geni, chodzi mi oczywiście o wszelkiej maści "okazje" w cudzysłowiu (a parę ich przez 30 lat oglądałem) i opowieści typu "bracia grimm wysiadają"? . Bez pokrycia.

Jasnym jest też, bo tego nie ująłem w moim poście, że kluczową rolę odgrywa często (ale nie zawsze, zwłaszcza przy pojazdach starszych) cena. Ja pisałem tylko o kryteriach technicznych i optycznych. Bez kryteriów finansowych.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Wracając do tematu...

4 godziny temu, EndriuBis napisał:

No cóż. Faktycznie 188 888 km przebiegu - robi wrażenie. Czyli nie trzeba się bać tych silników z przebiegami w okolicach 100 000 km.

Zdecydowanie nie trzeba.  Oczywiście pod warunkiem, że znamy historię i mamy potwierdzenie na należyte serwisowanie. Dla przypomnienia... NC ma motor wolnoobrotowy, bazujący konstrukcyjnie na napędzie Hondy Jazz ?. Kręci się może wolno ale zajedzie daleko ?

 

 

Odnośnik do komentarza

 

21 minut temu, MariuszBurgi napisał:

Zdecydowanie nie trzeba.  Oczywiście pod warunkiem, że znamy historię i mamy potwierdzenie na należyte serwisowanie. Dla przypomnienia... NC ma motor wolnoobrotowy, bazujący konstrukcyjnie na napędzie Hondy Jazz ?. Kręci się może wolno ale zajedzie daleko ?

Honda NC i pokrewne jest jednym z niewielu przykładów użycia komponentów napędu samochodowego w jednośladach, które okazało się strzałem w dychę. 

Odnośnik do komentarza

a skrzynia ?  Znane są jakieś przypadki problemów przy dużych przebiegach ?  Na tym forum jakiś problem opisywał Sławek ze Świnoujścia i chyba jeszcze ktoś , ale nie pamiętam. Wprawdzie nie były to awarie uniemożliwiające dalszą jazdę, ale jednak przy sporo mniejszych przebiegach. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Sławek miał problem z napinaczem rozrządu i jest to jedyny przypadek w PL o którym słyszałem w NC. Na największym forum NC, zrzeszającym tysiące użytkowników modelu takich przypadków było kilka. Jedną z teorii jest błędne użycie podrobionego oleju MOTUL i przeciągnięcie jego wymiany... ale to tylko hipoteza. Pamiętajmy jednak, że tych motorów w ramach jeździ po świecie już MEGA dużo... Integra, X, S, CTX, NM, X-ADV.

Inna przypadłość marginalna (RC62 i RC71) to "śrubka DCT". U nas miał podobną sytuację Jack (RC71) i Padre (CTX 700). Mowa o tzw. śrubce z dziubkiem prowadzącym... odpowiadającej za sterowanie zaworami DCT. Jej koszt to 59 zł w ASO. Niestety aby ją wymienić trzeba rozebrać sporo, więc znaczący jest tu koszt robocizny. 

Kluczowym jest tu fakt jak wygląda sama awaria... motor zaczyna czasami "gubić biegi". Czasem zawiesi się na jakimś, innym razem nie może zrzucić na N.... ale sama jazda może być jeszcze długi czas kontynuowana (zgaś, odpal rozłóż/złóż "kosę" i jedziesz). Przez niektórych nawet bardzo długo, bo z awarią da się żyć, choć niekomfortowo. 

Przypadki uszkodzenia owej śrubki są incydentalne. Co ważne - Honda nigdy nie ogłosiła tu żadnej akcji naprawczej. Przeglądając różne fora NC można odnieść wrażenie że jednym stało się to przy ok. 40 tkm a innym nawet po 200 tkm nie. Jedna z teorii mówi, że dzieje się to wtedy gdy z premedytacją gasimy motor kill-switch'em bez zrzucania na NEUTRAL. Chyba nawet od RC89 piszą o tym w instrukcji. Warto o tym pamiętać jeżdżąc każdą Hondą z DCT (także CRF czy VFR).

Poza tym? Seria NC jest już dziś uważana na świecie za wyjątkowo bezawaryjną i długowieczną konstrukcję. Mówią o tym sami użytkownicy jak i testy długodystansowe, gdzie po 50 tkm. większość elementów składowych wykazuje nadal wartości fabryczne.

 

Ps. Bym zapomniał o jeszcze jednej znanej mi "usterce" w Integrze, najczęściej wynikającej z przeróbek przez użytkowników siedzisk na cięższe niż OEM.

Recovery -> KLIK. Na szczęście i z tą niedogodnością można bezpiecznie dojechać do serwisu ?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

U mnie problem na pewno nie wynikał z użycia kill-switcha, bo nigdy tego nie robię. Zawsze zarzucam na N, potem gaszę kluczykiem. Zastanawiałem się, czy awaria nie wynikła z tego, że w serwisie nalali za dużo oleju. A działo się to na pierwszym długim wyjeździe po okresowym serwisie w MCS.... ? To tylko luźne, niepotwierdzone podejrzenia. W każdym razie Radoslav tak twierdził z "własnej autopsji". ?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Drobna personalizacja RC89

35aa57753f9498addfb841c6c4f934d3.jpg

 

815bd84aba210c9b08c744b2c8582d7e.jpg

 

95fa7e9541abd0a0dced645d7667ea3f.jpg

 

Welcome & Bye Bye Note w RC89

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Też podobnie "oblepiłem" swoją Integrę. Mój welcome ciut inny. Daję tylko mały screen 

Vlepki by @arturas thanx

0c0285c23c1723a269173f3d96d718f7.jpg

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
16 godzin temu, SzymonSeptic napisał:

Idzie tak w iksie ?? 

O ile znam zegary Iksa - niestety nie.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 14.04.2020 o 00:42, benski napisał:

A w RC71 (NC750D z 2015) też tak można? 

Nie. Dopiero RC89 (od 2016 roku) na rozbudowanych kolorowych zegarach ma taką opcję.

BTW... chwalona przez Piotrka z ASO seria NC za bezawaryjność, co w pełni potwierdzam -> Najmniej awaryjne moto i skutery

Odnośnik do komentarza

Ostatnio częściej siedzę na forum Afryki i czytałem o kilku przypadkach zabrudzenia silniczka od DCT, skutek skrzynia nie zrzuca na luz, staje na ostatnio ustawionym biegu, czasem pomaga przeturlanie parę metrów na wyłączonym silniku. Czyszczenie silniczka i jedzie dalej.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
siedzę na forum Afryki i czytałem o kilku przypadkach zabrudzenia silniczka od DCT

DCT w CRF to co innego . 

 

Edit.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Tak, CRF.. chociaż VFR (F/X) też ma DCT

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 24.03.2020 o 10:05, EndriuBis napisał:

Faktycznie 188 888 km przebiegu - robi wrażenie. Czyli nie trzeba się bać tych silników z przebiegami w okolicach 100 000 km.  

Cd... historii podróżnika NC z DCT. Kolejne km'y nawinięte na koła w, co warto zaznaczyć, nie zawsze lekkim terenie.

117337539_2743475232554660_3362276498275

117382265_2743475365887980_5381200266939 117250616_2743475322554651_1007587022820

Honda Service w Tajlandii przy 203,500 km.
Obsługa na 5*🌟
Przejęty mój NC750X DCT do Honda BigWing w Khon Kaen... i co zostało zrobione: 

  1.   Olej + Filtr, 100 % Honda Synthetic oil
  2.   Przednie klocki
  3.   Nowy płyn chłodzący
  4.   Sprawdzenie luzów zaworowych
  5.   Regulacja hamulca postojowego
  6.   Mycie całego moto oraz czyszczenie, naciągnięcie i nasmarowanie łańcucha.

Całość kosztowała 5885 bahtów czyli coś ~170,00€
Kolejny ważny powód aby żyć w Tajlandii 😃

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

W wyczekiwaniu wiosny... sprawdzenie jeszcze fabrycznej Yuasy w mojej RC89, która nie wykazuje słabości. Po naładowaniu takie wskazania.

f5c7266d7144f75447a96e18ae4baea7.jpg

Byle do wiosny

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Kto zamawia wersję dedykowaną do Integry?
8ca882edd897125fd820232b72ed0999.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Jak ta zima będzie się  jeszcze przedłużać to zamówię😉. Nie mogę wysiedzieć w domu...:scooter:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Taki prospekt Integry RC89 w wersji papierowej PL wpadł mi w ręce (3x klik pełny rozmiar) a że prospekty w takich wersjach stają się rzadkością to wrzucam.

6c27db108eb23b42.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Kto ma wątpliwości czy NC750 pali, jak na swoją pojemność - mało... Taki wynik (nie, nie mój) spalania i zasięgu na zbiorniku.
15765325d7ed2cd7674b17cee8f49984.jpg

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, ik26 napisał:

.... Ciekawe jaka średnia i przejechany dystans.

Masz na myśli średnią prędkość ?  Obstawiam że 90 - 100 km/h.  

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...