Administrator MariuszBurgi Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Administrator Opublikowano 26 Sierpnia 2019 To nie o przebieg chodzi a całokształt. Downsizing benzynowych TSI... tu nikt nie ukrywał, że to nie będzie żyć długo ale... Cytat: Po 37 037 km w Volkswagenie Golfie pojawiła się... woda. Okazało się, że wilgoć ze skraplacza klimatyzacji zaczęła przedostawać się do przedziału pasażerskiego. Ale to nie wszystko, bo po 81 000 km postanowił zastrajkować system start-stop, na dodatek w związku z częstymi narzekaniami na niską jakość przełączania biegów w skrzyni DSG zmieniono olej – z syntetycznego na mineralny (!). [...] Srebrnemu Volkswagenowi Golfowi ciągle coś dolegało, wypada wspomnieć m.in. następujące wymiany: trąbki klaksonu (!) po 121 481 km, obu przednich amortyzatorów i łącznika stabilizatora. To jednak i tak nic, bo po 153 722 km poddała się skrzynia DSG – zastrajkowały sprzęgła. Po tym przez chwilę panował spokój, który jednak szybko się skończył – przegląd po 200 tys. km ujawnił, że ze świeżej jeszcze skrzyni cieknie olej. [...] Zatem powtórka z rozrywki – skrzynię znów wymontowano w celu naprawy usterki.[...] I jeśli w tym miejscu sądziliście, że Volkswagen Golf już niczym złym nie zaskoczy, to... byliście w błędzie. Otóż po 220 tys. km silnik 1.4 TSI – a to już ten nowy, typ EA211! – zaczął wręcz pożerać olej. W sumie na całym dystansie motor ten wymagał aż 70 l dolewek, co na każde 1000 km daje już całkiem solidne 0,25 l, ale – tak jak wspomnieliśmy – spalanie oleju silnikowego po ponad 200 tys. km było znacznie wyższe niż wcześniej. Do tego zaczęła pogwizdywać turbosprężarka, nasilił się hałas popychaczy zaworowych. Co ważne... to opis ludzi z grupy Auto Bild, gdzie tu zawsze auta niemieckie są wręcz wychwalane. Śmiem twierdzić, że dziennik pokładowy auta, gdzie wpisują się użytkownicy (testujący), zawierał więcej niepochlebnych opinii, których nie opublikowano ? Ps. Osobiście widziałem już x- razy motory TSI w których wymieniano rozrząd łańcuchowy po 60- 100 tkm... i takie w których właściciel nie zdążył wyłapać, że łańcuch wymaga wymiany i motor zrobił "blow up". Tu jednak dochodzi krytyka skrzyni DSG... dwusprzęgłówki od VAG... i gani to Auto Bild! Model ikonę, Golf... od zawsze wychwalany pod niebiosa przez Niemców, gdzie w tym przypadku DEKRA załamała ręce ?. To niecodzienna sytuacja... a czytuję ten periodyk od jakiś 35 lat ?
dr.big Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 25 minut temu, Długi 1973 napisał: (...)Kupujemy auto(...) Przede wszystkim, polecam świadomie ? , znając wszelkie "za i przeciw" danego modelu. A takie testy jak w tej gazecie pomagają nam podjąć odpowiednią decyzję. Zawsze były udane i nieudane modele. Tylko, że kiedyś był mniejszy wybór. Dzisiaj jest jak jest i trzeba się w tym odnaleźć. A straty i ktoś pokrzywdzony zawsze będą. Ważne żeby takie niebezpieczeństwo mądrze zminimalizować ? . No chyba, że ktoś kupuje nowy model. Wtedy nie ma tej możliwości. I znowu -> "jest ryzyko, jest zabawa" ? . Czar tajemniczości ? . 1
Użytkownicy Długi 1973 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Użytkownicy Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Pozostajemy w grupie:https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/jak-wyglada-volkswagen-passat-18-tsi-po-150-tys-km-czy-godnie-sie-zestarzal/j9fneg0
Robak Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Aż. przez chwilę zastanawiałem się nad VW tyle że up! lub bliźniakiem od SEATa Skody. Jednak widać że to już nie ta jakość co kiedyś przynajkmnie jeśli chodzi o modele z silnikami TFSi TSI i skrzyniami DSG Zostaje przy Yarisie. II wiernie mi służył(y)a teraz czas na nowszy model
slavko1 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Odnośnie stronniczości to wydaje mi się że auto bild wystawił ocenę: 3 (tróję!!!) dla BMW 218i Activlab Tourer, jak również dość poważnie pojechał po passacie B6 tytułując artykuł "Pacjent specjalnej troski"? Turana chyba też pojechali ale piszę z pamięci i nie pamiętam ?? Mało kto dzisiaj robi testy z takimi przebiegami za co my konsumenci możemy być raczej wdzięczni za ogólny pogląd sytuacji na "planowane starzenie produktu" prawie przez wszystkie firmy. https://www.auto-swiat.pl/uzywane/uzywany-volkswagen-golf-vii-od-2012-r-czy-jest-znowu-trwaly-or-prezentacja/mc366pz Tutaj z kolei ten sam auto bild w ogólnym rozrachunku chwali Golfa 7. Ogólnie poprawili te 1,4 tsi ale nie aż tak jakbyśmy tego chcieli jako klienci. Oczywiście to tylko "in my opinion" 1
stefanekmac Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Nowy fokus. Wymieniłem mu olej na dotarciu po 2,5 tys. Po 8 komunikat należy zmienić. Dokładnie przy 9 -wymiana konieczna. Bez komentarza.
Geni Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 16 godzin temu, Robak napisał: Aż. przez chwilę zastanawiałem się nad VW tyle że up! lub bliźniakiem od SEATa Skody. Jednak widać że to już nie ta jakość co kiedyś przynajkmnie jeśli chodzi o modele z silnikami TFSi TSI i skrzyniami DSG Zostaje przy Yarisie. II wiernie mi służył(y)a teraz czas na nowszy model Tego akurat bać się nie musisz. Te samochody mają silniki 1.0 bez turbiny i są to bardzo żywotne bzyki. Znam Citygo z przebiegami powyżej 300tys. km zrobionymi praktycznie bez problemów. Natomiast Yaris oczywiście jest jak najbardziej ok. Szczególnie w najprostszej wersji. 2
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 24 Września 2019 Autor Administrator Opublikowano 24 Września 2019 Jakiś temu rozmawiałem ze znajomym strażakiem (20 lat w służbie), który gasił już wiele aut na drodze. Ostatnio mieli przypadek pożaru auta elektrycznego francuskiej marki. W/g jego opinii sprzęt jaki posiadają oraz wiedza niektórych jednostek nie pozwalają na skuteczną akcję gaszenia takich aut w PL... i chyba wypada mu wierzyć. Tu świeży (jeden z kolejnych w UE z udziałem tego modelu) przypadek pożaru i8 -> KLIK
Yazinz Opublikowano 24 Września 2019 Opublikowano 24 Września 2019 Dziwne, że opony wyglądają tak dobrze, a przecież temperatura musiała być ogromna.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 24 Września 2019 Autor Administrator Opublikowano 24 Września 2019 Z przodu widzę gołe felgi. Zapewne tam było źródło zaprószenia.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 24 Września 2019 Użytkownicy+ Opublikowano 24 Września 2019 3 godziny temu, MariuszBurgi napisał: .... W/g jego opinii sprzęt jaki posiadają oraz wiedza niektórych jednostek nie pozwalają na skuteczną akcję gaszenia takich aut w PL... i chyba wypada mu wierzyć. Czyli co ? Na zachodzie straż jeździ ze specjalną wanną i dźwigiem ? ? Tak wynika z tego artykułu. A z drugiej strony - starach wsiadać do elektryka ?
Użytkownicy tommac Opublikowano 26 Września 2019 Użytkownicy Opublikowano 26 Września 2019 Z tego co czytałem, to lit który jest w akumulatorach, przy kontakcie z wodą lub powietrzem staje sìę bardzo palny i wybuchowy , co stanowi największyi problem przy gaszeniu "elektryka".
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 26 Września 2019 Autor Administrator Opublikowano 26 Września 2019 Żeby nie było, że Honda robi tylko dobre motocykle -> KLIK
Geni Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 41 minut temu, tommac napisał: Z tego co czytałem, to lit który jest w akumulatorach, przy kontakcie z wodą lub powietrzem staje sìę bardzo palny i wybuchowy , co stanowi największyi problem przy gaszeniu "elektryka". Każdy, kto w szkole widział co się dzieje po wrzuceniu metalicznego sodu do wody powinien sobie z tego zdawać sprawę. Pod tym kątem właściwości litu są bardzo podobne. Wydzielanie wodoru przy kontakcie z wodą i możliwość zapłonu. Właścicielom sprzętu z bateriami zawierającymi lit polecam zakup gaśnic proszkowych. 1
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 1 Października 2019 Użytkownicy+ Opublikowano 1 Października 2019 Dnia 26.09.2019 o 08:20, MariuszBurgi napisał: Żeby nie było, że Honda robi tylko dobre motocykle -> KLIK Początkowo jak przeczytałem to zdanie to spodziewałem się artykułu o "złych motocyklach Hondy" ? wiem, wiem .... jest przecież tytuł wątku ? ale jak ktoś jeździ Suzi to .... no wiecie ? A po przeczytaniu tego artykułu za fiksa nie wiem o jaki konkretnie silnik chodzi ? no to że Honda Civic , rok produkcji 2006 , rynek USA. Ale jaki silnik ?
dr.big Opublikowano 1 Października 2019 Opublikowano 1 Października 2019 Masz rację ? , jedyne co można wywnioskować ze zdjęcia obrotomierza (jeśli to zdjęcie tego samochodu) to to, że jest silnik benzynowy ? . Ja typuję na jakąś hybrydę.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 1 Października 2019 Autor Administrator Opublikowano 1 Października 2019 20 godzin temu, dr.big napisał: Ja typuję na jakąś hybrydę. Nie. Hybrid IMA miały oznaczenie na zegarach i były sprzęgnięte ze spaliną 1.3. Tu bardziej bym stawiał na bardzo udany 1.8 VTEC ewentualnie 1.4... bo diesle 2.2 szły tylko do hatchback'a i w US nie były oferowane. Inna sprawa, że za poprzedniej dekady Honda nie miała silników złych. Były tylko dobre lub wybitnie dobre ? Tu inna historia Accord'a z podobnym wynikiem.
dr.big Opublikowano 1 Października 2019 Opublikowano 1 Października 2019 34 minuty temu, MariuszBurgi napisał: (...)bardzo udany 1.8 VTEC (...) Miał ci ja taki przez prawie 2 lata ? . Nie psujący się syf i tyle ? . Jak dla mnie porażka.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 1 Października 2019 Autor Administrator Opublikowano 1 Października 2019 Wolnossąca bena... Jak ktoś nie lubi "kręcić" obrotami tylko napędzać się niutkami z dołu, do tego lata w trasy to wiadomo, że 2.2 I-CTDI/I-DTEC będzie dawał większe zadowolenie. Kwestia preferencji. Faktem jest, że R18 to motor trudny do zabicia.
dr.big Opublikowano 2 Października 2019 Opublikowano 2 Października 2019 Mój chyba najśmieszniej przebiegający zakup (moim zdaniem ciekawy przypadek pasujący do tytułu tego wątku ? ) to właśnie zakup Hondy. Ale V6 3,2. Kiedyś wyraziłem zainteresowanie ogłoszeniem, problem w tym, że samochód stał ok. 250 km od Berlina, a mi nie za bardzo chciało się po niego jechać. Właściciel przekazał mi w rozmowie telefonicznej, że właściwie musi pojechać na dniach do Berlina innym samochodem. Ale przejedzie się Hondą, żebym sobie ją obejrzał. Bez żadnych zobowiązań. Wyrejestrował swoją Hondę, na własny koszt wziął rejestracje próbne ważne 5 dni. Przyjechał do mnie i bardzo grzecznie w nienatarczywy sposób zaoferował samochód. Hondę obejrzałem, przejechałem się z 5 km i .... kupiłem. Gość zadzwonił po taksówkę i pojechał na dworzec ?. Nawiązując do tematu?: Hondy mają dobre silniki?. 1
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 2 Października 2019 Autor Administrator Opublikowano 2 Października 2019 No to rzutem na taśmę kolejny świeży temat 4oo Honda... I to nawet model bliski naszym 2oo ? -> KLIK
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 2 Października 2019 Użytkownicy+ Opublikowano 2 Października 2019 A że niby Integra ? tylko że NC to raczej JAZZ 1,4 bez dachu i z obciętymi dwoma cylindrami ? a co do opisanego przypadku. No cóż .... inny świat, inne pieniądze ? a dodatkowo może licytacja na aukcji zadziałała na zasadzie - choć by nie wiem co będzie mój ? też mi się wydaje tak jak autor pisze że ktoś "przepłacił" ?
dr.big Opublikowano 2 Października 2019 Opublikowano 2 Października 2019 Samochody które zarobiły na miano kultu?. Widzę egzaltowanie się autora artykułu mechanizmami, których chyba tak do końca nie pojmuje. Ale przynajmniej wie, że są ? .
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Października 2019 Autor Administrator Opublikowano 3 Października 2019 Z cyklu: Kochanie, wystawiłem auto na sprzedaż - tak jak chciałaś ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się