stefanekmac Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 Generalnie GM pcha mnie zawsze na expres i autostrady. Dokłada dużo km żeby odjąć kilka minut. Ford ma 3 opcje trasy, szybko, Eco i krótka. Coś jak Auto Mapa. Niestety kłopot z aktualizacjami. Yanosik też słabiej, co rusz widzi korek i pcha w uliczki. Odnośnik do komentarza
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 19 Lipca 2022 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 7 minut temu, stefanekmac napisał: Generalnie GM pcha mnie zawsze na expres i autostrady To włącz opcję : Unikaj Autostrad i Płatnych. Problem zniknie Odnośnik do komentarza
tommac Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 Jeżeli chodzi o forda (tak jest u mnie), to jak się wejdzie w ustawienia, to również jest unikaj autostrad, unikaj dróg płatnych. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 21 Lipca 2022 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2022 Wczorajszy, cykliczny spot fanów starszej i nowszej motoryzacji pod Narodowym, Youngtimer Warsaw. Mała fotorelacja. 4 Odnośnik do komentarza
tomekmajesty Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Ależ fajne maszyny, niektóre :)Fiat X1/9 superKomar super i gość w kultowym kaskuI te OgórkiWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Dziś YTW i kilka obrazów. 1 Odnośnik do komentarza
Klubowicze GrzechoCnik Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Ale fury! Odnośnik do komentarza
Klubowicze Patryk Opublikowano 17 Września 2022 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 17 Września 2022 Trochę "staroci"😀👍 zawitało na dach w Katowicach. Choć temat 4oo, to zacznę od 2oo ( 👈klik) i tu też klikamy przechodząc do 4oo - klik Pozostałe zdjęcia w albumie tu Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 16 Listopada 2022 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2022 Świeżutka prezentacja Priusa 5th. Moc systemowa 223 KM, od 0-100: 6 sek, Spalanie: nawet 1l/100 km, plug-in z zasięgiem EV: 100 km a panele foto w dachu pozwolą na przejechanie nawet 1250 km w trybie EV. 1 Odnośnik do komentarza
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 16 Listopada 2022 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2022 39 minut temu, MariuszBurgi napisał(a): panele foto w dachu pozwolą na przejechanie nawet 1250 km w trybie EV. Ale chyba w trakcie całego okresu używania .Czyli przez ok 15-20 lat😉 1 Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 16 Listopada 2022 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2022 Zapewne chodzi o jakiś interwał czasowy z doładowywaniem panelami zamontowanymi w dachu, które są tu jedynie wsparciem. Tu garść info PL -> Prius 5'ej generacji Odnośnik do komentarza
Klubowicze grzybek Opublikowano 26 Listopada 2022 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2022 Star 660 z silnikiem motocykla WSK125 Silnik motocykla WSK 125 miał również ciekawy udział w obronności kraju. I nie chodzi tu wcale o motocykle WSK używane w wojsku, ale o pojazdy, w przypadku których zupełnie nie spodziewalibyśmy się wykorzystania tych silników. Pod koniec lat 50., w szerokim zakresie przystąpiono do modernizacji technicznej polskiej armii. Wzmocniono znaczenie oddziałów pancernych oraz przystąpiono do przekształcania dywizji piechoty w dywizje zmechanizowane. Zmiany wprowadzane były powoli ze względu na ograniczone możliwości ekonomiczne naszego kraju oraz duże problemy na polu podstawowego i specjalistycznego wyszkolenia żołnierzy. Wyszkolenie żołnierzy jednostek zmechanizowanych - kierowców samochodów, obsługi, mechaników - wymagało długiego czasu i dużych nakładów finansowych. Władze wojskowe rozmyślały nad usprawnieniem procesu szkolenia, ale było to bardzo trudne zadanie. Czasu nie dało się skrócić, gdyż w tym przypadku główną rolę odgrywał "czynnik ludzki". Udało się jednak ograniczyć koszty tego procesu poprzez wprowadzenie specjalnych urządzeń w początkowym okresie szkolenia. Dowi Na początku lat 70., w Jednostce Wojskowej numer 1956 w Ostrowie Wielkopolskim, powstał trenażer samochodowy nazwany oficjalnie w nomenklaturze wojskowej TK-660. Nieoficjalnie twórcy tego pojazdu nadali mu inną nazwę: MTS-70 (Mały Trenażer Samochodowy, rok powstania 1970). Nazwa MTS-70, w formie loga, pojawiała się na niektórych egzemplarzach tego pojazdu. Jego przeznaczeniem była początkowa faza nauki prowadzenia terenowej ciężarówki Star 660. W drugiej połowie 1972 roku prototyp tego pojazdu trafił do Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej, gdzie został poddany wszechstronnym badaniom, statycznym i trakcyjnym na dystansie 1000 km. W ich wyniku miano ustalić: przydatność do zakładanego celu, parametry trakcyjne i eksploatacyjne, zgodność z wymogami Kodeksu Drogowego oraz porównać kierowanie trenażerem w stosunku do jazdy samochodem Star 660. Trenażer samochodowy TK-660 wyglądał jak miniaturka ciężarówki. Miał wymiary: długość 2590 mm, szerokość 1200 mm, wysokość 1810 mm, rozstaw osi 1600 mm, rozstaw kół 1000 mm. Gotowy do jazdy pojazd ważył 570 kg. Napędzany był 7-konnym silnikiem (z przekonstruowanym układem napędowym, chłodzenia i rozruchu) pochodzącym z motocykla WSK 125. Jednostka napędowa zespolona była z 4-biegową skrzynią biegów. W trenażerze poprzez dodatkowe przekładnie zębate uzyskano także bieg wsteczny. Konstrukcja ramowego podwozia trenażera TK-660 była stosunkowo prosta. Zawieszenie czterech 10-calowych kół stanowiły półeliptyczne resory piórowe. Hamulec nożny, mechaniczny działał na koła tylne, a hamulec ręczny, taśmowy działał na wał napędowy. Kabina kierowcy wyposażona została w typowe fotele samochodu Star 660. Pozostałe wyposażenie kabiny trenażera - dźwignie, pedały, kierownica - także pochodziły z tego pojazdu. Wnioski specjalistów wojskowych z jazd trenażerem TK-660 były następujące: po drodze płaskiej pojazd jechał poprawnie, problemy zaczynały się w terenie i na pochyłościach. Głównym ich powodem była duża waga pojazdu, mała moc silnika, mały prześwit oraz napęd tylko na jedno koło. Ograniczało to możliwości treningu jazdy terenowej. Pojazd spalał niecałe 4 litry benzyny na 100 kilometrów i osiągał prędkość maksymalną 32 km/h. Prędkość eksploatacyjną ustalono na 20 km/h. We wnioskach końcowych znalazło się kilka drobnych uwag technicznych oraz akceptacja tego pojazdu do wstępnego szkolenia kierowców wojskowych. Koszt budowy jednego egzemplarza trenażera TK-660 wynosił 16 500 zł (dla porównania - średnia pensja robotnika wynosiła wówczas 2500 zł). Władze wojskowe doceniały ogromne oszczędności paliwa, jakie można było poczynić przy używaniu tego pojazdu w procesie szkolenia kierowców. Dokładana ilość wyprodukowanych egzemplarzy trenażera samochodowego TK-660 jest trudna do określenia. Z powodu wszechobecnej wówczas "tajemnicy wojskowej" takie informacje były utajniane. Na koniec mała dygresja. Dziś posiadając motocykle czy samochody z silnikami o mocach 50 - 60 KM uznajemy to za niewiele. Opisany trenażer napędzany był 7-konnym motocyklowym silnikiem WSK 125, który musiał wprawić w ruch ok. 640 kg (570 waga pojazdu plus 70 waga kursanta). 2 Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 4 Stycznia 2023 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 Multipla Sport 1 Odnośnik do komentarza
Vince Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 Ej, wreszcie fajnie wygląda Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 12 Marca 2023 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2023 Dobrze, że w 2oo takich problemów jeszcze nie mamy... O problematyce nowoczesnej motoryzacji - Dziwne zachowania kierowców 4oo. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 12 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2023 "Jeśli ktoś trzyma się lewego pasa, wyprzedzając auto po aucie – jak pojazdy przed nim – to też nie na złość tobie. Gdyby zjechał na prawy, to natychmiast tempomat by go wyhamował. " No OK. Mogę zrozumieć, tylko dlaczego tym lewym pasem na autostradzie przeważnie jadą max. 130 km ? 🤔 I to ich wyprzedzanie trwa wieki 😬 A ja dołożył bym do tego jeszcze nie umiejętne korzystanie ze świateł. Pewnie jakiś automat. Nagminnie obserwuję jazdę na światłach dziennych w deszczu czy we mgle. Pół biedy jak przy włączonych dziennych świecą się światła tylne. W innym wypadku na autostradzie przy słabej widoczności takich samochodów praktycznie od tyłu nie widać 😞 Odnośnik do komentarza
Geni Opublikowano 13 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2023 23 godziny temu, EndriuBis napisał(a): A ja dołożył bym do tego jeszcze nie umiejętne korzystanie ze świateł. Pewnie jakiś automat. Nagminnie obserwuję jazdę na światłach dziennych w deszczu czy we mgle. Pół biedy jak przy włączonych dziennych świecą się światła tylne. W innym wypadku na autostradzie przy słabej widoczności takich samochodów praktycznie od tyłu nie widać 😞 Posiadanie zautomatyzowanego układu połączonego z pomiarem oświetlenia nie zwalnia od używania OUN. Niestety kierowcy zdają się być zaczadzeni faktem posiadania wielu systemów automatycznych. Mylnie sądzą, że zamiast skupiać się na kierowaniu pojazdem, bieżącej ocenie ryzyka i reagowaniu na zmieniające się warunki drogowe mogą skupić swoją uwagę na rozmowach, rozbudowanych multimediach i setkach niepotrzebnych informacji wyświetlanych na tabletach kupowanych przez producentów w hurcie po 5$/szt. No i jeszcze ten wieczny pośpiech 😂: Naklejka POŚPIECH PONIŻA czarno-żółta - Oficjalny sklep Złomnik/Cytryn i Gumiak (zlomnik.pl) 1 Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Taka historia... Odnośnik do komentarza
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 A były tu głosy : " naprawa elektryka jest DROGA !!! Bateria kosztuje tyle co PÓŁ samochodu !!!! Tylko wodór jest przyszłością !!!" No i właśnie widać 🤣 Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Pikanterii dodaje fakt, że tankowanie wodoru wcale nie jest tanie. 100 km kosztuje ok. ~25€. Najbliższa stacja jest w Berlinie. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Gość (właściciel Hyundaia) dużo nie jeździł, raptem 12 tys. rocznie, więc mógł sobie pozwolić na jazdę na "H" 😀 A co do kosztów naprawy to wygląda na to że go inflacja załatwiła. 🙂 Ogniwo paliwowe kosztuje prawie 85 000 €. Ciekawe ile kosztowało 7 lat temu ? Przecież żaden producent raczej nie dopłaca do swoich produktów. Odnośnik do komentarza
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 34 minuty temu, MariuszBurgi napisał(a): Pikanterii dodaje fakt, że tankowanie wodoru wcale nie jest tanie. 100 km kosztuje ok. ~25€. Najbliższa stacja jest w Berlinie. W Bielsku mają postawić w tym roku Odnośnik do komentarza
falco Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Nawiązując do mojego wieloletniego hobby przesyłam nowatorską "nowość" z... '74. ;) 1303 + przyczepa Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się