Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Tematyka 4oo, ciekawe artykuły, przypadki, ogłoszenia, nowości...


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, dr.big napisał:

Się śmiejesz... Myślałem kiedyś dłuuugo nad zakupem podobnego traktora Porsche :) ... Ale to hobby zostawię sobie na jesień żywota ;) ...

Trekker musi kiedyś być !OKK .

Nie śmieję się z hobby kolekcjonowania starych  ciągników, ale sformułowanie "Porsche w dieslu" bardzo mi się spodobało :)  Gdzieś w Bieszczadach są zapaleńcy co odkupują od okolicznych rolników właśnie takie ciągniki i odnawiają. Prawdopodobnie część z nich trafia potem za duże pieniądze właśnie między innymi do Niemiec. Wiem że mieli np. miedzy innymi Skodę i Sztayera (tak się pisze ?). 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
9 godzin temu, dr.big napisał:

 Ale to hobby zostawię sobie na jesień żywota ;) ...

Lubię to! :tongue_smilie:

Godzinę temu, Burgerman napisał:

Na ostatnim zdjęciu widać, że polski komornik grasuje także w Niemczech :lol:

Ale ten w przeciwieństwie do polskiego idzie w hurt :naughty:

A tak poważnie - taki zlot trekkerów.... mhhh :wub:

30 minut temu, EndriuBis napisał:

Nie śmieję się z hobby kolekcjonowania starych  ciągników, ale sformułowanie "Porsche w dieslu" bardzo mi się spodobało :) 

Dla właścicieli Panamer z 300 KM dieslem to nic zdrożnego :)

No to jeszcze coś w temacie... Generalnie nie lubię reklam ale ta mnie na prawdę urzekła :clapping: 

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, EndriuBis napisał:

Nie śmieję się z hobby kolekcjonowania starych  ciągników (...)

A nieeee, to była odpowiedź na post Mariusza. Ty w międzyczasie napisałeś i go nie widziałem.

 

Szukałem odpowiedniego sformułowania ;) ... "Jesień żywota na trekkerze" brzmi przecież super ;) ...

 

PS. Swietna ta reklama !OKK

 

Bratwurst, kufel dobrego piwa i zlocik ;) ...

Traktortreffen%20Weisenkirchen%20011.JPG

Odnośnik do komentarza
No i jest nowa 5er G30 
 


Ładne, mocno nawiązujące do serii 7.

Price od 42500€ za czterogarowego d.
Prezentowana wersja która ma dwa gary więcej i 3.0 tak 3.0 pojemności ponad 60000€
Top czyli M ponad 80000€
A to tylko ceny wersji podstawowych wszelkie "frykasy-extrasy" za dopłatą. A lista jest ich długa i tłusta.



Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nie wiem czy to przejdzie ale jeśli to... żegnajcie piękne youngtimery z dużymi V8 -_-

2706854-proponowane-przez-ministerstwo.j

Odnośnik do komentarza

A jeśli kupię samochód np 2,5l a potem wstawię używany silnik 6l ? Największy miałem w subaru outback 2,5l. Z zagranicy, tanio nie było niestety.:angry: Ale zabawa warta tego.:P

Odnośnik do komentarza

głupie ministry znowu idą na łatwiznę krótkowzroczną i pchają łapę do kieszeni masowego podatnika - kierowcy.

Oprócz tego że na krótką metę troszkę zarobią to nikt nie ściągnie żadnego ciekawego modelu zza granicy w formie kawałka kolekcji bo dopłaci za to jak za zboże u złodzieja. Wiec ciekawe modele zostaną za granicą. A za kilka lat będziemy jęczeć że się nic ciekawego na zlotach nie pojawia. Ale jak sie ma pojawiać jak nikt przy zdrowych zmysłach tego nie ściągnie do kraju żeby u nas rejestrować.

Mam na myśli np takie modele jak Lexus LS400 z początku produkcji, mercedes W124 EVO, Omega Lotus, Lancia Thema 8.32 , wszelkie S500-560SEC i generalnie starsze S-ki, AudiV8. To i tak nie są i  nigdy nie były samochody sprowadzane masowo przez januszów z racji na koszt utrzymania i posiadania - ale są ludzie mający kaprys mieć takie coś. To teraz bedą mieli kaprys mieć takie coś ale na zagranicznych blachach albo wcale.

Szkoda.

Jak już by to miało ograniczać import staroci to cena powinna być wysoka w kategorii w której jest 99% takich "staroci" sprzed 2004. Wiadomo że Pastuch TDI 1999-2001 to marzenie ludu, średni wiek samochodu w PL to 13-14 lat i to samochody z drugiej ręki bo ludzie kasy nie mają - a ci kombinują żeby im dowalić podatki, podnieść ubezpieczenia, utrudnić przeglądy.

To jak z ceną wódy - podniesienie ceny wcale nie ograniczyło spożycia tylko spowodowało rozrost czarnego rynku i dochody z vat i akcyzy budżetowi spadły. A obniżenie ceny pomogło - i kasa znowu popłynęła do budżetu.

Tu bedzie tak samo. A desperaci po wiochach bedą jeździli nieubezpieczonymi samochodami bez przeglądu na lewych blachach - do pierwszej kontroli lub dzwona.

I bedzie problem z ubezpieczeniami bo ceny wzrosną znowu gdyż wytłumaczą że muszą pokrywać wypadki z nieubezpieczonymi, komornicy bedą potem szarpać tych co i tak nie mieli na OC, roszczenia...błędne koło eskalacji poboru od ludzi którzy już na pierwsze opłaty nie mieli - to na pewno bedą mieli na kary i grzywny.

Nie ma to jak podnosić podatki w kraju gdzie przeciętny obywatel za bogaty nie jest. Ale jak sie nie ma sensownych pomysłów na gospodarkę to sie ma takie pomysły bo na obiecane 500+ kase od ludzi wydusić trzeba. Przecież rząd własnych pieniędzy nie ma. Żeby jakieś pieniądze komuś dać to musie je od kogoś zabrać. Bankom i sklepom wielkopowierzchniowym może skoczyć na pukiel - co było oczywiste od samego początku - wiec sie bierze za pewniaki. Czyli za obywateli co i tak nigdzie nie spieprzą bo nie mają na to środków.

 

Nie wiem.. ale strasznie mnie spienia jak takie działania "pro społeczne" oraz "pro ekologiczne" (albo uzasadnianie w dowolny inny chwalebny i szczytny sposób) kończą się ręką w mojej kieszeni. Do tego zasadniczo gówno się zmienia tylko ta rąsia w mojej kieszonce coraz głębiej i chętniej... i jakoś się nie pojawia z drugiej strony ta rąsia co pomoże mi do tej kieszonki dokładać.

Odnośnik do komentarza

Biorąc po uwagę zwiększanie się wszystkich opłat oraz ogólne podwyżki cen, od samego początku nie wierzyłem za bardzo w te obiecywane ulgi i bardziej ludzkie podejście do samochodów w dużymi slinikami (np. youngtimerów). Tabelka to potwierdza. "Litość" będzie tylko dla samochodów od 2010 roku o pojemnocci do 1,2 litra. Brawo idioci :lol: .

PS. Kasa musi się zgadzać. A jeśli będzie jej więcej, to też nikt nią nie pogardzi.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Proponowane stawki akcyzy mają chronić ekologie ale brak tu precyzji. Stawka powinna być naliczana po faktycznym stwierdzeniu jaką normę spełnia dany pojazd. Są np. auta z motorami wysokoprężnymi z lat 90'tych, które po dokonaniu pewnych kwestii technicznych mają EURO4. Poza tym podział lat vs norma EURO nie zazębiają się zgodnie z realiami. Taka sama stawka akcyzy za MB W211 270 CDI z 2004 roku (EURO4) co za W124 300d z 1988 roku (EURO2) :o.

W przypadku youngtimerów skończy się tak, że mało kto, np. klasyki z lat 80 czy 90'tych będzie w ogóle rejestrował. Mówię o takich, które głównie stoją w garażach i wyjeżdżają tylko na wystawy i zloty. Łatwiej (rozsądniej) będzie je wozić na lawetach bez rejestracji w PL i bez konieczności płacenia chorej opłaty akcyzowej... że o opłatach rocznych za OC nie wspomnę.

Brak możliwości czasowego wyrejestrowania, brak opcji rejestracji sezonowej... za to akcyza prawie 20 tpln za taką np. E38 z motorem M62 B44, gdzie hipotetyczna wartość auta netto to 3000 eur !w00t

Ogólnie porażka i bubel :blink: Jako jedyni w EU będziemy mogli poszczycić się tak "przemyślaną" opcją opodatkowania.

 

Odnośnik do komentarza

przecież to nie chodzi o sens tylko o pieniądze. Nasi światli ekonomiści wymyślili że jak podniosą opłaty to wszyscy zapłacą więcej - i kasy bedzie więcej. Tylko wciąż nie rozumieją że to spowoduje że takich transakcji odbędzie się mniej.

Od zawsze podnoszenie opłat zabija gospodarkę a nie ją rozpędza. Skoro nikt nie ściągnie kosztownych samochodów to nikt nie będzie ich naprawiał, zamawiał części, garażował, konserwował, obsługiwał - cała masa kasy związana z tą częścią motoryzacji przestanie krążyć po rynku.

Sama idea oczywiście słuszna tylko gdyby to było z sensem dopracowane, wymyślone, przemyślane.

Odnośnik do komentarza

Było już o tym łączę wątki.

Dobra zmiana szykuje w najbliższym czasie zmianę w wysokości opłaty akcyzowej od aut osobowych i dostawczych.

Projekt wygląda tak:

3ba1fda303657b17c5e119bcb8f4ff30.jpg

Ja pozostawiam to bez komentarza.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza

Jak już pisaliśmy, właściwie wszystkie youngtimery(lata osiemdziesiąte i dziewiędziesiąte) o pojemności powyżej trzech litrów (czyli właściwie te ciekawe) przestaną być opłacane i rejestrowane. Do tego dochodzi jeszcze fakt, że import np. popularnych i prawie "niezniszczalnych" TDI i benzyn z lat do 2004 zniknie właściwie całkowicie.

A co będzie spowadzane po tych zmianach?

Odnośnik do komentarza

TDI mają 1.9 i to tylko 1000zł więcej. To się wciąż opłaca. Nie ograniczy to ilości ściąganych TDI i na tym sobie zarobią - i o to chodzi.

Odnośnik do komentarza

A mnie ciekawi jak będzie wyglądała sytuacja z importem aut z Kanady po wprowadzeniu tej umowy o wolnym handlu. Będzie coś taniej ?

A TDI to nie tylko 1,9 bo i jest 1,4 i 3,0 l

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...