Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Tematyka 4oo, ciekawe artykuły, przypadki, ogłoszenia, nowości...


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Dnia 4.11.2016 o 23:08, Wombat napisał:

A4 z 1,9TDI na pompowtryskach - najlepiej 1998-2002

PD weszły w VAG od 2000 roku. Wcześniej VP.

Wracając do ostatnich "propozycji" akcyzy po nowemu. Dość dobre zobrazowanie sytuacji : KLIK

Odnośnik do komentarza

 

Godzinę temu, MariuszBurgi napisał:

PD weszły w VAG od 2000 roku. Wcześniej VP.

 

Wcześniej niż 2000. Przeglądając np katalogi pompowtryskiwaczy grupy VAG i Bosch wychodzi że pompowtryski są w konstrukcjach VAG od 1998 roku jeżeli chodzi o VW. Pompowtryskiwacz 045130073T był w 1998 roku w LUPO 1.4 TDI 55kW (silnik AMF) a pompowtrysk 038130073T w Passacie '98 1,9TDI 85kW (silnik AJM). Wcześniej VAG męczył technologie PD w skodach. W 1999 zaczęły pojawiać się powszechnie a pod koniec 1999 VW uznał że to będzie ich podstawa konstrukcyjna i od 2000 były wszędzie.

Niestety musiałem się doktoryzować w tej dziedzinie kiedy w pastuchu teścia przyszła pora wymiany pompowtrysków. 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, MariuszBurgi napisał:

Wracając do ostatnich "propozycji" akcyzy po nowemu. Dość dobre zobrazowanie sytuacji : KLIK

Ja widziałem symulację tych nowych przepisów na przykładzie nowego Lambo - wychodzi 300 tyś mniej jak teraz, chyba trzeba zacząć się rozglądać....

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nie wiem czy lepiej zamieścić w muzyce czy w żartach... a niech będzie tu :lol:

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No i kolejny pomysł na akcyzę od 2017 roku :o

Wzór

P = S x (1 – D)

 

P – szukana kwota akcyzy wyrażona w polskich złotówkach;

S – stawka akcyzy uzależniona od rocznika auta lub normy emisji spalin, które ono spełnia;

D- współczynnik deprecjacji

pojemność silnika [cm3] Norma emisji spalin lub rok produkcji auta
Euro 6 lub 2016 r. lub nowsze Euro 5 lub 2010-2015 r. Euro 4 lub 2005-2009 r. Euro 3 lub 2004 i starsze
poniżej 1199 800 1000 2000 4000
1200-1499 1200 2000 4000 8000
1500-1999 2000 3000 6000 12000
2000-2499 3800 5000 10 000 20 000
2500-2999 6500 7000 14 000 28 000
3000-3499 9000 10 000 20 000 40 000
3500-3999 17 000 20 000 40 000 80 000
4000 i więcej 120 000 140 000 280 000 560 000
Czas liczony od pierwszej rejestracji ( w miesiącach) Współczynnik deprecjacji (D)
2 i poniżej 0,06
od 3 do 4 0,10
od 5 do 6 0,14
od 7 do 12 0,20
od 13 do 24 0,31
od 25 do 36 0,41
od 37 do 48 0,49
od 49 do 60 0,56
od 61 do 72 0,62
od 73 do 84 0,68
od 85 do 96 0,72
od 97 do 108 0,76
od 109 do 120 0,79
od 121 do 132 0,82
od 133 do 144 0,85
od 145 do 156 0,87
od 157 do 168 0,89
169 i więcej 0,90

Nie zagłębiając się w szczegóły tej wyższej matematyki... Wcześniejszy pomysł oznaczał najwyższą możliwą opłatę akcyzy 18 tpln. Teraz youngtimer z dużym motorem może oznaczać nałożenie akcyzy 56 tpln !w00t 

Słowa to za mało :lol:

Odnośnik do komentarza

Jak znam życie to Polacy coś wymyślą żeby ominąć przepisy. Może wrócą tzw. składaki ? to znaczy przyjadą same karoserie bez silników i jak w tedy wyliczyć akcyzę z tego wzoru ? A silnik to teraz część wymienna i może być dowolnie wymieniany bez żadnej adnotacji w dokumentach. 

Z tego wzoru również wynika że akcyza na nowe Lambo za 2 melony będzie niższa o ponad sto tysięcy, taki system Janosikowy tylko odwrotne - zabiera biednym i daje bogatym. 

Odnośnik do komentarza

Nie za bardzo jestem w stanie zrozumieć tych kosmicznych opłat za starsze (mówię tu np. o 25- 30 letnich) utrzymanych zazwyczaj jak igiełki youngtimerach. Ich stan jest czesto dużo lepszy od sprowadzanych samochodów spod znaku TDI...

56 tysi opłaty akcyzy za np. dwudziestopięcioletniego R129 (500SL) albo np. takiego W124 500E z 1991 ... W roku zrobią one może z 1- 2 tysiące kilometrów po drogach jako samochody typowo kolekcjonerskie... Co za głąby. "Wygrany" będzie ten, który już coś takiego ma, bo legalne opłaty i sprowadzenie przekroczą wartość takiego samochodu nawet w wysokości cen państw z których są sprowadzane. Ergo- malo kto legalnie taki samochód sprowadzi, przedstawiając go do akcyzy.

Zastanawiam się, kiedy ludzie otwarcie powiedzą: dość dojenia we wszystkich możliwych dziedzinach życia...

Odnośnik do komentarza

Pewnie  będą wyjątki na auta zabytkowe (spełniające wymagania do zarejestrowania na pojazd zabytkowy tzw. żółte tablice), przynajmniej wydaje się że to logiczne rozwiązanie bo nawet w tej chwil takie auta są zwolnione z akcyzy a sprowadzane  z poza UE również z VAT - u. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
3 godziny temu, Lucjan73 napisał:

Może wrócą tzw. składaki ? to znaczy przyjadą same karoserie bez silników i jak w tedy wyliczyć akcyzę z tego wzoru ?

Żeby zarejestrować w PL 4oo musisz złożyć AKC-U. Dane w deklaracji (poj. motoru) muszą się zgadzać z doku i myślę, że to będzie wiążące. Nie ma silnika - nie ma rejestracji.

W temacie mocno mieszają, następne posiedzenie 29.11 gdzie poznamy kolejne szczegóły i pewnie kolejne pomysły.

Tym czasem można złożyć "podpis" w petycji : http://tanszaakcyza.pl/ 

 

Odnośnik do komentarza

Znając kreatywność naszych rodaków to zapewne w tydzień po uchwaleniu nowych przepisów znajdą jakieś obejście ale chyba nie oto chodzi.  Moim zdaniem należałoby zająć się uszczelnieniem systemu kontroli na stacjach diagnostycznych zarówno nowo sprowadzonych pojazdów jak i badań okresowych. Zlikwidować również patologie firm ubezpieczeniowych sprzedających auta po szkodzie całkowitej i ponowne odpuszczenie do ruchu tych "pojazdów "

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Rosja... Jak z W221 zrobić W222 :rolleyes:

25cbde6s-960.jpg

e3abde6s-960.jpg

746bde6s-960.jpg

43c7de6s-960.jpg

ffc7de6s-960.jpg

W tle profi warsztatu widać inne "rodzynki" ;)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Z cyklu >Kooperacja PL - RU< ..... czyli rewitalizacja Bumera (w kolor) u Arthura :)

 

Odnośnik do komentarza

A później odwieczny dylemat :D .... Po zakupie okazuje się, że naprawa jest tego stopnia, że nigdy nie powinna się odbyć... A szczątki złoma powinny być jedynie użyte na części. A tak jeździ ktoś spawanym i prostowanym złomem, którym strach osiągnąć prędkości powyżej 50 km/h :D:D:D ...

PS. Szczątki pogiętej ramy i silnik jako baza naprawy... Czego to ludzie nie wymyślą :D ...

Odnośnik do komentarza
Gość Robert JAPAN

troche z innej bajki.

czy jak ktos z Was sprzedawal moto to mial problem z tym ze kupujacy oferowali jakies smieszne kwoty?

ja swojego mam za 13.900 a jakies ku.. dzwonia ze za 12tys biora go od razu.  Najlepiej by bylo zeby za darmo i jeszcze ja doplacilem.

Odnośnik do komentarza
Dnia 7 marca 2017 o 20:43, Robert JAPAN napisał:

troche z innej bajki.

czy jak ktos z Was sprzedawal moto to mial problem z tym ze kupujacy oferowali jakies smieszne kwoty?

ja swojego mam za 13.900 a jakies ku.. dzwonia ze za 12tys biora go od razu.  Najlepiej by bylo zeby za darmo i jeszcze ja doplacilem.

30 minut po wystawieniu ogłoszenia sms-es z pytaniem o cenę ostateczną, oddzwoniłem to kupujący chce znać tylko cenę, nie jest zaintereosowany zakupem...
 

Odnośnik do komentarza
Gość Robert JAPAN

koniec koncow odpuscilem, i bede smigał ten sezon na 125, a w przyszlym sie zobaczy, przynajmniej w kredyty sie nie bede bawil. był jeden kupiec co pasowała mu cena ale przebieg był za wysoki.

Jedno jest pewne, za rok napewno przekręcę  licznik bo nikt nie kupi 125cc z przebiegiem 30 tys, zostawie tak jak jest teraz 15tys.

Chcą niski przebieg to będą mieć :)

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

"Uszanowany" R129 z M119 jeżdżony na oleju mega long life <_<

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...