Jacek z W-wia Opublikowano 6 Września 2015 Opublikowano 6 Września 2015 Witam wszystkich na których Honda Helix zauroczyła Od wczoraj jestem jej nowym panem a ma już 21 wiosen.Chociaż nie wiem co mnie z nią czeka to bardzo mi się podoba.Najechane ma 34 tys.km a stan Helci określił bym na dobry.Ostatnio przez trzy sezony poumykałem na Piaggio x9 125 z 2006 r. a jeszcze wcześniej Yamahą Majesty 125 z 98 r.Z mojego 5 letniego doświadczenia z jednośladami to powiem że z Yamahy byłem bardziej zadowolony niż z x9 chociaż starsza o 8 lat. Na początek byłoby może tyle jak coś się będzie działo to będę pytał. ps. może znajdzie się ktoś z Wrocławia lub okolic z Helcią to chętnie nawiąże kontakt Pozdrawiam i życzę szerokiej.
Lucjan73 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Witaj, jak masz jakieś pytania to w miarę możliwości postaram się pomóc.
Hipolit Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Ale Wam dobrze. Blisko macie . A mój Helix dziś wraca z serwisu (stał tam od 25.06 br.). Zaraz się po niego zmywam. Mimo, że mam jeszcze drugi motor, to cieszę się jak dziecko, że w końcu się nim bryknę Ps. Wszyscy w koło mówią, żebym go sprzedał, bo po co mi dwa jednoślady. Ale jakoś nie mam do tego przekonania. Coś czuję, że dostałbym za niego grosze...
Hipolit Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Helix po małych perypetiach i przedłużeniu postoju w warsztacie w końcu jest w domu. Na szczęście śmiga jak ta lala (teraz to można pojeździć). !scooter Dziś przy kawie znalazłem takie ogłoszenie http://olx.pl/oferta/honda-cn-honda-helix-CID5-IDbY6FL.html#9915a4e8e0 Raczej wersja USA, bo ma inny włącznik rozrusznika. Jestem pod wrażeniem pomysłowości.
Geni Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Fajne jest to, że autor w ogłoszeniu tego śmietnika na dwóch kółkach wspomina o statusie pojazdu zabytkowego, który może być uzyskany w przypadku uzyskania orzeczenia o wysokim stopniu oryginalności.
Lucjan73 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Dla mnie to ten egzemplarz wyszedł z pod ręki jakiegoś wiejskiego tunera. Fajny klasyczny skuter ten co go tak spier...olił powinien odpowiadać karnie za niszczenie zabytków.
Geni Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Dokładnie tak - Helix, podobnie, jak Elite to dwa super fajne klasyki, ale jak widać też da się je skrzywdzić.
Hipolit Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 No dobra skoro jesteśmy przy temacie klasyków, to co daje przerejestrowanie Helixa na żółte blachy? Oczywiście prócz satysfakcji własnej. Znacie kogoś, kto to już zrobił?
Geni Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Brak obowiązku przeprowadzania corocznych przeglądów technicznych, możliwość okresowego ubezpieczenia, bez konieczności zachowania jego ciągłości.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 4 Października 2015 Użytkownicy+ Opublikowano 4 Października 2015 No dobra skoro jesteśmy przy temacie klasyków, to co daje przerejestrowanie Helixa na żółte blachy? Geni napisał o plusach. Ale są też minusy. Skuter stanie się zabytkiem i będzie podlegał ochronie konserwatora zabytków, a co za tym idzie stanie się "dobrem narodowym" Znajdzie się na specjalnej liście i bedziesz zobowiazany aby go udostępnić np. do kręconego filmu. Nie wiem nawet czy bedziesz mógł nim wyjechać tak sobie za granicę.
Hipolit Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Endriu na wyjazdy zagraniczne trzeba uzyskać specjalne pozwolenie. Ogólnie to mam czas jeszcze, choć ten obowiązek udostępnienia skutera mi się nie podoba. Inna sprawa, że biała tablica mi bardziej do białego skutera pasuje A póki co znów mam wyciek z przekładni.
Geni Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Mam znajomych, którzy mają pojazdy zabytkowe już od ładnych paru lat. Z powyższych minusów nie odczuli narazie ani jednego.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 5 Października 2015 Użytkownicy+ Opublikowano 5 Października 2015 W przypadku Helixa problem z udostepnieniem do filmu raczej Ci nie grozi ? Prędzej stare WSK czy Jawy. Ale napisałęm to, abyś był świadomy - w życiu nigdy nie ma nic za darmo.
Geni Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Znajomego Jawa 250 występowała kiedyś w Złotopolskich. Do dziś nie wiemy dlaczego sprawną i zapalającą od pierwszego kopa 250-tkę na filmie zawsze odpalali z pychu .
Hipolit Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Tak się zastanawiam co zrobić. Muszę usunąć ten wyciek z przekładni, bo chciałbym, żeby Helix był w 100% sprawny. Mam kilka opcji do wyboru. 1. Bardzo prawdopodobne, że w pobliskim zakładzie uda się zrobić odlew alu takiej pokrywy, jak dostarczę obecną na wzór. Pytanie, jak to się będzie w używaniu sprawować i czy wyjdzie równie dobre, co oryginał. 2. Kupić nową w USA. Gdzieś widziałem ceną ok. 300 zł w przeliczeniu za samą pokrywę oczywiście plus koszty transportu. 3. W ASO mogli by taką mieć za ok 490 zł, ale czy na 100% i na kiedy to już mi nie odpowiedzieli. 4. Kupić cały używany zatarty silnik i liczyć, że będzie ok. Silnik jest nie rozebrany. Ile może ważyć silnik w Helixie? Chodzi mi o oszacowanie kosztu przesyłki. Jakbym wybrał opcję nr 4 to mam dużo zapasowych części, ale nie wiem, czy ta najważniejsza będzie ok. Poza tym mam jeszcze jeden niekompletny w częściach, ten byłby drugi. Czy aż tyle potrzebuję? Poradźcie coś, bo sam już nie wiem, a jeździć Helixem by się chciało
Geni Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Opcja 4 z małą modyfikacją - kupić niezatarty silnik.
Hipolit Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Geni trzeba taki w rozsądnych pieniążkach znaleźć. Za ten zatarty musiałbym zapłacić maks. 350 zł plus przesyłka.
Geni Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Skoro chcesz złom kupować na kilogramy, to wiadomo, że nie kosztuje tyle, co sprawny mechanizm. Trudno też radzić, bo możesz trafić na taki szmelc, który się zupełnie do niczego nie będzie nadawał. Pomyśl skoro twoja Hela chodzi przy przebiegu podchodzącym pod 100tys. km, to cóż musiała przejść ta, która jest zatarta.
Hipolit Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Geni dzięki za zaangażowanie. Dałeś mi dużo do myślenia. !OK Tamten silnik jest z Piaggio Hexagona. Wiem, że trochę brał olej, ale ostatni właściciel to zbagatelizował i zatarł silnik. Taka jest oficjalna wersja. Możliwe, że zrobi mi zdjęcia tej pokrywy i prześle. Wtedy będzie mi łatwiej ocenić stan, bo z obecnych zdjęć tego się nie da. Po tym, co powiedział sądzę, że przebieg tego Piaggio mógł być w przedziale 60-80 tys. km, albo był taki nie zadbany. Moja przekładnia byłaby w porządku, gdyby ktoś nieumiejętnie jej nie serwisował. Sądzę, że używał tylko śrubokręta i młotka
Geni Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Upewnij się, że tamtego motocykla nie serwisował rzeźnik, bo może mieć tak samo uszkodzone elementy, jak twój.
Geni Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Mi Hela spalala od 3,2 d o3,6 l/100km
Hipolit Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Tzn., że moja po regulacji pali dobrze. Obawiałem się, że trochę za mało. Ostatnie spalanie mi wyszło 3,07, a wcześniejsze 3,63. Jeżdżę spokojnie przeważnie w przedziale 75-80 kmh. Rolki mam lżejsze od oryginalnych (21g). Przede regulacją paliła więcej. Kiedyś czytałem, że przy spokojnej jeździe da się zejść do 2,5 na 100. Ale wydaje mi się to mało prawdopodobne.
jewta Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Witam, Nowy na forum. Wcześniej ujeżdżałem mniejszy skuter, był tez epizod z DLem Wpadła mi w oko honda helix, choruje na ten sprzęt chyba od zawsze. Na co zwracać uwagę przy zakupie? Oglądałem już kilka i chyba jestem na jedną sztukę zdecydowany, ale... Podczas jazdy bardzo grzała się kanapa. Na desce niby tylko dwie kreski temperatury, czyli nawet poniżej środka. Czy to normalny objaw? Z tych, które oglądałem nie zauważyłęm takiego efektu. Pozdrawiam i byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
Hipolit Opublikowano 9 Lipca 2016 Opublikowano 9 Lipca 2016 jewta trudno tak gdybać. Ten egzemplarz jest gdzieś w sieci ogłaszany? Jeśli tak wrzuć link. Może coś podpowiemy. Mój Helix od zawsze "grzeje się" do jednej kreski. W szczególnie ciepłe dni do dwóch, ale szybko spada do jednej. Raz tylko widziałem, i to przez moment, trzy kreski. Przed zakupem patrz najlepiej na wszystko W jaki stanie wyświetlacz lcd, czy ma wszystkie przyciski. Tłumik, czy nie ma wycieków z silnika z przekładni przy tylnym kole (przerabiałem to ostatnio), Poszycie kanapy, czy nie popękane. Kiedy był ostatni serwis olejowy i napędu. Stan plastików i ich kompletność. Stan szyby.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się