pawelecm Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Szykuje się fajna dwucylindrowa maszyna ze stajni SYM-a, 40 KM, ponad 41 Nm, zawieszenie przód USD, tył mono........ https://www.youtube.com/watch?v=lUSuFMf3mzo Ciekawe, czy będzie tańszy od AK 550? Odnośnik do komentarza
Trybus Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 A gdzie tam jest skuter ??? ? ? Odnośnik do komentarza
pawelecm Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Tam jest tyle samo skutera co w T-maxie i Ak550, tyle, że zamiast pasa jest łańcuch. Kolejna konstrukcja tajwańska na wzór t-maxa: koła 15 cali x2, zawieszenie usd plus z tyłu pojedyńczy amortyzator, z tego co widzę silnik zamontowany w ramie, a nie w wahaczu, dwa cylindry, dwa wałki rozrządu, 8 zaworów, cvt... Jeśli się mylę proszę o poprawienie ? Odnośnik do komentarza
dzik125 Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Trybusowi nie o to chodziło. Odnośnik do komentarza
Krzychu13 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Pierwsze 100 km !!! Jak dotychczas wszystko OK. Po tysiączku podam moją opinię - "SYM - dlaczego tak lub nie" Odnośnik do komentarza
Geni Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Po 1000km, to chyba trochę za wcześnie? Ani 100km, ani 1000km, ani 10 000km pokonanych bez problemów tym skuterem nie powinno być niczym wyjątkowym. Po 1000km nie będziesz miał nawet dotartej maszyny więc chyba tylko jakieś pierwsze wrażenia zebrane. Odnośnik do komentarza
janusz101 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 2 godziny temu, Krzychu13 napisał: Pierwsze 100 km !!! Jak dotychczas wszystko OK. Po tysiączku podam moją opinię - "SYM - dlaczego tak lub nie" No to czekamy z nieciepliwością Odnośnik do komentarza
Krzychu13 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 46 minut temu, Geni napisał: Po 1000km, to chyba trochę za wcześnie? Ani 100km, ani 1000km, ani 10 000km pokonanych bez problemów tym skuterem nie powinno być niczym wyjątkowym. Po 1000km nie będziesz miał nawet dotartej maszyny więc chyba tylko jakieś pierwsze wrażenia zebrane. Mam właśnie na myśli te wrażenia, bo też mam nadzieję, że reszta będzie OK, ale zobaczymy. Odnośnik do komentarza
slavko1 Opublikowano 6 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2019 Czekamy czekamy, a nawet kibicujemy i dopingujemy ? Odnośnik do komentarza
kwasny09 Opublikowano 6 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2019 mam w garażu od lutego SYM GTS 300i 2017, kupiłem po delikatnej przygodzie. Wszystkie części dostępne u wcześniej wymienianego Pana Radka, plastiki, klocki, filtry wszystko jest dostępne. Polecam http://www.kup-skuter.pl/. Sam sprzęt jest bardzo wygodny, dużo miejsca na nogi, ogromny schowek mieszczący 2 kaski + kufer centralny 46l - to już małe kombi ? bardzo łatwy w prowadzeniu, prędkość przelotowa 100-110 km/h bez problemu. Spalanie 3-3,5l/100km. Polecam Odnośnik do komentarza
Nazir Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 10 godzin temu, kwasny09 napisał: mam w garażu od lutego SYM GTS 300i 2017, kupiłem po delikatnej przygodzie. Wszystkie części dostępne u wcześniej wymienianego Pana Radka, plastiki, klocki, filtry wszystko jest dostępne. Polecam http://www.kup-skuter.pl/. Sam sprzęt jest bardzo wygodny, dużo miejsca na nogi, ogromny schowek mieszczący 2 kaski + kufer centralny 46l - to już małe kombi ? bardzo łatwy w prowadzeniu, prędkość przelotowa 100-110 km/h bez problemu. Spalanie 3-3,5l/100km. Polecam No i cieszy, że Pan Radek dalej radę daje?. Gratuluję zakupu i życzę szerokości w jeździe t(S)ym co bądź bardzo dobrym sprzętem? Odnośnik do komentarza
pawelecm Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Do marki SYM mam duży sentyment, za sprawą faktu, że mój pierwszy skuter w życiu to był SYM Shark 50 i to nowy z salonu. Rok 2006, cena jak na tamte czasy z kosmosu, bo ponad 7000zł. Jakość tego skutera była świetna, solidny, dobrze wykonany, plastiki bardzo dobrze spasowane , no i oczywiście bezawaryjny oraz wytrzymały. Znosił nawet po tuningu dalekie podróże ze mną, około 200km jednorazowo z prędkościami zbliżonymi do maksymalnych, a po sprzedaży znałem jego dalsze dzieje jeszcze przez kilka lat - nadal bezawaryjny. Kilka lat później chciałem kupić Citycoma, ale akurat nie było w ofercie nic ciekawego i zdecydowałem się przejść do konkurencji a mianowicie do Kymco. Okazało się, że Kymco (Agility City 125), również było bezawaryjne, ale już w wykonaniu widziałem troszkę braków. Kilka lat później znów kupiłem Kymco, ale tylko ze względu na ówczesny brak importera SYM w Polsce. Szczerze, jak miałbym brać teraz nowego downtowna lub gts-a, to przy obecnych cenach mocno bym się zastanawiał. Dla mnie KYMCO i SYM to pełnowartościowe bardzo podobne firmy, które produkują porządne skutery, ale ostatnio SYM ma coraz lepsze ceny... Odnośnik do komentarza
zygmek68 Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 Ja swojego byłego maxsyma 400 chwalę. Obecnie jeżdzi min znajomy,przebieg na dzień dzisiejszy ok. 34000 km. Bez awarii, tylko eksploatacja. Odnośnik do komentarza
GPS Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Miałem SYM-a GTS 125 Joy-Max i mogę powiedzieć, że z tej grupy Taiwańskich maxi skuterów to najlepszy skuter. Nie chcąc tu uprawiać jakieś reklamy to zaraz udowodnię dlaczego. Po pierwsze - posiada nadmuch ciepłego powietrza na nogi, a który z zachodnich skuterów to posiada - żaden Po drugie - można wygodnie podczas jazdy wyciągnąć nogi do przodu tzw pozycja czoperowa a u tych małych Japończyków kolanami nieraz trąca się o kierownicę. Po trzecie - składane lusterka wsteczne. Bardzo dobra rzecz przy przeciskaniu się przez korki uliczne. Można tu jeszcze wiele innych cech przytoczyć jak małe spalanie , duża moc, przeogromny bagażnik pod siedzeniem ale zaraz mnie inni zakrzyczą ze inne skutery mają podobne cechy. Może i tak ale nie za cenę Japończyka. A dlaczego przesiadłem się z SYM-a na Piaggio. A dlatego że w latach 2015 wycofał się z Polski główny importer i popadały wszystkie serwisy. Także mam pretensje do serwisów a nie do samego skuterka , który jest wart uwagi. Odnośnik do komentarza
zucio1 Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 To prawda. Sam chętnie przesiadłbym się na syma np joymax lub gts 300 ale obawiam się serwisowania. Odnośnik do komentarza
maro99 Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Dnia 05.05.2019 o 15:23, Krzychu13 napisał: Witaj, ja osobiście niczego bym się nie obawiał. Miałem kilka lat temu SYM-a GTS 250 i był to mój pierwszy skuter. Do tej pory razem z żoną wspominamy go z sentymentem. Był wzorniczo intrygujący, technicznie dopracowany i dobrze zmontowany oraz bardzo ekonomiczny. Po nim zastanawiałem się nad zakupem SYM-a Maxym-a 400, ale upadek importera i delikatny kłopot z dostępem do podstawowych części skierował mnie w kierunku innej marki. Ale jak na wstępie powiedziałem do samej marki nie ma żadnych zastrzeżeń, problem jest w jej niewielkim udziale w naszym rynku i tym samym obawom o kłopot z serwisem i częściami. Życzę tysięcy kilometrów bezawaryjnej i bezwypadkowej jazdy, Maro Pierwsze 100 km !!! Jak dotychczas wszystko OK. Po tysiączku podam moją opinię - "SYM - dlaczego tak lub nie" Odnośnik do komentarza
benski Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 O tym tajemniczym "nowym" modelu TL to ja już słyszałem 2 lata temu. I jakoś nie dotarł do LaLaPoland... Odnośnik do komentarza
bobby Opublikowano 19 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Taka ciekawostka, w Szwajcarii wieksze skutery od SYMa sa sprzedawane z 5cio letnia gwarancja wymienną na 100 000km. Albo firma jest szalona albo poprostu ich skutery sa niezawodne. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 15 godzin temu, bobby napisał: Taka ciekawostka, w Szwajcarii wieksze skutery od SYMa sa sprzedawane z 5cio letnia gwarancja wymienną na 100 000km. Albo firma jest szalona albo poprostu ich skutery sa niezawodne. Albo na rynku Szwajcarskim tyle kosztuje że spokojnie można w kilku sztukach wymienić na gwarancji cały silnik ? Jak myślisz. Jaki odsetek Szwajcarów którzy kupią SYM-a zrobi w 5 lat 100 tys. km ? Moim zadaniem znikomy. Odnośnik do komentarza
Robak Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 41 minut temu, EndriuBis napisał: Albo na rynku Szwajcarskim tyle kosztuje że spokojnie można w kilku sztukach wymienić na gwarancji cały silnik ? Jak myślisz. Jaki odsetek Szwajcarów którzy kupią SYM-a zrobi w 5 lat 100 tys. km ? Moim zadaniem znikomy. 32tys zł kosztuje także mogą dawać tyle gwarancji Odnośnik do komentarza
Trybus Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Godzinę temu, EndriuBis napisał: Albo na rynku Szwajcarskim tyle kosztuje że spokojnie można w kilku sztukach wymienić na gwarancji cały silnik ? Jak myślisz. Jaki odsetek Szwajcarów którzy kupią SYM-a zrobi w 5 lat 100 tys. km ? Moim zadaniem znikomy. A jaki odsetek Polaków? Myślę że bardziej tu chodzi i podejście do klienta a nie czy wychodzi 100tys. Teraz 100 tys. Wychodzi prawie każdy... A że Polaków wszyscy mają w ... To dlatego nie takiej gwarancji. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 36 minut temu, Robak napisał: 32tys zł kosztuje także mogą dawać tyle gwarancji No właśnie ? a u nas za 600 ccm 24 tys. i kolejek nie ma. 5 minut temu, Trybus napisał: A jaki odsetek Polaków? Myślę że bardziej tu chodzi i podejście do klienta a nie czy wychodzi 100tys. Teraz 100 tys. Wychodzi prawie każdy... A że Polaków wszyscy mają w ... To dlatego nie takiej gwarancji. Chodzi właśnie o tę różnice w cenie zakupu (czytaj: zysku producenta, bo raczej nie tylko dilera) no i oczywiście o ilość sprzedanych sztuk. Nie znam realiów Szwajcarskich, ale w PL raczej ilość sprzedanych sztuk nie powala ? dodatkowo na tamtym rynku może chodzić o promocje marki SYM która zdaje się mocno weszła w jakiś układ z QADRO dla którego dostarcza silniki. Odnośnik do komentarza
bobby Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Tylko porównujecie cene katalogowa w Szwajcarii z cena promocyjna w Polsce. Porownanie cen bazowych tą roznice niweluje, a nie wiemy jakie sa tam podatki. Generalnie Szwajcaria slynie z wygorowanych cen. Byc moze Sym w Europie dal obnizki. W Polsce liczy sie niska cena, a w CH pewnosc użytkowa- z czego Szwajcarzy słyną. Jednak taka sama gwarancja jest tez dla modeli 300 a różnica w cenie jest sporo niższa. Oczywiście niewiele osob przejedzie 100 tys w 5 lat, ale masa ludzi przejedzie 50 tys i wiecej. Zakladam gdyby byl to szmelc, ktory by sie psul co chwila to tak chetnie nie daliby 5 lat gwarancji Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 52 minuty temu, bobby napisał: Oczywiście niewiele osob przejedzie 100 tys w 5 lat, ale masa ludzi przejedzie 50 tys i wiecej. Zakladam gdyby byl to szmelc, ktory by sie psul co chwila to tak chetnie nie daliby 5 lat gwarancji Zgadzam się zw stwierdzeniem że SYM to nie jest zły skuter. Zastanawiałem się tylko czy aż tak dobry ? Pięć lat gwarancji to jednak trochę. Trzeba by jeszcze wniknąć w zapisy umowy gwarancyjnej. Bo może się okazać że trochę w tym marketingu. Ładnie brzmi w reklamie, a okaże się że te 5 lat to np. na perforacje nadwozia ? tak mi się skojarzyło z KIA ? albo np. ceny obowiązkowych przeglądów w ASO są odpowiednio wycenione. Odnośnik do komentarza
Krzychu13 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 SYM dlaczego tak: 1/ po pierwsze jest ładny (oczywiście kwestia gustu) ? 2/ po drugie zostawiam i nie boję się o kradzież (ja nie mam autocasco), a są lepsze marki do zabrania ? 3/ po trzecie cena ? SYM dlaczego nie: 1/ po pierwsze bo to Sym 2/ po drugie może być kłopot z serwisem (ale to zmartwienie na później ) 3/ po trzecie bo to Sym Mój SYM już po przeglądzie. Tak jak było pisane dotychczas wszystko dobrze. Po tych kilometrach stwierdzam, że sprzęt do miasta (przyspieszenie, zwinność) oraz krótsze wycieczki (pakowność, komfort) jest OK. Jego prędkość, która nie męczy go i mnie to 120, a Vmax 145 km/h. Średnie spalanie w czasie 2000 km to 3,2 l. Pod siedzeniem zmieścimy dwa kaski, ale nie każdego typu. Lusterka bardziej bym wysunął bo połowę zastawia nasza ręka. Ja założyłem deflektor bo w porównaniu do poprzednika (AN400) trochę wiało w kask i tym samym szumiało. Kilka nietypowych miejsc w których byłe: TUTAJ . I to już wszystko - jadę dalej. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się