Skocz do zawartości
Forum Burgmania

SYM.... Dlaczego nie.. Dlaczego tak....


ktm69

Rekomendowane odpowiedzi

Od pół roku jestem użytkownikiem Maxsym 600i. Na ostatnim zlocie Burgmanii 2019 byłem jeszcze na maxi skuterze Piaggio x10 350, a że liczył już sobie parę lat to trzeba było pomyśleć o zmianie. No i po długim zastanawiu wybrałem MaxSym 600i.
Na początku chciałem kupić taki sam skuterek jakim jeździłem czyli Piaggio x10 350 lub 500 gdyż uważam że nie ma ładniejszego skuterka. No ale ze względu na to, że już go nie produkują to nie można było go kupić i trzeba było się rozglądać po pozostałych markach czyli Peugeot Metropolis 400 , Piaggio MP3 500, Burgman 650,Kymco AK 550, MaxSym 600i.
Na początku z rywalizacji odpadł Peugeot i Piaggio z powodu, że do tych trójkołowców dali przy prawej nodze nożny hamulec przez to na dłuższych trasach mogła być nie wygodna pozycja do jazdy no i cena ponad 40 tyś to lekka przesada.
Kymco AK 550 odpadło, bo na ostatnim zlocie Burgmani dowiedziałem się od kolegów którzy przyjechali na tych skuterkach , to narzekali ze są awaryjne , chodziło o jakieś wycieki olejów. Do Burgmana nie ma do czego się przyczepić. To rasowy maxskuter, a dlaczego odpadł - cena. prawie 44 tyś. No i pozostał MaxSym 600i za ponad 24 tyś. Jeżeli przeliczysz 20 tyś zł na paliwo to wychodzi ze masz 4000 litrów paliwa w kieszeni i można naprawdę daleko pojechać. Po przejechaniu 3 tyś km jestem naprawdę zadowolony z tego skuterka. Krótko o zaletach i wadach tego skuterka:
ZALETY: regulowana przednia szyba, podgrzewane manetki, hamulec postojowy, wygodna kanapa, wejścia na USB i 12V, wygodna pozycja do długich tras tzw pozycja czoperowa, realne zużycie paliwa 4,5 L/100 km
WADY: brak termometru na wyświetlaczu, nie czytelny w słońcu środkowy licznik, słabo umocowane plastiki w kierownicy z pozostałymi nie ma problemów, nie czytelny wskaźnik zużycia paliwa, brak ledowych świateł z przodu .
Podsumowując, mimo tych wad które wyżej wymieniłem to nie żałuję ze go kupiłem. Bardzo wygodny. Typowy kanapowiec.
Ładnie się prezentuje, całkiem podobny z wyglądu do Burgmana 650 a niestety o 20 tyś jest tańszy.

 

 
Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Godzinę temu, GPS napisał:

Podsumowując, mimo tych wad które wyżej wymieniłem to nie żałuję ze go kupiłem. Bardzo wygodny. Typowy kanapowiec.

Najważniejsze, że spełnił oczekiwania i Tobie pasuje. Życzę radości z użytkowania ?

Odnośnik do komentarza

Niestety o 20 tyś tańszy?  Rozumiem, że to błąd druku? Do zalet dopisz-ogrzewanie na nogi kierowcy. Tego nikt nie ma?. Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej, bezpiecznej jazdy. Myślę, że za jakiś czas dodasz jakieś nowe opinie - jak Burka już robić nie będą to coś będzie trzeba kiedyś... wybierać. Markę Sym już znam ale nie MaxSyma 600i

Odnośnik do komentarza

Ja również gratuluję i życzę wielu kilometrów bez awarii. Z drugiej strony tak sobie myślę że trudno porównywać wymienione prze Ciebie modele. Sym to jeden cylinder i pewnie dla tego między innymi jest z innej półki cenowej. Dodatkowo jeśli sam nie miałeś okazji użytkować wymienianych skuterów a jedynie porównujesz cenę , osiągi na papierze i zasłyszane opinie to wybacz ale porównanie nie będzie do końca obiektywne.

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, GPS napisał:
.... Po przejechaniu 3 tyś km jestem naprawdę zadowolony z tego skuterka. Krótko o zaletach i wadach tego skuterka:.....

Mam nadzieje że będziesz równie zadowolony po przejechaniu 30 000 km. Wybacz - ale dla mnie 3 tys. to żaden wynik.  Generalnie jako miłośnik maxi-skuterów z bardzo ograniczonym budżetem patrzyłem w tym kierunku, ale własnie nigdzie nie znalazłem jakiejś konkretnej opinii o MAXSymie po przebiegu po wyżej 50 000 tys. natomiast znalazłem kilka ofert sprzedaży na rynku wtórnym z opisem że silnik wymieniony. Dlaczego ??  Mam nadziej że będziesz tu systematycznie opisywał swoje doświadczenia z tym sprzętem, a jak będziesz w tym roku na Burgmanii to chętnie przyglądnę się z bliska, a za zgodą właściciela nawet chętnie przymierzę do sprzętu ?  na parkingu oczywiście ? 

Odnośnik do komentarza
Niestety o 20 tyś tańszy?  Rozumiem, że to błąd druku Do zalet dopisz-ogrzewanie na nogi kierowcy. Tego nikt nie ma. Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej, bezpiecznej jazdy. Myślę, że za jakiś czas dodasz jakieś nowe opinie - jak Burka już robić nie będą to coś będzie trzeba kiedyś... wybierać. Markę Sym już znam ale nie MaxSyma 600i


Z tym ogrzewaniem na nogi to nie tak
Ma ich wiele
Vespa GTS
Gilera Runner
Kymco B&W
I inne
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, GPS napisał:
Od pół roku jestem użytkownikiem Maxsym 600i. 

Gratulacje i zadowolenia !!!!!!!!!!

mój Sym zamknął 2019r ze stanem licznika 5000km. Dotychczas 0 problemów. Jeszcze miesiąc i jedziemy dalej ?.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, EndriuBis napisał:

Mam nadzieje że będziesz równie zadowolony po przejechaniu 30 000 km. Wybacz - ale dla mnie 3 tys. to żaden wynik.  Generalnie jako miłośnik maxi-skuterów z bardzo ograniczonym budżetem patrzyłem w tym kierunku, ale własnie nigdzie nie znalazłem jakiejś konkretnej opinii o MAXSymie po przebiegu po wyżej 50 000 tys. natomiast znalazłem kilka ofert sprzedaży na rynku wtórnym z opisem że silnik wymieniony. Dlaczego ??

Mój były sprzęt czyli Maxsym 400 kolega intensywnie eksploatuje,na koniec roku mial olk 46000 km bez awari. Mysle ze za kilka miesięcy pokona 50000 i póki  co można się spodziewać ze nie bedzie problemów. 

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Myślę że sym nieźle namiesza po zaprzestaniu produkcji an650. Jeden cylinder może niepokoić ale takie wiadro w cylindrze da sobie radę. Kwestia awaryjności......to się okaże. Kwestie wygody widać na zdjęciu, jest duży. Jeśli chodzi o jakość plastików to tragedia ale najnowszy Burgman też nie powala plastikami. Pożyjemy zobaczymy. Biorąc pod uwagę jak namieszało w motoryzacji samochodowej Kia Hyundai czy Ssang Yong z wielkim powodzeniem to daje Symowi ogromne szanse na sukces.

IMG_20180303_105613.thumb.jpg.69880079231a23aace81bed06e1dc60f.jpg

Odnośnik do komentarza

Pawle, żaden jednoślad jednocylindrowy nie może konkurować z R2, V2 czy nawet B2 ? . To przede wszystkim inna kultura pracy, inne obr/Nm, inna trwałość. No i oczywiście inna cena. Ale to właśnie cena (patrz AK550 w Pl) może być tym "stymulatorem".

O przeniesieniu napędu już nie wspomnę ? . 

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
1 godzinę temu, dr.big napisał:

dnoślad jednocylindrowy nie może konkurować

Rozmawiamy o dalekobieżnej turystyce a nie o wyścigach na torze więc to brałem pod uwagę, wiadomo że dwa cylindry to lepsze efekty ale na akaczu po 800 i więcej kilometrach to cię HDS ściągną z siodła?

Wszystko ma swoje plusy i minusy. Ja mam potrzeby inne i dlatego wybrał bym jak największy i masywniejszy skuter, co do prędkości......

Odnośnik do komentarza

Pawle, jeździłem na dłuższych trasach skuterami jednocylindrowymi oraz dwucylindrowymi i wiem jak dokuczliwe mogą być drgania znoszone przez parę godzin każdego dnia ? . Oczywiście każdy ma inne odczucia. Pamiętam jak się przesiadłem z "jednocylindrowego tłuczka" na R2... Praca wręcz jedwabista w porównaniu do jednego cylindra. Ja uważam, że jest to męczące zwłaszcza na dłuższych wyjazdach kiedy trzeba każdego dnia pokonać 400- 600 km ? .

Nie wiem, AK nie jechałem powyżej 100 km na raz, ale znam moje wieloletnie odczucia z innych skuterów 1 oraz 2 cylindrowych ? . Jak mówię, jest to na pewno odczucie zróżnicowane osobniczo ? . Mi przeszkadzało i jedynie co toleruję w jednym garnku to kapuśniak oraz Vespa ? .

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Zgadzam się z Tobą ale producenci zabierają nam kanapowce i zostawiają bardziej sportowe sylwetki co w podwójnych obsadach tak jak Ja z Anetą jest bardzo niekomfortowe.

Co do długich tras to po 1270 km na jednocylindrowym xcitingu bardziej dokuczał na ból d..... Niż wibracje?.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Skutery jednocylindrowe są OK, ale do 300 ccm.  

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, MariuszBurgi napisał:

Skutery jednocylindrowe są OK, ale do 300 ccm.  

Dokładnie tak, nie mam żadnego problemu nawet z 1 cylindrową 125- ką ? . Ale jak czytam o 600- kach jednocylindrowych, które mają być "na podróże"... Hmmm ... A "jakieś tam" doświadczenie posiadam z największymi produkowanymi jednocylindrowcami?.

PS. Wiadomo, w podróż można się wybrać i na ETZ250 i kiedyś się tak robiło... Ale czy dzisiaj jest sens, jeśli jednym z ważnych kryteriów jest komfort podróży ? .

Odnośnik do komentarza

Miałem BMW F650 ....
Jeden cylinder i jak szarpał
;)
A na Vespie 300 spoko
Racja że jeden cylinder do średniej pojemności jest ok
A większe pojemności w jednym wiadrze szarpią jak dziki koń
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Myślę że sama pojemność nie jest wyznacznikiem drań. Xciting 400 jest dużo bardziej "gładki" od people 300. Poza tym jednocylindrówki mają swoje zalety - reakcja na gaz i dostępność momentu obrotowego wynikająca z dużej powierzchni tłoka. Niektórym naprawdę 1 cylindre nie przeszkadza. Np znajomy ma Husqvarnę 701 - ponad 70 KM z jednego garczka i na drgania nie narzeka, a jeździ naprawdę daleko ( w tamtym roku po Afryce się bujał). Są gusta i guściki ?

 

Odnośnik do komentarza

Też wydaje mi się że jeden cylinder jest ok w mniejszych pojemnościach. 

Miałem kiedyś Yamaha MT03 660cc na jednym cylindrze. Jakiś miesiąc po zakupie pojechałem na Hel z Torunia. 

Po powrocie dałem ogłoszenie na motocykl bo drgawki na ciele miałem jeszcze chyba przez następne 24h?

Odnośnik do komentarza

I minęły dwa lata z Symem 🛵. Dodam, że bezproblemowe dwa lata. Nie wiem co będzie jak przyjdzie czas serwisu,  ale na razie jadę do przodu. 

IMG_20210707_110657_copy_868x1156.jpg

IMG_20210722_120957_copy_1156x868.jpg

Odnośnik do komentarza

Kiedyś pewien "spec od skuterów" zza wschodniej granicy zakochany w marce SYM na swoim kanale youtube'a strasznie chwalił te skutery właśnie za ich trwałość. Faktycznie; oglądałem odcinek w którym pokazywał serwis oryginalnego napędu po 50kkm (silnik chyba 400ccm) i absolutnie wariator nie kwalifikował się do wymiany co wskazuje na wysoką jakość użytych materiałów

Odnośnik do komentarza

Krzychu13 - kibicuję i mam przekonanie ( bo tyle ludzi poza PL SYMami jeździ), że dokonałeś nie łatwego ale dobrego wyboru💪

Ja też jeździłem bezawaryjnym Symem a teraz mam squtra, który "musi się zdupc.ć" po przekroczeniu magicznej wartości 50tkm🤪

Tak wybrałem i zobaczę - podobno nie czy☝️ a - kiedy to się stanie🤷‍♂️.  Ale są głosy w grupie: Może i awaryjny ale fajnie się tym jeździ co? 😈

Szerokości i bez obaw - ten model nie ma takiej skazy jak Burgman 650🤭 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...