Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam co prawda Hondy , ale miałem podobny problem przy prędkości około 60 km/h. Po długich poszukiwaniach winowajcą okazał się kufer centralny.  Po zdjęciu mogę jechać  bez trzymanki do 0 i zero wibracji.  Nie wiem czemu tak się dzieje ale jeśli masz centralkę to zrób próbę bez.

 

Opublikowano

Dzięki, ale nie mam centralki. Próbowałem z opuszczoną i podniesioną szybą i efekt ten sam.

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 29.04.2021 o 22:36, bobby napisał:

Czy ktoś z posiadaczy Forzy 300 ma shimy w okolicach 60-80 km/h

Ja mam. Podobno to wina przedniej opony Pirelli Diablo Scooter.

Opublikowano

Shimmy to efekt głównie powodowany przez przednią oponę, łożyska główki ramy, lagi lub tylny kufer. Do wyboru... Nie ma po prostu jednoznacznej odpowiedzi w tym temacie ale jedno jest pewne że trzeba zwrócić baczną uwagę na w/w elementy i je zweryfikować. Rozumiem, że kufer odpada więc pozostają kwestie techniczne. Oponę jak masz świeżą i wyważone koło to nie ruszaj. 

Odważniki na kierownicy siedzą oryginalne?

Opublikowano
18 minut temu, MarcinMMz napisał:

Oponę jak masz świeżą i wyważone koło to nie ruszaj. 

Opona jest słaba, 1.4 mm bieżnika w centralnej części.

19 minut temu, MarcinMMz napisał:

Odważniki na kierownicy siedzą oryginalne?

Tak

Opublikowano

Czyli opona do wymiany; o jej wiek nie pytam ale przednia guma to podstawowy element decydujący o prowadzenia sprzętu oraz naszym bezpieczeństwie. Ale stan łożysk również do zweryfikowania na spokojnie. Może to kwestia regulacji nakrętką łożyska główki które ma zbyt duży luz... nie wiem. Przeważnie nikt tam nie zagląda aż do chwili kiedy nie ma konieczności ich wymiany z powodów znanych czyli "efektu pamięci". 

Moim zdaniem zaplanuj sobie w zimę taką większą robótkę w postaci przeglądu łożyska + remont lag (wymiana oleju + uszczelniaczy). Niestety olej w lagach też powinien być wymieniany okresowo bo szybko się zużywa powodując przyspieszone zużycie panewek i samych uszczelniaczy.

Widzę że masz dość świeży skuterek - dużo ma najechane? Bo jak nie to faktycznie może to tylko kwestia opony i nie ma się co rozpędzać z robotami.

Opublikowano
10 minut temu, MarcinMMz napisał:

Czyli opona do wymiany; o jej wiek nie pytam

2019, jest od nowego. Nowe opony już leżą w garażu i czekają na wymianę.

10 minut temu, MarcinMMz napisał:

dużo ma najechane

Dobija do 24000 km.

Opublikowano

Moim zdaniem powinieneś wymienić oponę przód na 100% ale lagami zainteresuj się również; to bardzo często pomijany aspekt "przeglądów" a tak naprawdę ten olej bardzo szybko się zużywa i szybko traci swoje właściwości; zdziwiłbyś się jak może wyglądać po dwóch lub trzech sezonach... 😉 Zazwyczaj większość zagląda tam jak zaczyna coś cieknąć zamiast robić okresowe wymiany oleju unikając w ten sposób zbędnych wydatków i sytuacji kiedy uszczelnienie raptem zaczyna lać.

Opublikowano

Myślę też o tym oleju w lagach. Kiedyś, jak miałem jeszcze simsona czy ETZ, to się wymieniało. A teraz nie wiem jakie są trendy. W instrukcji nie ma o tym wzmianki. Producent nie przewidział?

Co do shimmy, to raczej na pewno jest to od opony. Po zmianie opony na inny model problem nie występuje. Widziałem film na yt.

Opublikowano

Trendy są takie że jeździ się tylko po autoryzowanych serwisach 🙂 a oleje w silniku zmienia co 30kkm 😉 

Jak zadbasz tak będziesz miał... to stara zasada ale wciąż prawdziwa. Dlatego za naprawdę niewielkie pieniążki jesteś w stanie sam ogarnąć większość tematów dzięki czemu skuter będzie śmigał jak trzeba 😉

  • Klubowicze
Opublikowano

Ja olej w lagach wymieniam co 2-3 lata.

Łożyska główki ramy co ok 3 lata.

A shimmy faktycznie od opony najczęściej.

Tylko że  u mnie żadko występuje. 😜

Opony zmieniam co sezon 😎

Opublikowano

Cześć
Mam pytanie do użytkowników i osób mających doświadczenie z Forzą 😉
Pytanie 1: Zacina mi się schowek przy kierownicy. Czasem się nie domknie. Czasem wygląda jakby był zamknięty, a później potrafi się otworzyć w trakcie jazdy.
Wiecie którą śrubkę trzeba dokręcić, co wyregulować, aby to naprawić?

Pytanie 2: Czy konstrukcja  kanapy w Forzy 125 i 300 jest taka sama? A nawet czy kanapy z Forzy 125 z przed 2018 będą pasować do Forzy 300 z 2018? Pytam o konstrukcję tj. śruby, mocowania itp.. nie o wygląd zewnętrzny, bo ten akurat mam pomysł zmienić 😜.  Jak się przyglądam na zdjęciach wyglądają identycznie, ale wolę dopytać może ktoś ma doświadczenia.

Opublikowano

Macie doświadczenia z wyższą szybą do forzy 2019? Są takie givi/kappa/puig 11 cm wyższe, ale jak czytam opinie, to są różne. Wiele osób pisze o wibracjach przy większych prędkościach. Muszę coś kupić, bo oryginalna jest dla mnie za niska.

Opublikowano

Mam już 3 w moich moto. Jedną bardzo wysoką skracałem. Nawet nie o wibracje chodzi. Przy deszczu czy refleksach słońca jest słaba widoczność. Teraz mam taką że wyprost maks  patrzę nad nią lub normalnie przez.Maly nie jestem i orygi bardzo powietrze targało głową już od ok 90 km/h. 

Opublikowano

@cezzar Mam wyższą szybę właściwie od początku (założyłem ją po 2mc od zakupu Forzy) i jest ok, jakiś nadzwyczajnych wibracji nie zaobserwowałem. Faktem jest że widać że szyba jest dociska w naszym kierunku przy większych prędkościach, ale wibracji nie zauważyłem. Mnie natomiast przy 187cm wzrostu "boli" to że szyba mogła by być 5cm wyższa bo przy większych prędkościach strumień powietrza uderza mi idealnie w górę kasku - tak +/- od wysokości uszów w górę, przez do mocno szumi i czasem głowa może wpaść w wibracje 😛 

  • Administrator
Opublikowano
Godzinę temu, Szagal napisał:

Mnie natomiast przy 187cm wzrostu "boli" to że szyba mogła by być 5cm wyższa bo przy większych prędkościach strumień powietrza uderza mi idealnie w górę kasku - tak +/- od wysokości uszów w górę, przez do mocno szumi i czasem głowa może wpaść w wibracje 😛 

Dlatego wymyślono dokładane/regulowane deflektory.

Opublikowano
W dniu 18.09.2022 o 11:32, Szagal napisał:

Mam wyższą szybę właściwie od początku

Jaką masz szybę? Czytając różne opinie w necie, Puig jest ok ale Givi czy Kappa (to to samo podobno) już nie-wpada w drgania, skrzypi a nawet pęka.

Opublikowano

Ja mam Givi i nic się nie dzieje, wiec nie wiem co mam powiedzieć. Może za mocno ktoś dokręca albo nie dał "gumowych" podkładek z kompletu że mu pękło. 

Jak ja kupowałem to Givi było jedyne na rynku jako akcesoryjna szyba, więc nie mam porównania, jednak jeździ już 3,5 roku i jest ok 🙂

Opublikowano

Zadecydowałem się na tą szybę Givi.

rsz_d81dda2c-b3f4-4713-92e6-d254597ece5d.thumb.jpg.9be1dd8ef219604fbc0603cc10035dc1.jpg
Wpadł też taki mały gadżet.

rsz_84a545e3-b722-4690-8ead-68a01911f114.thumb.jpg.4d15bd4f003ac9fb724121749286fa64.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy to możliwe, że wyższa szyba GIVI może podnieść spalanie? Trudno mi zejść poniżej 3 (trasa) co przy oryginalnej szybie nie było problemem.

  • Klubowicze
Opublikowano

Większa szyba = większy opór powietrza = większe spalanie

Opublikowano
46 minut temu, DaniL napisał:

Większa szyba = większy opór powietrza = większe spalanie

Niekoniecznie 

 

48 minut temu, cezzar napisał:

Czy to możliwe, że wyższa szyba GIVI może podnieść spalanie? Trudno mi zejść poniżej 3 (trasa) co przy oryginalnej szybie nie było problemem.

Załóż oryginalną i sprawdź czy spadnie spalanie. 

  • Klubowicze
Opublikowano

Przecież cezzar napisał, że spalanie wzrosło po założeniu szyby Givi.

Opublikowano
34 minuty temu, DaniL napisał:

Przecież cezzar napisał, że spalanie wzrosło po założeniu szyby Givi.

Ja tam widzę znak zapytania 😊  czyli pewny nie jest 😏

Opublikowano

Pytam, bo może ma ktoś podobne spostrzeżenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...