Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Jako kontynuacja dyskusji z  tego tematu... rozpoczynamy nowy wątek.

W kwestii X-ADV, dostałem właśnie oficjalne info od Honda Motor Europe !OK

Informacja Prasowa

Honda potwierdza rozpoczęcie produkcji nowego typu motocykla „X-ADV”

Nowy typ pojazdu łączy wygląd klasy Adventure z wszechstronnymi osiągami i funkcjonalnością.

Oficjalna premiera modelu odbędzie podczas Targów EICMA w Mediolanie w listopadzie 2016 b.r. Honda Motor Europe z przyjemnością potwierdza rozpoczęcie produkcji nowego typu motocykla, przewidzianego do sprzedaży w 2017 roku o nazwie: ‘X-ADV’.

Oparty na koncepcie City Adventure, który został zaprezentowany podczas Targów EICMA w Mediolanie w 2015 roku, X-ADV łączy ducha przygody z wyjątkową wszechstronnością, funkcjonalnością oraz komfortem dla zapewnienia maksymalnej przyjemności podczas jazdy miejskiej i weekendowych wypadów.

Charakterystyczną cechą jest wyprostowana pozycja kierowcy zapewniająca dobrą widoczność, a wysoki skok zawieszenia jazdę po najbardziej wyboistych drogach. Jednocześnie X-ADV oferuje funkcjonalną 5-stopniową regulowaną przednią szybę oraz miejsce do przechowywania kasku do jazdy terenowej.

X-ADV kontynuuje długą tradycję Hondy w znajdywaniu nowych sposobów na tworzenie

produktów, które poprawiają i wzbogacają styl życia swoich klientów. Zgodnie z

innowacyjnym konceptem X-ADV będzie posiadać unikalną Dwusprzęgłową Przekładnię

Hondy DCT – zgodnie z duchem przygody – jako wyposażenie standardowe.

X-ADV zostanie pokazany publiczności po raz pierwszy podczas Targów EICMA w Mediolanie, w dniach 8-13 listopada 2016 r. Pełna specyfikacja techniczna modelu zostanie udostępniona również w tym terminie.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Oficjalna wersja dotychczasowego teasera tylko bez tajemnic, gdzie widać już większość elementów nowego X-ADV.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Na ostatnim filmie X-ADV już pięknie pokazuje swe wdzięki szerokiej publiczności. Wygląda na poręczne 2oo, które grzecznie będzie słuchało poleceń kierujących go riderów. Na pierwszy rzut oka mi się podoba. Ładny, smukły przód z podwójnymi ledowymi reflektorami, które spowodują lepszą widoczność od zmierzchu do świtu. Nie będzie to mistrz ładowności i pojemności załadunkowej, a to dla mnie zaleta, a nie wada. Aha,  łańcuch ? Najwyżej trzeba będzie przywyknąć. 

Będę się tej nowości bacznie przyglądał, bo przyjdzie w końcu czas wybrać się na moto zakupy, a wtedy będę miał większy wybór.

 

Odnośnik do komentarza

Fajny skuter w stylizacji offroadowej. Honda już kilka razy szła tą ścieżką: Zoomer, Big Ruckus. Realne możliwości terenowe ma zresztą zbliżone do w/w wymienionych, czyli niewielkie.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • Administrator

Napotkałem już głębokie rozważania na forach nt. tego czy X-ADV to skuter... choć faktycznie wygląda jak mix skutera, super moto i enduro (crossover) w jednym :) ... ale czy to źle? NC 750D Integra na początku wzbudzała podobne kontrowersje.

Konstrukcja (przekrok) oraz skrzynia DCT i schowek pod kanapą (choć tu szału nie ma co oczekiwać) predysponują X-ADV jako >maxi skuter<, choć faktycznie tworzący nową przełomową kategorię, którą nazwałbym Maxi Skuter Adventure.

Co już dziś, jeszcze przed oficjalną premierą, wiemy o nowym X-ADV:

- Motor i skrzynia tożsama z serią NC

- Przedni zawias USD

- Oczywiście DCT

- 5 stopniowa regulacja szyby

- Wspomina się o schowku na kask ale podobnym do tego w Integrze

- Felgi szprychowe

- 2 tarcze hamulcowe na przodzie (nie jedna jak w serii NC)

Czekamy do 8 listopada na szczegóły oraz oczywiście cenę :)

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator

No i są ! Pierwsze real foto finalnej X-ADV

17ym-x-adv-rh-red.jpg

17ym-x-adv-lrq.jpg

17ym-x-adv-rrq.jpg

17ym-x-adv-luggagebox2.jpg

17ym-x-adv-20.jpg

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Ładne proporcje, ale outlook bardziej moto niż scoot. Zobaczymy na żywo.


Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Jestem ciekaw skoków zawieszenia jak i  ogólnych wymiarów, już na pierwszy rzut oka widzę że nie przypadnie mojej Pani do gustu z powodu symbolicznego miejsca dla plecaczka, choć to całkiem ciekawa alternatywa dla trzymania 2-ch moto w garażu (skuter i enduro-turystyk)...poczekamy aż będzie można zobaczyć na własne oczy wtedy będzie można coś więcej powiedzieć :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Czysto optyczna ocena: za bardzo kojarzy mi się z supermoto a za mało z maxi skuterem -_- ale pewnie na żywo będzie lepiej :)

Pomijając ten drobny fakt - mamy przedstawiciela nowej klasy maxi !OK No i napęd od serii NC na plus. 

Odnośnik do komentarza

Skuter typowo na miasto i promień 100km wokół miejsca zamieszkania. Mi osobiście się podoba. Muszę tylko bliżej przyjrzeć się rozwiązaniom przeniesienia napędu łańcuchem.

Ale optyka kozak !OKK . Przemówiła do mnie min. 2 razy "mocniej" niż nowy Tmax :o .

 

PS. Muszę sobie zrobić porównanie tego przeniesienia napędu: odkryty pasek vs. schowany łańcuch. Bo do tej pory najbardziej przeszkadzał mi syf dookoła nasmarowanego łańcucha. Ale skoro tu jest w osłonie... ?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Official Video

Sukcesywnie w tym wątku będę dodawał nowe fotki. Opis za moment.

 

Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, dr.big napisał:

Skuter typowo na miasto

Szprychowa koła mają raczej sugerować możliwość zastosowanie poza miastem i po za asfaltem. Opony dętkowe (chyba ?), bieżnik też na lekki teren. Ciekawe czy opony typowe, czy jakaś specjalna konstrukcja dla tego modelu ?  

Mi się podoba, ale i tak rozglądał się za nim będę dopiero za 5 - 6 lat - na rynku wtórnym. No chyba że wygram w Totolotka :) 

Odnośnik do komentarza

Opony raczej nie są dętkowe, bo szprychy wchodzą w rant felgi poza oponą. Koła są szczelne tak jak np. BMW GS (koła szprychy). Skuter z naciskiem na poza asfaltem? No to JA życzę powodzenia :) .

Optyka jest a'la adventure i to wszystko... A że łatwiej jechać nim po dukcie leśnym niż sportem? To jasne :) . W takim razie mamy sprzęt "poza miasto" :lol:.

Ja tam patrzę na pozycję za kierą, na załadunek, na sylwetkę... i wychodzi mi miasto z promieniem max 100 km. Fiatem 126p też się dawało jechać w 4 osoby z bagażem na wczasy do Bułgarii... I co z tego :) ?

Just for fun i głównie miasto...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Jest Tricolore !OKK 

Mamy tu napęd 750 z DCT, przednią szybę z 5 stopniową regulacją, schowek na kask, hand bary, mega wypasiony kokpit tacho LCD z BC oraz bezkluczykowy system Smart - Key. Przednie zawieszenie USD z regulacją twardości oraz hamulce 4 tłoczkowe na każdej z dwóch tarcz przedniego koła.

82372_17YM_X_ADV.jpg

82376_17YM_X_ADV.jpg

82386_17YM_X_ADV.jpg

82389_17YM_X_ADV.jpg

82390_17YM_X_ADV.jpg

82394_17YM_X_ADV.jpg

82396_17YM_X_ADV.jpg

82404_17YM_X_ADV.jpg

82421_17YM_X_ADV.jpg

82405_17YM_X_ADV.jpg

82407_17YM_X_ADV.jpg

82424_17YM_X_ADV.jpg

82399_17YM_X_ADV.jpg

82406_17YM_X_ADV.jpg

82428_17YM_X_ADV.jpg

82426_17YM_X_ADV.jpg

18 minut temu, dr.big napisał:

Just for fun i głównie miasto...

Ja tam zamierzam X-ADV latać także w trasy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza

Wg mojej oceny, pozycja za kierą wyklucza użytkowanie w leśnym terenie - położenie podestów i sporo odsunięta kanapa w tył, utrudnia raczej swobodne, szybkie uniesienie zadka na sporych nierównościach - są one po prostu za krótkie. Konieczne będzie pewnie, dołożenie dodatkowych setów. Pytanie też, jak z wagą tego sprzętu oraz jego wyważeniem. Integra w tej kwestii pozostawia wiele do życzenia, a przecież napęd mają bardzo podobny. Na pewno, gdy pojawi się testówka, nie omieszkam rozwiać moje wątpliwości ;). Wygląd to chyba w tym momencie jego największy atut...

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, dr.big napisał:

Opony raczej nie są dętkowe, bo szprychy wchodzą w rant felgi poza oponą.

Dlatego własnie napisałem - chyba. Dopiero na nowych zdjęciach zamieszczonych przez MariuszaBurgi widać że szprychy wychodzą po za oponę.

2 godziny temu, MariuszBurgi napisał:

82424_17YM_X_ADV.jpg

Handbary, szprychy, gmole, osłona (silnika ? :) ) - no kurcze enduro jak nic. A jak nie enduro to skuter dla leśniczego - mieszka w głębokim lesie, czasem wyjeżdża na zakupy do miasta. Taki jest chyba przekaz filmu reklamowego. :D 

Odnośnik do komentarza

Sprzęt prezentuje się świetnie.

Rury po boku mogę się przydać :) Jak położywszy (czy jadąc czy na postoju) MAXI na zawsze lakier się porysuje, a tu "problem" się rozwiązał :)

Chętnie się przejadę jak będzie możliwość :D

Najbardziej w tej chwili mnie ciekawi jednak specyfikacja tj. waga, cena.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...