RONIN Opublikowano 10 Stycznia 2024 Opublikowano 10 Stycznia 2024 1. Mocowo i wielkościowo ten sam segment z przewagą Tesli. 2. pytają bo te benzyny nie są takie idealne jak piszesz. 3. Głównym argumentem petrolhedów jest właśnie zasięg. 4. Po co komu potrzebna moc? Też się zastanawiam po co komu więcej niż 100 KM w małym, 150 KM w średnim i ponad 200 KM w dużym aucie? Jakoś sprzedaż tych samochodów ma się dobrze.
Kazekkazek Opublikowano 10 Stycznia 2024 Opublikowano 10 Stycznia 2024 1 a gabarytowo? 😁. 2 zacytuj gdzie napisałem, że benzyna jest idealna, znów coś zmyślasz 😏. 3 głównym ale nie jedynym 😏. 4 ma się dobrze? Pytanie czy lepiej niż małolitrażowe. 😏 (Coś jak z motocyklem, mniej jak litr się nie liczy, tylko dlaczego go 600 objeżdża na winklach ) ale to już poza tematem.
Administrator Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. MariuszBurgi Opublikowano 10 Stycznia 2024 Administrator Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 10 Stycznia 2024 2 godziny temu, Nazir napisał(a): W komentarzach są aktywni zarówno przeciwnicy jak i zwolennicy elektryków - i być może dlatego osobiście uważam, że jest to ( bezszelestni.pl ) w "miarę obiektywny blog" o elektromobilności. 😉🤪 Dobry materiał, neutralny. Ciekawa jest jedna z wypowiedzi człowieka z NO, cytat: - mając auto EV dobrze jest mieszkać w pobliżu ładowarki. - jak jadę gdzieś dalej to wypożyczam auto spalinowe W komentarzach jest też inna ciekawa wypowiedź: "Nie zgodze się z rozmowca idealnie kosztów w Norwegii. W zimie jeździłem w Norwegii vw e-up przy temo -20 st C. Zużycie było 24 kWh/ 100 km. Koszt energii do ładowania na szybkiej lafowarce Ok 10 NOK 1kWh. Przy ładowaniu z gniazdka wahalo sie od 2,50 do 6 NOK kWh. Czyli na drodze koszt 240 NOK 100 km, diesel przy cenie wtedy srednio 22 NOK litr I spalaniu 6 l/100 to koszt to 140 NOK. Mam e golfa w lecie zużycie 14-15 kWh . To juz jest porównywalne z dieslem , ja niestety nie mam mozliwosci z gniazdka sie ładować. U mnie opłaty za drogi parkingi sa juz takie same jak aut spalinowych. Przy samochodach pokroju audi etron oraz te z wiekszymi bateriami zuzycie to miedzy 20 a ponad 30 kWh na 100 km, wiec latwo policzyc jakie oszczędności. W zeszlym roku rejestracja elektryka wynosił 1000 nok w tym już 4350 NOK. Znam osoby ktore dużo jeżdżą służbowo, wszyscy spalinowymi. Ze wzgledu na czas spedzony na ładowarkach oraz kosztach, jakby nie liczyc wychodzi taniej. Oczywiscie jeżdżąc koło komina i ladujac w domu, elektryk zwycięża. Pominiete został jeszcze jeden element. Jest wiele miejsc w Norwegii gdzie sa domy lub domki letniskowe gdzie die nie pojedzie elektrykiem, lub sa miejsca w gorach gdzie przerwy w dostawach pradu sa częste j tam ludzie nue chcą aut elektrycznych, po prostu sie nie sprawdzą, Pracuje w Norwegii 10 lat i mam juz drugie suto elektrycze, ale podstawa zwlaszcza w zimie jest poczciwy diesel." Żeby była jasność, jestem za tym aby elektromobilność się rozwijała, bez przymusów i bredzenia, że to ekologia, ratowanie planety czy innych hipokryzji. Niech ten rodzaj napędu sam się obroni! Auto EV do miasta czy w okół komina, taka Dacia Spring (jeśli ktoś akceptuje jej "toporność") lub właśnie pojazd typu Smart 453 EV czy Zoe ze zużyciem na poziomie ~15 kWh/100 km , ewentualnie Citroen Ami, jeśli ktoś ma garaż z 230V lub idealnie fotowoltaikę (tu trzeba ponieść koszt), może mieć sens. Nawet w PL. Natomiast 4oo zasilane aktualnie dostępną generacją akumulatorów jako auto w trasy , jedyne w domu - no nie. Dziś nie. 4
Kazekkazek Opublikowano 10 Stycznia 2024 Opublikowano 10 Stycznia 2024 57 minut temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a): Żeby była jasność, jestem za tym aby elektromobilność się rozwijała, bez przymusów i bredzenia, że to ekologia, ratowanie planety czy innych hipokryzji. Niech ten rodzaj napędu sam się obroni! Dokładnie 👍 1
Użytkownicy Nazir Opublikowano 10 Stycznia 2024 Użytkownicy Opublikowano 10 Stycznia 2024 2 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a): Żeby była jasność, jestem za tym aby elektromobilność się rozwijała, bez przymusów i bredzenia, że to ekologia, ratowanie planety czy innych hipokryzji. Niech ten rodzaj napędu sam się obroni! Tu pełna zgoda! Ja bym jeszcze dodał ( bo nie jestem miły tylko szczery😜), że powinno się zabrać wszystkie przywileje jak w Norwegii (nowym nabywcom - żeby już nie psuć krwi) tak, by była to obrona na równych szansach. Źle się czuję ze świadomością dopłacania do tego całego "interesu pewnej grupy lobbującej".
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 10 Stycznia 2024 Użytkownicy+ Opublikowano 10 Stycznia 2024 2 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a): .... Żeby była jasność, jestem za tym aby elektromobilność się rozwijała, bez przymusów i bredzenia, że to ekologia, ratowanie planety czy innych hipokryzji. Niech ten rodzaj napędu sam się obronił ... tylko że po przez "politykę" wydaje się że coś zaczyna się kończyć przed wcześnie i bezpowrotnie. Kolejni producenci samochodów komunikują o końcu produkcji silników spalinowych. I to nie tylko diesla, benzynowych też. 😞 Aby nie szukać daleko: Stellantis zamyka fabrykę w Bielsku Białej . Ja do tej pory raczej nie byłem zwolennikiem aut EV, ale po tym co się wkoło dzieje, po opisie @MAKI - ego zacząłem liczyć i się zastanawiać. Wcześniej czy później czeka mnie wymiana samochodu. Już się nie zarzekam, ale musi mi się to opłacić i nie stwarzać problemów.
Kazekkazek Opublikowano 10 Stycznia 2024 Opublikowano 10 Stycznia 2024 Może nie będzie tak źle 😏https://francuskie.pl/dacia-bedzie-sprzedawac-auta-z-lpg-i-rozwijac-ten-naped-zamierzamy-je-oferowac-dopoki-nie-bedziemy-juz-mogli-sprzedawac-silnikow-spalinowych-w-europie/ Może, będziemy jeździć autami zarejestrowanymi np. na Ukrainie 🤔 mnie osobiście bez różnicy jaki napęd. Zawsze zwycięży ekonomia. Ekonomia to nie tylko rodzaj napędu. Jak obronią się elektryki będę jeździł elektrykiem. Jak zrobią dogodną komunikacje publiczną, chętnie zrezygnuje całkowicie z auta.
Użytkownicy Nazir Opublikowano 10 Stycznia 2024 Użytkownicy Opublikowano 10 Stycznia 2024 Spoko Kazekkazek już kombinują w tym temacie francuzi i myślę, że i inni też. Po zakazie produkcji spalin zamierzają remontować fabrycznie (zerować resurs) stare samochody. Taki remont miałby polegać na kompletnej odbudowie pojazdu 🤪 Kiedyś czytałem inny artykuł o tym ale na szybko znalazłem ten: Fabryczne odświeżanie samochodów jako sposób na zakaz sprzedaży aut spalinowych. Rewolucja 10.0 | Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 10 Stycznia 2024 Użytkownicy+ Opublikowano 10 Stycznia 2024 Taaa.... tylko zdaje się że UE coś kombinuje i dąży do zakazu wymiany np. silnika 😲 a jeszcze inna wersja że też np. zespołów hamulcowych. Hamulce się kończą - auto na szrot. 😵 51 minut temu, Kazekkazek napisał(a): Może nie będzie tak źle .. widzisz, tylko kurcze ja jestem kierowca starej daty i nie kupuję żadnych samochodów na F 🤣 i nie jeżdżę na LPG 🙂
Użytkownicy Nazir Opublikowano 10 Stycznia 2024 Użytkownicy Opublikowano 10 Stycznia 2024 25 minut temu, EndriuBis napisał(a): widzisz, tylko kurcze ja jestem kierowca starej daty i nie kupuję żadnych samochodów na F 🤣 kiedyś też tak mówiłem a potem kupiłem renault i 4 ( nie że naraz) citroeny 😁 - złego słowa nie powiem! 27 minut temu, EndriuBis napisał(a): i nie jeżdżę na LPG 🙂 tu akurat od początku mojej styczności z motoryzacją doświadczałem samych plusów, poza wilgocią w bagażniku (ale to już dzisiaj poprawili) i problemów z tankowaniem🤪 W latach 90tych planowałem trasy jak dzisiejsi elektrozmotoryzowani - mapa ze stacjami LPG studiowana za każdym razem przed dłuższym wyjazdem, ale ... ale dlatego żeby było taniej no i bez strachu, że jak nie zatankuję LPG to stoję w trasie🙃 Dzisiaj prawie na każdej stacji jest LPG a do tego są i osobne - tylko z LPG. Czy będzie tak z ładowarkami do EV🤔🤔
Kazekkazek Opublikowano 10 Stycznia 2024 Opublikowano 10 Stycznia 2024 3 godziny temu, Nazir napisał(a): Czy będzie tak z ładowarkami do EV🤔🤔 Pewnie, że będzie. Wystarczy zielony program " ładowarka na każdej ulicy" 😏 Unia "DA" na to kasę i będzie wybudowane "za darmo" 😏 Za ile będzie prąd po jakimś czasie to już druga sprawa 🙂.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 11 Stycznia 2024 Klubowicze Opublikowano 11 Stycznia 2024 Parę postów wyżej odniosłem się do takiego śmiesznego filmiku z Teslą X . A tu jak ktoś nie zrozumiał mojego wywodu wytłumaczenie na filmie
RONIN Opublikowano 11 Stycznia 2024 Opublikowano 11 Stycznia 2024 W dniu 8.01.2024 o 21:14, krzytro napisał(a): Znam osobiście człowieka,to nie jest fejk. Nie ma w tym interesu.Zasadniczo to na takie auto nie wiele osób stać. Dla mnie osobiście osoby które kupują bardzo drogie auta elektryczne z zasady są dziwni,ponieważ stać ich na pojazdy totalnie nieekonomiczne a taką tesle x traktują jako auto na pokaz. A jednak gość specjalnie za….lał 200 km/h a potem dziwił się, że mu prądu brakło. Benzyna V8 o podobnych parametrach i rozmiarach też spaliłaby z 25-30 L
Kazekkazek Opublikowano 11 Stycznia 2024 Opublikowano 11 Stycznia 2024 https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-cos-nie-wyszlo-niemcy-kupili-rekordowa-liczbe-elektrykow-a-e,nId,7258324
RONIN Opublikowano 11 Stycznia 2024 Opublikowano 11 Stycznia 2024 To jeszcze taka ciekawostka https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-sprzedaja-20-tys-firmowych-tesli-wola-wrocic-do-aut-spalinow,nId,7263086
Kazekkazek Opublikowano 12 Stycznia 2024 Opublikowano 12 Stycznia 2024 https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-elektryczne-autobusy-sparalizowaly-miasto-trzeba-sie-do-tego,nId,7258407 1
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 12 Stycznia 2024 Administrator Opublikowano 12 Stycznia 2024 1 godzinę temu, Kazekkazek napisał(a): https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-elektryczne-autobusy-sparalizowaly-miasto-trzeba-sie-do-tego,nId,7258407 Zapomniał naładować w nocy swojego auta EV, więc rano wybrał transport zbiorowy. Niestety, autobus z napędem elektrycznym nie przybył na przystanek, bo to była zima. Kuriozum dzisiejszych czasów. 1
RONIN Opublikowano 12 Stycznia 2024 Opublikowano 12 Stycznia 2024 Prawda jest taka, że w przypadku autobusów nie ogarnęli infrastruktury do ładowania na odpowiednim poziomie, a w tym przypadku uważam, że lepszym rozwiązaniem byłyby pakiety wymienne na krańcówkach, można by nawet do ich ładowania fotowoltaikę na przystankach montować. Bo technologia baterii na obecnym etapie słabo się nadaje do tak dużych aut. Dl mnie już suvy EV nie są najlepszym pomysłem a co dopiero autobusy i ciężarówki.
Kazekkazek Opublikowano 12 Stycznia 2024 Opublikowano 12 Stycznia 2024 17 minut temu, RONIN napisał(a): Prawda jest taka, że w przypadku autobusów nie ogarnęli infrastruktury do ładowania na odpowiednim poziomie, a w tym przypadku uważam, że lepszym rozwiązaniem byłyby pakiety wymienne na krańcówkach, można by nawet do ich ładowania fotowoltaikę na przystankach montować. Bo technologia baterii na obecnym etapie słabo się nadaje do tak dużych aut. Dl mnie już suvy EV nie są najlepszym pomysłem a co dopiero autobusy i ciężarówki. A to można się wypowiedzieć nad sensem i karkulacją czyjegoś i biznesu 🤔
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 12 Stycznia 2024 Administrator Opublikowano 12 Stycznia 2024 Jankesi się buntują i chcą Teslę ale z napędem konwencjonalnym 2
Użytkownicy Nazir Opublikowano 12 Stycznia 2024 Użytkownicy Opublikowano 12 Stycznia 2024 Najlepszy jest ten kałboj z prawej z ręką wspartą na aucie a zarazem w kieszeni ☝️😜 Troszkę stara wersja Al to montowała😁
Użytkownicy Nazir Opublikowano 13 Stycznia 2024 Użytkownicy Opublikowano 13 Stycznia 2024 https://elektrowoz.pl/oze/wlasciciel-tesli-model-y-dorobil-jej-skladany-dach-fotowoltaiczny-twierdzi-ze-zyska-dzieki-niemu-32-97-121-km-zasiegu/ Ooo.. i da się ? Jeszcze tylko dopracować. Ikar z punktu widzenia dnia dzisiejszego też był śmieszny, no ale teraz latamy😉
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 13 Stycznia 2024 Użytkownicy+ Opublikowano 13 Stycznia 2024 A to nie lepiej iść w kierunku przyczepy z rozkładanymi panelami ? Jak na filmie "Marsjanin" 😁
Klubowicze krzytro Opublikowano 13 Stycznia 2024 Klubowicze Opublikowano 13 Stycznia 2024 W dniu 12.01.2024 o 11:11, RONIN napisał(a): Prawda jest taka, że w przypadku autobusów nie ogarnęli infrastruktury do ładowania na odpowiednim poziomie, a w tym przypadku uważam, że lepszym rozwiązaniem byłyby pakiety wymienne na krańcówkach, można by nawet do ich ładowania fotowoltaikę na przystankach montować. Bo technologia baterii na obecnym etapie słabo się nadaje do tak dużych aut. Dl mnie już suvy EV nie są najlepszym pomysłem a co dopiero autobusy i ciężarówki. A kto i za ile miał by te pakiety montować? Ukraińcy? Bo ja nie mogę mechanika znaleźć już z osiem lat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się