Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

Po 27 latach przerwy wróciłem do diesla. Nowy fokus. Poprzednio mocna benzyna forda i spalanie 10, obecnie słabiej ale tylko 5,7. Jak by nie patrzyć to mniej zużywam zasoby planety i mniej truję. Miałem gaz w 2 subaru ale tam spalanie to kilkanaście l.

Odnośnik do komentarza

No i proszę ?  znaleźli się winni zanieczyszczeń powietrza w EU.  No niby też diesle, ale to wcale nie są VW ani inne skody ?   Toksyczne europejskie statki !  

Jak do tego dołożymy jeszcze samoloty - to moim skromnym zdaniem:  "Proszę odczepić się od samochodów diesla, nawet tych najstarszych !!". 

Odnośnik do komentarza

Ceny biletów samolotowych we Francji zostają obłożone dodatkowymi opłatami "klimatycznymi". W reszcie krajów UE to chyba tylko kwestia czasu, sądząc po rozmowach.

Może następne będą statki ? ? Zapłaci przecież i tak klient, czy to wycieczki, czy lotu, czy towaru transportowanego obojętnie czy samolotem czy statkiem ? .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Tylko dodatkowa opłata nie oczyści powietrza.

1 godzinę temu, EndriuBis napisał:

:  "Proszę odczepić się od samochodów diesla, nawet tych najstarszych !!"

?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, dr.big napisał:

Ceny biletów samolotowych we Francji zostają obłożone dodatkowymi opłatami "klimatycznymi". W reszcie krajów UE to chyba tylko kwestia czasu, sądząc po rozmowach.

Mieszkam w mieście portowym i przypływające statki bardzo zanieczyszczają powietrze bo spalają najgorsze paliwo, nie wiedziałem o tym aż nie rozpoczęto kampani w lokalnej tv. Nie wiem czemu mają służyć te opłaty bo nie zmniejszają zanieczyszczenia. Drugie miejsce (u mnie) zajmuje pobliska rafineria naftowa następne są diesle i niewielkie lotnisko. Z dieslami jest jeden problem, którego użytkownicy wyżej wymienionych nie są w stanie pojąć- NIE CHODZI O SAMĄ ILOŚĆ SPALONEGO PALIWA I WYDALONYCH SPALIN ALE O ICH TOKSYCZNOŚĆ!!!! O wydalanie trujących cząstek stałych i innego rakotwórczego syfu którego jest o wiele mniej z innego paliwa. Stąd moje poparcie dla LPG i CNG lub wodoru. 1kg pierza = 1kg ołowiu różnica jest dopiero wtedy co spadnie nam na głowę i taka sama różnica jest wtedy gdy wdychamy spaliny diesla. Dopóki klekotolubni nie zaczną w podobny sposób myśleć nic się nie zmieni. Proste jest chyba to że diesle smrodzą i od lat produkuje się coraz bardziej rygorystycznie normowane silniki gdy benzyna nie ma takich obostrzeń odnośnie spalania z prostego powodu: nie produkuje tyle trucizny. Osobiście widzę to tak, że traktorzyści wyznają zasadę lepsze 2gr cyjanku niż 2kg gnoju. Do zobaczenia na trasie traktorzyści i braci skuterowa.

Odnośnik do komentarza

?  wszystko się zgadza.  Nie wiem tylko czy aby na pewno przeczytałeś dokładnie i ze zrozumieniem artykuł do którego dałem odnośnik ?

Cytat: " światowy leader w dziedzinie luksusowych statków pasażerskich – Carnival Corporation, posiadając 94 statki, sam jeden wyemitował w 2017 r. dziesięć razy więcej dwutlenku siarki wokół wybrzeży Europy niż 260 mln europejskich aut osobowych. Światowy numer dwa – Royal Caribbean (posiadający między innymi największy pasażerski statek świata „Symphony of the Seas") wyemitował czterokrotnie więcej dwutlenku siarki niż wszystkie europejskie samochody osobowe. "  koniec cytatu.

Wszyscy skupili się na samochodach. O tym się dużo mówi - taka moda.  A może się okazać że problem jest zupełnie gdzie indziej i nawet jak "zlikwidujemy" wszystkie samochody z silnikiem diesla dalej będziesz wdychał "rakotwórczy syf". 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, dudekmotorek napisał:

Mieszkam w mieście portowym i przypływające statki bardzo zanieczyszczają powietrze bo spalają najgorsze paliwo, nie wiedziałem o tym aż nie rozpoczęto kampani w lokalnej tv. 

Więcej chyba nie trzeba pisać.

Odnośnik do komentarza

Już nie długo bo od 2020 wchodzi nowe zalecenie Światowej Organizacji Morskiej. Statki będą miały zakaz używania mazutu jako paliwa ponieważ zawiera za dużo siarki. Przestawią się na paliwa bardzo zbliżone do ON. Przewidywany "skutek uboczny"  to wzrost cen ON z uwagi na ogromny wzrost popytu na to paliwo. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Niebawem ruszą dopłaty a auta EV zaleją PL ulice ? -> KLIK

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Czysty diesel? Niemożliwe... -> KLIK

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
16 godzin temu, Sent napisał:

Raczej diesel Renault w Mercedesie ?

W205, C 200d (motor 1.6d) czy C 180d (motor 1.5d) miało "pożyczasy" od Renówki.

C 220d po lifcie ma motor 1950 ccm, 194 KM (z parametrem CO2 na poziomie 117) to jednostka konstrukcji MB, jak dobrze kojarzę.

 

15 godzin temu, dr.big napisał:

Bo to sami użytkownicy spowodowali, że diesle postrzegane są jako kopcące śmierdziele?

Nie wrzucajmy >wszystkich< do jednego kotła.

 

A wracając do wyników organizacji Green NCAP... warto zwrócić uwagę na fatalne wyniki (downsizing nieprzypadkowo) motorów benzynowych, które powszechnie są uważane za ZAWSZE czystsze od diesli.

"Najgorsze wyniki osiągnęły Ford Fiesta 1,0l Ecoboost oraz Fiat Panda 0,9l Twin Air – obydwa samochody mają po 0 gwiazdek i odpowiednio 1,1 oraz 0,0 punktu na 10 w rankingu czystości powietrza."

 

 

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, dr.big napisał:

(...)sami użytkownicy(...)

Przecież napisałem "sami użytkownicy", na nie "wszyscy użytkownicy"? .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Precyzując - "niektórzy" będzie tu trafnym określeniem ?

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, MariuszBurgi napisał:

Precyzując - "niektórzy" będzie tu trafnym określeniem ?

Precyzując całkiem, to tak naprawdę chyba większość?. Przynajmniej takie mam wrażenie jeżdżąc w tą piękną pogodę po nadmorskich drogach.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Trudno odpowiadać za innych. Mi tak samo smrodzą w okolicy benzyny z wyciętymi katami...,mam jednak wrażenie, że z roku na rok jest lepiej... przynajmniej w Stolicy. Wraków jeżdżących po ulicach ubywa. Średnia wieku aut rośnie.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A my z żoną w najbliższy poniedziałek odbierzemy kolejnego "kopciucha" z pod znaku biało-niebieskiego śmigła, a co niech dymi, bo "Diesel musi dymić" 

A w Norwegii się faktycznie "zbroją" na elektryki

b1414da698ba4339380a0f973793f95c.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No to w temacie elektryków... Japończycy szykują bardzo ciekawe autko, które stylem i wieloma detalami nawiązuje do Civic'a 1 generacji.

Honda e pewnie pojawi się w UE pod koniec 2020 roku a w PL ma być w 2021.

Akusy 35.5 kWh, zasięg przy sprzyjających warunkach do 200 km (170 km realnego zasięgu), ładowanie do 80% w 30 min.

LgPk9kpTURBXy9kZDIxNjY5NTBhZTY1YjZmM2JjM

5901_anp7947.jpg?itok=zexjN5fL

BzYk9kpTURBXy85NjI4NmEzM2EwMDY0YWUzYzIyO

Honda-e-KOKPIT-1280x720.jpg

 

 

 

Autko już jest dogłębnie testowane... m.in w Erlensee w południowej Hesji, gdzie mieści się akademia Hondy. Tu też odbywają się pierwsze jazdy Hondą e.

Jak dla mnie bomba... gdyby nie cena, która w PL będzie oscylować, w zależności od wariantu od 154 do 172 tpln.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Tak, napęd na tył. Poza tym długość 3,9 m (ciut dużo jak na auto stricte miejskie), masa 1500 kg, moc 150 KM, moment obrotowy 300 Nm, który zapewni maluchowi mega osiągi.

Promień skrętu ma mieć obłędny - średnica zawracania 8.6 m (Smart FT ma gorszy wynik za to Toyota IQ ciut lepszy), co w ruchu miejskim będzie bardzo przydatne.

Podobać się może minimalizm zewnętrzny. Tak jak pisałem... autko super tylko ta cena..., która bez dopłat Państwa może być trudna do zaakceptowania. Z drugiej strony auta z napędem tradycyjnym też nie tanieją.

Pierwsza jazda Hondą e -> KLIK

Odnośnik do komentarza

Taa..  fajna ta Honda, ale jak by zrobili "normalne" lusterka to była by ze 20 "tysi"  tańsza ?  a co do ceny .....   a może jednak dostosują cenę do projektu dopłat do elektryków w PL.

Limit jest chyba 125 000,00 zł. Do droższych aut nie będzie dopłaty. ?  jak chcą coś sprzedać to mogą nie mieć wyjścia ? 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 29.07.2019 o 19:19, EndriuBis napisał:

Limit jest chyba 125 000,00 zł. Do droższych aut nie będzie dopłaty.

To jest projekt. Jeśli nie podniosą progu to będzie bubel. Na tę chwilę w PL łapią się na to jedynie 3 małe auta.

W temacie... idą zmiany. W 2020 "ekologia" znów uderzy po kieszeni -> KLIK

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...