Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Puk puk jest tu kto?


Hipolit

Rekomendowane odpowiedzi

To może niech się wypowiedzą inni.  We dwóch to się możemy umówić u mnie w garażu, albo pod mostem na Wisłoku 🙂 

Moje zdanie.  Na razie, puki ładna pogoda jestem za spotkaniami na pogaduch, ale na wolnym powietrzu.

  1. pandemia
  2. ciepło - jak by nie było środek sezonu. 

Na razie jak jest wybór wolał bym nie pchać się między obcych ludzi.  Ale to moje zdanie.  Co do nocnego wyjazdu tak czy tak w środę lub czwartek jadę. 

Odnośnik do komentarza

 

4 godziny temu, PawełJW napisał:

Haha, to trwało dwie godziny, zabierać się 🤣🤣🤣🤣Saperek czuwa

Pawełku, to to chyba dawno w mazak nie zaliczyłeś  😜 zostaw Grzesia  w spokoju, emeryci swoje prawa mają 😊

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Andrzej, ale czujecie tą dyscyplinę co? Nie ma kociarstwa po kątach co?

🤣🤣🤣🤣🤣

Odnośnik do komentarza

Przenoszę tu bo Saper juz nie śpi 🙂 

31 minut temu, Marcin 78 napisał:

Andrzej, chyba wszyscy czekają na test twoich żarówek 🤭, ale że nie było jeszcze oficjalnych danych, to masz czas by poprawić od strony elektrycznej możliwości żarówki 😊

czyli muszę powtórzyć i podejść do tematu bardziej naukowo 🙂  czemu nie - coś trzeba wieczorami robić 😜  napiszę kilka słów o wczorajszym teście wieczorem.

 

Odnośnik do komentarza

Krótkie podsumowanie wieczorowo - nocnych testów 🙂 

Żarówki które zapodałem w swoim Burgmanie to LED H4 CREE 40W 1800 lm .

Niestety jechałem sam,  bez żony a reflektory mam opuszczone w dół do jazdy w 2 osoby, więc tutaj może występować pewne przekłamanie, mimo odkręcenia tylnego amortyzatora na "miękko".

Zalety: Dają bardzo białe, jasne światło. Szkło reflektora się nie nagrzewa, na pewno jestem lepiej widoczny, szczególnie w słoneczny dzień. Pasują do reflektora bez problemowo ponieważ nie mają żadnych dodatkowych radiatorów czy wentylatorów. Bardzo dobrze swoim wyglądem imitują wygląd zwykłej żarówki o co też mi chodziło.

A teraz wady:  brak tak zwanej "linii odcięcia".  Widoczność w nocy na światłach mijania jest taka jak by "nie wyraźna" 😞 na długich jest zdecydowanie lepiej ale też nie powala. Wczoraj raz zdarzyło mi się nie zmienić długich na krótkie, a samochód (kierowca 🙂 ) jadący z przeciwka nie zareagował,  więc pewnie nawet długie nie są bardzo oślepiające 🙂  Do wad w moim konkretnym przypadku zaliczył bym też pobór mocy. Bo żarówki mają moc 40 W, podczas gdy te stosowane fabrycznie 35 W. Jest to o tyle dziwne że jest na rynku sporo żarówek LED, gdzie producenci (a za nimi sprzedawcy) podają moc od 20 do 30 W przy dużo większej mocy samego światła. 🤔   

Reasumują. Ja na razie zostaję przy tych żarówkach, ale na pewno nie polecam jako zamienniki typowych żarówek H4 60/55 W.  Trzeba szukać dalej 🙂 

Odnośnik do komentarza
Krótkie podsumowanie wieczorowo - nocnych testów  
Żarówki które zapodałem w swoim Burgmanie to LED H4 CREE 40W 1800 lm .
Niestety jechałem sam,  bez żony a reflektory mam opuszczone w dół do jazdy w 2 osoby, więc tutaj może występować pewne przekłamanie, mimo odkręcenia tylnego amortyzatora na "miękko".
Zalety: Dają bardzo białe, jasne światło. Szkło reflektora się nie nagrzewa, na pewno jestem lepiej widoczny, szczególnie w słoneczny dzień. Pasują do reflektora bez problemowo ponieważ nie mają żadnych dodatkowych radiatorów czy wentylatorów. Bardzo dobrze swoim wyglądem imitują wygląd zwykłej żarówki o co też mi chodziło.
A teraz wady:  brak tak zwanej "linii odcięcia".  Widoczność w nocy na światłach mijania jest taka jak by "nie wyraźna"  na długich jest zdecydowanie lepiej ale też nie powala. Wczoraj raz zdarzyło mi się nie zmienić długich na krótkie, a samochód (kierowca  ) jadący z przeciwka nie zareagował,  więc pewnie nawet długie nie są bardzo oślepiające   Do wad w moim konkretnym przypadku zaliczył bym też pobór mocy. Bo żarówki mają moc 40 W, podczas gdy te stosowane fabrycznie 35 W. Jest to o tyle dziwne że jest na rynku sporo żarówek LED, gdzie producenci (a za nimi sprzedawcy) podają moc od 20 do 30 W przy dużo większej mocy samego światła.    
Reasumują. Ja na razie zostaję przy tych żarówkach, ale na pewno nie polecam jako zamienniki typowych żarówek H4 60/55 W.  Trzeba szukać dalej  
Ja u siebie też modyfikowałem oświetlenie o Led H7 osram i philips H7 Led w reflektorach z odbłyśnikiem marny efekt,a żarówki nie były tanie 450,500 zł. regulacje jazdy po nocy od 22 do 3 rano aby złapać złoty środek skończyło się przerobieniem reflektora na projektor Bi-Led i teraz jest ok koszt projektory 850 zł 2,8cala + robocizna 1000 zł .

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Nie mogę cyknąć foty swojego konia bo jestem na wyjeździe puszką, ale nowe oczy wyglądają tak samo jak w moim Mp3 500 sport039db5119173908595d0a82822013e47.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Sam projektor ma nadruk ale co by było na przeglądzie nie wiem bo pierwszy przegląd będę miał za dwa lata

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Ale twój pojazd otrzymał homologację na takie wyposażenie z jakim opuścił fabrykę, więc twoja przeróbka jest niezgodna z prawem, chyba, że uzyskasz homologację na obecną konfigurację. Wtedy to co innego.

Odnośnik do komentarza

Zdaję sobie sprawę z tego.Sam wiesz że prawie każdy z nas jeździ sprzętem w którym jest coś zmodyfikowane za co dowód rejrstracyjny został by zatrzymany .

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Ale na przykład wymiana gripów, czy kierownicy nie wpłynie na dyskomfort innych uczestników ruchu drogowego, a przeróbka świateł i owszem.

Odnośnik do komentarza

Projektory ustawione na przyżądach diagnostycznych nie sądzę że kogoś oślepiam .

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Przyjedziesz na leniwca to sam zobaczysz jak to u mnie wygląda, poganiamy wieczorem to się przekonasz.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, Paul napisał:

......... żarówki nie były tanie 450,500 zł. regulacje jazdy po nocy od 22 do 3 rano aby złapać złoty środek skończyło się przerobieniem reflektora na projektor Bi-Led i teraz jest ok koszt projektory 850 zł 2,8cala + robocizna 1000 zł ....

tu jest podstawowy problem jaki ja widzę.  Trochę trudno mi sobie wyobrazić że do skutera którego wartość rynkowa to 3000,00 zł dołożę oświetlenie za 500,00 , a co dopiero za 1500,00 zł 😜  rozumiem intencje kolegi - chce pomóc ale nie dla mnie ta droga 🙂 

15 godzin temu, Saper napisał:

Nie zmienia to faktu, że zmiana wykracza poza to, co obejmuje homologacja.

Grzesiek, moje też nie spełniają żadnej homologacji (kolega jednak jakieś tam znaczki ma 🙂 ), dlatego właśnie szukam takiego rozwiązania aby dobrze "imitowała normalną żarówkę". Przez to niestety moc tych żarówek jest ograniczona.

 

Zarowka-LED-H4-CREE-1800-lm-40W.jpg

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, EndriuBis napisał:

tu jest podstawowy problem jaki ja widzę.  Trochę trudno mi sobie wyobrazić że do skutera którego wartość rynkowa to 3000,00 zł dołożę oświetlenie za 500,00 , a co dopiero za 1500,00 zł 😜  rozumiem intencje kolegi - chce pomóc ale nie dla mnie ta droga 🙂 

Grzesiek, moje też nie spełniają żadnej homologacji (kolega jednak jakieś tam znaczki ma 🙂 ), dlatego właśnie szukam takiego rozwiązania aby dobrze "imitowała normalną żarówkę". Przez to niestety moc tych żarówek jest ograniczona.

 

Zarowka-LED-H4-CREE-1800-lm-40W.jpg

Tak jak pisał Saper żadna żarówka led  nie posiada homologacji i nie można ich stosować na drogach publicznych  smutne ale prawdziwe  stosujesz  sam na własną odpowiedzialność.

Jest jeden wyjątek wymiana całego reflektora na Jw Speaker  te reflektory maja homologację drogową i można je stosować na drogach publicznych z tym że ten producent skupił się na hadasach , klasykach  cruzerach 

Tak to działa : link do filmu  

 

Jak już chcesz coś podłubać w swoim oświetleniu i chcesz coś widzieć na drodze i przy tym nie oślepiać innych uczestników drogi to pozostaje ci konwersja oświetlenia o taki zestaw  z którego możesz powrócić  do standardowych żarówek .

Pewnie bym u siebie to zrobił ale nie występuje taki zestaw dla H7, musiałem mocno zaingerować w reflektor i w nieodwracalne zmiany .

( w garażu leży nowy reflektor na wazie czego w moim przypadku  cała przeróbka przewyższył wartość twojego skuta  .)  Czy warto ? nie wiem  rok temu za konia zapłaciłem 41koła  )

 

 

Powodzenia z przeróbkami 

Odnośnik do komentarza

Mój koń na bi led świeci tak f9a8a5b1450b49f2c9cb40963443bd7e.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Przed przeróbką swiecil tak wszędzie i nigdzie na markowych żarówkach 4b5f17e44b74e4fa136ac0cd67fd9d52.jpg3518fc4f9374a7c9b484dbaf2b03b615.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

 

Godzinę temu, Saper napisał:

Chcesz mnie namówić na tę wycieczkę?
Określ punkt spotkania w Rzeszowie i godzinę.

Ciebie Grzesiu, to raczej nie chciałem namawiać 🙂 założyłem że i tak byś pojechał 😀  za to namawiam innych. 

Podam miejsce w piątek, bo na razie jeszcze kilka tematów musi mi się wyjaśnić 😞 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Czyżby Jędruś KRÓLA nabył? Taką fotkę widziałem, ale jego osoba była od tylca zdjęta, więc się dopytowywuję.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Niestety poza zasięgiem forumowiczów, bo w klubowych. PawłJW wystawił odjeżdżającą maszynę.

Odnośnik do komentarza

No cóż panowie. Sprawy się mają tak. Przed Leniwcem PawełJW zapytał czy nie chciał bym zaopiekować się jego Burgmanem bo u niego w "stajni" zrobiło się ciasno 🙂 chwilę się zastanawiałem ale za namową Basi wczoraj przyciągnąłem Króla do Rzeszowa 🙂

WP_20200822_15_04_02_Rich.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...