dr.big Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 (...)skuter już prawie od roku stoi w garażu w ogóle nie jeżdżony. Pytania na co zwrócić uwagę/co będzie trzeba przy nim zrobić? Zakładam że w silniku jest już galaretka, a nie olej. Więc olej + filtr i prawdopodobnie akumulator do wymiany, ale czy jeszcze coś? Np.: czy jak tak stoi to czy pas napędowy nie sparciał i się nie rozleci? Pytam pod kontem tego że pojazd stoi nie używany i na co to mogło zaszkodzić. Zakładając że wszystkie rzeczy eksploatacyjne o których mówi właściciel są zrobione, dlatego proszę o rozpatrywanie pytania w kontekście długotrwałego postoju.(...) Rok to nie jest długi postój! Zakładając, że został odstawiony w porządnym stanie i nie stał tego roku "pod latarnią", to raczej DODATKOWO tylko wymiany olejowe i filtra, sprawdzenie stanu filtra powietrza, aku i to wszystko. PS. Nawet opony przy postoju na centralce (a wiec odciążone) wytrzymują dlugo...
komorowiak Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Najlepiej wymień skuter na nowy Ale na poważnie Zacznij od sprawdzenia przodu rolki - waga owalność powinno być 21g (polecam pulley 19-20g) Potem wariator i przeciwtalerz czy nie wytarty Ja przykładając suwmiarkę sprawdzam czy jest idealna płaszczyzna stożka wariatora i przeciwtależa. Koszt nowych okolo 700-1000 pln (ale tu dojdą jeszcze uszczelniacze, smar, gwiazda wariatora ) (cena orientacyjnie) Pasek sprawdź minimalną szerokość oraz jak wyżej czy nie posiekany , popękany, a co najgorsze postrzępiony koszt około 400-500 org mitshuboshi (pisałem gdzieś na forum żę jest pan co sprzeda za 400 Pan z alledrogo) , choć do burgmana wcześniejszego kupiłem pasek Gates i z tego co mi wiadomo jeździ do dziś) No i najgorsze to sprzęgło - tu jest dzwon sprężyna i "nie wiem jak fahowo to się nazywa " ale talerze po których toczy się pasek ja wymieniając właśnie je zapłaciłem z łożyskiem około 1200 PLN (została sprężyna, dzwon i okładziny sprzęgła) A do sedna Wyminić wszystko na nowe wariator, przeciwtalerz, pasek, sprzęgło, dzwon ,sprężyna , talerze sprzęgła na nowe to ~1000 ale euro (mocno orientacyjnie) Nie wiem czy jest klasa motocykli gdzie wyminić napęd to tyle kasy kosztuje. może te na wale Ja w swoim wyminłem wariator, przeciwtalerz, uszczelniacze wariatora, rolki, pasek, talerze sprzęgła, łożysko , uszczelniacze sprzęgła- ponad 2000 PLN (i nie wymieniłem wszystkiego) Ps. swoją wypowiedźią nie chcę "mundrkować". Jak ktoś zauważy gafe mile widziane sprostowanie:) Dzięki wielkie za odpowiedź Pozostaje mi rozkręcic wszystko i posprawdzać co jest do wymiany Mam nadzieję że nie cały napęd bo to duży koszt Z tego co się zorientowałem to niektóre z tych części nie mają chyba zamienników i pozostaje zakup w serwisie suzuki Jak przypuszczam stad tak wysoka cena za nie? Możesz polecić jakiś sklep gdzie kupię potrzebna rzeczy w przyzwoitej cenie? Przy jakim przebiegu wymieniałeś napęd? Czy orientujesz się na jak długo starczą nowe części napędu po wymianie?
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 20 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 20 Marca 2015 Przy jakim przebiegu wymieniałeś napęd? Czy orientujesz się na jak długo starczą nowe części napędu po wymianie? Właśnie to jest kluczowe pytanie. Bo w sprzętach jeżdżonych delikatnie i w trasie te elementy ( z wyj. paska ) wytrzymać mogą i z 80 tyś. ( piszę patrząc na moje zużycie waria i sprzęgła- przebieg 46 tyś i wszystko jak nowe - na talerzach DELIKATNE pofalowania - bez wpływu i odczuć w czasie jazdy - i tylko rowek na samej gorze talerzy od jazdy na maxa - Sprzęgło JAK NOWE ! ) Jak ktoś jeździł ostro i po mieście to ten okres może być skrócony do ok 45-50 tyś. Jeżeli będziesz miał szczęście to skończy się tylko na pasku MITSUBOSHI za ok 500zł + rolki ok 100 zł( jak nie dr.pouley to polecam Malossi - dostaniesz każdą wagę u Mielocha ) ewentualnie sprzęgło ( tu polecam serwis - ceny niestety nie znam ) Co do reszty to powinno hulać jeszcze przez jakiś czas
mkapilkr Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 U mnie wymiana nastąpiła coś około 25000 (Ja po żużyciu wnioskuję że jeżdził sporo z dużą prekością - może autostrady) Na tym napędzie też dało się jeździć - swoją wypowiedzią nie chciałem "zmusić" lub napisać że taka wymiana konieczna. Ale po wymianie tego na nowe to całkiem inny skuter. o180stopni Porobię i wkleje fotki jak to wygląda co zdjąłem i wstawię w tym wątku Ale teraz spadam pogodzić się wkońcu ze skuterkiem. Zdjęcie wariatora (reszte foto potem) https://lh3.googleusercontent.com/-Fo0nhxUsArw/VGUhv7ELzoI/AAAAAAAAJRU/1_nF14dY5M8/w791-h593-no/13.11.2014%2B-%2B1
rutek Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Mój burek400 ma na liczniku 5500km i przy 100km/h mam obroty 6000 - czy mam rozumieć ze przy najbliższym przeglądzie mam sie przygotować na poważniejsze koszty związane z napędem ? Nie za wcześnie? Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 21 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 21 Marca 2015 5 500 czy 55 000 ? Bo jak 5 500 to on jest ledwo dotarty Po 6 tys wymiana filtrów i oleju. A największe i najbliższe koszty jakie cię czekają to ok. 3 tys zł. Na paliwo przez następne 16 000 km Ciesz się jazdą
rutek Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 5500 Ja tak właśnie myślałem ze na długi czas mam spokój, ale trochę zaniepokoiłem się tymi wysokościami obrotów przy konkretnych prędkościach. W takim razie się nie martwię na zapas Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Szagal Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Odświeżam temat - znowu ;P. Niestety burgera nad którym myślałem łyknął ktoś inny . Może i dobrze się stało, bo mam czas żeby jeszcze pomyśleć/przedyskutować . Ponownie zdefiniowałem sobie to czego szukam i już wiem że (kolejność nie jest przypadkowa): 1. Niezawodność - Chcę się związać ze skuterem na dłużej i będzie to mój podstawowy środek transportu 2. Łatwość jazdy po mieście - dlatego Burgman 650 (raczej) odpada 3. Komfort - osłona przed wiatrem, wygoda siedzenia itp... 4. Dużo schowek - dlatego Integra odpada 5. Ekonomia W ramach tego myślenia znalazłem opinię człowiekiem, który napisał +/- że: "jeździł kiedyś na Burgmanie 400, ale przesiadł się na Silver Winga, bo to jeszcze lepsza/większa kanapa". Osobiście zastanawiam się czy rozważyć następcę SW tj. SW-T. Otóż Burgmanki i Burgmaniacy...czego mogę się od was ciekawego dowiedzieć na temat tego skutera? Przyznam że przeszukałem forum i wiem już czym różni się SW-T 400 od SW-T 600. Dowiedziałem się też że honda ta uchodzi wręcz za nieśmiertelną, stąd przydomek "zacna". Moje pytanie dotyczy raczej tego jak ją dostać i czy jest jakiś problem z częściami do tego skutera (poza tym że się nie psuje ). Myślę tu o częściach ewidentnie eksploatacyjnych (filtry, klocki) lub tych co się zużywają po dłuższym czasie (pas napędowy, sprężyny amortyzatorów)? Zakładając że chciałem się szarpnąć na nową SW-T 400 wszedłem na stronę hondy i ze zdziwieniem stwierdziłem że...honda nie ma takiego skutera w ofercie. Już myślałem że skończyli go produkować. Sprawdziłem jeszcze honda Italia i znalazłem ten skuter na stronie http://www.hondaitalia.com/scooter/modello/fjs400ae/ Pytanie zatem czy jest w ogóle szansa dostać ten skuter u nas w "Polska"? Czy człowiek jest zdany na handlarzy i sprowadzone niepewne sprzęty? A może nie warto się w niego bawić, bo - jak to jest często napisane w testach - na miasto nie jest najszczęśliwszym wyborem, a że jest go mało to jako egzotyczny może być go ciężko później sprzedać? W sumie najfajniej było by poznać opinie kogoś kto jeździł na burku 400, a później na SW-T. Że różnicy w gabarytach 400 i 600 nie ma to nie będę się upierał że musi być to użytkownik SW-T 400.
Klubowicze MarP Opublikowano 30 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 30 Marca 2015 Z tego co już było pisane w innym wątku to można zamówić SW-T400
tomekmajesty Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 a nawet SW T 600 nowy jest w Polsce http://otomoto.pl/honda-silver-wing-sw-t600-nowy-nie-burgman-M4169500.html
Szagal Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Nowe SW-T600 widziałem na otomoto, ale 400 już nie znalazłem. Wynika z tego że zostaje tylko nowa, a to dużooo... kosztuje. Może są jakieś firmy, które sprowadzają sprzęty na zamówienie...tylko co taka firma jest warta...to prawie handlarz, więc też może oszukiwać. Swoją drogą zastanawiam sę czy za 30tys nie wolę już Integry z dużym kufrem.... No nic muszę myśleć dalej... . Muszę się z jakimiś użytkownikami forum spotkać, zrobić oczy kora ze szreka przejechać wtedy wszystko będzie jasne .
ik26 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Ja również rozwaźałem zakup tej zacnej ale wyszło inaczej.Dzwoniłem do tych panów i jak będziesz zdecydowany to możesz liczyć na bardzo dobrą cenę i nie tylko.Bardzo miła obsługa.
RONIN Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Ponieważ różnice są minimalne może to ogłoszenie cię zainteresuje http://allegro.pl/honda-wing-sw-t-600-c-abs-maxi-skuter-i5221277564.html
Lucjan73 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Przepraszam a co brakuje tej sztuce ? http://www.forum.burgmania.net/topic/21613-honda-sw-t600-2011-rej-2012/
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 30 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 30 Marca 2015 Muszę się z jakimiś użytkownikami forum spotkać, zrobić oczy kora ze szreka przejechać wtedy wszystko będzie jasne . daleko nie masz to wpadnij w czwartek do Szałasu w Żorach albo 12.04 na ognisko w Hutki Kanki : http://www.forum.burgmania.net/topic/21799-ors-2015/ To pogadamy. Co do części ( paski ,klocki itp.) to są dostępne od ręki
ALFI Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 W sumie najfajniej było by poznać opinie kogoś kto jeździł na burku 400, a później na SW-T. Że różnicy w gabarytach 400 i 600 nie ma to nie będę się upierał że musi być to użytkownik SW-T 400. Miałem tą przyjemność polatać SW-T400 jeden sezon, i mam jak najlepsze zdanie. Nic nie zastąpi aksamitnego dźwięku 2 garnków. Kupił ją kolega z klubu który przesiadł się z Burgmana 400. Widujemy się dość często bo razem kulamy po Stolicy. Zapytany czy nie żałuje zmiany, powiedział że sprzęt o niebo lepszy od Burgmana. Jak chcesz opini z pierwszej ręki uderz do @Irasko, odpowie na Twoje ewentualne wątpliwości.
Szagal Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 Fajnie cieszą mnie wasze odpowiedzi. Widzę ze Honda ma duże poparcie . Ogłoszenia, które podesłaliście są na 600, ja myślałem o 400 - głównie ze względu na to żeby ograniczyć spalanie. Tak się zastanawiałem i kiedyś miałem limit paliwowy 3l/100km po mieście - do zrobienie Hondą PCX. Później przesuną mi się na 4l, aktualnie postawiłem sobie żelazną granicę 5l. Dlatego SW-T ogólnie mnie ...odstrasza. We wszystkich testach na formach i portalach zużycia paliwa piszą że ona piję około 5l, a i 6l spokojnie łyknie - szczególnie SW-T 600. Przyznam że jak patrze na to z tej perspektywy to burger 400 w mirę spełnia ten warunek i co ciekawe Integra. Więc w moich rozmyślaniach na placu boju zostały Burgman 400 i Honda Integra (prawdopodobnie wersja 700, bo te są w przystępnych cenach). Gdzie Integra mnie zaskakuję relacją osiągi/spalanie . Jedyne co mnie od niej odstrasza to brak przyzwoitego schowka. Tak się zastanawiam czy jakby do Integry dołożyć duży kufer na tył to zmieści się w tym skuterze kast (integralny) + kurtka - ALFI może się wypowiesz? Swoją drogą jak Tobie się Integra sprawuje? Jak jazda po mieście? Nie żałujesz (choć troszkę) że przesiadłeś się z SW-T? Jeśli tak to co Ci najbardziej przeszkadza/brakuje w porównania SW-T VS Interga? arturo-bb myślę że na ognisku postaram się pojawić. Na pewno zobaczę na żywo burka i SW-T koło siebie, a może nawet jakaś Integra się trafi . Swoją drogą w przyszłym miesiącu prawdopodobnie co weekend będę w BB - może się jakoś spotkamy.
Lucjan73 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Różnica w spalaniu między SW T 400 a 600 jest naprawdę nie duża. Proszę nie mylić z SW przed 2007 rokiem, te potrafią spalić. Ile zamierzasz robić kilometrów miesięcznie ? Policz różnicę w cenie zakupu SW -T np. tej co Ci podałem a Integry, zobaczysz ile Ci zostanie na paliwo. Ja osobiście mając taki wybór od razu skreśliłbym B 400, nie ta liga.
Szagal Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 Zdaję sobie sprawę że Integra jest wszędzie porównywane z Burgmanem 650 i SW-T 600, ale ja je wrzuciłem do jednego wora . Swoją drogą czy te różnice w spalaniu w SW przed 2007 i SW-T po 2007 są aż tak duże? Ja nie zauważyłem żeby były jakieś drastyczne. Poza tym na niekorzyść SW-T przemiawia fakt że wszędzie, w każdym teście i na każdym forum piszą że SW-T "słabiej" spisuję się w mieście - ja tylko po mieście jeżdżę (98% ). Co przeliczania dobrze że mi o tym przypomniałeś. Już tak bardzo się zaangażowałem w rozmyślania że zapomniałem o ekonomi. Może w Integrze przekonuje mnie to że jest "prawie" motocyklem - a że aktualnie jeżdżę na motocyklu to mi "wewnętrznie" do niej bliżej niż do burgera.
Akar_Zaephyr Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Zdaję sobie sprawę że Integra jest wszędzie porównywane z Burgmanem 650 i SW, ale ja je wrzuciłem do jednego wora . (...) Z ciekawością śledzę ten wątek bo sam stoję przed dylematem. Integra to bardzo ciekawa maszyna pod względem właściwości jezdnych - to praktycznie motocykl z doklejonymi progami i jest to pochwała zawieszenia/ramy/silnika/DCT. Jedyny problem z nią jest taki że nie oferuje praktycznie żadnych schowków a to już spory minus dla fanów maksi, bo to jednak właśnie dla możliwości przewozowych są one wybierane. Podobnie jak Ty, waham się między SW-T400(600) a czymś z rodziny NC (choć pewnie wybór NC700S/X spowoduje że nigdy nie będę "swój"). Integra to łakomy kąsek ale pozostaje kwestia ceny - za tę samą sumę, można mieć S lub X które jednak schowek na kask mają. Integra go nie ma, i do tego jest droższa... Z kolei SW-T to klasyczny maksi z bagażnikiem-stodołą, skrzydełko zaś to grawancja bezawaryjności (o ile nie kupi się szrota ale w Klubie można znaleźć maszyny w bardzo dobrym stanie). Mimo to jednak nie umywa się właściwościami do NC... I masz babo placek
Szagal Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 Akar_Zaephyr - cieszę się że nie jestem sam z takim dylematem . Fakt że za Hondami przemawia ich legendarna bezawaryjność. Daj znać co wybrałeś jak się już zdecydujesz .
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 31 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 31 Marca 2015 Swoją drogą czy te różnice w spalaniu w SW przed 2007 i SW-T po 2007 są aż tak duże? Ja nie zauważyłem żeby były jakieś drastyczne. Q..wa no już tyle razy było napisane że różnice są i to kolosalne SW do 2007 palą o ok 2 l więcej a przy jeździe na maxa potrafią łyknąć i 9L SW-T600 minimum jakie na trasie osiągałem wielokrotnie to 3,7 a przy 170km/h to 6,5L Średnio spalanie ok 4,5L To są różnice na poziomie 50% !!!!!!!! Poza tym na niekorzyść SW-T przemiawia fakt że wszędzie, w każdym teście i na każdym forum piszą że SW-T "słabiej" spisuję się w mieście - ja tylko po mieście jeżdżę (98% ). Słabiej ale nie znaczy że się nie da. Wiadomo że tylko do miasta to lepsze będą np. SH300 czy DT A generalnie to "Złej baletnicy......." PS Specjalnie przeczytałem cały wątek od początku. I dochodzę do wniosku że już sam nie wiesz czego potrzebujesz . Bo najpierw miało być tylko do miasta . Ale propozycje wydały Ci się za małe ( np. 250cm ) Potem aby było pakowne i niezawodne . To znowu marudzisz że dużo spalą i są nie poręczne (a jak napisałem powyżej i w innych pewnie 100 postach tak nie jest ) Wybór JEDNEGO sprzętu to zawsze kompromis tylko zdecyduj się co jest ważniejsze czy 0,5L benzyny na 100km ,czy wygoda i pakowność , czy do tego jeszcze niezawodność. Tak samo dylematy co do kufra. No sory ale albo jak największa pakowność albo wygląd smukłej dupki motocykla. ( ja jak jadę to swojego kufra nie oglądam ) Sam musisz określić co ważniejsze
Szagal Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 Wiem wiem... też już o tym pisałem że się zapomniałem w tym czego szukam . Ja już ten temat ze 3 razy od początku czytałem Może przez święta się pozbieram w sobie . Fakt 0,5l/100km (4,5) to nie dużo. Moje przeświadczenie o dużym spalaniu SW-T (okolice 6l) wynikały pewnie z tej różnicy przed i po 2007 tj. między Silver Wing i SW-T. Ale jak posiadacz SW-T 600 piszę że 4,5l po mieście jest realne i nie trzeba być mistrzem ekodrivingu to dobra informacja . Fakt jest też taki że moje pogubienie wynika z tego że burger jest na szerokość taki sam jak moto na którym jeżdżę i +/- 10cm dłuższy (i wiem jak mi się nim jeździ), więc dziwi mnie dlaczego widzę komentarze że "burger do miasta ok, ale SW-T już zły", a jest tylko 1cm szerszy i 2cm dłuższy od burgera. Wszytko to wynika z czytania komentarzy, testów i opinii. Prawda jest taka że muszę zobaczyć na żywo te skutery i zobaczyć jak sobie radzą w mieście - zakładam że ich właściciele mają już opanowane przeciskanie się między puszkami.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 31 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 31 Marca 2015 Wszytko to wynika z czytania komentarzy, testów i opinii. Prawda jest taka że muszę zobaczyć na żywo te skutery i zobaczyć jak sobie radzą w mieście - zakładam że ich właściciele mają już opanowane przeciskanie się między puszkami. I to jest cała prawda
Szagal Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 To jak będę w BB to się mogę do Ciebie arturo-bb zgłosić na małą demonstrację? !scooter Może nie w święta, bo to czas rodzinny poza tym będzie brzydka pogoda, ale w któryś kolejny weekend...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się