Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 1

Honda S-Wing 125ccm


prefo86

Pytanie

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • dominikbuli

    28

  • Wombat

    25

  • szary1977

    14

  • pawelot78

    14

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ja jestem posiadaczem hondy pantheon na wtrysku jak się nie mylę to mam ten sam silnik co s-wing i nie mam żadnych takich objawów że motocykl gaśnie mi na światłach albo na skrzyżowaniu i wcale go nie rozgrzewam.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jedyny przypadek kiedy silnik w moto lub w samochodzie samoczynnie gaśnie na skrzyżowaniach to system "start-stop" i tyle w tym temacie. Handlarz powie wszystko żeby sprzedać albo nie ponieść dodatkowych kosztów naprawy...
Ja takiej ściemy był nie łykał...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • 0

W korpusie przepustnicy jest silniczek krokowy który reguluje przepływ powietrza na wolnych obrotach, zbiera się tam brud ( nie wiem skąd bo skoro jest filtr normalnie nie powinien nic przepuścić ale po dużych przebiegach kto wie...) może to wystarczyć do zakłócania pracy tegoż silniczka i w konsekwencji do gaśnięcia na wolnych obrotach. Opisuje moj przypadek po rozebraniu przepustnicy wraz z modułem sterującym i wyczyszczeniu wszystkiego, kontrolka FI nie zaświeciła mi się ani razu od ponad 3000 km i nigdy mi już nie zgasł na wolnych obrotach.

DSC_7916.JPG

DSC_7921.JPG

Odnośnik do komentarza
  • 0

syf w przepustnicy bierze się z odmy. Ujście z odmy jest za filtrem i tam te sadze w oleju, nagary itd.. się zbierają.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam. 

W hołdzie swing nie ma silnika krokowego, Jak mi ten handlarz przywozi skuter to w pierwszy dzień zrobiłem około 30 km i ani razu mi nie zgasł tylko że po jakimś czasie zaczęła się palić kontrolka Fi i skuter poszedł do naprawy na jego warsztat i powodem zapalenia się kontrolki była niestykająca wtyczką w przepustnicy zatem trzeba było ją zlutować i od tej pory pojawią się problem z utrzymaniem wolnych obrotów. Trzeba przejechać około 8 km aby silnik się porządnie zagrzał i trzymał wolne obroty bez gaszenia.

Rano go odpaliłem i nagrałem filmik jak pracuje

 

 

20170519_082823.mp4

Odnośnik do komentarza
  • 0

Silnik krokowy to slogan którym większość ludzi nazywa elektrozawór ssania. Niekoniecznie jest on oparty na silniku krokowym. Ale tak sie przyjęło i wszyscy wiedzą o co kaman.

Ale na pewno taki automat posiadasz bo coś musi tą extra mieszanke na zimnym wzbogacać i obroty podnosić.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia Friday, May 19, 2017 o 09:19, Wombat napisał:

Silnik krokowy to slogan którym większość ludzi nazywa elektrozawór ssania. Niekoniecznie jest on oparty na silniku krokowym. Ale tak sie przyjęło i wszyscy wiedzą o co kaman.

Ale na pewno taki automat posiadasz bo coś musi tą extra mieszanke na zimnym wzbogacać i obroty podnosić.

Dziś wszystko pozozbierałem i wyczyściłem.

Elektrozawór,przepustnice i wtyczkę od przepustnicy wyczyściłem specjalnym preparatem do styków.

Niestety dalej tak samo pracuje.

Czy wymiana przepustnicy coś moźe pomóc.Znajduję się tam wtyczką którą moźe być uszkodzona,no chyba źe elektrozawór szwankuje.

20170520_105236.jpg

20170520_105211.jpg

20170520_105012.jpg

20170520_105001.jpg

20170520_100045.jpg

20170520_100035.jpg

20170520_091500.jpg

20170520_091504.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

uszkodzoną wtyczkę do TPS czy któregoś z czujników wykryła by ci samodiagnostyka bo to zawsze jakieś przerwy w obwodzie. Ty masz walnięte coś mechanicznego co jest poza możliwościami diagnozowymi komputera - bo tego nie widzi. Jakiś elektrozawór co się zacina albo zdychająca pompa paliwa czy ogranicznik ciśnienia

Odnośnik do komentarza
  • 0
4 godziny temu, Wombat napisał:

uszkodzoną wtyczkę do TPS czy któregoś z czujników wykryła by ci samodiagnostyka bo to zawsze jakieś przerwy w obwodzie. Ty masz walnięte coś mechanicznego co jest poza możliwościami diagnozowymi komputera - bo tego nie widzi. Jakiś elektrozawór co się zacina albo zdychająca pompa paliwa czy ogranicznik ciśnienia

Tylko dlaczego jak się porządnie zagrzeje to wszystkie objawy znikają i silnik pracuje jak szwajcarski zegarek .

Tylko musi się porządnie zagrzeć. 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

bo na porządnie zagrzanym silniku wszelkie ssania i inne wspomagacze utrzymania obrotów powinny być pozamykane

Odnośnik do komentarza
  • 0

Znajdź sobie manual service do tego modelu i masz do sprawdzenia:

- czujnik temperatury silnika - sprawdzić oporność zgodnie z tym co mówi serwisówka

- silnik krokowy - sprawdzić oporność na złaczach jak podaje serwisówka

Odnośnik do komentarza
  • 0

oporność może być ok tylko np się iglica nie porusza. Złą oporność wyryło by ECU na starcie

Odnośnik do komentarza
  • 0
8 godzin temu, Wombat napisał:

oporność może być ok tylko np się iglica nie porusza. Złą oporność wyryło by ECU na starcie

Tak wygląda świeca po przejechaniu 300 km.Czy jest Oki?

20170521_093039.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia Sunday, May 21, 2017 o 09:33, dominikbuli napisał:

Tak wygląda świeca po przejechaniu 300 km.Czy jest Oki?

20170521_093039.jpg

Witam.Dziś skuter trafił do naprawy. 

Handlarz nie był zadowolony źe znowu mi go przywiozłem.Mam takie pytanie czy jeśli on nie da rady go naprawić to moźe na próbę zamówię na allegro przepustnicę uźywaną i spróbuje wymienić.Jeśli to nie pomoźę to zwrócę przepustnicę .Mam na to 14 dni.

 

Dnia Saturday, May 20, 2017 o 17:47, Wombat napisał:

uszkodzoną wtyczkę do TPS czy któregoś z czujników wykryła by ci samodiagnostyka bo to zawsze jakieś przerwy w obwodzie. Ty masz walnięte coś mechanicznego co jest poza możliwościami diagnozowymi komputera - bo tego nie widzi. Jakiś elektrozawór co się zacina albo zdychająca pompa paliwa czy ograniczni

Odnośnik do komentarza
  • 0

a nie możesz panu niezadowolonemu handlarzowi wsadzić głęboko w d..gardło tego sprzętu?

bujasz się z tym strasznie, tracisz kase i czas (czyli jakby 2x kasę), powoli dochodzisz do punktu w którym problemy pana handlarza stają się twoimi problemami.

Olej go, oddaj mu to. Niech zwraca poniesione koszty. Albo zasugeruj mu że wstawisz tą honde do hondy - skoro on nie umie - a on ci zapłaci za rachunek.

Bo to wychodzi na to że ten "serwis" tego pana to nie tyle serwis co salon odnowy biologicznej dla szrotów... czyli pudrowalnia trupów.

Sie raz uda a raz nie.

Odnośnik do komentarza
  • 0
4 minuty temu, Wombat napisał:

a nie możesz panu niezadowolonemu handlarzowi wsadzić głęboko w d..gardło tego sprzętu?

bujasz się z tym strasznie, tracisz kase i czas (czyli jakby 2x kasę), powoli dochodzisz do punktu w którym problemy pana handlarza stają się twoimi problemami.

Olej go, oddaj mu to. Niech zwraca poniesione koszty. Albo zasugeruj mu że wstawisz tą honde do hondy - skoro on nie umie - a on ci zapłaci za rachunek.

To nie byłoby głupie.Tylko pytanie czy on przyjmie ją z powrotem i zwróci poniesione koszty.

Wymiana opon,filtra powietrza, świecy,oleju oraz rejestracja i ubezpieczenie.

Dnia Saturday, May 20, 2017 o 17:47, Wombat napisał:

uszkodzoną wtyczkę do TPS czy któregoś z czujników wykryła by ci samodiagnostyka bo to zawsze jakieś przerwy w obwodzie. Ty masz walnięte coś mechanicznego co jest poza możliwościami diagnozowymi komputera - bo tego nie widzi. Jakiś elektrozawór co się zacina albo zdychająca pompa paliwa czy ograniczni

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 22.05.2017 o 16:10, dominikbuli napisał:

To nie byłoby głupie.Tylko pytanie czy on przyjmie ją z powrotem i zwróci poniesione koszty.

Wymiana opon,filtra powietrza, świecy,oleju oraz rejestracja i ubezpieczenie.

No i jaki progres?

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 20.05.2017 o 23:04, Tomii napisał:

Znajdź sobie manual service do tego modelu i masz do sprawdzenia:

- czujnik temperatury silnika - sprawdzić oporność zgodnie z tym co mówi serwisówka

- silnik krokowy - sprawdzić oporność na złaczach jak podaje serwisówka

Nie znajdziesz w necie manual service do tego modelu bo też szukałem i nic nie znalazłem i byłem zmuszony kupić serwisówkę.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia Wednesday, May 24, 2017 o 20:47, szary1977 napisał:

Nie znajdziesz w necie manual service do tego modelu bo też szukałem i nic nie znalazłem i byłem zmuszony kupić serwisówkę.

Skuter jest u  niego od poniedziałku. Był niezadowolony źe mnie znów widzi.

Stwierdził iź jestem zbyt wymagający.

Wczoraj do niego dzwoniłem spytać się jak idzie naprawa i powiedział źe jest bez zmian.Zaproponowałem źe kupię na allegro przepustnicę uźywaną i całą instalację elektryczną. Zapłaciłem 221 zł.W poniedziałek będzię  miał sprzęt.Zobaczymy co z tego wyjdzie.We wtorek będę dzwonił.

Dnia Saturday, May 20, 2017 o 17:47, Wombat napisał:

uszkodzoną wtyczkę do TPS czy któregoś z czujników wykryła by ci samodiagnostyka bo to zawsze jakieś przerwy w obwodzie. Ty masz walnięte coś mechanicznego co jest poza możliwościami diagnozowymi komputera - bo tego nie widzi. Jakiś elektrozawór co się zacina albo zdychająca pompa paliwa czy ograniczni

1.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

To co to za gwarancja jak ty musisz kupować części które on powinien kupić. A 221 zł to nie mała kwota i nie wiadomo czy pomoże wymiana tych części.

Odnośnik do komentarza
  • 0
53 minuty temu, szary1977 napisał:

To co to za gwarancja jak ty musisz kupować części które on powinien kupić. A 221 zł to nie mała kwota i nie wiadomo czy pomoże wymiana tych części.

Kupiłem źeby sprawdzić czy to jest to.

Jeśli się okaże że wymiana przepustnicy pomoźę to wtedy będę wymagał zapłaty za przepustnice. 

Jeśli nie pomoźe to przepustnice zwrócę sprzedającemu.No i trzeba będzie porozmawiać co robimy dalej gdyź nie chce niesprawnego skutera.

Ogólnie wkurza mnie ta cała sytuacja.

Honda jest z 2010 rok po przebiegu 25 tyś km kosztowała mnie 6900 zł plus rejestracja,ubezpieczenie, wymiana opon ,oleju,filtra,świecy. Uwaźam źe nie była to źadna okazja,zresztą nie szukam okazji czasami wolę zapłacić więcej aby później nie latać po serwisach Ale w tym przypadku to się nie sprawdziło :(

Ogólnie jestem wkurzony całą tą sytuacją. 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 15.05.2017 o 21:12, dominikbuli napisał:

 

Witam.
Skuter odebrałem w poniedziałek z rana.
Oczywiście Pana handlarza nie było był tylko jego mechanik.
Skuter był w garażu z zimnym silnikiem także sobie odpaliłem i patrzyłem jak chodzi.
Pracował z 10 min i nic się nie działo.
Także odebrałem go od mechanika.
Zrobiłem nim około 70 km od tego czasu i chodzi pięknie ,nic się nie dzieje .
Powodem tych wszystkich moich zmartwień była nie stykająca wtyczka przepustnicy ,także wymiana przepustnicy załatwiła wszelkie problemy.
Trzymał mój skuter równe 2 tygodnie,za przepustnicę oczywiście mi nie zwrócił ale mam to gdzieś,najważniejsze że mam w pełni sprawny skuter:)):):):)
Ale powiem szczerze że już obawiałem się najgorszego i że wymiana jednak nie pomoże ale się udało.
Dziękuje wszystkim  forumowiczom za pomoc .

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...