Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 1

Honda S-Wing 125ccm


prefo86

Pytanie

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • dominikbuli

    28

  • Wombat

    25

  • szary1977

    14

  • pawelot78

    14

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

zmierz z GPS ale 125 tak te 105 lub bliskie okolice wyciągają. Jeżeli masz bardzo akuratny licznik to po prostu tak jest.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 17.03.2017 o 18:27, Farmerlibibi napisał:

Ok dzięki.

Temat z olejem już ogarnięty. A powiedzcie mi czy to normalne że honda rusza z miejsca  dopiero w okolicach 5000 obrotów? Fakt że moja waga to 98kg

Witam.
Podłącze się do tematu.Właśnie stałem się właścicielem Hondy s-wing 125 rok 2010.
Czy olej Motul 5100 10w30 w opakowaniu zielono-szarym jest odpowiednim olejem zarówno do silnika i do przekładni?
Zawiera on substancje zmniejszające spalanie czy to w niczym nie przeszkadza?
Proszę o odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Honda do serii FES nie rekomenduje olejów z Energy Conserving.. tzn tych oszczędzających paliwo.. itd. I wszystkie rzadkie klasy SH i wyżej.

Zalecają SAE 10W30 SG, SJ lub 10W40 jak w cieplejsze temperatury.

Zalecają też z klasą MA - choć akurat tu nie ma przekładni i sprzęgła  w komorze silnika w tej samej kąpieli.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 24.04.2017 o 17:59, Wombat napisał:

Honda do serii FES nie rekomenduje olejów z Energy Conserving.. tzn tych oszczędzających paliwo.. itd. I wszystkie rzadkie klasy SH i wyżej.

Zalecają SAE 10W30 SG, SJ lub 10W40 jak w cieplejsze temperatury.

Zalecają też z klasą MA - choć akurat tu nie ma przekładni i sprzęgła  w komorze silnika w tej samej kąpieli.

 

Dziękuje za odpowiedz.
Olej niestety już wymieniony dziś rano .
Czy w takim przypadku należałoby wymienić ten olej czy można zostawić?:(
Mam jeszcze pytanie ,dziś odbyłem swoją pierwszą jazdę do pracy.
Mam do niej 10 km i po przejechaniu trasy wydaje mi się iż temperatura silnika powinna być wyższa ( Pokazałem na filmiku) czy tak ma być ?
Oraz mruga mi kontrolka F1  ,9 -krotnie ,jaki to może oznaczyć błąd?
Na dole zamieszczam wspomniany filmik.
 

20170425_223107.mp4
 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

olej bym wymienił.

To nie jest kontrolka F1 a ty nie jesteś Kubicą. To kontrolka Fi - Fuel Injection - czyli twój skuter ma WTRYSK.

Błędy wg danych jakie dla hondy znalazłem:

0 - bank angle sensor, ECM, PGM-FI fuse
1 - MAP sensor
2 - MAP sensor vacuum hoses, or sensor itself
7 - ECT sensor poorly connected or open circuit
8 - TP sensor, TP senspr wiring
9 - IAT sensor connection, or open wire
10 - Baro sensor, or connection, or wiring
11 - Vehicle speed sensor, or connection or wiring
12 - #1 injector connection, or faulty injector
13 - #2 injectior connection or faulty injector
14 - #1 connection or open/shorted circuit
15 - #2 connection or open/shorted circuit
18 - Cam pulse sensor, connection or loose sensor
19 - Ignition pulse sensor, connection or loose sensor
20 - faulty E-PROM in ECM.

 

 

9- IAT (Intake Air temperature) czyli informacja z czujnika temperatury zasysanego powietrza. Szlag go trafił albo mu się kabelki poluzowały.

Jeżeli ma błąd czujnika temperatury to nie jest w stanie dobrać optymalnie dawki mieszanki bo nie jest w stanie obliczyć masy zasysanego powietrza. Komputer/sterownik wtrysku wtedy prewencyjnie wzbogaca mieszankę w paliwo żeby skuteczniej chłodzić silnik i nie doprowadzić do wysokiego EGT - Exhaust Gas Temperature (czyli tak ją zubożyć żeby temperatura spalin nie wzrosła do poziomu w którym może zaszkodzić elementom silnika) bo uznaje że lepiej się wlec kopcąc i bez pełnej mocy paląc paliwo nadmiarowo niż wypalić dziurę w tłoku.

Nie pamiętam prawidłowego wskazania na tym zegarze ale honda tam chyba tak ma że jest poniżej tej poziomej kreski. natomiast jeżeli jest za niskie to może być jedna z przyczyn. Z drugiej strony teraz jest jeszcze dość chłodno a honda z reguły ma przewymiarowane układy chłodzenia i ciążko mały silnik teraz nagrzać.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
8 godzin temu, Wombat napisał:

olej bym wymienił.

To nie jest kontrolka F1 a ty nie jesteś Kubicą. To kontrolka Fi - Fuel Injection - czyli twój skuter ma WTRYSK.

Błędy wg danych jakie dla hondy znalazłem:

0 - bank angle sensor, ECM, PGM-FI fuse
1 - MAP sensor
2 - MAP sensor vacuum hoses, or sensor itself
7 - ECT sensor poorly connected or open circuit
8 - TP sensor, TP senspr wiring
9 - IAT sensor connection, or open wire
10 - Baro sensor, or connection, or wiring
11 - Vehicle speed sensor, or connection or wiring
12 - #1 injector connection, or faulty injector
13 - #2 injectior connection or faulty injector
14 - #1 connection or open/shorted circuit
15 - #2 connection or open/shorted circuit
18 - Cam pulse sensor, connection or loose sensor
19 - Ignition pulse sensor, connection or loose sensor
20 - faulty E-PROM in ECM.

 

 

9- IAT (Intake Air temperature) czyli informacja z czujnika temperatury zasysanego powietrza. Szlag go trafił albo mu się kabelki poluzowały.

Jeżeli ma błąd czujnika temperatury to nie jest w stanie dobrać optymalnie dawki mieszanki bo nie jest w stanie obliczyć masy zasysanego powietrza. Komputer/sterownik wtrysku wtedy prewencyjnie wzbogaca mieszankę w paliwo żeby skuteczniej chłodzić silnik i nie doprowadzić do wysokiego EGT - Exhaust Gas Temperature (czyli tak ją zubożyć żeby temperatura spalin nie wzrosła do poziomu w którym może zaszkodzić elementom silnika) bo uznaje że lepiej się wlec kopcąc i bez pełnej mocy paląc paliwo nadmiarowo niż wypalić dziurę w tłoku.

Nie pamiętam prawidłowego wskazania na tym zegarze ale honda tam chyba tak ma że jest poniżej tej poziomej kreski. natomiast jeżeli jest za niskie to może być jedna z przyczyn. Z drugiej strony teraz jest jeszcze dość chłodno a honda z reguły ma przewymiarowane układy chłodzenia i ciążko mały silnik teraz nagrzać.

 

Witam.
Dziękuje za odpowiedz.
Jeśli chodzi o olej to najbardziej odpowiednim olejem do Hondy swing będzie ten olej na zdjęciu poniżej?Tak?
Jest taka możliwość abyś mi wskazał w którym miejscu znalazłbym ten czujnik aby  ewentualnie sprawdzić czy nie są poluzowane przewody.
Ewentualnie wymienić.
Wczoraj jak wracałem z pracy padał deszcz ,możliwe że po prostu było zwarcie?
Jadąc do pracy jeszcze deszcz nie padał więc błędu nie było.To był mój pierwszy wyjazd do pracy i dopiero co sprawdzam ten motocykl .
 

motul_5100_10w40_1l.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Oleju nie wymieniaj, niby po co?? Do mojej nss250a też "honda zaleca" 10w30 MB (a w innym miejscu manuala MA - sami nie wiedzą co lać:)). Zalałem ostatnio Valvoline Synpower 10W40 4T, bo taki mi pozostał po wcześniejszym sprzęcie. Następnym razem zamierzam zalać 5W50 Valvoline VR1 (samochodowy). Oleje w swoich sprzętach wymieniam ze 2x częściej niż mówi manual (czyli tu będzie co ok. 3000km). Do przekładni wlałem syntetycznego mannola 75W90 (tam też niby "honda zaleca" ten sam co w silniku). Nie wybuchnie:)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Sam nie jestem fanem koniowania nad olejem, przeciągnięcie z lenistwa przebiegu x2 na oleju wychodzi mi bez mrugnięcia okiem - ale w tym wypadki nie chodzi o to że "honda zaleca" swój bo sobie na nim kieszeń nabija i nie chodzi o to że nie ma klasy MA czy MB albo że ją ma (bo tu nie ma to znaczenia) - tylko że to jest olej z "oszczędzaniem paliwa" czyli o trochę innej charakterystyce i lepkości i dlatego wręcz go NIE ZALECA. Może być tendencja do zrywania filmu olejowego. Akurat to bym brał na poważnie.

W wypadku prościutkich przekładni typu kółka zębate na stale zazębione (czyli ten nasz Final Gear czy też przełożenie główne) przy tylnym kole można sobie pozwalać i zamieniać 80W90 zamiast 80W140 albo zamiast 10W30- tak "aby tłuste było". MOŻNA co nie znaczy że jest to takie do końca zdrowe. Natomiast tam gdzie są mokre sprzęgła, przełączane biegi (wszystkie te DCT z różnymi trybami..itd) wlanie w hondzie innego niż zalecany, prosty olej o prymitywnej charakterystyce na ogół kończy się słabo - zużyciem albo zgrzytaniem. Np w "superprzekładniowym" i rzadkim oleju z wyścigówek nie zdąży wyhamować synchronizator obliczony na znacznie rzadszy/inny i bieg zazgrzyta przy zapinaniu. Właśnie w hondach (samochodach) to wielokrotnie ćwiczyliśmy gdzie nawet do semitorowych Type-R honda zaleca proste oleje. Kilku ziomków chciało być bardziej pro i tak sobie poprawili olejami technologii kosmicznej że mieli gorzej.

Wbrew pozorom skrzynia jest bardziej wymagającym "użytkownikiem" oleju niż silnik bo po silniku olej jest rozprowadzany ciśnieniowo i smarowanie jest wymuszone pompą a w skrzyni tylko rozbryzg i gdzie olej sam nie dotrze to tam go nie ma.

Wiec zalecań hondy i yamahy bym tak do końca nie lekceważył. Tak się nauczyłem i to nie z zaleceń instrukcji tylko z własnego ( i nie tylko) empirycznego doświaczenia.

5W50 bym nie lał. To olej do doładowanego samochodu obliczony na grube pałowanie w gorącym klimacie. Do skuterów jest zbyt lepki. 5W50 ma taką lepkość przy 100 stopniach jak 10W30 przy 70, obciążenie pompy oleju + jazda jak na niedogrzanym silniku. Wiec po co sobie to robić?

 

 

Co do wskazania czujnika to nie wiem gdzie jest - zapewna na drodze dolotowej ale czy bliżej puszki filtra czy w samej przepustnicy to nie wiem. Musiał bym zaciągać manuala i sie dokształcać. Chyba że któryś z posiadaczy tego modelu tutaj cię oświeci od ręki.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dziękuje  wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi.
W najbliższym czasie wymienie olej i po kłopocie.
Ten olej z dodatkiem ekstraktów zmniejszających spalanie jest najbardziej popularnym olejem w porównaniu z tym starym olejem bez dodatków.
Na allegro ma go zaledwie kilka osób.

Odnośnik do komentarza
  • 0

tak dla potomności:

Oleje z JASO MB: 

oleje zawierające dużo modyfikatorów tarcia przeznaczone do motocykli z suchym sprzęgłem (wiec spoko mogą być do skuterów z CVT bo CVT nie dość że jest suche to kompletnie poza komorą silnika a ten olej smaruje tylko silnik). I to w zasadzie zwykły olej.

Oleje z JASO MA (w tym MA1 lub MA2):
oleje przeznaczone do czterosuwowych motocykli z mokrym sprzęgłem (wiec spoko mogą być do skuterów z CTV bo ten olej też smaruje tylko silnik a jego parametry "sprzęgłowe" nie mają zastosowania). 

W wypadku klasycznego skutera z CVT klasa MA i MB po prostu nie ma znaczenia. Patrząc przez pryzmat oleju to skuter z CVT nie jest motocyklem "godnym" motocyklowego oleju bo nie ma tam skrzyni biegów i sprzęgła we wspólnej obudowie. Mity o tym że olej motocyklowy musi znosić więcej w skuterze niż w samochodzie też nie bardzo są na miejscu bo sprężanie jest podobne, prędkości obrotowe też są zbliżone, temperatury pracy też wiec spokojnie w tym względzie skuter można traktować "olejowo" jak opla corse 1.0. i lać samochodowy olej 10W-ileśtam (odpowiednio do zaleceń) i nic się nie stanie. Co innego szlifierki z obrotomierzami do 18000 obr, biegami i sterowanym sprzęgłem.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mam jeszcze może głupie pytanie ale jak mam się dostać do świecy.
Dziś godzinę rozbierałem siedzenie póżniej osłonę obok siedzenia i w końcu się poddałem:)
C o trzeba rozebrać aby się tam dostać:(
W instrukcji jest opisane jak wymienić i nawet pokazany rysunek ale niczego mi to nie mówi:(
Proszę o poradę .

Odnośnik do komentarza
  • 0

no to ci piszę (przynajmniej w tym roczniku z którego jest manual) mata podłogowa (floor mat). Dywanik gumowy pod stopą a pod nim śrubka trzymające klapkę a nie wykładzina schowka pod kanapą. Nie jesteś w stanie zidentyfikowac miejsca ze zdjęcia?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Świeca wymieniona.Dzięki:)
Faktycznie ,trzeba było ściągnąć nakładkę gumową w podłodze i odkręcić 1 srubkę.
5 minut roboty:)
A ja wczoraj godzinę rozbierałem inne części :(
Przy okazji rozebrałem filtr powietrza i okazuję się że był chyba tam od nowości więc trzeba go wymienić.
Zamiennik czy oryginał?
Wydatek albo 25 zł albo 65 zł.

Odnośnik do komentarza
  • 0
16 godzin temu, Wombat napisał:

tMity o tym że olej motocyklowy musi znosić więcej w skuterze niż w samochodzie też nie bardzo są na miejscu bo sprężanie jest podobne, prędkości obrotowe też są zbliżone, temperatury pracy też wiec spokojnie w tym względzie skuter można traktować "olejowo" jak opla corse 1.0. i lać samochodowy olej 10W-ileśtam (odpowiednio do zaleceń) i nic się nie stanie. Co innego szlifierki z obrotomierzami do 18000 obr, biegami i sterowanym sprzęgłem.

 

 

Tu bym się nie zgodził, 125 czy 50- tka żeby jechała to musisz ją kręcić powyżej 7000 obr / minutę, w samochodzie przeważnie używasz max  połowy z tych obrotów.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam.

Jadąc dziś do pracy znowu zaczęła mrugać kontrolka Fi.

9 razy i przerwa i znów 9 razy i przerwa. 

Aź nagle zaczął mi gasnąć i obroty  silnika mi falowały i jak puściłem gaz to mi zgasł.Ewidentnie jest problem z czujnikiem zasysanego powietrza.Pewnie przez ten zasyfiony filtr powietrza który nie był wymieniany od 25 tyś km bo tyle ma.Dołaczam zdjęcia tego filtra.Dzwoniłem dziś do Hondy i facet nie znalazł żadnego  czujnika temperatury powietrza tylko jakiś elektrozawór powietrza umieszczony w przepustnicy.Sprzedaź tylko i wyłącznie całej przepustnicy za 2800 zł.Spróbuje jutro przejechać się bez filtra.Dzwoniłem do tego faceta od którego kupiłem tą Hondę i jutro ją zawiozę do niego gdyź gościu handluje motorami i ma jednocześnie serwis.Tym bardziej źe obowiązuje mnie rękojmia. Honda miała być w idealnym stanie bez nakładów finansowych. 

 

 

 

20170427_093803.jpg

20170427_093751.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0
3 godziny temu, Tomii napisał:

Tu bym się nie zgodził, 125 czy 50- tka żeby jechała to musisz ją kręcić powyżej 7000 obr / minutę, w samochodzie przeważnie używasz max  połowy z tych obrotów.

Chyba w dieslu :).

Nie ważne ilu używasz - ważne do ilu daje rade. Pisząc to zdanie wiedziałem że w razie ew. dyskusji właśnie ten argument padnie. Niestety jest błędny. Słyszałeś nigdy nie widziałeś civica VTi, iVT, ctr, atr, itr, corolli TS, MR2, hondy S2K... i generalnie masy konstrukcji na silnikach hondy i toyoty z VTC (ariel atom, lotusy elise, exige) na silnikach B16A, B18A, F20C, K20A, 2ZZGE. "Jadą" dopiero powyżej 6500, kręcą się do 8500-9500 seryjnie, na vteckillerach lub wyścigowych wałkach potrafią ponad 11000 obr wyskoczyć i wciąż daje rade seryjny olej.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Wombat, oczywiście że słyszłem, nie piszę o garstce wyżyłowanych benzyniaków które nie dojeżdżają bez remontu 150000 km. Piszę o silnikach popularnych, mój 4oo też się kręci do 7000 ale do normalnej jazdy używam 3000 - 4000 tyś obr/ min. W skuterze o poj. 50 - 250 aby normalnie jechać trzymasz obroty 6500 - 8500, czyli dwa razy wyższe. Właśnie dlatego że ludzie wlewają byle co do silników swych skuterów, silniki te robią dużo mniejsze przebiegi, mimo przecież częstszych wymian i większej ilości oleju w silniku w stosunku do pojemności silnika.

Odnośnik do komentarza
  • 0

spokojnie dojeżdżają 150tyś do remontu i to nie traktowane "normalnie". W każdym bądź razie odpowiednio dobranemu olejowi aż tak nie robi czy to bedzie 4000 obr czy 9000 obr. To naprawdę nie jest jakaś WIELKOŚĆ żeby coś nią uzasadniać.

mniejsze przebiegi to nie jest efekt zaniedbań tylko warunków konstrukcyjnych - małe średnice wałów, mniejsze tłoki, mniejsze łożyska... itd itp oznaczają mniejsze pracujące powierzchnie - mniejsza powierzchnie robocza zużyje się szybciej.
Nikt z producentów nie zakłada przy gwarancji "3 lata lub 100 tys km" bo to nie są pojazdy liczone na to że przez 3 lata zrobią 100 tys.

 

W każdym razie trzeba rozróżniać motocykle od motocykli :) a nie patrzeć na kwalifikacje pojazdu wg przepisów. Skuterom z CVT eksploatacyjnie bliżej jest do samochodów niż motocykli (rozumianych jako coś ze sprzęgłem, skrzynią biegów a jeszcze czasem potrafiącego się "eksploatacyjnie" kręcić bardzo wysoko). Ich potrzebom olejowym też jest bliżej do samochodu niż motocykla i jak tak "samochodowo" bedzie traktował to naprawdę nic złego się nie stanie.

Aczkolwiek jak ktoś się trzyma zaleceń i leje co bozia kazała i kiedy kazała też błędu nie popełnia - najwyżej trochę po kieszeni dostanie - co i tak w przypadku pojedynczego klienta wielką stratą nie jest. Złotówka czy dwa w te czy we wte człowiekowi nie robi. Za to koncernowi co sprzedaje bańki w milionach sztuk i owszem.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 27.04.2017 o 17:21, dominikbuli napisał:

Witam.

Jadąc dziś do pracy znowu zaczęła mrugać kontrolka Fi.

9 razy i przerwa i znów 9 razy i przerwa. 

Aź nagle zaczął mi gasnąć i obroty  silnika mi falowały i jak puściłem gaz to mi zgasł.Ewidentnie jest problem z czujnikiem zasysanego powietrza.Pewnie przez ten zasyfiony filtr powietrza który nie był wymieniany od 25 tyś km bo tyle ma.Dołaczam zdjęcia tego filtra.Dzwoniłem dziś do Hondy i facet nie znalazł żadnego  czujnika temperatury powietrza tylko jakiś elektrozawór powietrza umieszczony w przepustnicy.Sprzedaź tylko i wyłącznie całej przepustnicy za 2800 zł.Spróbuje jutro przejechać się bez filtra.Dzwoniłem do tego faceta od którego kupiłem tą Hondę i jutro ją zawiozę do niego gdyź gościu handluje motorami i ma jednocześnie serwis.Tym bardziej źe obowiązuje mnie rękojmia. Honda miała być w idealnym stanie bez nakładów finansowych. 

 

 

 

20170427_093803.jpg

20170427_093751.jpg

Dokładnie tak jak ci powiedział serwisant czujnik masz w tej całej elektronice przy przepustnicy (elementy nie wymienne osobno). A który masowy handlarz wie jak motocykl się sprawuje w dłuższej eksplatacji jeżeli on zrobił nim przebieg tylko max. 100 metrów ( na lawetę i z lawety).

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam. 

Dzięki za info. 

Czyli do wymiany całą przepustnica ,na allegro ceny są od 98 zł do 275 zł za używaną ,ciekawe czy po wymianie teź nie będzie problemu .I jak zachowa się ten handlarz z Wrocławia. Niby opinie ma dobre na Internecie. Firma Sanek-moto z Źurawice.W końcu kontrolka Fi zaświeciła się pod moim domem przy nim. Ale tłumaczył się źebym się tym nie przejmował gdyź to zniknie .Myślałem że jest to związane z kontrolką inspekcji olejowej którą teź się świeciła.A jakby nie było mam chyba okres rejkomi i musi chyba usterkę usunąć na własny koszt ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kontrolka FI bez powodu nie świeci, pewnie dobrze wiedział co jest grane. Jak by był ok to by powiedział że trzeba spróbować zresetować przez odpięcie akumulatora jak masz gwarancję to atakuj go jak najszybciej żeby ci usunął problem. A poza tym spuść sobie tą maź z tego odstojnika co jest przy filtrze powietrza bo na zdjęciu widać że masz pełny.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Oki.

Ten filtr juźwyczyściłem.A skuter jest juź u niego od piątku.Ma zamiar sprawdźić tą usterkę po długim weekendzie majowym  takźe zobaczymy jak to się zakończy. Dzięki. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...