Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aprilka dziś dostała:

-nowy termostat

-nowy olej 5w40 Power 1 Scooter

-nowy płyn chłodniczy

czekam jeszcze na regulator napięcia

Opublikowano

Przegląd po 1000 km + filtr K&N

Opublikowano

W swoim Xcitingu 500 wymieniłem olej w silniku i skrzyni(Motul), oczywiście filtr oleju i powietrza też. Zamontowałem nową osłonę wydechu i zamówiłem nową oponę Continental . Spasowałem lepiej czaszę i teraz tylko kulanie .

Opublikowano

Doszedł kufer:

2014-05-10-051_zps5720f1a2.jpg

2014-05-11-061_zps538ab83c.jpg

Potem nastąpiła zamiana na miesiąc na coś szybszego:

2014-05-12-098_zps8dc28ec2.jpg

Zakupione nowe buty:

2014-05-26-224_zps890c379f.jpg

Przyciemnienie migaczy tył i oklejenie kufra folią odblaskową KEITI

2014-07-06-602_zps7bf932b6.jpg

W trakcie montaż oświetlenia kufra LED :)

2014-07-09-669_zpsaa481bab.jpg

2014-07-10-686_zpsf2e98297.jpg

Wersja pierwsza ale będą zmiany :)

Opublikowano

super to wygląda - zdjął bym tylko dwa górne paski albo je jakoś poprawił bo nieforemnie wyglądają (odczucie subiektywne) na żywca może być lux. Propozycja do admina - może by w technicznym przykleić dział DIY ( zrób to sam ) i w nim były by takie realizacje jak powyższe z dokładnym opisem wykonania. Jeśli jest taki dział to sorry - jeszcze się nie wczytałem :) - nowy

Opublikowano

To wersja pierwsza.

Przeróbka - migacza będą 3 paski (teraz są właśnie te dwa) - pomarańczowa LED. Dodatkowo zostaną trochę wydłużone.

Pozycja zostaje na dole tak jak jest teraz.

Stop dokładam 3 paski w miejscu, gdzie są 4 kółka. (teraz to robi jako pozycja).

Czekam na peszle oraz gniazda.

Zdjęcie wogóle tego nie oddaje ale na żywo doskonale widać migacze, stop i pozycje.

Taśmy są:

Biała 3058 IP20 - pozycja (IP20 to może być błąd)

Czerwona 5050 IP65 - stop

Pomarańczowa 5050 IP65-migacz

  • Klubowicze
Opublikowano

Oj, dawno już nie dłubałem przy sprzęcie...

Pojawił się pewien pomysł na wypad wakacyjny i w związku z nim trzeba byłoby zwiększyć funkcjonalność kufra przez dodanie bagażnika. Ponieważ kufer to "chińczyk" więc nie ma co się porywać na kosztowne "gotowce", i nie szkoda wywiercić kilka otworów. Trzeba coś zaadaptować... I tak też się stało:

bagaznik.jpg

Są to uchwyty do szuflad (kuchennych) kupione w LerłaMerlę za ok. 15 PLN.

Cokoliki, te pionowe, podszlifowane do krzywizny pokrywy kufra. Otwory uszczelnione silikonem co by do środka deszczówka nie zaciekała.

Wydaje mi się, że przy okazji, pokrywa odrobinę się usztywniła - to dobrze.

Opublikowano

Pomysł genialny w swej prostocie. Że też ja na to nie wpadłem..... SUPER!

Kupuję ten pomysł.

Opublikowano

Xciting dziś dostał nową oponę Continental na przód . Tył ma ponad 4 mm i polata do końca sezonu .

Opublikowano

Ten bagażnik to z cyklu Polak Potrafi. Brawo!!!

Opublikowano

Dzisiaj, a w zasadzie wczoraj( bo jest 13 po 24) podjąłem się regulacji luzu zaworowego, miało byś takie skomplikowane a tu taka prościzna. Dolotowe były już podparte, a wydechowe ponad 0.25mm. Tak więc mała korekta i mam wrażenie równiejszej pracy. Przymierzam się jeszcze do paska i rolek ale nie mogę znaleźć jakie rolki są seryjne( może ktoś podpowie?). No cóż jak na pierwsze miesiące z Burgmanem 400 jestem mile zaskoczony jego "prostocie" przy odrobinie doświadczenia w odkręcaniu śrubek ;D

Opublikowano

Ponieważ udało mi się zdobyć używany uchwyt pasażera z XC 500 Ri ( taki sam jest w XC 400i) to wreszcie dorobiłem z tyłu dodatkowe relingi ( pomysł zaczerpnięty z tego forum) na potrzeby bezpieczniejszego przewożenia mojej 7-letniej córki.

2yv41uo.jpg

Opublikowano

A ja wczoraj znowu musiałem pasek wymieniać. Kupiłem DAYCO Kevlar, bo innych już nie mieli. Trochę mi rolki hałasują i też trzeba pomyśleć o wymianie. Tylko jedna w sumie trochę się kwadratowa już robi.

Prędkość licznikowa na nowym paseczku dzisiaj na Toruńskiej - 144 km/h. A lekki nie jestem.

PS.

Roleczki wymienione.

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem polisę OC ,ASSISTANS WYP+AWARIA + NW w Warcie 206 PLN .

Opublikowano

Dzisiaj odebrałem swoją maszynę z serwisu, gdzie przeszła gruntowny przegląd i wymianę podstawowych elementów eksploatacyjnych:

- pasek napędowy gates,

- rolki RMS 21 gramów (odnoszę wrażenie, że poprzednie były trochę lżejsze i skuter szybciej ruszał, ale zostanę przy tych),

- wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia,

- wymiana płynu chłodniczego,

- wymiana płynu hamulcowego,

- smarowanie elementów ruchomych, tj. klamki, linki hamulcowe,

- regulacja luzów zaworowych,

- powierzchowne czyszczenie gaźnika (nie wymagał dokładnego czyszczenia),

- wymiana oleju przekładniowego i silnikowego z filtrem, Motul 10w40,

- czyszczenie filtra wariatora,

- kontrola pracy zacisków hamulcowych,

- czyszczenie filtra powietrza,

- regulacja obrotów biegu jałowego.

Opublikowano

Ponieważ udało mi się zdobyć używany uchwyt pasażera z XC 500 Ri ( taki sam jest w XC 400i) to wreszcie dorobiłem z tyłu dodatkowe relingi ( pomysł zaczerpnięty z tego forum) na potrzeby bezpieczniejszego przewożenia mojej 7-letniej córki.

2yv41uo.jpg

No właśnie mam następny temat do rozwiązania w AN650 dla mojego plecaczka ale by miała wygodnie.Trzeba będzie się tym zająć.

  • Klubowicze
Opublikowano

Powtórka z rozrywki, czyli skrzynia Burgmana ponownie na wierzchu... I to zaledwie po niespełna trzech tysiącach kilometrów od wymiany łożysk. Ani ja, ani Mitek z Hajnówki nie mamy pojęcia co się na stało. Na trasie przy hamowaniu silnikiem nagle szarpnęło, krótka blokada tylnego koła, zjazd na pobocze i silnik zgasł. Brak kontrolki FI, ale próby odpalenia nie powodzą się, bo objawy, jak zatartego silnika (kontrolki przygasają, rozrusznik nie kręci). Po 15 minutach odpala, ale z okolic skrzyni dochodzą niepokojące dźwięki... Po wymontowaniu skrzyni, wałek obraca się bardzo ciężko. Wstępna diagnoza - zatarte łożysko, które rozsypało się później ze swojego kosza. Paczka przygotowana do wysłania do Mirka i tylko czekać, kiedy wróci on ze swoich wojaży po Rosji i Norwegii... Łożyska przetrwały trasę na Burgmanię 1500 km w obie strony, sporo "kulanka" po niemieckich landach, a zawiodło przy powrocie ze Szczecina z dość umiarkowaną prędkością 110 km/h (dobrze że nie zablokowało mi koła na stałe, bo byłby szlif, jak nic), choć w dość gorący dzień... Mirek jest w szoku, że coś takiego miało miejsce, ale to już druga skrzynia, na którą miał reklamacje (ale tamta padła po 12K kilometrów), więc chyba trafił na jakąś felerną partię łożysk... Miejmy nadzieję, że kolejne będzie już OK, choć nabrałem już takiej wprawy w wyjmowaniu skrzyni, że robię to już błyskawicznie...

43207932547850533709.jpg

Opublikowano

Wczoraj: mycie, przedmuchiwanko, pompowanko i woskowanko :fireman2:

322a36eeca7de0f2med.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano

Ja jeszcze dokonałem przy okazji silnika na wierzchu, dokładnej inspekcji... W okolicach pompy wody odkryłem brzydkie zaolejenie... Więc zaraz siadam i szukam kompletu naprawczego, a przy okazji zobaczyłem, jak to się robi...

Opublikowano

Mając na względzie przygodę urwanego paska w kymkaczu Pitera223 przy przebiegu 18,5 tys. oraz niepokojącego u mnie klepania w okolicy przekładni, zakupiłem i wymieniłem swój pasek. Nakręciłem 19,4tys. więc nie warto było ryzykować do serwisowych 20tys.

Paseki w porównaniu stary /nowy;

- nowy szerszy o 0,5mm oraz trochę krótszy

- stary trochę spękany od wewnętrznej strony

Nakręcone dwa filmiki obrazują ich pracę;

stary

nowy

Przy okazji wyczyściłem cały wariator i sprzęgło.

Po całej operacji nastała cisza oraz ustały wibracje.

Opublikowano

U mnie Padł aku, więc wymiana na nowy, przy okazji świeca:

2014-07-16-769_zps7893d3cc.jpg

2014-07-16-774_zps8fdd52b2.jpg

Po wymianie oleju w lagach padły łożyska w przednim kole, więc również wymiana. Prędkość maksymalna wzrosła do 140k,/h, znikło pukanie i szum przedniego koła.:

2014-07-20-798_zps10de4543.jpg

2014-07-20-801_zps07075a3b.jpg

2014-07-20-810_zpsc3b4da5d.jpg

Opublikowano

Może nie do końca ja ale przy pomocy renault laguna dziś w moim skuterze zostały zrobione następujące rzeczy

Porysowany lewy i potrawy próg

Porysowana osłona tłumika

Zdarta, do wymiany osłona napędu

Porysowana i połamaną czacha

Opublikowano

W swojej Mai 125

- wymieniłem tylną oponę

- olej silnikowy

- poprawiłem odbojnik prawej klamki hamulca (tarczowego)

- zamontowałem czyjnik przy rawej klamce czujnik światła STOP

Zostało jeszcze kilka rzeczy do zrobienia,ale wszystko sukcesywnie da się zdziałać

  • Klubowicze
Opublikowano

ptaku_1 współczujemy. Wiem z autopsji, jak bolą takie szramy na sprzęcie... Ponoć dobrze się wygadać w takim stresie, więc jak możesz, zapodaj fotki, i koniecznie napij się piwa (raz że nawadnia organizm w upały, dwa witamina B12, a trzy czyści nerki)... Ja dziś wysłałem skrzynie do Mirka i też się stresuję, czy przy blokadzie łożyska nie ucierpiał cholernie drogi pasek... Twoje zdrowie ptaku_1...

Opublikowano

Ogólnie nie jest źle prędkość byla mała to i szkody sa kosmetyczne i co najwazniejsze moje gnaty tez sa cale :)

Teraz szukam warsztatu co by naprawil to z OC sprawcy i dal przy okazji pojazd zastępczy (z autami zastępczymi nie ma klopotu a jak pytam o 2oo to nigdzie nie ma)

o6iogy.jpg

20p6hxz.jpg

mbn09u.jpg

2kpvu9.jpg

10h2h5e.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...