Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda NSS 300 Forza (C-ABS) 2013


przemas

Rekomendowane odpowiedzi

napisałeś, że za Hondą przemawia C-ABS. Skąd założenie, że C-ABS Hondy Forzy jest lepszy niż ABS w AN400?

'Combined ABS' jest lepszy w Forzie z prostej przyczyny - w Suzuki go nie ma. Hamulce polaczone bardzo przydaja sie w miescie, przy mniejszych predkosciach. Mialem je w Yamaha Xenter, porownywalem tez z sasiada SH125 CBS (Combined Breaking System). Bardzo praktyczne rozwiazanie na miasto, gdzie w 80-90% przypadkow uzywalem tylko lewej klamki. Nawet jeden Wloch robiacy przeglad nowej SH 2013 z ABS - napisal, ze zmiana z CBS na dwukanalowy (nie polaczony) ABS - to krok wstecz w przypadku skutera typowo na miasto. Ja az tak nie uwazam, ale roznice w wygodzie dostrzegam.

IMHO hamulce w nowym AN400 są wystarczająco skuteczne, dobrze dozowalne a jak przeholujesz to ABS ratuje tyłek...

Jak wyzej - C-ABS nie ma przewagi w naglym hamowaniu, ale w miescie, z pasazerem, przy zwalnianiu, wjezdzaniu do garazu, itp. - kiedy po prostu uzywasz tylko jednej klamki, a skuter nie nurkuje przodem.

Nie chodzi o "lepszy ABS", ale o wieksza wygode.

P.S. Widzę, że wraca ci chęć na AN400 :thumbsup:

Odwieczny problem uniwersalnosci vs specjalizacji:-)

Na dzis dzien, do samej jazdy po miescie (krotkie dystanse), wystarczylby mi Honda Vision 110 (szer. 67 cm) (CBS). Wiem, bo sprawdzalem kolegi, wjedzie nawet tam, gdzie SH150i (szer. 74 cm) nie da rady, albo jedynie po zatrzymaniu i zabawie w skrecanie kierownicy.

Ale - slabo wtedy z pojechaniem gdzies dluzej, kiedy przydaje sie wyprostowac nogi.

Slabo tez z pakownoscia, mimo, iz w nowej SH150 2013 wchodzi kask pod siedzenie.

Czyli albo maly i duzy skuter, albo wlasnie szukanie uniwersalnosci. Forza 300 wydaje sie takim srodkiem. Czy zlotym? Pewnie nie, ale jakims. Mialem wczeszniej DT300 i dla mnie - nie nadaje sie do korkow (szer. 81 cm). Ja jezdze czesto takimi ulicami jak Jana Pawla II, gdzie nawet SH150 nie zawsze daje rade.

Ale - za jakis czas, pewnie wyprowadze sie pod miasto. Wtedy juz ani Vision 110, ani SH150 nie miesci sie.

Do tego ograniczona pakownosc. Stad i rzucienie okiem na AN400 :-)

widnieje jako nowość 2013

Ale przeciez wrzesien\pazdziernik - bedzie juz u sasiadow. Ja rozwazam kupienie Forzy w Czechach lub na Slowacji.

Ostatnio przywiozlem SH150i z Pragi, cena duzo tansza niz w PL, dostepnosc byla, podczas gdy w PL to jakas porazka.

Zero problemow z rejestracja, gwarancja EU respektowana.

Wiec po co przeplacac za Forze w Polsce i jeszcze czekac do 2014?

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 208
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Jerry_R

    24

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    22

  • przemas

    16

  • Mikołaj

    11

  • Administrator

Jerry_R... powiem tak, jesteś jednym z nielicznych przypadków gdzie przy wyborze myślisz racjonalnie i analizujesz czego potrzebujesz a nie bierzesz pod uwagę... na czym będziesz (sic, przede wszystkim!) "ładnie wyglądać" :thumbsup:

Ja coraz częściej dochodzę do wniosku, że zarówno Włosi jak i Hiszpanie nie mogą się mylić... i skutery typu SH, Liberty, PCX, Vision, Agility City są faktycznie tym czego potrzebujemy (statystycznie) przez jakieś 90% naszych rocznych jazd. Chyba, że ktoś uprawia notorycznie turystykę maxi- skuterową... ale odpowiedzmy sobie ilu z nas ją faktycznie uprawia.

Oczywiście sytuacja zmienia się jeśli zamierzamy codziennie dojeżdżać do miasta i zależy nam bardziej na komforcie i szybkości niż na samym przeciskaniu w korkach.

Forza faktycznie może być tym "złotym środkiem" ale w tym wypadku zapomnij już o miejskiej zwinności SH czy szerokości 67 cm Vision.

An 400 jest OK... ale do jazdy tylko po mieście to już jest przerost formy nad treścią.

Reasumując... srebrnym środkiem jest np. Forza. Złotym posiadanie dwóch skuterów :)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tiaaaa,tylko niestety malo kogo stac by posiadac dwie sztuki 2oo :thumbsup: A tak nalezaloby zrobic na miasto/na strase.

Odnośnik do komentarza

Mam prosbe - jesli ktos uzytkuje starsza Forze, mieszka w W-Wie lub okolicach - prosilbym o kontakt na priv. - chcialbym sie spotkac na chwile, usiasc na niej, porozmawiac.

Dzis - niestety tylko na bardzo bardzo krotka chwile - mialem okazje przymierzyc sie do modelu 250.

Mam wrazenie, ze miejsca na "dolnych" podnozkach jest minimalnie mniej niz w DT300, za to dalo rade polozyc nogi na "gornych", ale jest sporo ciasniej, pod gorszym katem - niz w AN400.

Pytanie, na ile jest to komfortowe... Mam 175 cm.

Jesli chodzi o odczucie wagi, utrzymanie po zatrzymaniu - podobnie jak DT, odczuwalnie lzej niz AN400.

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Dodatkowo ten "świetny" silnik też nie wymiata. 20 % mniej mocy niż z trzysetki Kymco. Masa niemała.
Jeździłem skuterem z tym motorem i jeździłem DT... dlatego uważam Twoje słowa krytyki za bezpodstawne. Ten silnik jest nie "świetny" ale ŚWIETNY. Pojeździj to pogadamy.

Potwierdzam slowa Mariusza. Na papierze jedno, praktyka drugie.

Przejechalem sie Forza 250, mialem rowniez stycznosc z silnikiem z SH300.

Nie wszystkim tylko o sama moc chodzi. Jesli komus zalezy glownie na przyspieszeniu, moze poszukac T-Maxa, nowego Xciting 400 i in.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli komuś zależy wyłącznie na przyśpieszeniu, to będzie miał w nosie Kymco, tylko kupi CBR-kę lub coś podobnego. Dlatego dla mnie argument, że jakieś Kymco DT, ma większą moc od Forzy jest równie ważny, jak obecny kolor paznokci Joli Rutowicz. Kwestia mocy jest zupełnie sprawą poboczną, tak samo jak przy wyborze pomiędzy Fordem Transitem, a Fiatem Ducato.

Odnośnik do komentarza

Na tajlandzkim forum pisza, ze w ramach gwarancji kazdy powinien w serwisie wymienic tylne kolo, tarcze, hamulec.

Wiec chyba wiadomo skad opoznienie w dostawach.

"also got my rear wheel including new tire, disk/break and main rear shaft replaced on warranty as there was an minor noise fro that area, i had to wait 1month for the delivery, work was done in about 1.5h - i just learned that there is now an official Honda recall regarding that matter and every Forza shhould get new rear wheel FOC - waiting/order time at least 2 - 3 weeks"

http://www.thaivisa....za-300cc/page-2

INSTRUKCJA [EN]:

https://docs.google....vNk0/edit?pli=1

Odnośnik do komentarza

Widzialem nowa Forze 300 dwa dni temu w Londynie. Tansza niz SH300.

Mialem wrazenie tanich plastikow, nie wszystko jakby do konca spasowane (np. podnozki pasazera).

Pisze po tym, jak mialem okazje widziec i jechac poprzednim modelem Forzy, a kiedys jezdzilem DT300.

W tych pieniadzach jest to mimo wszystko fajna maszyna, choc caly czas mam wrazenie, ze to odpowiedz Hondy na np. DT300, Sym'y.

Jak tylko mechanika, elektronika nie bedzie zawodzic - na pewno bardzo dobry wybor w danym przedziale kwotowym i pojemnosciowym.

Odnośnik do komentarza

Jerry_R naprowadzil mnie na ten wątek więc odświeżam.

Forze odebrałem 2 dni temu więc na razie wrzucam pierwsze odczucia.

Co mi sie przede wszystkim bardzo podoba to to, że jest bardzo stabilna w zakrętach i świetnie się prowadzi, Jako motocykliście z wieloletnim stażem, który dla wygody przesiadł się na razie na skutery, bardzo mi odpowiada prosta, goła motocyklowa kierownica. Tak rozwiązane sterowanie w połączeniu z niskim środkiem ciężkości sprawia że skuter świetnie trzyma się drogi w zakrętach i mogę np o wiele sprawniej korzystać z counter-steering i pewniej wchodzić w zakręty niż np na Burgmanie 400/650. Po prostu czas reakcji na delikatne pchnięcia kierownicy jest o niebo lepszy. Ponadto, Forza jest bardzo zwrotna w ruchu ulicznym i doskonale sprawdza się w filtrowaniu korków.

Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie. Wszystko dobrze spasowane i skręcone. Nic nie stuka, puka ani trzeszczy.

Podesty wybiegają daleko do przodu i, jeżeli komuś to odpowiada, można rozsiąść się niemal jak na chopperze.

Nie jest to skuter dla niziołków, ja przy swoich 178cm nie dosięgam na raz obiema stopami na płasko do ziemi. Wydaje mi się że to "zasługa" nie tyle wysokości kanapy co jej pokaźnej szerokości.

Schowek pod kanapą jest trochę za płytki, dla przykładu torba typu messenger na ramię wypełniona np laptopem 15" i kilkoma dokumentami wejdzie, ale taka sama torba wypchana kilkoma książkami, kanapkami, ciepłą bluzą i rzeczami na basen (ręcznik, szampon, żel pod prysznic) już nie wejdzie i trzeba równomiernie rozłożyć wszystko na długość schowka.

Tunel środkowy jest wysoki i krótki, co sprawia że lepiej wsiada/zsiada mi się przez motocyklowe zarzucenie nogi ponad kanapą niż tradycyjne przestępowanie przez tunel. Nie ma tam po prostu specjalnie miejsca na but. Komuś takie rozwiązanie może nie pasować, ale dla mnie to nie problem, a taka konstrukcja tunelu nadaje Forzie zwarty i sportowy wygląd. Mi się to podoba.

Na razie tyle, będe na bieżąco dodawał nowe spostrzeżenia. Jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało.

Odnośnik do komentarza

Witam

Gdzie kupowałeś skuterek? Na stronie Hondy nie ma śladu na jego temat, jest już w normalnej dystrybucji? Mógłbyś wstawić jakieś zdjęcie z sobą? chciałbym zobaczyć na tym skuterku kogoś o normalnym wzroście a nie tylko liliputki jak w filmach reklamowych ;) Opisuj dokładnie wszystkie wrażenia bo jestem poważnie zainteresowany zakupem, może na przyszły rok się uda :)

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza

Hej, mieszkam w Anglii, skuter kupiłem u lokalnego dealera Hondy w Stratford-upon-Avon.. Z tego co wiem Forza będzie dostępna w Polsce w 2014.

Tutaj jest kilka fotek z soboty kiedy odbierałem skuter

http://www.forum.burgmania.net/topic/7014-mam-mam-zakupileam/page__st__2680#entry317264

Jak wrócę z pracy po południu to wrzuce zdjęcie z sobą.

Odnośnik do komentarza
jest bardzo stabilna w zakrętach i świetnie się prowadzi

To samo pisza pierwsi uzytkownicy na zachodnich forach, wielu z nich moglo w podobnej cenie nabyc SW-T400 (ze wzgledu na zakonczona sprzedaz) i wybralo Forze, jako powod - podajac wlasnie lepsze prowadzenie oraz mniejsze spalanie.

Forza jest bardzo zwrotna w ruchu ulicznym i doskonale sprawdza się w filtrowaniu korków.
Prawda, duza role odgrywa na pewno masa. To co jest zaleta w miescie, moze byc slabsza strona w trasie.
Podesty wybiegają daleko do przodu i, jeżeli komuś to odpowiada, można rozsiąść się niemal jak na chopperze.

Nie jest to skuter dla niziołków, ja przy swoich 178cm nie dosięgam na raz obiema stopami na płasko do ziemi.

To troche dziwne co piszesz, ale pewnie wynika to nie ze wzrostu, ale dlugosci nog.

Honda reklamuje Forze m. in. wlasnie ze wzgledu na niska kanape.

Ja jestem troche nizszy od Ciebie, spokojnie mialem obie nogi na ziemi, ledwo moglem jem wyciagnac do przodu - tak ciasno.

To rowniez potwierdzaja ludzie, ktorzy uzywali PCX - byli zdziwieni, ze Forza nie oferuje wiecej miejsca na nogi!

W zasadzie jak w DT300, moze ukosne podnozki sa nizej, da sie z niech korzystac, ale kat jest bardzo ostry.

Jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało.
Napisz cos pozniej o spalaniu, ja slyszalem same superlatywy :drunk:
Na stronie Hondy nie ma śladu na jego temat, jest już w normalnej dystrybucji?
Forza jest w sprzedazy od wrzesnia (poza Azja, gdzie ukazala sie wczesniej). Jedynie w Polsce bedzie od wiosny.

Wsiadz w nocny pociag do Pragi, a rano wsiadaj na jazde probna. Albo wracaj juz na Forzy.

Razem z paliwem zaplacisz pewnie mniej niz w Polsce na wiosne.

Odnośnik do komentarza

To troche dziwne co piszesz, ale pewnie wynika to nie ze wzrostu, ale dlugosci nog.

Honda reklamuje Forze m. in. wlasnie ze wzgledu na niska kanape.

Ja jestem troche nizszy od Ciebie, spokojnie mialem obie nogi na ziemi, ledwo moglem jem wyciagnac do przodu - tak ciasno.

To rowniez potwierdzaja ludzie, ktorzy uzywali PCX - byli zdziwieni, ze Forza nie oferuje wiecej miejsca na nogi!

Hm, no tak mam, może faktycznie to zależy od długości nóg. Porównując do An400k1 czy X9, kanapa Forzy jest szersza co powoduje większe rozstawienie nóg w udach, a zarazem ich krótszy zasięg. Takie jest moje odczucie. Dosięgnę na płasko ziemi obiema stopami jeżeli przesunę sie odrobinę do przodu na kanapie. Natomiast jeśli jestem w pełni oparty o suport lędźwiowy to nie ma szans. Generalnie, nie ma to większego znaczenia dla mnie bo skuter ma niski środek ciężkosci i jest fantastycznie wyważony. Ma może trochę przyciężki nos ale który maksi tego nie ma.

Napisz cos pozniej o spalaniu, ja slyszalem same superlatywy :)

Na chwilę obecną średnie spalanie wynosi 3.53l/100, moje obliczenia pokrywają się z tym co podaje komputer pokładowy. Spokojna jazda mieszana ok 60% wiejskie drogi lokalne, 40% miasto w godzinach szczytu. Zobaczymy co się bedzię działo po dotarciu silnika. Honda twierdzi, że da się zejść do 3.2 ale to pewnie w laboratoryjnych warunkach ze skuterem na rolkach i paliwem typu BP Ultimate :drunk:

Odnośnik do komentarza

Wrzuce kilka zdjec goscia z Belgii, ktory zakupil Forze, zobaczcie jak podniosl sobie lusterka, znacie takie rozwiazanie?

Skuter prezentuje sie bardzo dobrze, szkoda, ze miejsca na nogi jest ile jest, ale pewnie cos za cos.

SHAD ma w ofercie juz kufer:

http://translate.goo...1mod582mot3104/

GIVI jeszcze caly czas ponoc pracuje nad rozwiazaniem.

forza-1.jpg

forza-2.jpg

forza-3.jpg

forza-4.jpg

Odnośnik do komentarza

To jest nie tyle "podniesienie" co "poszerzenie" lusterek i można je zamówić np. tu (przykład dla SW-T, NSS 300 jeszcze nie mają w katalogu):

http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=13820191266951&ls=en&nc=1382019154-7130&rubnum=brands.honda.swt400&artnum=SVL.00.505.101&id=6&gesamt_zeilen=Tshowrub--brands.honda.swt400&typid=115381791

Jest też kilka modeli w motobagaz.pl ale raczej do motocykli niż maxiskuterów.

Odnośnik do komentarza

To chyba ktoś b. wysoki, mi lusterka pasują na wysokość w sam raz.

Nawet spoko z tym hondowskim top boxem wygląda. Też się zastanawiałem czy nie wziąć ale cenę z kosmosu podali to im podziękowałem. Poczekam na aftermarket.

Odnośnik do komentarza

Założyłem dzisiaj hot gripy Oxford, wszystko poszło pięknie do czasu podłączenia. Nie chciałem łączyć z aku, bo trzeba się gimnastykować z przeciąganiem kabli i rozebrać połowe plastików przy okazji. Podłączyłem do głównej kostki z bezpiecznikami która jest zaraz obok kierownicy. Ale nie chcialo działać za cholerę, po godzinie kombinowania z miernikiem, okazało się że MINUSOWI nie wystarczy minus z kierunków. Musi być podpięty osobno do ramy, podpiąłem do stalowego wspornika pod kolumną kierownicy (bardzo łatwy dostęp od dołu) i gripy hulają jak złoto.

Na koniec ją umyłem i zabezpieczylem przed korozja.

photo15_zps1412803b.jpg

photo25_zps843de2fc.jpg

photo35_zps31e03878.jpg

Odnośnik do komentarza

Duzo bylo mowy o jakosci ostatnich modeli Hondy, moze komus sie przyda informacja:

- Honda wymienia pompy paliwa w SH150 (model 2013 ABS).

Dobrze, ze wymienia, slabo, ze trzeba w nowych, niespelnarocznych modelach.

Odnośnik do komentarza

<p>Witaj Jerry ! No cóż, trzeba ciąć koszty i szybko zmieniać modele, a więc szuka się jak najtańszych dostawców i co jakiś czas wpadka gwarantowana. Zdarza się to teraz prawie wszystkim producentom z dziedziny motoryzacji. Pozytywne jest to, że w miarę szybko reagują. Maro</p>

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...