Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda NSS 300 Forza (C-ABS) 2013


przemas

Rekomendowane odpowiedzi

Ha, bo właśnie (w międzyczasie) pojawiła się cena oficjalna na stronie Hondy:

19.800 PLN !!!

:msn-wink:

Szkoda tylko, że to wersja bez ABS...

Edit: Lucjan73 był o minutę szybszy...

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 208
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Jerry_R

    24

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    22

  • przemas

    16

  • Mikołaj

    11

No właśnie - w międzyczasie, jakoś tak po godzinie 13... :msn-wink:.

W specyfikacji która była już wcześniej na stronie Hondy można było wyczytać ze będzie to wersja bez ABS. Ale coś za coś - cena/efekt :).

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ale przepisy UE mialy obligowac producentow do wstawiania ABS w standardzie. Nie pamietam jedynie czy od tego roku czy od przyszlego.

Odnośnik do komentarza
Ale przepisy UE mialy obligowac producentow do wstawiania ABS w standardzie. Nie pamietam jedynie czy od tego roku czy od przyszlego.

Przepisy te wchodzą w życie dopiero w 2016. Od 2016 wszystkie nowe motocykle o pojemności ponad 125 ccm będą musiały być wyposażone w system ABS.

Odnośnik do komentarza

Wyprodukowane od 2016 czy sprzedawane w salonie od 2016 jako nowe?

Zwłaszcza sprzęty o małych pojemnościach bez ABSu z rocznika 2014/2015 będą w obu przypadkach rozchwytywane - myślę, że dilerzy się odpowiednio w takie motocykle uzbroją na zapas.

Nawiasem mówiąc paranoja - żebym sobie nie mógł kupić za parę lat nowej 250-tki bez ABS...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Na Włochy cena jeszcze oficjalnie nie podana. W PL (nieoficjalnie) ma kosztować właśnie 23 klocki :msn-wink:

We Włoszech cena nadal oficjalnie nie podana. Cena na PL bardzo dobra (niższa niż we wstępnych założeniach) i oznacza, że Honda nie zamierza rezygnować z naszego rynku w grupie maxi. 19800 pln. to naprawdę bardzo ciekawa oferta. To także cios m.in w Downtown'a. Różnica na tyle nie duża, że Kymco może czuć pewien dyskomfort... no ale na tej walce skorzysta nie kto inny jak klient, i dobrze :).

Odnośnik do komentarza

Wygląda na to, że 19800 to cena oficjalna. Podzielam zdanie, że pomiesza trochę na rynku bo to blisko DT, a zdaje sie mniej niż słabszy X-max. Jak dla mnie to super maszynka, tym bardziej, że chyba można na niej wyciągnąć nogi, czego mi brakuje w sprzętach klasy 250/300 ( o dziwo u mnie się da :)), jedyna wada to trochę skromny stosunek masy do mocy, szczególnie jak jeszcze posadzimy na niej nasze 80-90 kg.

Ale właśnie a propos osiągów o poranku wymyśliłem, że pozytywny wpływ na nie może mieć stosunkowo niska wysokość siedzenia (71 cm, vs ok 80 cm u konkurencji) i fakt, że kierownik zwyczajnie stawia mniejszy opór. W mojej 150-tce zamiana wysokiej szyby, zasłaniającej mnie na niższą (mniej więcej do połowy), odczuwalnie poprawiło osiągi sprzętu.

Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich;

Jestem tutaj nowy i zaliczam się też do nieopierzonych maxi-skuterowców jako, że w zeszłym roku rozpocząłem przygodę ze skuterem 50-tką którą już sprzedałem. Zrobiłem prawo jazdy A - jeszcze po staremu i szykuję się do kupna 300tki FORZY. Mam zamiar pojeżdzić nią również turystycznie - krajoznawczo ze zwiedzaniem wszystkiego co ciekawe po drodze ale w dużej mierze wykorzystywać ją do codziennej jazdy po przedmieściach - na zakupy, do pracy i tak dalej. Myślałem poważnie o czymś większym np jednej z japońskich 400-setek ale mam spore problemy z kolanami więc stwiedziłem, że nowa Forza będzie najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku - takie nie za małe ale i nie za duże, a z dobrej półki. Czy sądzicie, że słusznie wybrałem?

Odnośnik do komentarza

Od DT jest cięższy (kilka kg) i ma mniej mocy (5 KM) i jest mimo wszystko droższy. Podejrzewam, że jednak wolniej jeżdzi / rusza.

Jednak przypuszczam, że jest bardziej bezawaryjny, ma ... lepszą markę.

Oba wyglądają nieźle. Żeby nie powiedzieć - są po prostu ładne.

Gdzie Wy wyczytaliście, ze Forza nie ma ABS? Aż się wierzyć nie chce. Też przeczytałem specyfikację i tam nie ma o tym słowa. Jeśli nie piszą o ABS, to znaczy że go nie ma? W cenniku nie ma dwóch cen (z ABS i bez ABS). Ja bym to zinterpretował, że obecność ABS jest oczywistoscią, ale może jestem naiwny.

O, znalazłem. Piszą tak:

Hamulce

CBS w standardzie

Odnośnik do komentarza

Proste: przy odsprzedaży używanego skutera Forzę będzie można łatwiej i drożej sprzedać. I w ten sposób zniwelowana będzie wyższa cena zakupu skutera nowego ;) ... A co kto kupi, to już jego wybór...

Odnośnik do komentarza

Hamulce

CBS w standardzie

CBS to nie ABS tylko taki patent Hondy (Combined Brake System) Chodzi o to że jedną klamką uruchamiasz hamulec tylny i częściowo przedni (np. jeden tłoczek) a drugą sam przedni. Występują oczywiście kombinacje C -ABS (CBS + ABS) ale w specyfikacji na stronie Hondy Polska jest wyraźnie napisane CBS, możliwe że w przyszłości będzie wybór wersji. Za kilka lat ABS w motocyklu ma być standartem, prawdopodobnie od 2017 roku.

EDIT:

Szybko wszedłem na stronę Hondy Italia oraz Germany i tam Forza jest oferowana z systemem C-ABS albo u nas na stronie jest pomyłka albo poszli po taniości....

Odnośnik do komentarza

Wg mnie ta cena wskazuje na brak ABS-u, 19,6 tPLN to kosztuje SH z ABSem i to z zeszłego roku, a to pomimo jej miliona zalet jest jednak mniej wypasiony sprzęt niż Forza. Co do konkurencji to myślę, że realnie dla Forzy jest DT i X-max, 400-tka to jednak trochę inny sprzęt na dłuższe przebiegi bo komfort większy i mniejsze korki bo to zazwyczaj większe i jeszcze cięższe. Jeździłem na DT i X-maxie i z tych dwóch DT wydał się fajniejszy przede wszystkim przez osiągi, ale za to ma gorszą jakość wykonania i jakiś taki mniej ustawny kufer, Forza wydaje się kompromisem (oby nie zgniłym :)) pomiędzy obydwoma sprzętami a do tego dochodzi skrzydełko na kierownicy, przodzie, kluczyku a to dla niektórych jest bezcenne..... :)

Odnośnik do komentarza

A ja powiem tak jezdzilem na DT300 pare razy i nie rozumiem zachwytu, ok fajny skuter osiagi ma super ladnie wykonany ale ludzie to sprzet dla ludzi co maja 160cm wzrostu przeciez na nim da sie jezdzic tylko w pozycji krzeselkowej (a nie o to chodzi w maxi) ja bym przez ta wade nie kupil go nawet za 12k. Nie rozumiem co za idiota zaprojektowal podesty w tym sprzecie.

Odnośnik do komentarza

Za kilka lat ABS w motocyklu ma być standartem, prawdopodobnie od 2017 roku.

Ciepło, ciepło, bo od 2016 http://www.scigacz.pl/ABS,w,motocyklach,obowiazkowy,od,2016,roku,19636.html

A co do Hondy, mi się bardzo podoba. W ogóle patrząc na dzisiejsze podejście Hondy do rynku, uważam, że oni jako jedyny producent wychodzi na przeciw klienta. Modelami, jak i ich ceną ;)

Odnośnik do komentarza

ptaku_1: DT --> DownTown --> ŚródMieście --> czyli duży skuter do jazdy w dużych aglomeracjach. Do tego został zaprojektowany. Pozycja śpiąco-leżąca (jak w Burgmanie ;-)) z niską trzymaną głową jest OK na trasę. W skuterze miejskim głowa ma być wysoko, żebyś lepiej widział kto ma zamiar cię w korku rozjechać. Dlatego pozycja krzesełkowa, prosty kręgosłup i wypchnięcie narządu wzroku wysoko ponad dachy samochodów. O to chodzi w MIEJSKIM maxi.

Odnośnik do komentarza

A ja powiem tak jezdzilem na DT300 pare razy i nie rozumiem zachwytu, ok fajny skuter osiagi ma super ladnie wykonany ale ludzie to sprzet dla ludzi co maja 160cm wzrostu przeciez na nim da sie jezdzic tylko w pozycji krzeselkowej (a nie o to chodzi w maxi) ja bym przez ta wade nie kupil go nawet za 12k. Nie rozumiem co za idiota zaprojektowal podesty w tym sprzecie.

Dokładnie mam te same odczucia. W końcu czymś musza kusić do 500-setki. Tam juz pozycja mniej kiblowa. Jak bym miał 160 cm to na bank kupiłbym Downtowna

Odnośnik do komentarza

Dokładnie mam te same odczucia. W końcu czymś musza kusić do 500-setki. Tam juz pozycja mniej kiblowa. Jak bym miał 160 cm to na bank kupiłbym Downtowna

Przpraszam za OT, ale DT nie jest dedykowany dla ludzi o niskim wzroście (w zasadzie chodzi o długość nóg). Siedzenie jest na tyle wysoko, że kierujący nie będzie mógł stanąć obiema stopami na ziemi. 160 cm to zdecydowanie za mało jak na ten skuter.

Odnośnik do komentarza

Wszystko się zgadza, DT jest dla wysokich a podesty w DT są na kolana a nie stopy... ;)

Wracając do NSS 300 Forza, cena (MSRP) wersji z ABS w DE to 5290 Euro...

Odnośnik do komentarza

Odgrzewając kotleta - fajny, ciepły filmik dla tych, którym Forza się podoba:

[media=]

[/media]

Niska szyba, jeden cylinder, klasyczna przekładnia CVT - czasem mniej znaczy więcej. :notworthy:

Malkontentom za komentarze dziękujemy (niech oglądają DT skaczącego przez ogień, czy jakoś tak... :detective: )

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No i niestety... Forza wejdzie do sprzedaży dopiero w przyszłym roku.

Było kilka okoliczności, które spowodowały, że Honda Polska asekuracyjnie wycofała się z wprowadzenia tego skutera na sezon 2013.

Nieoficjalnie na rynku włoskim/francuskim ma się pojawić nie wcześniej niż (dopiero) na przełomie sierpnia i września.

No cóż, szkoda :)

Odnośnik do komentarza

Wlasnie wszedlem, zeby sie dowiedziec co sie dzieje... Ponoc jakas wada zostala wykryta, a oferowany w PL model ma byc w koncu z C-ABS.

Pytanie kiedy, za ile...

Ech... Lipa...

Odnośnik do komentarza

Tak porownuje ilosc miejsca na nogi w Forzy 300 vs DT300 - i jakos nie wyglada to duzo lepiej w Hondzie:

http://cycle-ergo.com/

Jest lepiej, ale nie drastycznie, mozecie sobie np. porownac: AN400, FORZA 300 i DT300.

PS:

Dzis pojawila sie promocja na AN400, o ktorej juz zreszta Przemas wspomnial w odpowiednim watku...

Mysle nad ponownym zakupem wiekszego maxi, wybor padl na Forze, moge ja miec z C-ABS za 22k pod koniec wrzesnia, poczatek pazdziernika.

Ale zaczalem sie zastanawiac nad porownaniem do AN400. Za Forza przemawia C-ABS, mniejsza waga, ciut wezszy, krotszy, mniejsze spalanie.

Czyli wszystko to, co ma dla mnie znaczenie glownie korkach w miescie. A jednoczesnie czasem chcialbym pojechac gdzies dalej.

Predkosci wiekszych niz 120kmh nie potrzebuje.

Chetnie uslysze Wasze opinie :-)

Odnośnik do komentarza

@Jerry_R, napisałeś, że za Hondą przemawia C-ABS. Skąd założenie, że C-ABS Hondy Forzy jest lepszy niż ABS w AN400?

Jeździłem z C-ABS - fakt, że w motocyklu to pewne ułatwienie dla nowicjuszy (w razie śliskiej nawierzchni można używać tylko dźwigni nożnej) ... ale w skuterze to nie widzę jakoś przepaści między tymi systemami.

IMHO hamulce w nowym AN400 są wystarczająco skuteczne, dobrze dozowalne a jak przeholujesz to ABS ratuje tyłek...

P.S. Widzę, że wraca ci chęć na AN400 :) , w razie czego masz do mnie kontakt...

Odnośnik do komentarza

No i niestety... Forza wejdzie do sprzedaży dopiero w przyszłym roku.

Było kilka okoliczności, które spowodowały, że Honda Polska asekuracyjnie wycofała się z wprowadzenia tego skutera na sezon 2013.

Nieoficjalnie na rynku włoskim/francuskim ma się pojawić nie wcześniej niż (dopiero) na przełomie sierpnia i września.

No cóż, szkoda :)

Właśnie, kilkukrotnie wchodziłem na stronie hondy aby obejrzeć bliżej Forzę i mimo, że widnieje jako nowość 2013, ciągle było przekierowanie na stronę główną..teraz już wiem o co chodzi...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...